Egy multifunkciós kedvenc, hét réteg – COSRX galactomyces esszencia | Teszt

Sokáig attól féltem, nem lesz különösebb mondanivalóm – a kezdeti lelkesedésen kívül – a COSRX galactomyces esszenciáról. Hogy nem így történt, annak egyrészt a The Ordinary az oka, másrészt a 7 skin method. 

Egy kedvenc, hét réteg

I. Honnan, mikor, miért?

A COSRX Galactomyces 95 Whitening Power esszenciát az iHerbről rendeltem, majdnem három hónappal ezelőtt, mert épp ott volt a legkedvezményesebb. Régebben használtam a Tonymoly Intense Care Galactomyces Lite Essence-ből egy 120 ml-es kiszerelést. Ez szintén fermentált galactomyces-t tartalmaz. (A galactomyces fermentátum a szaké gyártása során keletkezik, az erjesztéshez szükséges ugyanis ez az élesztőgomba.) Hidratálást vártam ettől a Tonymolytól, és meg is kaptam. (Azt pedig csak zárójelben jegyzem meg, hogy nagyon tetszett a luxuskozmetikumokéra hasonlító csomagolás, nehezen vettem rá magam az üres üveg kidobására, mert mindig jólesett ránézni.) Bíztam tehát ebben a fermentált összetevőben, a COSRX INCI-je pedig, ha nem is túl hosszú, azért bővebb, mint a Tonymoly esszenciáé. Engem különösen a niacinamid érdekelt, a hidratálás mellett tehát kíváncsi voltam a folthalványító és a faggyútermelést szabályozó, pórusszépítő hatására is. Majdnem három hónapnyi használat, kb. 40 ml elkenegetése után lássuk a tapasztalataimat!

iherb cosrx

II. Tapasztalataim

Az előző posztban írtam, hogy az utólagos tájékozódás alapján, a The Ordinary-nek köszönhetően kicsit átvariáltam ennek az esszenciának a helyét a rutinomban. Mivel C-vitaminos szérumot reggelente használok, a COSRX galactomyces-t este szoktam használni. Ha hámlasztok vagy retinolozok, akkor közvetlenül utána kenem, ha semmivel nem macerálom a bőröm, akkor a tonik után következik. (Ismét hangsúlyozom, őszig most nem retinolozok, a hámlasztást pedig egy kis BHA-val és enzimes peelinggel szeretném megoldani.) Egy-két pumpálásnyi elég is belőle.

Pozitívumok:
  • Hidratálás: kora tavasszal úgy láttam, ráférne a plusz hidratálás a szemem környékének bőrére, és ez az esszencia nekem tökéletes erre a célra: könnyen kenhető, szagtalan, gyorsan beszívódik, nem is kell “eldolgozni”, hanem valóban csak finoman “ütögetni”. Amíg használtam reggelente is, addig abban a tekintetben is elégedett voltam vele, hogy minden korrektorom szebben mutatott rajta, nem pergetett le semmit, nem csomósított össze semmit. Összehasonlításképpen: a Phi KM beauty boxban szereplő szemkréme nekem nem működik korrektor alá, ráadásul az állaga miatt intenzívebb (már amennyire szabad intenzívnek lenni a szemkörnyéken…) bőrbe dolgozást igényel. A The Ordinary niacinamidos szérumát pedig sosem kenném szemkörnyékre, mert néha csípi az arcomat, egyébként sem a hidratálás a fő profilja, az pedig látszott a reggeli alkalmazásoknál, hogy nem szerette a rétegezést, az alapozót pedig “kukacosította”.)
  • Folthalványítás: a Purito C-vitaminos szérumának tesztjében is írtam, hogy ez az esszencia önmagában is képes – szerintem és nálam – ugyanolyan mértékű folthalványításra, mint a Purito.
Negatívumok:
  • Faggyútermelés: nem vettem észre, hogy bármilyen pozitív hatást gyakorolt volna a bőrömre e téren.
  • Rétegezés: a hidratálókrémek még jöhetnek rá, de ha arcolaj is kerül fölé, akkor néha peregni kezd.
  • Koncentráció: bár a galactomyces koncentrációját megadja a gyártó (95%), az INCI második helyén szereplő niacinamid koncentrációját nem ismerjük. (Ha 2% fölött van, az elvileg már jó.)
Összességében:

Szerintem ez az esszencia nagyon jó, könnyű hidratáló, biztos, hogy a nyári rutinomnak is kulcsdarabja lesz. Vízhiányos bőrre egyébként is jók szoktak lenni a koreai esszenciák, és ez szerintem megéri az árát. A hiperpigmentáció elleni küzdelemben nyújtott teljesítményével is elégedett vagyok, igaz, nekem nem ez a fő bőrproblémám. A pórusszépítésben viszont megbukott, ha csak ezért vettem volna, csalódott lennék. (Még akkor is, ha tudom, hogy semmilyen kozmetikum sem fogja photoshoppolni az arcom. Esendő vagyok és gyarló. Beismerem. Meg hiú is.) Azt pedig nem tudom elhallgatni, hogy a 10% niacinamidot tartalmazó The Ordinary szérumából egy ml drágább, mint a COSRX-ből. És a The Ordinary összességében nem vált be annyira, mint a COSRX. A koreai esszenciák műfaja nagyon tetszik, ha nem fogom ezt újravenni, annak csakis a kíváncsiságom lesz az oka, és nem az elégedetlenségem.

Megjegyzés: ebben a blogposztban olvastam, hogy azok, akik fungális, tehát nem baktérium, hanem élesztőgomba által okozott aknéval küzdenek, jobb, ha nem kísérleteznek ezzel az esszenciával, és más, galactomyces-t tartalmazó kozmetikumokkal sem.

DSCF3096

III. Kitérő: rasszista kozmetikum?

A krémmániás fotón is látszik, hogy e kozmetikum neve eredetileg “White Essence” volt, de vásárlói kérésre megváltoztatták az elnevezést. Azt is érdemes tudni, hogy bár az ázsiaiak számára a fehér bőr képviseli a szépséget és a jólétet, a COSRX-éhez hasonló, pl. niacinamidot, arbutint, C-vitamint tartalmazó whitening kozmetikumoktól nem azt várjuk, hogy néhány használat után úgy nézzünk ki, mint egy hipóreklám, hanem, hogy pl. a pattanásokból visszamaradt foltok halványodjanak, eltűnjenek. Szerintem sokan ismerjük a Clinique Even Better Clinical Dark Spot-vonalának reklámjait: az eredetileg foltos fürjtojásról eltűnnek a foltok, de a tojás alapszíne ugyanolyan marad.

IV. Hogy jön ide a 7 skin method?

Fújjunk/kenjünk magunkra egymás után hét réteget egy jó tonikból/esszenciából (Koreában ezek gyakran skin néven futnak) a ragyogó, feltöltött, hidratált bőrért!” Nagyjából ez a lényege a 7 skin methodnak, amelyről először a Tudományos Szépség blogon olvastam. Mivel jelenleg a COSRX-szel együtt két esszencia és egy tonik van itthon, úgy döntöttem, mindegyikkel kipróbálom a módszert.  Önálló bejegyzést nem biztos, hogy ért volna a téma, de a COSRX tesztjéhez illeszkedőnek gondoltam. A Hada Labo hialuronsavas lotionnel kezdtem a kísérletet, mert annak már nagyon szeretnék a végére érni.

IMG_20170518_122526

1. Hada Labo hialuronsavas lotion

  • Amennyire untam már ezt használni, és amennyire nem láttam már egy rétegben semmilyen hatását tavasszal, annyira megszerettem vele a 7 skinezést.
  • Az utolsó réteg is gyorsan beszívódott, picit ragadt, de sima, tömör lett tőle a bőröm, és gyönyörű, egészséges, belülről jövő fényt láttam rajta. Nem is kentem semmi mást a rétegekre.
  • Az esti használat után reggel is teljesen elégedett voltam a bőröm hidratáltságával.

2. COSRX galactomyces esszencia

  • Meglepő módon ebből hét réteget kevésbé éreztem ragacsosnak, mint azt, ha egy réteg esszenciára még szérumot, hidratálót és olajat rétegezek.
  • A teljes beszívódás után végül egyáltalán nem ragadt a bőröm, és nagyon simának, feszesnek éreztem.
  • A ragyogás viszont sokkal enyhébb volt, mint a Hada Labo esetében.
  • Reggel az orromnál olajosabb volt a bőröm a szokásosnál, a többi helyen viszont teljesen normális, kellemes volt a tapintása.

3. Garnier Essentials Sensitive nyugtató tonik

  • Egyértelműen nem erre lett kitalálva, nem oszt, nem szoroz a hét réteg.
  • A második rétegnél éreztem egy kis plusz hidratálást, de egyébként semmi extra, kentem is magamra szépen a többi elemet az esti rutinból.

Miért tetszik nekem nagyon a 7 skin method?

  • Mert végre el fogom tudni használni a Hada Labót, és nemcsak ímmel-ámmal, hanem lelkesen.
  • Mert az eljárás végére kb. ugyanolyan állapotba kerül a bőröm, mint egy jó fátyolmaszktól, de nincs kidobott csomagolás, és talán időben is kevesebb felapplikálni hét réteget, mint kivárni a húsz percet.
  • Nyáron az én bőrömre hidratálókrém helyett is tökéletes lesz estére, ha nem is hét, de két-három réteget magamra kenek, bármelyik esszenciámból.
  • Reggel nem töltöm ezzel az időt, de este, a bedtime reading mellé beilleszthető.
  • Ha én nem győztelek meg, azzal sincs gond, de esetleg adj még egy esélyt ennek a videónak.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

 

 

 

Egy multifunkciós kedvenc, hét réteg – COSRX galactomyces esszencia | Teszt” bejegyzéshez 30 hozzászólás

  1. A bőrre vonatkozó kívánságok között szerintem a csökkentett faggyútermelés (és a pórusok összehúzása) a fehér elefánt kategóriájába tartoznak.:( Nekem is nagyon bejön ez az esszencia, még az ekcémát sem csípi. A dekoltázsomra is használom, nagyon jó kis hidratáló termék, de se ez, se a The Ordinary Niacinamide+Zinc széruma nem hat nálam a faggyútermelésre.

    Kedvelik 1 személy

    1. Nekem a BHA egy kicsit segít, azt hiszem. 🙂 De egyébként igazad van, meg örülhetnék is, hogy inkább zsíros a bőröm, mint száraz. Csak ez a hiúság ne lenne… 🙂
      És köszönöm a kommented abból a szempontból is, hogy már megint rá kellett ébrednem, mennyire elhanyagolom a dekoltázsom bőrét. Ezen sürgősen változtatni kell.

      Kedvelés

      1. Szörnyű bűnt fogok bevallani: az eddig használt BHA-termékek, ahogy látom, nem nagyon segítettek, az AHA-t jobban szereti a bőröm, pedig a bőrtípusomnak elvileg a BHA való. A Cosrx AHA/BHA tonerje ebből a szempontból a csodatermék nálam.
        Régen nekem is zsíros volt a bőröm (a homlokom az is maradt), utáltam, hogy fénylik, szóval egyik se jobb a másiknál.:)
        Nagyon kedves vagy.:) Az enyém sajnos állandóan “figyelmeztet”, hogy figyeljek rá.

        Kedvelik 1 személy

        1. Az a toner… Lehet, hogy meg kellene vennem újból, annyian szeretik (a családomban is) és nekem annyira nem csinált semmit, mikor egyszer megvettem. Vagy lehet, hogy egy másik, hasonló koncepciójú termékkel teszek majd próbát.

          Kedvelés

          1. Ó, sajnálom… érdekes, nekem még a homlokom zsírosságát is mérsékelte valamennyire, az arcbőröm pezsegve szívja be, olyan kellemes, picit csiklandós érzés, mintha örülne. Kísérletezhetsz BHA tonerrel is, nálam a Benton aloés tonerje volt a másik kiszemelt.

            Kedvelik 1 személy

            1. A Benton Aloe BHA volt az első koreai termék, amit megvettem. ^_^ Még nagyon tudatlan voltam akkor a bőrápolásban, szóval elfújkáltam egy nyár alatt, tetszett, hogy hidratál, tetszett, hogy megnyugtatja a bőröm, de akkor én még azt hittem, hogy BHA a tonikban = eltűnnek a mitesszerek egy éjszaka alatt. Nem vettem újra, mert jött a COSRX.
              Érzem ám, hogy ezeknek mind adhatnék még egy esélyt, de ott a Garnier, hidratálásra bevált, és amit megspórolok az árán, azt elköltöm a rutinom egy drágább elemére. De mindig nagy érdeklődéssel olvasom mások véleményét a tonikokról, ilyen ez a függőség. 😀 Ezt http://jolse.com/product/aritaum-real-pure-peeling-booster-50ml/9841/?cate_no=24&display_group=1 pl. nem olyan rég vettem észre, és az egyik legszimpatikusabb tulajdonsága, hogy a dizájnja illik a blog jelenlegi színvilágához. 😀

              Kedvelés

  2. En mar egy ideje szorakozom ezzel a 7 reteges toneres dologgal, es nagyom tetszik! Persze nem minden nap, csak ha nagyon meh a borom. Viszont minden este es reggel csinalom a 3 reteges verziot, es nagyon szereti a borom. 🙂

    Kedvelik 1 személy

  3. meggyőztél a 7 skinnel. ma este kipróbálom, akármilyen fáradt is legyek 😀 ha bejön, talán újraveszem ezt a hatalmas kiszerelésű hada labo lotiont 😀 a többi, értékesebb szérumomat talán sajnálnám erre használni.

    Kedvelik 1 személy

  4. Na, be kell valljam, iszonyatosan tetszett. A Hada Labo 3 réteg után nem akart már beszívódni, de tettem még fel két réteg galactomycest – és a bőröm reggelre épp olyan volt, mint a babapopsi 😀 nagyon tetszett a hatása, kénytelen leszek gyakran alkalmazni ezt, annyira jól esett a bőrömnek. Télen tuti még jobban fogom imádni 🙂

    Kedvelik 1 személy

Kommentek

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .