Tíz magyar népmese – Krémmánia beauty box

Többféle módon elmesélhetném, mit kaptam a Krémmánia második meglepetésdobozában, a magyar kiadásban. Például beilleszthetném a kindertojásos sorozatba, hiszen valójában nem tudtam pontosan, mikért is fizettem. De inkább afelől közelítek, mennyire elégedett voltam, hogy nem vertem el a pénzem  a Glamour-napokon. Így aztán lelkiismeret-furdalás nélkül vehettem meg ezt a dobozt. Mesébe illő történet? 

10magyarnépmese

A doboz bemutatásának koncepciójaként azt találtam ki, hogy rövid összehasonlításokat készítek: ahol van ehhez alap és anyag, ott megnézem, mennyire válik be a krémmániás termék a korábban vagy épp jelenleg is használt, más márkájú kozmetikumokhoz képest. Nem részletes teszteket írok, inkább első benyomásokat. Az Ilcsi krémet elajándékoztam, így a tíz “mese” valójában csak kilenc. Kérlek, nézd el nekem ezt a kis csalást.

km beauty box

IMG_20170412_123943

I. Testápolás

Schüssler testápoló

  • Tubusos csomagolás: szeretem, mert a tubus kellően puha, könnyen összenyomható. Ehhez hasonló a készletemben a Babylove Ultra Sensitive arckrém és testápoló, amelyet én kézkrémnek használok.
  • Állag: a krém valahogy “habos”, testápolóhoz képest szinte már hígan folyós. De ez nem baj, mert könnyen eldolgozható, hamar beszívódik. E tekintetben sokkal jobb, mint a Balea Ultra Sensitive holt-tengeri testápoló, amely nagyon sűrű, mégsem hidratál eléggé.
  • Összetétel: növényi olajok, zsíralkoholok, egyéb emolliensek, a márka nevéhez köthető sók, illóolaj. Elvileg grapefruitos az illata, én inkább narancsosnak érzem. Természetesen illat nélkül is szívesen elhasználnám.
  • Hatás: ez a testápoló elvileg a narancsbőr kezelésére ajánlott. Nálam lenne dolga, de egyetlen testápolótól sem várom, hogy ezt a problémát megoldja. A krém beszívódás után inkább ragacsosabb, semmint selymes felületet hagy hátra maga után. Hidratáló hatása nem vetekszik a The Body Shop zöld teás testvajaméval, inkább ugyanennek a családnak a gélkréméhez, illetve az Yves Rocher körtés-kakaós testápolómhoz hasonlít. Mindegyikétől jóval enyhébb az illata.
  • Összességében: örömmel elhasználom, de magamtól nem venném meg, mert drágállom.

Tibolina kéz- és testkrém

  • Tégelyes csomagolás: nem a kedvencem, de nem lenne vele gond alapvetően. Furcsállottam, hogy nem zárták le a tégelyt fóliával a kupak alatt, így a krém negyede kitapadt a tető aljára, amikor kibontottam.
  • Állag: a Schüsslerhez, a TBS-hez és az Yves Rocher-hoz hasonlóan könnyű, szinte vizes érzetű. A Schüsslernél leírt habosság nem jellemző rá. Picit nehezebben szívódik be, mint a többi versenytárs.
  • Összetétel: sztearinsav, szilikon, ásványi olaj, glicerin, lanolin, parfüm. Téli kézkrémnek tippelném ez alapján, de az állaga lehetővé teszi, hogy most is szívesen használjam. (Az más kérdés, hogy annyira hideg volt az elmúlt napokban, hogy előszedtem a kesztyűimet.) Citromfüves-szúnyogriasztós az illata, nem a kedvencem.
  • Hatás: nem életem testápolója, de egynek elmegy. A Balea Totes Meertől persze ez is ezerszer jobb. A bőröm, főleg a karomon és lábamon igényelné, hogy minden nap kenegessem. A kezem bőrét jobban hidratálja, mint a már említett Babylove krém, de annak a tubusos kiszerelése az én szívemnek kedvesebb.
  • Összességében: ugyanaz a véleményem, mint a Schüsslerről. Jó, hogy most kipróbálom, el is fogom kenegetni, de annyira nem győzött meg, hogy megvegyem.

IMG_20170422_155611

Barilent masszázsgyertya

Még csak hasonlót sem próbáltam korábban, ezért nagyon kíváncsi voltam erre a masszázsgyertyára, hihetetlenül zokon tudom ugyanis venni a hideg olajat vagy krémet a hátamon.

  • Tégelyes csomagolás gyufával és gyújtófelülettel: praktikus, okos, felhasználóbarát. Pontosan követtük a csomagoláson található utasításokat.
  • Állag, összetétel: icipici tégelyben icipici mécses. A gyertya a Krémmánia blog bejegyzése alapján a vitalizáló változat, a csomagoláson azonban az szerepel, hogy ez a relaxáláshoz szánt típus. Mindenesetre különböző növényi, illetve illóolajok találhatók mindegyik fajtában.
  • Hatás: a használat során a rózsa és a narancs illata annyira nem dominált, a fodormentát éreztem jobban ki a keverékből. Engem egy nagyon kellemes, nosztalgikus, tisztaság- és szappanillatra emlékeztetett. A kis fém tégely három perc alatt eléggé felforrósodott, nehezen hűlt megfoghatóra. Az olvadt viasz nagyon jó érzés volt a bőrömön.
  • Összességében: sem mindennapos, sem alkalmi testápolóként nem tudom elképzelni, mert nem szívná be rendesen a bőröm. De masszázsolajként valóban nagyon jó. Az ára miatt magamnak biztosan nem veszem meg mostanában, de el tudom képzelni, hogy mást megajándékozzak vele, mert szerintem a termék alapötlete nagyon jó, és a gyakorlatban is kiválóan működik.

IMG_20170422_155757

Yamuna szőlőmagolajos tusfürdő

A jelenlegi, durvább habzóanyagos tusfürdőimmel szerintem nem ér összehasonlítani, a Bioderma olajtusfürdőt pedig már túl régen használtam ehhez. Ezért marad a Babylove olívaleveles fürdető, amelyet egyébként inkább csak az arcomon használok.

  • Fémkupakos csomagolás, szűkítő a flakon nyílásában: nem a legkényelmesebb, legpraktikusabb, vizes kézzel nem is könnyű lecsavarni a kupakot. A szűkítőn át nagyon takarékosan adagolható a tusfürdő, a Babylove ehhez képest ömlik a nyíláson.
  • Állag: a Babylove-tól jóval hígabb, áttetsző, de nem géles, hanem a Babylove-hoz hasonlóan balzsamos.
  • Összetétel: a névadó szőlőmagolaj mellett gyengédebb habzóanyagok, szalicilsav, illetve emolliensek találhatók a listán. A termék kék szőlőre, mustra, őszies, szüretre emlékeztető illatát a parfüm adja.
  • Hatás: alig habzik, nagyon kellemes a bőrön. Nem hidratált, de nem is szárított, vagyis nem éreztem szükségét a testápolózásnak. (Pedig nagy a készlet…) Az illat nem maradt meg a bőrömön.
  • Összességében: ez volt az első termékem a Yamunától, és lehet, hogy fogok még venni ilyen kíméletesebb tusfürdőt tőlük, mert ez nagyon tetszik.

yamunababylove

II. Hajápolás

Helia-D hajvégápoló szérum

  • Csomagolás: pumpás flakon. Teljesen jól működik, szeretem, nincs mit mondani róla.
  • Állag: semmi különös, ugyanolyan, mint a Dove regeneráló, tápláló szérum. Csúszós, szilikonos.
  • Összetétel: a Dove-val ellentétben nincs benne ásványi olaj. A szilikonon kívül bőven raktak viszont bele (szerintem pasis illatú) parfümöt. A Dove illatát jobban szeretem. Argán-, mogyoró- répa- és jojobaolaj található még a listán. A Dove-ba kókusz-, pálma-, napraforgó- és édesmandula-olaj került.
  • Hatás: hihetetlenül puha, selymes és fényes lesz tőle a hajam, egész nap. A Dove csak instant ragyogást és puhaságot ad, amely addig tart, amíg az olaj bele nem szívódik a hajamba. A Helia-D sokkal hatékonyabb. Hátránya, hogy hamarabb zsírosodik tőle a hajam, de ennyit megér nekem a (hajvasalással együtt) “most jöttem a fodrásztól” látványú és érzetű frizura.
  • Összességében: az illata nem lett a kedvencem, minden más viszont igen. Arról nem is beszélve, hogy ugyanannyiba kerül, mint a Dove, de nem 50, hanem 100 ml-t kapunk a pénzünkért. Meggyőzött.

IMG_20170422_155716

III. Sminkelés

Kell a púder! szemhéjpúder Awesome árnyalatban

  • Mintakiszerelés: a pici zacskóból közvetlenül szoktam fölvenni a színt ecsettel, nem borítom ki sehova, igyekszem spórolni vele.
  • A szín: azt hittem, olyan lesz, mint a Subtle Blend a Zoeva Cocoa Blend palettából, de nem. Ez egy hideg, szürkés-barnás árnyalat, ezüst csillámokkal. Szerintem gyönyörű, és valószínűleg tényleg mindenkin jól mutat.
  • Használat: nekem picit lepotyogott az ecsetről, de a szemhéjamról már nem. Gyönyörűen beletapadt az alapba, és egész nap ott is maradt, nem fakult, nem ráncosodott. Talán kicsit nehezebb satírozni, mint a Cocoa Blend színeit, de ez az én gyakorlatlanságomból is adódhat. Nagyon tetszik önmagában is a szememen.
  • Összességében: ha nem lenne meg ez a gyönyörűséges palettám, és nem félnék attól, hogy nehezen tudok bánni a préseletlen pigmentekkel, biztosan megvenném vagy ezt a színt, vagy egy/több másikat. Ha egyszer készülne paletta az Awesome-hoz hasonló, nude színekkel, biztosan a rajongója lennék #végtelenkívánságlisták.

IMG_20170421_113805

IMG_20170421_113040

IV. Arcápolás

Mivel eddig nem használtam kifejezetten szemkrémeket, hanem az aktuális hidratálóimat, illetve esszenciáimat kentem a szemem környékére is, nem tudok izgalmas összehasonlításokat készíteni. Ugyanez a helyzet az anti-aging szérumokkal. (A The Ordinary Buffet szérumot pedig még nem szeretném ebben a posztban ellőni.)

IMG_20170422_160232

DRHAZI Anti Age szérum

  • Légmentes, pumpás csomagolás: praktikus, utaztatható, szeretem.
  • Állag: könnyű, esszenciaszerű. Gyorsan beszívódik, rétegezéskor sem pereg. Kicsit ragacsos érzetet hagy maga után.
  • Összetétel: az egyéb illatanyagok elnyomják a rózsavíz és -olaj illatát. Erős, és az arcon sokáig érezhető az illat egyébként. Nem lenne baj, ha nem így lenne. Peptidek, glicerin, urea, hialuronsav, E-vitamin és ferulasav is van a listán, összességében elég impozáns szerintem.
  • Hatás: megítélhetetlen. Örülök, hogy nincs semmi bajom a parfümtől. A bőröm puha, sima, ennyi. Remélem, ötvenévesen is csak negyvennek fogok kinézni.
  • Összességében: izgalmas, hogy kipróbálhatok egy ilyen árkategóriájú szérumot is, de biztos, hogy mostanában nem veszem meg.

Phi Pazar Café Ébresztő szemkörnyékápoló

  • Légmentes, pumpás csomagolás: ismét nagy az öröm.
  • Állag: sűrűbb krém, melyet pirítottmogyoró-, illetve sültcsirkeillatúnak érzek felvitelkor. Engem nem emlékeztet kávéra, de ez nem baj. Bár reggel ajánlott a használata, én inkább esténként kenem, mert úgy vettem észre, hogy csomósodik rajta a korrektorom.
  • Összetétel: kávékivonat, csodamogyoróvirág-víz, növényi olajok, E-vitamin, szkvalán, C-vitamin-származék a lista vége felé, koffein, zsíralkoholok, glicerin. Parfüm nincs a listán.
  • Hatás: szereti a szemkörnyékem bőre, gyorsan beszívja, nem marad ragacsos felület. Nekem nem püffedt környékű, hanem lila karikás a szemem, azon nem valószínű, hogy segítene ez a krém. Szemmel látható változásról nem tudok beszámolni ennyi idő alatt.
  • Összességében: tetszik. Az árát pont úgy lőtték be, hogy elfogadhatónak tartsam. Ha elfogy, és nem lesz mondjuk egy izgalmas koreai a versenyző a láthatáron, előfordulhat, hogy megrendelem.

IMG_20170422_155936

Geek & Gorgeous Smooth Out 12%-os AHA-hámlasztó

  • A letekerhető kupak alatt felpattintható fedél védi a flakon nyílását, melyen át cseppenként adagolható a hámlasztó. Ez szerintem teljesen bőröndbarát, hurrá.
  • Állag: vízszerű. Nem a kedvencem, a géleset jobban szeretem. Viszont a Paula’s Choice 8%-os AHA-val szemben, amely géles állagú, ez egyáltalán nem hagy ragacsos érzetet és réteget maga után, hanem teljesen beszívódik, mintha semmi sem lenne a bőrömön.
  • Hatás: jobban csíp, mint a PC, de nem pirosodok ki tőle. Hihetetlenül selymes, sima bőr az eredmény, ahhoz hasonló, mint a COSRX PHA után. Mindent beiszik a bőröm, amit utána rákenek, a marulaolajat is. Heti egy alkalommal merem használni.
  • Összetétel: glikolsav, tejsav, vízmegkötők, kaktuszkivonat. Nincs illata.
  • Összességében: nem ez volt a szívem vágya, hanem a mandulasavas BHA vagy a PHA+BHA. (A skinlatte blogon hasznos összefoglaló található egyébként a három hámlasztó bőrtípus szerinti ajánlásáról.) De ha már így alakult, örömmel használom az AHA-hámlasztók e deluxe verzióját, mert úgy néz ki, szereti a bőröm.

IMG_20170422_155831

V. Összefoglalás

Nem tagadom, a dobozt elsősorban a hámlasztó miatt vettem meg. Végül nem kellett csalódnom, mert az AHA is bevált, de lottózni ezután sem fogok. (Úgy értem, arra számítottam, ha háromból kettőre vagyok igazán kíváncsi, akkor nagyobb eséllyel lehet szerencsém, mint annak, akit csak egy érdekel.)

KRÉMMÁNIA

Kilencből hat termék, illetve márka lopta be magát a szívembe, szerintem ez jó arány. Nyilván a saját lelkiismeretemmel kell elszámolnom, mennyire fért ez a doboz bele a tudatos vásárlásba. Örülök, hogy nem csalódtam nagyot, az pedig még izgalmasabb lenne, ha e termékek közül többet meg lehetne vásárolni vidéken, offline boltokban is. Arcápolás terén továbbra is jórészt a külföldi kozmetikumok jelentik számomra az első számú opciót, az INCI és az árképzés miatt. Az ezen kívül eső kategóriákról azt tudom mondani: ha élőben meg lehetne nézegetni nálunk is mondjuk a KAP pigmenteket, vagy meg lehetne szagolgatni a Barilent gyertyákat, alkalomadtán valószínűleg könnyebben döntenék a vásárlás mellett.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Tíz magyar népmese – Krémmánia beauty box” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Jó kis elemzés, köszönjük😊Én végül nem vettem meg a boxot, mert egy csomó más dolgot is vettem most. Olvasva a posztot, úgy gondolom, végülis nem bàntam volna meg, és kb hasonló lenne a véleményem, mint a tiéd. Vszínűleg a Helia D olajat be fogom szerezni így is. A Yamuna tusi is jó lehet, kár h csak rendelni tudok. A dr Hazi szérumra ill egyéb termékeikre kíváncsi lennék, de az áruk miatt nem valószínű, h megvenném őket. A G&G aha-t igen óvatosan merném hasznàlni csak, a cosrx-tól is elég piros lettem, bár sima és puha bőrt eredményezett, de làtvànyra nem tetszett mégsem. Örülök h megrendeltem a Calm down-t, úgy tűnik, az jobban beválik a hisztis bőrömre😁 Amúgy én is főleg külföldi holmikat veszek, ahogy írtad te is, az àr és az összetétel miatt. Egyik új szerelmem amúgy a Secret Key Galactomyces tartalmú szemkörnyékàpoló, vicces összegért óriási adag(30ml) és nekem nagyon bejön. Esetleg majd vesd rá egy pillantást, KM-en is fent van 😊

    Kedvelik 1 személy

    1. Nem rábeszélni akarlak, csak mondom, hogy egyes Yamuna-termékek elérhetők a Rossmannban és a DM-ben is. Ez a tusfürdő a DM-ben: https://www.facebook.com/YamunaNaturalBeauty/photos/pb.105829762829924.-2207520000.1493040144./1329843963761825/?type=3&theater érhető el, de néhány terméket a Rossmannban is árulnak: https://www.facebook.com/YamunaNaturalBeauty/photos/a.121570867922480.29751.105829762829924/1296594643753424/?type=3&theater. Ha jól értettem a kommenteket, akkor pedig a Müllerben is érdemes lehet szétnézni.
      Ugye, jól emlékszem, hogy a Secret Key galactomyces esszenciát is ajánlottad? Szerintem láttam KM-en a véleményed erről a szemkrémről is, mert már rajta van a kívánságlistámon. 😀

      Kedvelés

      1. Wow, köszi holnap megyek a nagy dm-be, megnézem a Yamunát😊itt a közeli Müllerben nincs ez sem😐
        Galactomyces esszenciábol a Mizont használom, most a masodik flakonnal. A Secret Key esszenciát Wishes elemezte a blogon, az is nagyon jó lehet, csak a Mizon olcsóbb mert nagyobb kiszerelés 😊

        Kedvelik 1 személy

  2. Szuper bejegyzés! Én először nagyon sajnáltam, hogy nem tudtam megvenni (mire rászántam magam, már elfogyott), de most örülök, mert igazából csak “pénzkidobás” lett volna. Inkább elköltöm ezt az összeget egy olyan dologra, amit tényleg szeretnék, és akkor nem kapok mellé egy csomó olyan terméket, ami csak állnának a fürdőszobában. 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Örülök, hogy ez a bejegyzés (is) segített a lelked megnyugtatásában! 😀 Nekem a Rimmel Kate Moss Sculpting palettával volt hasonló élményem OMB Vikinél: nagyon tetszett az a paletta a képek alapján, nem is nagyon lehetett kapni egy ideig Magyarországon. Aztán megjelent Viki tesztje, és pont annyira volt negatív/semleges a véleménye, hogy eldöntöttem, semmi szükségem erre a palettára.

      Kedvelés

Kommentek

