Benton Papaya-S Sun Cream SPF50+ PA++++ – Tesztelés határok nélkül | Vendégposzt

Mi történik, ha a “lengyel, magyar – két jó barát” buliba beszáll Korea is? Mi történik, ha Clara012 Lengyelországban van, a csomagja Magyarországon, a bejegyzés határideje pedig egy hét? Három országot és két bloggert köt össze egy fényvédő és ez a bejegyzés, megosztottuk ugyanis a munkát. Clara012 a folytatásban mindent elmesél.

Határok nélkül

Korea és Lengyelország

Még júliusban jelentkeztem a Benton fényvédőtesztelős játékára, majd szépen el is felejtkeztem róla, mivel több fontosabb dolog lekötötte a figyelmem. Költöztünk, dolgozgattam, valamint készültem az utazásra. Augusztus 1-jén repültem Lengyelországba, és a check-in sorban állás közben kihasználtam az ingyen wifi előnyeit. Egyszer csak pittyegett a telefonom, hogy e-mailt kaptam és legnagyobb meglepetésemre a Bentontól érkezett üzenet, melyben értesítettek, hogy én vagyok az egyik szerencsés, aki tesztelheti a fényvédőt. A jelentkezéskor még nem fedték fel, melyik fényvédő lesz a nyeremény, de nyáron majdnem mindenfajta fényvédőre nyitott vagyok, legyen az akár illatos, akár kémiai.

Az e-mail láttán először nagyon örültem, majd elkezdtem aggódni, mivel a szállítási idő max. két hét, így tudtam, hogy a csomag érkezésekor még bőven Lengyelországban leszek. Megpróbáltam elintézni a kollégiummal, hogy ide kérhessem a fényvédőt, de a language barrier ezt meghiúsította, szóval a legjobb megoldásnak azt láttam, ha a termék INCI-jének elemzését én végzem, de a tesztelést rábízom valakire, és hát valljuk be, Marcsinál jobb embert nem is találhattam volna a feladatra. Nagyon hálás vagyok a segítségéért! Tehát én elvégzem az összetevőelemzést, Marcsi pedig megírja a tapasztalatait a bejegyzés második részében.

clara012 x benton

A fényvédő mellé járt pár minta is, kifejezetten kíváncsi vagyok a fermentált vonal termékeire, valamint az előző nyereményjáték fényvédőjére, amelyről a Tudományos Szépség és az Oh My Brush blogon olvashattatok tesztet. A mintákra később fogok sort keríteni, egyéb termékmintákkal karöltve. A csomagban ezeken kívül volt egy levél is, amiben mesélnek a fényvédő névadó összetevőjéről, a márka nevének eredetéről (Benjamin Button különös élete inspirálta őket, termékeikkel szeretnék visszafordítani a bőröregedést), megtalálhatjuk rajta a teljes INCI-t, illetve azt, kiknek szánják ezt a fényvédőt. Ezen kívül összegyűjtöttek pár dolgot, amire ki kell térni a bejegyzésben, ezeket félkövérrel szedve láthatjátok. A nyerteseknek a kézhezvételtől számított maximum egy hétnyi tesztelés után be kell számolnia egy bejegyzés formájában a tapasztalatokról, de nem elvárás, hogy csak pozitív dolgokat írjanak.

benton papaya

Kiknek ajánlják a Benton Papaya-S Sun Cream SPF50+ PA++++ fényvédőt?

Ez a fényvédő egyszerre tartalmaz fizikai és kémiai szűrőket, véd az UVA és UVB sugárzás ellen, nagyon magas SPF-értékű (SPF50+/PA++++), sőt néhány közkedvelt hatóanyag is került bele. A védelemről részletesebben olvashattok majd az összetevők alatt. Ezek alapján sok embernek szimpatikus lehet a fényvédő, hiszen ki nem szereti a multifunkciós termékeket? Hivatalosan azoknak az embereknek ajánlják, akik sok időt töltenek a szabadban és egy könnyű hidratáló fényvédőre vágynak, mely ragyogóvá teszi a megfáradt bőrt és csak minimális fehér maszkot/fátylat hagy hátra.

benton papaya2

Összetevőelemzés

benton inci

1. Fényvédő összetevők

Ahogy írtam, vegyesen tartalmaz fizikai és kémiai, ezen belül hibrid fényvédőket is.

  • Fizikai szűrők: Stabil, biztonságos, kozmetikailag általában kevésbé elegáns formulákat eredményeznek az esetleges fehér réteg miatt.

Mind a titánium-dioxid (290-350 nm), mind a cink-oxid (290-400 nm) véd az UVA és UVB sugarak ellen is.

  • Kémiai fényvédők:

Octinoxate: Csak az UVB sugarak ellen véd (280-320 nm). Önmagában nem fotostabil, de más fényvédővel (a Tinosorb M-et emlegetik főleg, ami ebben nincs) kombinálva a lebomlása lassítható.

Uvinul A: (az INCI-ben Diethylamino Hydroxybenzoyl Hexyl Benzoate) stabil fényvédő, UVA sugarak ellen véd (max. 354 nm).

Tinosorb S: (az INCI-ben Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine) stabil,  UVA és UVB sugarak (280-400 nm) ellen is hatékony.

2. A névadó papaja

papaja

Négy formában található meg a termékben: Papajavíz, papajamagolaj, papajagyümölcs-kivonat, papain. Az első három bőrkondicionáló összetevő. A papajamagolajnak magas az olajsav- (Omega 9), linolénsav- (Omega 6) és sztearinsav-tartalma, ennek tulajdonítanak a hidratáló hatáson kívül anti-aging és acneellenes hatást is. (De ezekről engem nehéz meggyőzni). A papajagyümölcs-kivonat enzimekben gazdag, mely bőrtisztító, bőrhámlasztó hatású, de ezen felül külön megtalálható benne a papain is, amely a papajából kivont fehérjebontó enzim. Ez utóbbi kettő az INCI végén található, így valószínűleg csak rendszeres használat mellett látható majd valamennyi hámlasztó hatás. Ez persze inkább előny, nappalra nem lenne jó egy nagyon erős hámlasztó a fényvédőben. Azt nem tudom eldönteni, hogy én hogy állok ezzel a fényvédő-hámlasztó kombinálással még akkor sem, ha csak egészen enyhe hatású, mindenesetre már nagyon kíváncsi vagyok rá.

3. Egyéb hasznos hatóanyagok

Került a listára több bőrkondicionáló, bőrpuhító anyag is. Ezen kívül található benne sheavaj és napraforgóolaj, így ha valaki tudja, hogy bármelyik összetevő mitesszert okoz nála, akkor csak óvatosan. Van benne dimethicone is, ami egy szilikonféle. Én szeretem a szilikonos fényvédőket, kellemes érzetet adnak a bőrön.

Nagyon tetszik, hogy került bele niacinamid (B3-vitamin), panthenol (B5-vitamin) és adenozin, így a fényvédelmen kívül várható lehet a bőrünk állapotának javulása is. Annak ellenére, hogy a „tömény” niacinamidtól nem láttam változást, örülök, ha látom az INCI-ben, mivel a COSRX galactomyces esszenciában is benne van, azt pedig imádom. Hidratál, hatékony pigmentfoltok ellen, serkenti a kollagéntermelést, valamint csökkenti a faggyútermelést és a pórusok méretét. A panthenolra szerintem látványosabban reagál a bőröm, ezért ezzel télen fogok „kísérletezni”. Bőrpuhító, vízmegkötő és bőrnyugtató hatása van. Az adenozin egy természetes sejtvédő anyag, mely sebeken alkalmazva gyorsíthatja a regenerációt és csökkenti a gyulladást.

4. Feketelista

Szerencsére csak egyetlen összetevő nem tetszik, és az is az utolsó helyen van: geránium illóolaj, amely nem tudom, mennyire érződhet az illatán, de ha visszafogott, akkor sem tetszik a potenciális irritáló hatása miatt.

5. Jóslat? Az nincs

INCI alapján jól összerakott fényvédőnek tűnik, ha az arányokat nézzük, sokkal több jó összetevő van benne, mint rossz. Innentől Marcsié a szó, aki beszámol Nektek arról, hogyan teljesít a termék használat közben. Szeptembertől elkezdem én is használni a fényvédőt, és ha elfogyott, akkor beszámolok arról, hogy nekem mi a véleményem róla. Főleg arra leszek kíváncsi, hogy az ígért hámlasztó hatás mennyire lesz látványos, valamint, hogy a hasznos összetevőktől fogok-e érezni javulást.

Korea és Magyarország

Elég furcsa érzés kibontani más dobozát. Elég furcsa érzés fölkenni más fényvédőjét. Mintha tilosban járnék. Ugyanakkor izgalommal tölt el a tesztelés lehetősége. Persze, hogy vállalom. Köszönöm. Fájni fog visszaadni a fényvédőt? Lássuk!

Tapasztalataim

A fémhatású, tükröződő bevonatú, ujjlenyomat-gyűjtő kupak és a tubus anyaga, formája, tapintása alapján a Bourjois City Radiance alapozó jutott eszembe, amely külsőre nagyon szép (bár a belsejéről borzalmas dolgokat írnak…) és már előre aggódom, hogy kulturált állapotban tudom-e visszaadni Clara012-nek a nyereményét. Látszik, hogy a Benton az eddig megszokott natúr vonaltól most szeretett volna picit elmozdulni. A csomagolás szépsége szerintem nem közelíti meg a Missha All Around Safe Block-vonalét, de tény, hogy magasabb szinten áll, mint a szokásos fehér-narancssárga dizájn.

Háromféle módon használtam: 1. arctisztítás után rögtön (kvázi kihagyva a reggeli rutint), nem sminkeltem rá; 2. a reggeli rutin lezárásaként, smink nélkül; 3. a reggeli rutin lezárásaként, smink alá.

1. A Benton Papaya-S és a strand

Mondhatnám, hogy nem volt idő a reggeli rutinra, és ez nagyjából igaz is, de az is igaz, hogy látni akartam, mit tud önmagában ez a fényvédő, úgyhogy rögtön bedobtam a mély vízbe. (Persze nem szó szerint. Na jó, amikor a kompon próbáltam fotózni a víz fölött, kicsit remegett a kezem.) Bár a kézfejemre kinyomva a formula kezelhetően hígnak (hígabbnak, mint az A’pieu Pure Block blablabla mindenki tudja, miről beszélek kedvenc, de sűrűbbnek, mint a Bioderma LEB vagy Kid) tűnt, a bőrömön mégsem volt olyan könnyű egyenletesen szétkenni. Hiányzott az aláhidratálás. A fehér, fénylő fátyol láthatóbb volt, mint a LEB vagy a Kid esetében, és nem is tűnt el. Kirándulással és stranddal telt a nap. Nem találtam, hogy vízálló lenne ez a fényvédő, ezért nem tettem a fejem a vízbe, és kétszer kentem újra a nap során. Az illat nem túl erős, a kenés során érezhető, később már nem. A bőrömön nem hagyott nehéz vagy ragacsos, zavaró érzetet. Nemhogy megégést vagy pirulást, barnulást sem tapasztaltam. De reggeli hidratálás nélkül este már sírt a bőröm a krémekért. Nyilvánvaló, hogy a hidratáló hatást más szempontok, nem egy extrém eset alapján kell megítélni.

benton review

2. A Benton Papaya-S és egy sminkmentes hétköznap

A megtisztított és hidratált bőrömön természetesen könnyebb volt eloszlatni a fényvédőt, de bárhogyan is kenegettem, enyhe fehér fátyol és minimális, olajos csillogás egész nap észlelhető volt. Viszont a pórusaimat nem emelte ki ez a csillogás, sőt közelről is kifejezetten szépnek látszott a bőröm.

3. A Benton Papaya-S és a smink

Szép, könnyen eldolgozható volt rajta az alapozó, nem gyűrődött a korrektor, a púder lemattította. A pórusaimat feltöltötte a szilikon, szebbnek látszott a bőröm. Nagyon kényelmes viselet volt. A bőrömet puhának, bársonyosnak éreztem. (Ebben azért a csodafinom szemcséjű Innisfree púder is ludas lehet…) Nem tapasztaltam diszkógömbös átzsírosodást.

4. Összességében

A Benton Papaya-S egy furcsa, de nem rossz fényvédő: nagyon sokat akar, és semmit sem tesz tökéletesen. Sportoláshoz is tervezték, de nem ígérik, hogy vízálló. (Update: de igen. Szóval ez nagyon jó!) Smink alatt nagyon jól működik, és a fehér réteg eltüntetését csak így tudtam megoldani. Önmagában nincs jelentős hidratáló hatása, de a bőr hidratáltságát megtartja, nem szárít. Megbízható, stabil védelmet ad a mindennapokban, és hátrányai leginkább ennek okán, vagyis a fizikai szűrők jelenlétén alapulnak. Nem szívesen fosztanám meg Clara012-t a lehetőségtől, hogy kipróbálja a saját fényvédőjét, úgyhogy nem fogok úgy tenni, mintha a tubus “véletlenül” a Dunába esett volna.

Beszerzés: a StyleKoreanen  már kapható.

Bloglovin Facebook | Instagram

Reklámok

Benton Papaya-S Sun Cream SPF50+ PA++++ – Tesztelés határok nélkül | Vendégposzt” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Jól kiegészítitek egymást!
    Nagyon tetszett ez a poszt is!
    Nem volt nehéz este lemosni a fényvédő maradékait? Nekem a fizikai szűrőst elég macerás leszedni, bár az kzárólag fizikai szűrőt tartalmaz. De legalább nem bántja a szememet, ha véletlenül belekerül.

    Kedvelik 2 ember

Kommentek

