Az esti arcápolási rutinom | 2017. nyár

Alapos tisztítás, gyengéd, de hatékony hámlasztás, könnyű, géles textúrák – mi másra vágyhatnék normál-zsíros bőrrel ilyenkor? Azon túl, hogy felsorolom a régebbi kedvenceimet, illetve végre blogbejegyzés formájában is hírt adok a nyári kívánságlista megvalósulásáról, a 2017. nyári, esti rutinom szereplőinek számomra leghatékonyabb kombinációit is ismertetem. 

Esti rutin2017 nyarán

I. A szemsmink eltávolítása

Rózsaszín kupakos Garnier micellás víz: egyik fő funkciója mostanában annyi nálam, hogy eltávolítsa vagy legalább meglazítsa a szemsminket. Szívesen megúsznám ezt a lépést bármelyik első lemosóval (ezekről bővebben a következő pontban), de a jelenlegi szempillaspirálom (Maybelline Lash Sensational Luscious) sem adja meg könnyen magát, úgyhogy általában nem bliccelhetem el. Régi kedvenc, mert viszonylag hatékony, nem irritál, nem drága, könnyen hozzáférhető.

II. Double cleansing

Úgy érzem, a double cleansing az egyik (lesz szó  a másikról és a harmadikról is) legjobb dolog, ami mostanában történhet a bőrömmel: a kétlépéses tisztítás eredményeként a melegebb idő beköszöntével sem “dugultak” annyira el a pórusaim, mint a korábbi években.

Első lemosás

Naturland mosdókenőcs: nem is egyszer meséltem már erről a praktikus kis lemosóról. Leginkább utazáskor, illetve a sminkmentes vagy minimál sminkes estéken szeretem használni.

Heimish All Clean balzsam: a Maybelline szempillaspirállal nem bánik el, de minden mással igen. Tipikusan az a termék (az agyagos párjával együtt), amelyet nagyon jólesik kézbe venni, és csak gyönyörködni benne egy kicsit.

Mikroszálas kendők: nem szerepelnek a képen, de ezekről is beszámoltam már. Hetente kétszer ilyen kendőkkel távolítom el az első lemosót, ez a gyengéd fizikai hámlasztás is segít a pórusaim tisztán tartásában.

IMG_20170608_110027

Második lemosás

Babylove Waschbalsam: krémes-balzsamos az állaga, enyhe, babapúderes illata van (a parfüm miatt). Borónak, a Pareto Lánya blog szerzőjének ajánlására vettem meg. Arcra még csak párszor használtam, a teszthez majd ki fogom deríteni a pH-ját. Testre és hajmosáshoz nagyon szeretem ezt is.

Babylove Pflegebad: illatmentes, kíméletes, bőrazonos pH-jú. Számomra multifunkciós termék ez is. Utazáskor ezt viszem a legszívesebben magammal.

Heimish All Clean White Clay: szappanra emlékeztet az illata, icipici kell csak belőle, vastag habot képez. Ennek is meg fogom mérni a pH-ját a teszthez, de szerintem magasabb, mint 5,5. Hetente kétszer-háromszor használom, csakis az All Clean balzsam után.

IMG_20170608_110325

III. Hámlasztás

Thefaceshop Smart Peeling Mild Papaya: a második legjobb dolog az esti rutinban ezen a nyáron. Egyáltalán nem lenne fontos, hogy így legyen, de ha már így van, megjegyzem, hogy csodás az illata. Harminc másodpercig kell vele átmasszírozni az arcot, utána szemmel láthatóan tisztábbak, kisebbek a pórusaim. Nagyon örülök, hogy megvettem. Hetente egyszer, maximum kétszer használom, attól függően, hogy érzek-e kedvet a BHA-hoz. Itt szeretném megjegyezni, hogy korábban olyan lány voltam, aki szerette letudni a zuhany alatt az arctisztítást. A Heimish balzsamot viszont nem tartom praktikusnak így használni. Ha az agyagos lemosó a második lemosóm, azt is még zuhanyzás előtt szoktam fölkenni (lehet nevetni, de sajnálom bevinni a szép tubust a zuhany alá), és ha enzimes peelinggel hámlasztok, azt is tusolás előtt szoktam elrendezni. Több idő megy így el az arctisztítással, de az eredmény miatt számomra abszolút megéri pepecselni vele.

COSRX BHA: úgy látom, hogy az enzimes peeling többet használ a bőrömnek, mint ez a hámlasztó, de egy kevés van még benne, azt elkenegetem. Nem fogom többet újravenni, mert egyszerűen túl sok a 100 ml. Elég lesz egy utazókiszerelés a Geek & Gorgeous Cheer Upból.

IMG_20170608_110547

IV. Tonikok, esszenciák, lotionök

Garnier nyugtató tonik: továbbra is fújókás flakonban tartom, továbbra is elégedett vagyok vele, egy plusz hidratáló lépésnek bevált.

COSRX Galactomyces esszencia: örülök, hogy a rutinom része lett, azt hiszem, maradni is fog, ha nem is pont ez az esszencia, de valami olyan, amely galactomyces fermentátumot tartalmaz. Mivel niacinamid is van benne, óvatosságból csak az esti rutinban használom, mert a C-vitamin a reggeli rutin kirobbanthatatlan eleme nálam. Szégyenkezve jegyzem meg, hogy bár tudom, az arcápolásnak nem lenne szabad az áll vonalánál véget érni, a nyak és dekoltázs bőrének ápolása nálam egyelőre még inkább kampányszerű, és leginkább ezt az esszenciát kenem szívesen. De annyi impulzust kapok mostanában e téren, hogy remélem, fogok tudni fejlődni itt is.

Hada Labo hialuronsavas lotion: 7 skinezésre teremtették, valószínűleg így fog elfogyni nálam.

IMG_20170608_110747

V. Szérumok, szemkrém, ajakápolás

The Ordinary Buffet: szemkörnyékre és homlokra kenem leginkább. Örülök, hogy nem nehezíti meg a rétegezést, a nyári rutinban sem érzem soknak a könnyed állaga miatt.

The Ordinary niacinamid + cink: ezt az adagot elhasználom, de nem fogom többet megvenni, nem győzött meg. Sajnálom, mert olyan sok embernek bevált. De nem hiányzik, ha elfelejtkezem róla, nem hiányzik, ha nem viszem magammal hétvégén.

Phi Pazar Café szemkrémcsak az esti rutinba tudtam beilleszteni. Nyáron nem érzem szükségét minden nap egy ilyen vaskosabb textúrájú szemkrémnek, de reggelente mindig szebbnek látom a szemkörnyékem, ha ezt használom.

Alterra kamillás ajakápoló: meglátszik reggel, ha előző este elfelejtkeztem róla. Számomra ez egy drogériás kincs, örülök, hogy eggyel kevesebb kategóriában kell a tökéletes termék után kutatnom.

IMG_20170608_110834IMG_20170608_110950

VI. Arckrém

A’pieu Fresh Mate Tea Tree Calming Sleeping Mask: könnyű zselé, kicsit dohos növényi illattal (ez lenne a teafa?). Nekem ez lett az eddigi legkedvesebb nyári hidratálóm, beissza a bőröm, nem vész össze az előző rétegekkel sem. A harmadik legjobb dolog az esti rutinban ezen a nyáron.

IMG_20170608_110907

VII. Arcolaj

Acure marulaolaj: főként az agyagos lemosó használata után a bőröm szomjazza a hidratálást. Míg a tavaszi tesztben arra panaszkodtam, hogy rákenve a többi rétegre nehéznek érzem a bőrömön ezt az olajat, most nem hallgathatom el, hogy összekeverve az A’pieu géllel sokkal könnyebb kezelni, gyorsabban beszívódik, nem hagy zavaró réteget, és reggelre mindig szebb tőle a bőröm.

IMG_20170608_110927

VIII. Kedvenc kombinációk bőrprobléma szerint

Semmi különös, szép a bőröm és élvezem
  • Cél: fenntartani a jó állapotot.
  • Eszközök: (Garnier micellás víz +) Heimish All Clean balzsam + Babylove Pflegebad + Garnier tonik + COSRX Galacomyces esszencia + The Ordinary Buffet + A’pieu teafás gél
“Mélytisztítás” – Viszlát, eldugult pórusok!
  • Cél: minden fölösleges faggyút eltávolítani a pórusokból, ugyanakkor hidratáltan tartani a bőröm.
  • Eszközök: (Garnier micellás víz +) Heimish All Clean balzsam (+ mikroszálas kendő) + Heimish All Clean agyagos lemosó + (Thefaceshop enzimes peeling +) COSRX Galactomyces esszencia + Phi szemkrém + A’pieu teafás gél (+ Acure marulaolaj)
Hidratálás a hetedik hatványon
  • Cél: egy kis plusz kényeztetést adni a bőrömnek – a hidratálás mindig jól jön.
  • Eszközök: (Garnier micellás víz +) Heimish All Clean balzsam + Babylove Pflegebad + Garnier tonik + hét réteg Hada Labo hialuronsavas lotion (+ A’pieu teafás gél + Acure marulaolaj)
Jósolhatok? – Utazós neszesszer
  • Cél: a bőröm aktuális állapota és az előttem álló program alapján kitalálni, mire lesz igényem az esti rutin során, és egyfelől e kritérium, másfelől az utaztathatóság alapján csomagolni. Ráadás feltétel: valamiért kerülöm azt, hogy elutazáskor hámlasszak.
  • Eszközök: Naturland mosdókenőcs + Babylove Pflegebad + COSRX Galactomyces esszencia + random szérum a bőröm aktuális állapota és a csomagolás biztonságossága alapján kiválasztva + A’pieu teafás gél

IMG_20170608_111310

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Az esti arcápolási rutinom | 2017. nyár” bejegyzéshez 22 hozzászólás

  1. Jelentem, megvettem a Babylove Pflegebad-ot, mert engem nyáron üt ki az ekcéma, és ennél multifunkcionálisabb terméket keresve sem találnék. Feltöltöttem vele a kézmosó-adagolót, és nem akarom elhinni, hogy nem csípi a kezem, ami tiszta seb (az államvizsga előtti stressz hozzájárult, meg az is, hogy elfogytak a hatóanyagos krémeim, az orvosom pedig csak hónap végén tud fogadni). Arcmosásra még nem próbáltam, fürdésre pedig azért nem használom, mert ennek a megvételekor elcsábultam másra a babarészlegen: egy Prinzessin tusfürdőre (http://kremmania.hu/kremek/prinzessin-sternenzauber-winterwunder-teli-tusfurdo-narancs), aminek egészen jó összetevőlistája (nincs benne SLS-SLES!), és csodás az illata (ilyenkor élem ki azt, hogy a szaglószervem bevessem, mivel ugye szinte mindenem, amit használok, illatmentes). De tényleg ez a legjobb termék utazáshoz, nyaraláshoz, mert mindenre használható.
    Ha már a miattad megvásárolt termékeknél járok, be kell valljam, hogy a Bioderma Photoderm LEB-bel is megfertőztetek, így megrendeltem, ma fogom átvenni. 🙂 A ruha alól kikandikáló kar és lábszár védelmére szerintem tökéletes lesz, meg ha marad még nyár végére, akkor a nyaraláshoz is, bár még nem mondtam le az Alverde fizikai fényévdőjéről sem.
    A Galactomyces nálam is nagy kedvenc, a Hada Labo Hialuronsavas esszenciát is használgatom, rájöttem, hogy hiányozna, ha nem lenne. Még egy kis kiszerelés arbutinos Hada Labom van, ami hamarosan elfogy, de nem tudom, hogy újravegyem-e.
    A hámlasztást most nagyon összevissza módon oldom meg, az azelainsavas krémet használom heti egyszer, emellett még van egy kis PHA mintán a Neostratatól, azt kenem még szintén heti egyszer, már ha eszembe jut, mert nem nagyon vettem észre tőle változást. A Ziaja peelinget megvettem, de macerának érzem, hogy x perc után le kell mosni, ezért nem vetettem még be. Pedig a lábam is nagy hasznát venné szerintem.
    Hidratálni pedig a Mizon csigás gélkrémjével szoktam, így tökéletesnek érzem az rutinomat.
    Megint kisregényt írtam, bocsi… 😀

    Kedvelik 1 személy

    1. Semmi gond, szeretem a kisregényeidet. 🙂 Azt hiszem, kezdhetünk egyszerre Clara012-re mutogatni, mert a Pflegebadot még ő ajánlotta nekem, és “köztudott”, hogy a LEB-et is. 😀
      Az “illatozást” is tökéletesen megértem, olyan termékről van szó, ami nem tölt sok időt a bőrön, inkább ez legyen illatos, mint a szérum vagy az arckrém.
      Arra gondoltam, ha kipróbálnád a Ziaja peelinget, lehet, hogy azonnal beleszeretnél, ahogy én a Thefaceshop peelingbe. 😀 Annyira látványosnak tűnik magamon a hatása, hogy úgy érzem, nem cserélném másra, amíg tart a nyár. Ettől nagyobb dicséretet pedig nem hiszem, hogy fogok tudni írni róla, később sem.
      A Neostrata nekem annyira fehér folt… Annyit tudok, hogy régebben nehezen lehetett hozzáférni a termékeikhez, és ha jól emlékszem, az ő PHA-juk volt az első, amely megjelent a blogokon, de ennyi. Hol szoktad beszerezni? Mintát is ugyanúgy lehet tőlük venni, mint pl. a Paula’s Choice-tól?

      Kedvelés

  2. Köszönöm az említést 🙂 Közben rájöttem ám, hogy a Waschbalsam és a Waschgel egymás mellett léteznek, nem váltotta fel az egyik a másikat. Ha beválik a Waschbalsam, akkor a Waschgelt is ajánlom. A rózsaszín Garnier nálam is alapdarab, a COSRX BHA-val meg hasonlóképpen vagyok, mint te: jó volt, de most már jöhet a G&G. A The Ordinary termékeivel egyelőre még csak szemezek (akárcsak a DECIEM többi márkájával), amint kifogy valami az esti rutinomból, onnan keresek majd utánpótlást. Addig meg kíváncsian olvasom a Te és mások véleményét a termékeikről 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Az a “baj” a The Ordinaryvel szerintem, hogy túlságosan meghozza az ember kedvét a DECIEM magasabb árkategóriájú márkáihoz, mondván “ha kevés pénzért is ilyen jót tudnak, akkor a Hylamide vagy NIOD esetében sem merülhet fel a túlárazás, és akkor azoknak viszont nagyon-nagyon jóknak kell lenni”. 😀
      Ahogy látom, a Babylove Sensitive vonalában található fürdetők között meglepően sok lett a megbízható a tavalyi (?) receptúraváltoztatások után. Igaz, hogy ennek az ára az Ultra Sensitive Waschlotion “beáldozása” lett. Vagy én legalábbis így éltem meg. A Waschbalsam mindenesetre tényleg tetszik, azt hittem, hajmosásra nem lesz az igazi, de működik. És a Waschgel pH-ja pedig bőrsemleges, úgyhogy köszönöm ezt a tippet is. 🙂
      G&G-ből te is a Cheer Upot nézted ki? Vagy nálad a Calm Down lesz a befutó?

      Kedvelés

      1. Az az igazság, hogy én jelenleg is túlárazott termékeket használok (sajnos beváltak, most mit csináljak), így a túlárazottság kérdése a Deciemnél bennem már fel sem merült. Kis sznob bőröm van, ez a helyzet. G&G-ből csakis a Cheer Up, én BHA-zok, de lehetséges, hogy télre beszerzek egy kis kiszerelést az AHA-ból is, néha nem árt alapon. Egyébként is úgy örülök az utazó méreteknek, végre-végre 🙂

        Kedvelik 1 személy

            1. 😀 Túl jóknak tűnnek ezek a kombinációk, nehéz választani. De Clara012-t a Calm Down érdekli a PHA miatt, engem a mandulasavas BHA, a Smooth Out pedig már megvan a KM boxból, úgyhogy valószínűleg a blogon is le fogjuk fedni a teljes termékskálát. 🙂

              Kedvelés

  3. Annyira tudok azonosulni az elején leírtakkal, nekem is gondot okoz, hogy az olajos lemosóm nem működik együtt a szempillaspirállal. Én már csak ecsetmosásra használom a micellás vizet és inkább leváltottam a spirált is nehéz szívvel, de egyszerűen száraz a szembőröm és nem szeretnék külön lemosót használni. Mosás után már használom is a szemkörnyékápolót.
    Nekem sajnos a Cosrx bhja teljesen hatástalan, nem csinál az ég világon semmit az arcommal. A Benton bha tonikján gondolkodom erősen helyette.
    A Garnier tonikot próbáltam korábban és tudom, hogy nagyon szép INCI, de te nem tapasztaltál semmilyen kellemetlen illatot? Én édesanyámnak adtam, mert nem bírtam elviselni, de senki sem panaszkodik róla, úgyhogy erős a gyanúm, hogy valahogy romlottan kaptam a sajátomat.

    Kedvelik 1 személy

    1. A Benton aloe BHA-tonikja szerintem nagyon kellemes hidratáló lépést jelent, de én azt hiszem, inkább az aloe áldásos hatásait tapasztaltam meg a segítségével, semmint a szalicilsavét: sem a mitesszereimre, sem a bőröm faggyútermelésére nem volt hatása. Igaz, kb. három éve használtam.
      A Garnier toniknak csak a virágos-rózsás illatát érzem, ez számomra nem kellemetlen, bár nem hiányozna, ha nem lenne. Háromszor vettem eddig meg, de még nem futottam bele olyanba, amelynek az illata miatt hasonló gyanúm lett volna. :/ Többen ajánlották egyébként mostanában nekem az Alveola aloe spray-t, lehet, hogy azt kipróbálom legközelebb.
      Nem tudom, neked milyen preferenciáid vannak egyébként a szempillaspirálok tekintetében, de tudnál mondani bevált darabot? Tehát olyat, amely könnyen lemosható, és picit több a hatása annál, hogy egyszerűen feketére színezi a pillákat.

      Kedvelés

  4. Az Alveola sprayt most néztem meg, eddig nem találkoztam vele, de tényleg ígéretesnek néz ki.
    Nekem spirál terén nehéz a dolog, mert se nem hosszú, se nem göndör a szempillám ráadásul világosbarna. Régen festettem tartós festékkel, de őszintén meguntam a dolgot. Nem nagyon kedvelem, ha egy spirál összetapasztja a szempilláimat, viszont fontos szempont, hogy könnyen lemosható legyen, így a vízálló spirálokat messze elkerülöm. Egy éve használom a L’oreal Miss Manga szempillaspirált, a rózsaszínt (próbáltam a sárgát is, de az nem vált be). Buta forgatható feje van, aminek semmi értelme szerintem, de azért nem is zavar különösebben. Több rétegben felviszem és nagyon szép fekete, nem pereg nap közben, egész jól göndörít és nem nagyon tapasztja a pillákat. Azért miután felvittem át szoktam fésülni a szempilláimat egy szempillakefével (nem vagyok biztos benne, hogy így hívják), és így ha mégis van, ahol összetapadt, a kefe szétválasztja. Nem tökéletes, de egyelőre nem találtam jobbat ezekkel a feltételekkel. Mostanában észrevettem youtube-on, hogy jön a L’oreal Lash Paradise szempillaspirál, ami nagyon jó értékeléseket kapott. Szerintem ki fogom próbálni, mert általában bejönnek a L’oreal spirálok és most kezdek kifogyni. Viszont valószínűleg 4-5 ezer forint körül lesz, úgyhogy még várom, hogy megérkezzen Magyarországra és kiderüljön, hogy itt milyen fogadtatást kap.

    Kedvelik 1 személy

    1. Mivel úgy tűnik, nagyon hasonló pillákkal rendelkezünk, minden tipped jól jön e téren. 🙂 A Hippie-t egyszer majdnem megvettem, de végül lebeszéltem róla magam, már nem is tudom, miért. Általában a bumfordi kefékkel nagyon nem tudok bánni, és képen ez is annak tűnt. A rózsaszín Miss Mangát az egyik testvéremnél láttam, és pont ez a lötyögő fej nagyon nem tetszett. Viszont a Lash Paradise-t én is nagyon várom (meg Clara012 is), és Tatinál annyira meggyőző volt, hogy úgy érzem, meg fogom venni az első olyan spirálomat, amelyért kétezer forintnál többet fizettem.

      Kedvelés

Kommentek

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .