Jön az ősz, megy a nyár | Bőrápolási kívánságlista

Rendhagyó ez a kívánságlista, mert van, amit már be is szereztem róla. Mégis szeretném megmutatni, mi az, ami egyelőre elméleti szinten, és mi az, ami már a gyakorlatban áll rendelkezésre egy normál-zsíros, enyhén vízhiányos bőrű, bőrápolás-mániás lány rutinjának évszakra szabásához. A bejegyzés címe egy gyerekkoromban tanult versből származik, szőlőről és dióról ugyan nem lesz szó, de esszenciákról és szérumokról igen.

Jön az ősz, megy a nyár

Mivel a bőröm – az időjárással összhangban – nem szeptember 1-jével vagy 23-ával fordul át olajosból kevésbé olajosba, ebben a hónapban még leginkább “a kevesebb több” alapján használom a nyári kedvenceimet: néha jólesik egy-egy fátyolmaszk, kicsavarom az utolsó cseppeket az A’pieu teafaolajos-aloés gél tubusából, a Mad Hippie szérum pedig időközben el is fogyott. (Közös tesztjük itt olvasható). Az őszi kívánságlista elemeit viszont már úgy igyekszem összerakni, hogy a téli rutinhoz is megfeleljenek, a finomhangolás kulcsa számomra úgyis a rétegezés.

Hámlasztás

Annyira, de annyira boldog vagyok, hogy elfogyott a COSRX BHA! Már azt hittem, sosem érek a végére. A Geek & Gorgeous Cheer Up volt a nagy vágyam, és be is szereztem egy minit belőle. Az első benyomásaim nagyon pozitívak, de ahelyett, hogy most ezekről mesélnék, inkább arra szeretnélek biztatni, hogy ha bizonytalan vagy a hámlasztókkal kapcsolatban, vagy tudod, hogy sok más, aktív hatóanyagot is ki szeretnél próbálni, és úgysem hámlasztanál mondjuk naponta vagy kétnaponta, akkor inkább kis kiszerelést vegyél. A mai eszemmel már teljesen értelmetlennek látom a COSRX 100 ml-es kiszerelését: annyira nem jó, hogy csak ezt locsoljam magamra, így viszont képtelenség egy év alatt elhasználni.

g&g hámlasztó

Beszerzés: Skinsmart | Geek & Gorgeous

Esszenciák

Pár napja elfogyott a Garnier tonikom, és most nem is vettem újra, hanem egy picit gazdagabb lötyit szeretnék a helyére. (A COSRX galacatomyces esszencia is csak pár hétig fog már tartani, ez is befolyásolja a keresést. A Hada Labo hialuronsavas lotion pedig annyira nem mindenható, hogy csak erre bízzam magam.)

1. Pyunkang Yul Essence Toner: két INCI-elemzős bejegyzést is szenteltem ennek a márkának (itt és itt), az ígéretes, anti-aging hatású növényi összetevő, illetve a tonik és esszencia közti állaga miatt érdekel nagyon.

Beszerzés: eBay 100 ml| eBay 200 ml | Jolse | StyleKorean 100 ml | StyleKorean 200 ml

(Megjegyzés: a Pyunkang Yul egyes termékei már az iHerbön is elérhetők.)

2. Klairs Supple Preparation Facial Toner: egy kindertojásos (mintapróbálgatós) bejegyzésben már írtam erről a szintén “átmeneti” állagú tonikról. Akkor az volt a benyomásom, hogy mivel gazdagon hidratálja a bőröm, tökéletes őszi-téli esszencia lehetne belőle. Csak az INCI végén lévő illóolajokba lehet belekötni.

Beszerzés: eBay | Wishtrend | StyleKorean

3. Half Moon Eyes Milky Jelly Toning Essenceez az esszencia azért izgatja a fantáziámat, mert valószínűleg tökéletes zsíros bőrre, és valószínűleg úgy is képes mattítani a bőrt, hogy nincs benne alkohol. Az összetevőlista elején van ugyanis a teafalevél-víz és a szilícium-dioxid. Tetszik még a centella és az aloe is, a többinek, főként a Paula Begoun által leszólt fügének még utána kell olvasni. Parfüm van benne.

Megjegyzés: közben utánaolvastam kicsit a fügekivonatnak. A Paula Begoun által hivatkozott forrásokhoz nem fértem hozzá. Egy másik tanulmányban viszont leírják, hogy egy nyolc héten keresztül végzett kísérletben 4% fügekivonatot tartalmazó krémet használtak tizenegy önkéntes arcán. Ez nagyon kicsi szám, de az kétségtelen, hogy a fügekivonat többféle antioxidánst (pl. C-vitamint), illetve tirozináz-inhibitorokat is tartalmaz, vagyis a pigmentfoltok kialakulása ellen is hatásos lehet, illetve a transzepidermális vízvesztést és a túlzott faggyútermelést is csökkenti.

Beszerzés: eBay | Jolse

4. Secret Key Starting Treatment Essencesokak kedvence, a Krémmánia blogon összetevő szerinti elemzés is található róla. A galactomyces-t tudom, hogy szereti a bőröm, az arbutin is jól jöhet, ha van egy-két pattanásfoltom.

Beszerzés: eBay | Jolse

Megjegyzés: a The Purple Haze Blog szerzője hívta fel rá a figyelmem, hogy ennek az esszenciának létezik a Rose Edition nevű változata, amelyet érzékeny bőrre terveztek. Ezzel összhangban az INCI is rövid, de a galactomyces ugyanúgy megtalálható a listán, a folthalványító arbutint viszont folthalványító niacinamidra cserélték. (Ha érdekelnek a koreai kozmetikumok, jó szívvel ajánlom ezt a blogot is tájékozódásra. Szilvia rálátása a K-Beauty világára irigylésre méltó, tesztjei pedig egyszerre élvezetesek és hasznosak.)

5. Mizon Skin Power Original First Essencea blog egyik kedves olvasója ajánlotta már ezt nekem (köszönöm, HRenata!), szintén a galactomyces az egyik kulcsösszetevő, és itt a niacinamid is, amelytől talán mindig többet várok, mint amennyit adni képes. Belekötni csak az INCI végén szereplő illóolajokba lehet.

essence wishlist

Szérumok

1. Peptidek: a The Ordinary Buffet-vel úgy voltam elégedett, hogy látványos hatását nem tapasztaltam, de plusz hidratáló eleme volt a rutinomnak, és mindig abban reménykedem, hogy az anti-aging valóban hosszú távú befektetés. Mivel ez a márka immár bővelkedik a megfizethető szérumokban, most a Matrixylt rendeltem meg, az elkövetkező néhány hónapban ez lesz az esti rutin utolsó előtti eleme.

Beszerzés: Skinsmart | Tinamu | DECIEM

matrixyl

2. C-vitamin: Tindigo aszkorbinsavas szérumát kíváncsian várom, úgy tudom, októberben kerül forgalomba. Még nem döntöttem el, hogy C-vitaminos szérum nélkül maradok-e addig, vagy előbb megveszem a Madre Labs C-vitamin-származékos szérumát, és majd a következő negyedévben próbálom ki a magyar nehézbombázót.

Beszerzés: iHerb

c serum wishlist

Hogy pontosan mikkel frissül majd a kozmetikumkészletem, arról szokás szerint valamilyen formában biztosan hírt fogok adni.

Ha tetszett, amit olvastál, többféle felületen követheted a Habos Kakaót: Bloglovin Facebook | Instagram.

Reklámok

Jön az ősz, megy a nyár | Bőrápolási kívánságlista” bejegyzéshez 16 hozzászólás

  1. Úú de jó kis lista. Ha már a ruhatáram őazies, ideje lenne ráfeküdi az őszi/téli bőrápolási rutinra :szeretnék a télre egy essenciát de még nem is igazán döntöttem el, hogy pontosan melyik is legyen az ilyesfajta kalandozások első áldozata. A Cosrx Galactomycest céloztam meg elsőként de az öt másik alternatíva egy kicsit kíváncsivá tett. Én a Cheer Up hámlasztót nagy kiszerelésben vettem meg. Niacinamide 10% nem volt terítéken a SkinSmartban én meg utána gondolkodtam el azon, hogy talán azelainsav vagy valamilyen kis %-os C vitamin van-e? A szérumot amúgy is csak este használnám. Na már mindegy. A legtöbb magyar (székely?) vásárlás után a legokosabb. 😀 legalább azt nem bántam meg, hogy megvettem valamit ami mégse kell. Kíváncsi vagyok mit szerzel be a listáról.

    Kedvelik 1 személy

    1. A COSRX galactomyces-t nagyon jó szívvel tudom ajánlani. Nem azért, mert annyira látványos változást hoz, hanem, mert rétegezhető, jól hidratál, kellemes használni, és – hacsak nem egy speciális típusú aknéval küzdesz – valószínűleg nem fog rontani a bőröd állapotán. Valójában e lista esszenciáinak INCI-je mind elmarad a COSRX-é mögött, ha az az elsődleges cél, hogy biztosan ne irritáld a bőröd. Én csak a végtelen kíváncsiságom miatt nem veszem újra, de Clara012 rutinjából kirobbanthatatlan. 🙂
      Hogy tetszik a G&G?

      Kedvelés

  2. Erről a listáról bármit elfogadnék szívesen! A Secret key starting treatment essence nálam is kívánságlistás volt őszre, már úton van, igaz a Rose editon, mert abból próbáltam már egy mini kiszerelést. Ha nem lenne itthon a egy majdnem teli Cosrx bha-m, akkor a Cheer up lenne a következő áldozatom. Viszont próba képpen rendeltem ebayről egy 10 ml-s mandula savat. Szóval az összetevők két helyről így meglesznek. Íródik az őszi wishlist nálam is, ez a Milky jelly esszencia nagyon kíváncsivá tett. Köszi, hogy bemutattad! 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. A rose edition INCI-jét nem néztem meg, bár illett volna, ha már készült új kiadás. Remélem, majd mesélsz róla. 🙂
      Azt láttad, hogy a The Ordinary is ki fog jönni mandulasavval? 10%-os lesz.
      Örülök, hogy tetszik a Milky Jelly, valójában teljesen véletlenül találtam, és talán jobban illett volna a nyári listába, bár a fényvédőzés mellett egy zsíros bőrűnek szinte mindig aktuális a mattítás. 🙂

      Kedvelik 1 személy

      1. A Rose editon régóta kapható, de nagyon népszerű, hiába “limited editon” volt eredetileg. Rövid az INCI, minimális, így érzékeny bőrre ezt ajánlják. Hallottam az Ordinary féle mandula savról, kíváncsi vagyok rá!

        Kedvelik 1 személy

          1. Ó, nincs miért pirulni! Nagyon hasonló ám a két flakon, nekem is csak azért maradt meg a fejemben, mert amikor megvettem a mini kiszerelést, feltűnt, hogy kétféle INCI is van az interneten, ebből jöttem rá, hogy két termékről van, szó és nem egy, amit “limited edition”-ként becsomagoltak. 🙂

            Kedvelik 1 személy

  3. Köszönöm, hogy megemlítettél, nagyon kedves tőled! 🙂 Most már tényleg abszolút ez a kedvenc blogom!
    A lista izgalmas, és a Klairs tonik most engem is érdekelni kezdett. A Mizon esszenciám hamarosan elfogy, és hát én is kíváncsi vagyok, úgyhogy most a Cosrx galactomicest terveztem kipróbálni. A Cheer Up-ot is szeretném majd, de megvettem a Calm Down-t nagyban és a Smooth Out-ot kicsiben, szóval el vagyok látva hámlasztóval…bár a Calm Down nagyon enyhe és kicsit kevésnek is érzem.
    C vitaminos szérumot a The Ordinarytől tervezek kipróbálni, de izgalmasnak tűnik tőlük az EUK 134 is. Szeretnék egy testesebb krémet is télre, amikor a hidegtől előbb kiszárad a bőröm és jól esik valami táplálóbb, főleg éjszakai krémnek. Igazából a gondom pont az, hogy sok minden van, amire kíváncsi vagyok, és így végülis a rutinom több eleme sem állandó…és hát nehéz eldönteni, mi legyen a következő áldozat 😀
    Jah, a Balea limitált gyümölcsös maszkjait szerintem nyugodtan kihagyhatod… a mangós alapján nem ez a legjobban sikerült termékük 😦

    Kedvelik 1 személy

    1. Mindig nagyon örülök a tippeknek, és csak szeretnék valamit visszaadni a kedvességedből. 🙂 Ugyanitt: köszönöm a baleás infót!
      Őszintén szólva így, hogy a Cheer Up és a Smooth Out már megvan, úgy érzem, a Calm Down nekem is kevés lenne. De nagyon várom Clara012 véleményét a PHA-s hámlasztóról.
      A The Ordinary szérumokat szívem szerint sorban (vagy egyszerre 😀 ) végigpróbálgatnám, akár C-vitaminról, akár más antioxidánsról van szó (akár retinolról). Kíváncsi vagyok, te mi mellett döntesz majd. A gazdagabb krémmel kapcsolatban pedig be kell vallanom (nagyon csendben és sunnyogva), hogy végül nem tudtam ellenállni a tindigós/ohmybrushos Wishtrend-kuponkódnak, és rendeltem egy Klairs lotiont még nyáron. Nem akarom elkiabálni, mert csak kb. két hete bontottam fel, de úgy tűnik, jóban leszünk. 🙂 (Tudom, hogy kerülhetett volna erre a listára legalább pár tipp, ha valaki őszi hidratálót keres, de mivel nekem most nagy készletem van, nem éreztem volna hitelesnek, ha bármi után is ácsingózom ebben a kategóriában.)

      Kedvelés

      1. Azt hiszem, a The Ordinary Ascorbyl Glucoside Solution-t rendelem meg, és ha elfogy az Advanced Retinoid, akkor pedig a Granactive Retinoid 5%-t szeretném kipróbálni. Hámlasztó egyelőre nem lesz új, így, hogy megvan a Smooth Out, még heti egy használattal is látványosan hat, illetve kipróbálom heti kétszer.
        Jó lenne a Benton csigás-méhes lotionja, mintacsomagot használtam el belőle és tetszett, illetve valamiért most szívesen használnék mézes dolgokat, pl manuka mézes fátyolmaszkokat nézegettem, és a Magister Products méhpempős krémje is érdekel. Ők ráadásul itt vannak helyben, Szombathelyen van boltjuk, szóval kivételesen nem kellene rendelni.
        Anyukámnak szeretnék majd még valami tápláló krémet ajándékba. Neki elég száraz bőre van, ami zavarja, viszont nemigen akar költeni sem magára. Ő nem ilyen netmániás és kencemániás mint én 😀 de meséltem neki a koreai kozmetikumokról, és arra gondoltam, meglepem vmilyen csigás krémmel…

        Kedvelik 1 személy

Kommentek

