Svédasztal – DECIEM The Ordinary | Teszt Clara012-vel és Viktóriával

Az elérhető árú, izgalmas összetevőlistájú koreai kozmetikumok magyarországi hódítása mellett és után számomra bombaként robbant a The Ordinary termékeinek híre. A Clara012-vel való egyeztetés után úgy tűnt, ennél jobb alkalom egy ideig biztosan nem lesz azoknak a hatóanyagoknak a kipróbálására, amelyek már régóta izgatták a fantáziánkat. A mai, rendkívüli tesztben három blogger – Clara012, a LaViktoire blog szerzője, Viktória, illetve jómagam – véleményét olvashatod hat különböző termékről, bő egy hónapnyi használat után.

Svédasztal új

Címmagyarázat: A The Ordinary svédasztaláról a legtöbb, a tudatos bőrápolást szem előtt tartó függő találhat magának valami fogára (arcára) való ínyencséget.

DECIEM The ordinary új

I. Marcsi

Célok: kisebb pórusok, anti-aging, általános hidratálás.

Megvásárolt termékek: niacinamid+cink szérum, Buffet szérum, NMF+HA hidratálókrém.

IMG_20170425_163640

1. Niacinamide 10% + Zinc 1% – A jó

Pozitívumok:
  • A pipettás csomagolás tetszik, mert kb. lencsényi cseppenként adagolható a géles-nyúlós szérum. Egyszer utaztattam eddig, nem folyt ki a bőröndben.
  • Mivel reggelente C-vitaminos szérumot használok, ez a szérum az esti rutinban kapott helyet: tonik, és a COSRX Galactomyces esszencia után. Könnyű, gyorsan beszívódik. Főként azokra a területekre kenem, ahol tágabbak a pórusaim, és ahol általában fokozottabb a bőröm olajtermelése.
  • Mivel más folthalványító is van a rutinban, nem tudom megítélni, mennyire segít, de az biztos, hogy e téren mostanában makulátlan a bőröm.
  • Volt egy kisebb pörsenés/szőrtüszőgyulladás a szemöldökömben húsvétkor, oda koncentráltan kentem, és másnap reggelre nagyon szépen, szinte nyom nélkül visszahúzódott a gyulladás. (Viszont később kijött pár pattanásom, azokkal nem sok mindent csinált, és azóta sem vettem észre, hogy bármit is kezdett volna a pattanásokkal.)
Negatívumok:
  • Picit ragacsos, pergős felületet hagy maga után. Pár alkalommal próbáltam a reggeli rutinban (C-vitaminos szérum nélkül), de főleg a szemöldökömnél csúnya volt az alapozás.
  • Néha csípi egy kicsit az arcom. Nem tudom, miért van ez, és szerencsére pár másodperc alatt el is múlik, meg nem pirosodok ki, de akkor is furcsa.
Összességében:

Nem nevezném csodaszernek, de pénzkidobás sem volt. A pórusaim ennyi idő alatt – retinol használata mellett – nem finomodtak tőle láthatóan, és ahogy melegszik az idő, a bőröm normáltól ismét kezd a zsíros felé tendálni, e szérumtól függetlenül, vagyis  a szérumnak sem a pattanásaimra, sem a bőröm faggyútermelésére nem volt eddig jótékony hatása. Elhasználom, de valószínűleg nem veszem újra. Nem azért, mert rossz, hanem azért, mert ennyit más arcápolóm is tud, például a COSRX Galactomyces esszencia, és ahhoz jobban ragaszkodom. Ez teljesen a személyes preferenciám.

IMG_20170425_163710

2. Buffet – A jobb

Pozitívumok:
  • A pipettázás előnyeit nem sorolom fel még egyszer. Három-négy csepp elég az arcomra, főleg szemkörnyékre és a homlokomra kenem gazdagabban, reggel és este is.
  • Gyorsan felszívódik, de lassabban, mint az egyébként sűrűbb DRHAZI szérumom. (Csakhogy a Buffet-nek nincs illata, a DRHAZI-ét meg nem könnyű elviselni.) Sima, puha érzetet hagy maga után.
  • Kicsit ragacsos marad, de nem pergeti le magáról a hidratálót, mint a niacinamid+cink, sokkal jobban viselkedik rétegezéskor.
Összességében:

Nem tudom azt mondani, hogy kivasalta a ráncaimat. Egyrészt, mert még nem vagyok ráncos, másrészt, mert a pici vonalakat a szemem alatt és a homlokomon nem hiszem, hogy kivasalja egy hónap alatt bármilyen szérum. De ennyiféle peptidet tartalmazó anti-aging szérumot ettől olcsóbban én még nem láttam, ennyi pénzt nekem bőven megér. Ha nagy lesz a szerelem, biztosan írok még róla. Most úgy gondolom, hogy szívesen újravenném, mert semmiféle irritatív anyagot nem tartalmaz, és mind a reggeli, mind az esti rutinomba könnyen beillesztettem.

IMG_20170425_163729

3. Natural Moisturizing Factors + HA – A legjobb

A skinlattén olvasott teszt után picit szkeptikusan kezdtem használni ezt a hidratálót, de nagyon pozitívan csalódtam.

Pozitívumok:
  • A kenőcsszerű, sűrű állag (teljesen a mosdókenőcsre emlékeztet) ellenére gyorsan beszívja a minden egyéb jóval megkínált bőröm.
  • Nappalra, fényvédő alá picit sok, hamar átzsírosodik így az alapozóm, de éjszakára nagyon szeretem. Volt olyan hétvége, hogy délben jutott eszembe a reggeli arcápolási rutinom elkezdése (igen, ezt is húsvétkor sikerült így tesztelnem), és ahogy megtapintottam az arcom, hihetetlenül selymes, puha és valahogy feltöltött volt, pedig nem használtam arcolajat már több napja.
  • Azt hittem, 30 ml pillanatok alatt el fog fogyni, de nagyon kiadós, pont az állaga miatt.
Negatívum:
  • A tubus puha, a krém sűrű. Látom magam előtt, ahogy majd birkózom az utolsó adagokért #muszájvalamibebelekötnöm.
Összességében:

Ha valami gonosz korlátozás miatt csak ezt a krémet használhatnám estére, és előtte valamilyen kémiai hámlasztót vagy retinolt, valószínűleg kibírnám néhány hétig. Ez most egy komoly dicshimnusz akar lenni. Viszont nem azt jelenti, hogy nincs ettől jobb hidratáló a földön, pusztán annyit, hogy szerintem ez egy valóban jó arckrém. Nyárra is el tudom képzelni éjszakai krémként, de zsíros bőrre valószínűleg ősszel és télen lehet jobb választás.

IMG_20170425_163747IMG_20170425_163857IMG_20170425_163930

A márka csomagolása engem is megvett kilóra. Látszik, hogy a praktikum mellett arra helyezték a hangsúlyt, hogy egységes, minimalista, kicsit talán gyógyszer-csomagolásra is hasonlító dizájnt tervezzenek. Nekem nagyon tetszik. Maga a márka szerintem azoknak lehet leginkább jó, akik már nagyon sokat tudnak a tudatos bőrápolásról, de a gyakorlatban még nem léptek szintet, vagyis drogériás termékekről váltanának. Számukra – még egyszer hangsúlyozom – tudatos válogatás mellett valószínűleg hatalmas változást hozhatnak a The Ordinary termékei úgy, hogy nem kell nagyon sok pénzt elkölteniük. Azoknak, akiknek egyébként is komolyabb rutinja van, akár koreai, akár nyugati termékekkel, még jobban meg kell nézni, hogy valójában mire van szükségük, mert lehet, hogy csak az ár kedvéért nem érdemes váltani egy már jól bevált, hasonló hatóanyagot tartalmazó kedvencről.

II. Clara012

Célok: hidratálás, folthalványítás, pórusok méretének csökkentése.

Megvásárolt termékek: hialuronsav+B5 szérum, niacinamid+cink szérum.

1. Niacinamide 10% + Zinc 1%

Pozitívumok:
  • A pipettás kiszerelés és a minimalista stílus nekem nagyon tetszik. A csomagolás azt a benyomást kelti bennem, hogy drágább terméket használok, persze a belbecs a legfontosabb, ez inkább csak hab a tortán.
  • Nem csíp, nem irritál. Az állaga kellemes, könnyen beszívódik.
  • A pórusaim mostanában szebbek, mint valaha. Sajnos nem (kizárólag) ennek a terméknek köszönhető, mivel már a használata előtt indult el ez a pozitív változás. Szeretném azt hinni, hogy ez is hozzátesz egy picit. Ennek valószínűleg csak úgy tudok utána járni, ha a Tudományos Szépség blogon olvasott “elhagyásos” tesztet kipróbálom.
  • Amióta megjelent a Paula’s Choice Niacinamide Boostere, szerettem volna kipróbálni ez a hatóanyagot, csak lehetőleg kevesebb pénzért. Ennél jobb alternatívát azóta sem láttam.
Negatívumok:
  • Bár az állaga kellemes, a rétegzést sajnos nem viseli jól, így át kell gondolnom, hogy mivel párosítom össze. Általában este használom, és a fölé használt Benton lotion és COSRX rizses maszk gond nélkül terül rajta. Azonban amikor reggel meg akartam spórolni a hűtőig az utat, és ezt kentem fel a szokásos C-vitaminos szérumom helyett, csúnya meglepetés ért. A fényvédő felvitelekor, amit ugye nem elég felkenni, bele is kell dolgozni a bőrbe, elkezdett morzsolódni, és csak ez az egy új dolog volt a rutinomban. Emiatt már csak este használom.
  • Ez nem igazi negatívum, mivel nekem vannak irreális elvárásaim, de nagyon szerettem volna, ha az orromon és államon lévő pórusok finomodtak volna. Ha ez lehetséges, akkor sem egy hónap alatt következne be, de attól még reménykedtem.
  • Extra folthalványító hatást nem vettem észre, bár a sok-sok hónapnyi, magas hatóanyagtartalmú C-vitaminos szérum használata után elég valószínűtlennek tartottam, hogy javítani tudna a helyzeten.
Összességében:

Még nem tudom eldönteni, hogy újravenném-e ezt a szérumot. Szívesen használom, de nem olyan látványos, mint egy C-vitaminos szérum. Egyelőre afelé hajlok, hogy nem venném újra és kipróbálnék mást a márkától, de a szérum fele még megvan, szóval meglátjuk.

clara012 ordinary

2. Hialuronsav+B5 szérum

Pozitívumok:
  • A csomagolásról és dizájnról ugyanazokat tudom elmondani.
  • Nem csíp, nem irritál.
  • Régóta vágytam hialuronsavas szérumra, így most kipróbálhattam.
  • Az állaga kellemes, viszonylag sűrű, géles.
Negatívum:
  • Felszívódás után borzasztóan ragacsos marad utána az arcom, ami megnehezíti, hogy főlé kenjek bármit is. Emiatt reggel fel se merem kenni, este is csak akkor használom, ha türelmem van hozzá. (Sajnos emiatt kevesebbszer használtam, mint a másikat, de úgy érzem, gyakoribb használat esetén se mondanék más véleményt.)
  • Hidratáló hatása közel nulla. Nem érzem, hogy bármi extrát adna a bőrömnek. A COSRX galactomyces esszencia sokkal jobb.
Összességében:

Az a minimum elvárásom arcápolókkal szemben, hogy ne nehezítsék meg az életem. Ezt nagyon kellemetlen használni, így itt el is bukott. Biztosan nem veszem újra, alig várom, hogy elfogyjon.

Nagyon szerettem volna szeretni ezeket a termékeket, mivel ilyen árkategóriában szerintem hiánypótló arcápolókról van szó. Továbbra is nagyon szimpatikus a The Ordnary márka és már tudom is, hogy nyár végén miket fogok megvenni tőlük. Remélem, hogy akkor nagyobb sikerem lesz. Most sem érzem azt, hogy mellényúltam volna, mivel még a hialuronsavas szérum sem annyira szörnyű, inkább csak az a baj, hogy az én rutinomba nem illik bele, és van a készletemben jobb vetélytársa. Nem szeretek hónapokkal előre eltervezni dolgokat, de ősszel valószínű, hogy egy hasonló bejegyzés fog születni erről a márkáról.

III. Viktória

Viktória saját szépségápolási blogján, a LaViktoire-on személyesebb témák mellett leginkább a bőrápolási rutinjáról ír. Itt olvashatod a bemutatkozását, ebben a posztban leírja az arcápolási alapelveit, nekem pedig eddig az ajakápolós körképe volt a leghasznosabb.

Célok: egységesebb bőrfelszín, folthalványítás.

Megvásárolt termékek: advanced retinoid 2% szérum, niacinamid+cink szérum, 10% azelainsavas szuszpenzió, szilikonos primer.

Most tesztelt termékek: niacinamid+cink szérum, primer, azelainsav.

Link a teszthez: kattints ide!

DECIEM The ordinary új

Ha eddig még nem vonzott be a The Ordinary körül hype, de most szeretnél tájékozódni, ajánlom a skinlatte blogon olvasható, a The Ordinary bőrápolási vonalából összesen nyolc termék tesztjét felvonultató bejegyzést, illetve Salomé INCI-elemzés alapján írt kívánságlistáját a Tudományos Szépségen. Ha jobban szeretsz videót nézni, mint olvasni, akkor pedig a Nicki from the Block blog Youtube-csatornáján található, Niki aktuális bőrápolási rutinjáról szóló videót nézd meg: szerepel benne a niacinamid+cink szérum, illetve a 23%-os C-vitamin-os szuszpenzió is.

Beszerezhetőség:

1. Közvetlenül a DECIEM webshopjából. (A szállítással kapcsolatos mizériáról írtam a blog Facebook-oldalán itt és itt. Szerintem nem viselkedtek profin, így nem tudom jó szívvel ajánlani őket, de sokan vannak, akiknek semmi problémájuk sem volt velük.)

2. A magyarországi forgalmazótól, a Skinsmart webshopból. Hátrány, hogy egyelőre nem érhető el náluk a The Ordinary összes terméke, illetve a legnépszerűbbek gyakran készlethiányosak. Tőlük még nem rendeltem, de az elődnek számító Paula’s Choice webshoptól többször is, és sosem volt semmi probléma a szállítással.

Update: 3. A Tinamutól, szintén Magyarországról. Hátrány, hogy úgy látom, egyelőre náluk sem teljes a készlet, a huszonhét arcápolóból húsz érhető el. Előny, hogy a webshop mellett fizikai boltjuk is van, vagyis a fővárosiak megspórolhatják a postaköltséget.

Ha tetszett ez a bejegyzés, és nem szeretnél lemaradni a további posztokról sem, a Bloglovinon követheted a Habos Kakaót és a LaViktoire-t is.

Bloglovin: Habos Kakaó | LaViktoire

Svédasztal – DECIEM The Ordinary | Teszt Clara012-vel és Viktóriával” bejegyzéshez 37 hozzászólás

  1. Köszi az említést ❤

    Amúgy most, hogy így írtátok, én is észrevettem, hogy az alapozóm (vagy ha nem sminkelek, akkor a fényvédőm lesz fura) nem olyan szép a niacinamid után….elhagyom akkor reggel mindenképpen, lehet ez okozza a problémát, Eddig eszembe sem jutott, hogy ők nem jönnek ki egymással.

    Egyre jobban várom a hidratáló krémet, remélem nekem is beválik majd 🙂

    Kedvelik 2 ember

    1. Igazán nincs mit, nekem nagyon tetszett a videód. És tök jó volt hallani, hogy neked valóban használt a niacinamid. Talán a fura állag tehet róla, adagolni nagyon jó ezt a sűrűbb folyadékot, csak nem rétegezéshez találták ki. 🙂
      Nagyon kíváncsi vagyok, hogy száraz bőrön hogy működik ez a hidratáló, remélem, mesélsz majd róla. 🙂

      Kedvelés

    1. Vicces, mert amikor összeállítottuk a rendelést Clara012-vel, akkor is ezzel a krémmel szemben voltam a leginkább szkeptikus, meg aztán ugye jött a teszt a skinlattén. Ehhez képest ez lett a kedvencem a csomagból. 🙂 Ha van kedvenc alapkrémed, akkor nem biztos, hogy érdemes erre lecserélni, de ha épp kísérletezéshez van kedved, akkor nagyot nem bukhatsz szerintem. Te honnan tudsz rendelni? Csak közvetlenül a DECIEM-től?

      Kedvelés

      1. Valószínűleg igen, ami annyira nem teszi könnyűvé a döntést, mert most egymagában megrendelni? Á nem… úgyhogy amíg nem találok még valamit, ami érdekel, addig függőben marad. 🙂

        Kedvelik 1 személy

        1. Érthető. 🙂 Egyébként 25 eurótól ingyenes a posta, szóval esetleg érdemes lehet társulni valakivel. (Mi is ezért rendeltünk együtt Clara012-vel, mert egyikünk sem szeret a postáért fizetni. :D)

          Kedvelés

Kommentek

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .