Kakaórecept

Csak a rend kedvéért. Ahogy én szeretem.

kakaórecept

Hozzávalók egy bögrényihez:

  • 200 ml tej
  • 2 csapott teáskanál cukor
  • 1 púpos teáskanál keserű, cukrozatlan kakaópor
  • tejszínhab ízlés szerint

Elkészítés:

Egy bögrébe kanalazom előbb a cukrot, majd a kakaóport. Összekeverem. Öntök hozzá kevés hideg tejet, és addig keverem, amíg egynemű és csomómentes nem lesz. Ezután óvatosan hozzáöntöm a többi tejet is, jól összekeverem, és mikróban megmelegítem. Én forrón szeretem. Tejszínhabot teszek a tetejére. Lekanalazom. Újratöltöm a tejszínhabot. Lekanalazom. Lassan elfogy a kakaó is. Letörlöm a habbajszot a számról.

Ui.:

#1 A tejszínhab úgy finom, ha valódi tejszínből van, akkor is, ha flakonos. Nem szeretem a növényi zsírból készült verziót.

#2 Jelenleg épp elromlott a mikró, így a tűzhelyen melegszik a tej.

#3 Néha megszórom a habot fahéjjal is.

#4 Gyerekkoromban instant kakaóból (Nesquik) készült. Szerintem keserű kakaóval sokkal finomabb.

Kép: Pinterest.

Bloglovinnal is követheted a blogot!

Kakaórecept” bejegyzéshez ozzászólás

  1. 2 dologgal feltétlenül egyet értek:
    – jobb a “sima” kakaóporból
    – utálom a növényi zsírból készült “tejszínhabot”.
    Gyerekkoromban annyi Nesquick kakaót ittam, hogy kissé még mindig csömöröm van tőle, pedig az már régen volt.
    Pár éve (5-6) fedeztem fel újra a “rendes” kakót, amikor babát vártam és a végén kicsit magasabbra kúszott a cukorszintem. Sok tejből és egy teáskanálnyi porból készítettem magamnak kakaót. Cukor nélkül is fantasztikusan jól esett.

    Örülök, hogy megjelentél a KM Blogon, mert azonnal megtetszett a hozzászólásaid stílusa, érezhető az intelligenciád és átjöttem zugolvasni (eddig)!

    Végre! Remélem sokáig írsz!

    Üdvözlettel,
    umpalumpa

    Kedvelik 1 személy

    1. Szia umpalumpa! Nagyon örülök, hogy itt vagy, és a kedves kommentet is köszönöm! ^_^ Te vagy az egyik KM-felhasználó, akinek “just for fun” is át szoktam nézni a véleményeit, mert mindegy, hogy milyen termékről ír, jó olvasni. Szóval neked is van ám egy zugolvasód! 🙂 (És azt is be kell vallanom, hogy Baleáról meg Essence-ről annyi a vélemény, mint égen a csillag, a high-end viszont nekem nem fér bele a költségvetésembe, főleg, hogy bőrápolásra relatíve sokat költök. Az igényes, “nem ájulok el a márkanévtől” véleményekkel viszont, mint amilyenek a tieid is, kicsit csillapítani tudom a kíváncsiságomat.)
      A kakaót még nem kóstoltam cukor nélkül, bár a teát és a kávét már egy ideje cukor nélkül iszom. De ki fogom próbálni ezt is. Tejszínhabból pedig talán az volt a legfinomabb, amit a szüleim a habszifonban készítettek, zacskós tejszínből.
      Nagyon kedves vagy egyébként (úgy értem, nekem nagyon jólesett), hogy pont egy ilyen korai, kevéssé olvasott, inkább csak geg jellegű posztnál fedted fel magad.

      Kedvelés

Kommentek

