Reggeli rutin – Arcápolás 2016. ősz/tél

Az ébredés, a kávé és egy pohár víz után mi más is következhetne, mint az arcápolás? Mások rutinjához hasonlóan az enyém is tisztításból, tonizálásból, hidratálásból és fényvédelemből áll. Lássuk, nekem mik váltak be!

Reggeli rutin2016. ősztél

8-15

Tisztítás: attól függően, milyen kedvem van, megmosom az arcom

A két babafürdető szinte teljesen egyforma összetételű, csak egyik a DM, a másik a Rossmann sajátmárkás terméke, úgyhogy kb. mindegy, melyiket veszem meg. Sajnos picit mindkettő után húzódik a bőröm mostanában, de a tonizálás és a hidratálás hamat segít ezen.

Tonizálás 1-2.: itt nem a drogériákban kapható, általában pattanásokra ajánlott, parfümmel és denaturált alkohollal telenyomott tonikokra kell gondolni, hanem koreai, illetve japán hidratáló tonikokra, amelyek egy kicsit a savas irányba tolják el a bőr pH-ját.

A tonik egyébként nem olyan kötelező eleme egy alap rutinnak, mint egy jó hidratáló vagy fényvédő, de főleg a száraz bőrnek (és kinek nem szárazabb a bőre télen?) nagyon jót tud tenni egy kis plusz hidratálás. Nekem sem mindig van kedvem és időm mindennel befújkálni és bekenegetni magam, szóval ha valami kimarad, akkor az általában a tonizálás. A két tonikom közül a centelláshoz ragaszkodom kevésbé, a japán, hialuronsavas lotiont ritkábban hagyom el.

reggeli-rutin-vegleges
Képek: Krémmánia. A kollázst én készítettem.

Télen sosem maradhat el a hidratálás. (Nyáron nem mindig igényli a bőröm, sokszor elég egy tonik és a fényvédő.) Erre a célra  a koreai Benton csigás-méhmérges vonalából a lotiont (ebay-link) használom már hosszabb ideje, mert rengeteg van benne. Szeretem a kiszerelése miatt, a pumpás adagoló nagyon praktikus. Ha elfogy, nem biztos, hogy azt veszem újra, mert a Benton termékeknek eléggé fölment az ára. Most a COSRX rizses krém (ebay-link) tetszik a legjobban.

Sokáig kerestem a tökéletes fényvédőt, de azt hiszem, végre ráleltem. Ez is egy koreai darab, az A’pieu Pure Block Natural Sun Cream Daily SPF 45 PA+++ (ebay-link). Többször újravásároltam már, mert szeretem, hogy nem csillog tőle az arcom, nem hagy zavaró fehér réteget, mivel kémiai fényvédő (de szerencsére nem irritálja a szemem) és könnyen lehet rá sminkelni. Parfüm-, de sajnos nem illatmentes. Denaturált alkoholt nem tartalmaz.

Ami még hiányzik: egy C-vitaminos szérum nagyon jól jönne a reggeli rutinomba.

szerum-kivansaglista
Képek: Krémmánia. A kollázst én készítettem.

Szívesen kipróbálnám a magyar fejlesztésű Tindigo Siker szérumot, a koreai márkák közül a Purito terméke (ebay-link) jöhet szóba, az USA-ból pedig a Madre Labs C-vitaminos szérumát (iherb-link) rendelném meg. Valamelyikre rászánom magam előbb-utóbb.

Összességében: lehet, hogy elsőre soknak tűnik ennyi mindent magunkra kenni reggelente. De ezek a rétegek pillekönnyűek, gyorsan beszívódnak, nem nehezül el a bőröm, és azonnal tudom kezdeni a sminkelést. És szerintem jól látszik a bejegyzésből, hogy elég rugalmasan kezelem ezt a témát, nem kőbe vésett szabályok szerint. (Na jó, a fényvédőzés azért kőbe van vésve.) Ha érdekel a koreai rétegezés, Oh My Brush blogján sokat olvashatsz erről pl. itt. Én is az ő hatására kezdtem koreai és japán termékeket használni.

A reggeli rutinomban használt termékekről külön-külön is fogok bejegyzést írni előnyökről, hátrányokról, tapasztalatokról.

Update: Elkészült minden termékhez a teszt, összegyűjtöttem egy helyre.

Arclemosók | Teszt1| Teszt2 

Tonikok | Teszt1 | Teszt2 

Hidratáló krém | Teszt 

Fényvédő | Teszt 

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Reggeli rutin – Arcápolás 2016. ősz/tél” bejegyzéshez 6 hozzászólás

Kommentek

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .