[Jolse] TIA’M Spot Remover Kit Review – Avagy Isten nem ver bottal | Tesztelésre érkezett

Először nem volt teljesen világos számomra a TIA’M Spot Remover Kit feladata, mert azt gondoltam, a pattanásfoltok halványítása a cél. Aztán rájöttem, hogy ez a készlet inkább a meglévő pattanások instant eltüntetését szolgálja. Mivel nekem szerencsére már nem igazán pattanásos a bőröm, rosszul éreztem magam, hogy esetleg olyan elől veszem el a tesztelési lehetőséget, aki széleskörűbben be tudná mutatni a termék hatását. De fölösleges volt az aggodalmam: amikor kiderült, hogy a Jolse nekem is küld tesztcsomagot, nyomban megjelent három-négy, a szokásostól jóval rondább ragya az arcomon. 

jolse x tiam

A koncepció (“Pattanástalanítót nyertél és nincs pattanásod? Tessék, itt van néhány!”) szépséghibája mindössze annyi volt, hogy a készlet megérkezésére még két hetet várnom kellett. De szerencsére a tesztelés időszakára sem maradtam pattanás nélkül, ráadásul a C-vitaminos szérumomat, a COSRX BHA-hámlasztómat, a Thefaceshop enzimes peelinget, a The Ordinary niacinamidot és a COSRX galactomyces esszenciát is félretettem, hogy lássam, önmagában mire jó ez a készlet.

DSCF3246

Elöljáróban a TIA’M márkáról: ismeretlen ismerős?

A Krémmánián azt írják, hogy ez a márka a C20 és az O.S.T. utóda – vagyis nem véletlenül tűnhet ismerősnek a narancspiros csomagolás. (Clara012 mindkét közismert C-vitaminos szérumukról írt bejegyzést.) A koreai nyelvű, de automatikus fordítással többé-kevésbé használható honlap (illetve a Jolse kínálata) alapján úgy tűnik, a C-vitamin “kimaxolása” után a hámlasztók és a pattanásos, mitesszeres bőr kezelésének piacából sem szeretne kimaradni a TIA’M.

Tapasztalataim

A TIA’M Spot Remover Kit három részből áll, vagyis a csomag szétszedhető a perforáció mentén, és mindegyik egységet megszámozták. A koncepció lényege, hogy az ecsetelés után egy krémmel kell bekenni a pattanásokat, hagyni egy kis időt a hatás kifejtéséhez, majd a krémet lemosni, és a száraz bőrfelületet lezárni hidrokolloid tapasszal. (Ilyenről is esett már szó a blogon, Clara012 bejegyzései között.) Az első egység hátoldalán található az angol nyelvű használati utasítás, amely ad némi támpontot az összetételt illetően is. A használat lépéseinek magyarázata is érthető, bár szerintem nem teljes. Erről a problémáról fogok még szót ejteni. Az INCI a koreai honlapról nyerhető ki, automatikus fordítással. A továbbiakban ezt veszem alapul.

DSCF3370

DSCF3413

1. Az ecsetelő

DSCF3408

Pozitívumok
  • Összetevők: az AHA és BHA (glikolsav, tejsav és szalicilsav) kombinációja rossz nem lehet.  Az INCI-ben látok még azelainsavat, retinolt, édesgyökér-kivonatot és teafaolajat, amelyek mind-mind hasznosak a pattanásos bőr számára. (Megjegyzés: igen, nyárra félretettem a retinolt és az AHA-t, de úgy gondoltam, néhány próbából a szokásos, intenzív fényvédőzés mellett nem lehet nagy baj.)
  • Használat: a képen is látszik, milyen hatalmas egy normál fültisztítóhoz képest a kezelő mérete. Egy-egy pattanást és nagyobb területet is be lehet vele kenni. Én az orromon és a tágabb pórusú területeken, illetve egy-két pattanásra koncentrálva is használtam.
  • Hatás: kipirosodást, érzékenységet, bőrhúzódást nem tapasztaltam. De nekem nem érzékeny a bőröm.
Negatívumok
  • Összetevők: ott az etil-alkohol a lista legelején. Ez érződik a kibontáskor és használatkor is: az oldat illata engem a svédcseppre emlékeztet. Nem illatanyag-mentes. A hatóanyagok százalékos értékét és a pH-t nem adták meg. Ráadásul akármilyen is a pH, a retinol 5,5 körüli, az AHA és a BHA 3,5 körüli pH-n fejti ki a hatását, így nem vagyok biztos benne, hogy érdemes ennyi mindent belepakolni ebbe a kezelőbe.
  • Használat: csíp. Eldönthetetlen, hogy az alkohol vagy az AHA miatt. Egy nap után az oldattal átitatott vatta elkezdett kiszáradni. Egyébként sem tocsogott az anyagban.
  • Hatás: a második használat után reggelre az orrom enyhén és alig észrevehetően, de elkezdett hámlani. Nem eldönthető, hogy a krém szárította ki ennyire, vagy túlhámlasztottam.

DSCF3372DSCF3374

2. A krém

DSCF3411DSCF3412
Pozitívumok
  • Összetevők: hasznosnak tűnik a kalamin (cink-oxidot és vas(II)-oxidot tartalmazó por), niacinamid, teafaolaj, pantenol, azelainsav, centella – ezek mind-mind segítik a sebes, gyulladt bőr gyógyulását.
  • Használat: a sűrű, nehezen kenhető, fehéres-rózsaszínes krém egy idő után nem moccan a bőrön, egyszerűen megtapad. Nem szívódik be, fehéres réteget hagy. Szerintem emiatt kifejezetten ideális egy-egy pattanás kezelésére, ahogy az illusztráción is látszik, valóban sapkaként ül a dudor tetején.
  • Hatás: nehéz, sőt lehetetlen elválasztani az ecsetelőétől. Az biztos, hogy a használatot követő reggelen egyes piros foltok (de nem mindegyik) nyugodtabbnak, halványabbnak látszódtak.
Negatívumok
  • Összetevők: mivel nem az eredeti INCI-t látom, illetve egyébként sem ismerek minden összetevőt, nem tudom megítélni, van-e benne illatanyag. (Egyébként teafás az illata.) És azt sem tudom ennyi alapján eldönteni, van-e benne olyan egyéb összetevő, amely jobb lett volna, ha kimarad.
  • Használat: a tasakos kiszerelés nagyon gagyi. Mindig túl sokat nyomok ki belőle. A visszazárás sem megoldható.
  • Hatás: eldönthetetlen, hogy az orrom mitől kezdett el hámlani, valószínűleg a kettő (az ecsetelő és a krém) együtt volt sok. Nem mindegyik pattanáson látszódott változás.

DSCF3376DSCF3378

3. A tapasz

DSCF3407DSCF3418

Pozitívumok
  • Használat: összehasonlítva azzal a hidrokolloid tapasszal, amelyet Clara012-től kaptam, szerintem a TIA’M jobb. Vékonyabb, laposabb, diszkrétebb, jobban megtapad a bőrön.
  • Hatás: a tapasz nemcsak folyadékot szívott ki a pattanásból (és segítette a gyorsabb gyógyulást), hanem arra is jó volt, hogy ne piszkáljam, ne érjek hozzá a dudorhoz, vagyis az elzárás feladatát is teljesítette.
Negatívumok
  • Használat: nem teljesen észrevétlen darab ez sem, lakáson kívül és smink fölött nem tudnám elképzelni a használatát.
  • Hatás: nem tudok rosszat mondani rá, azt kaptam, amit vártam.

DSCF3380DSCF3382

Összességében

Nem tudok megbékélni a csomagolással. Sem a praktikumával, sem az esztétikumával. De fontosabb, hogy van néhány kérdésem a koncepciót, csomagolást, használatot illetően is.

  • Kinek jó ez? Kinek kell ez? Abban többé-kevésbé biztos vagyok, hogy ezt a készletet nem mindennapos használatra tervezték, mert az ecsetelő és a krém kombinációja együtt egy, az enyémtől érzékenyebb bőrt szerintem akár még egy használattal is megviselne. És abban sem hiszek, hogy egy valóban nagyon pattanásos bőrű ember számára az ilyen készletek vásárlása jelentené a megoldást, sokkal fontosabb az átgondolt rutin, ha szükséges, rendszeres hámlasztással, kíméletes kozmetikumokkal. Azoknak, akiknek hozzám hasonlóan csak néha van egy-két pattanása, szerintem ez a termék fölösleges: az ecsetelő egy nap után (lezárva, hűtőben tartva) kiszáradt, a krémből viszont nagyon sok maradt, és annyira nem kényelmes ez a tasakos csomagolás, hogy szívesen őrizgessem. A hidrokolloid tapasszal nincs bajom, de csak ezért nem érdemes megvenni. Ha viszont ez egy SOS készlet, és valaki mindent el tud használni egyszerre, akkor is vannak kérdéseim.
  • Mikor, mennyi ideig és hányszor? Angolul sehol sem szerepel a csomagoláson, hogy reggel vagy este ajánlott a használat. (Lehet, hogy Koreában már a csecsemők is tisztában vannak a hámlasztás alapszabályaival, de ha a magyar tizen- és huszonévesekre, vagyis az itthoni célközönségre gondolok, az a véleményem, hogy minél részletesebb az a használati útmutató, annál jobb.) A hámlasztók és a retinol miatt én este kentem magamra az ecsetelőt, majd pár perc múlva a krémet, így mentem aludni, reggel mostam le. De nem tudom, jó volt-e ez így. Lehet, hogy nem kellett volna ennyire kiszárítani a bőröm, lehet, hogy a krémet is le kellett volna mosni pár perc múlva. A fényérzékenyítésről, a fényvédő  “kötelező” használatáról szintén nem ejtenek szót. És szerintem arra is érdemes lenne kitérni egy mondat erejéig, hányszor lehet egy héten használni ezt a készletet.

DSCF3246

Ha nagyon kíváncsi vagy a TIA’M Spot Remover Kitre, egy próbát megérhet. Érzékeny bőrre nem ajánlom, hámlasztót semmiképp sem váltanék ki vele. A krém és a tapasz szerintem nem rossz, ha árulnák külön-külön (a krémet, de akár az ecsetelőt is normális kiszerelésben) valószínűleg még több embert sikerülne elérni.

Beszerzés: Jolse

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

 

[Jolse] TIA’M Spot Remover Kit Review – Avagy Isten nem ver bottal | Tesztelésre érkezett” bejegyzéshez egy hozzászólás

Kommentek

