Fátyolmaszkok versenye III.

Meglepődtem, amikor észrevettem, hogy a mostani fátyolmaszkversenyben szereplő három versenyző közül kettőt Dél-Koreában gyártottak. (A harmadikat pedig Lengyelországban.) Ha az európai drogáriák ekkora fantáziát látnak egy Ázsiából begyűrűző trendben, akkor lehet, hogy nincs már messze az az idő sem, amikor nyíltan a tíz lépésre épülő bőrápolási termékcsaládokat dobnak piacra? 

Fátyolmaszkok verseny III.

Tehát ismét három drogériás fátyolmaszkot teszteltem, kettőt a Rossmannban vettem, a Baleát pedig Clara012-től kaptam ajándékba. A koncepcióm ezúttal az volt, hogy bőrnyugtató maszkokat veszek górcső alá, ahogy melegszik ugyanis az idő, a bőröm nem igényli annyira a “nehezebb”, táplálóbb maszkokat, de egy kis könnyű hidratálásra nem mond nemet. A fekete maszknak pedig némi feketeleves is járt, de erről majd később.

IMG_20170607_120418

Lengyel és magyar most annyira nem jó barátok – 3. helyezett: Biodermic Aloe Mask

Nem árulok zsákbamacskát, a legdrágább maszk teljesített a legrosszabbul. Tényleg a kíváncsiságom miatt vettem meg, főként az aloe vera miatt, de a retinol és a niacinamid is feltűnt az INCI-ben. Ahogy a denaturált alkohol és az illatanyag is, sajnos.

  • A felhasználás előtt épp kinyomkodtam a mitesszereimet, a piros foltokra szerettem volna nyugtatást.
  • Már a kibontáskor megcsapott a nagyon erős, alkoholos illat.
  • A maszk nagy, nem volt könnyű eligazgatni, majdnem rálógott a fülemre.
  • A tasakban nem volt semmi plusz anyag, a maszk sem tocsogott a szérumban, de nem is volt száraz – átlagosnak mondanám.
  • Nem csípett, nem hűsített, semmi irritációt nem tapasztaltam a tizenöt perc során, amíg a maszk rajtam volt. (Tizenöt perc után bizseregni kezdett a bőr az államon, ekkor vettem le a maszkot.)
  • Nem igazán maradt benne anyag.
  • Vastag, ragacsos-tapadós, mégis bársonyosan csúszkálós réteg ült a bőrömön, hiába masszíroztam, nem szívódott be.
  • A pirosság talán icipicit enyhült. Az arcom fénylett, de szerintem csak a rajta “ülő” szérum, és nem a “glow” miatt. Nem láttam szebbnek a bőröm.
  • 30 perc múlva is tapadt, ragadt a bőröm, legszívesebben lemostam volna róla ezt a réteget. Az esti rutint nem folytattam.
  • Másnap reggel: a pirosság lehúzódott, de a T-zónám zsíros volt, az orcáim  szárazok. Alig vártam, hogy elkezdjem a reggeli rutint.

Meglepetés Koreából – 2. helyezett: Rival De Loop Hydro Booster

Csak a felhasználás után vettem észre, hogy ez egy Koreában gyártott maszk, pedig már a növényi olajokkal és kivonatokkal teli INCI láttán gyanút foghattam volna. Egyébként ezt is az aloe vera miatt vettem meg. Parfümöt ez a maszk is tartalmaz, alkoholt viszont nem.

  • A maszk anyaga a szokásos, vastag, de jól illeszkedett az arcomra, a méretével sem volt gond.
  • A maszk bőven átitatódott szérummal, a tasakban viszont semmi sem maradt, igaz, kisebb is, mint a pl. a Balea csomagolásai.
  • Az illata ennek is nagyon erős volt.
  • A használat során nem csípett. Tizenöt perc után úgy éreztem, hogy a maszkban nincs már anyag, alig volt nedves.
  • Az arcomon vastag, ragacsos réteg maradt, ez pár perccel később teljesen beszívódott, csak a ragacsosság maradt. (A szokásos aloe verás bőrérzet.)
  • A bőröm nyugodt, pirosságtól mentes volt, és az egészséges fénye is tetszett. Nem folytattam az esti rutint.
  • Még reggel is tapadós volt kicsit az arcom, de nagyon sima és puha, a hidratáltságával is elégedett voltam.

A feketeleves? – 1. helyezett: Balea aktív szenes fátyolmaszk

A tesztelés előtt az arcom állapota teljesen elfogadható volt, egy nagy piros (hormonális) dudort leszámítva. A megoldást a maszkban található szalicilsavtól vártam. (Az INCI-ben a szén nem látszódik, a termék német nevéből pedig arra következtettem, hogy a maszk anyaga, és nem a szérum tartalmaz szenet. De a következtetésem nem feltétlenül helyes, akinek van biztosabb információja, az mindenképp ossza meg kommentben.)

  • A maszk nagyon kényelmes, a szérum illata enyhe, kellemes.  Nincs plusz szérum a tasakban.
  • Sem csípő, sem hűsítő érzést nem tapasztaltam, csak a lehető legjobb maszkérzetet. Ezt nem tudom jobban elmagyarázni, egyszerűen csak minden a helyén volt. És éppen nem olvastam, nem is írtam a maszk viselése közben, úgyhogy a szemhéjamra is ráhajtottam a kis “fülecskét”. Nagyon pihentető érzés volt. Tudom, a legtöbb maszknak van ilyen fülecskéje, szóval ez nem a Balea mellett szóló érv, de a fekete anyag tényleg minden fényt kizárt.
  • A javasolt tíz perc után levettem a maszkot.
  • Maradt annyi szérum a maszkban, hogy a nyakamat, dekoltázsomat, karjaimat bekenjem vele.
  • Az arcomon tapadós-feszes bőrérzetet hagyott a szérum, nem volt kellemetlen.
  • Nagyon nyugodt, tiszta volt a bőröm, a dudor is kevésbé pirosnak látszott.
  • Öt perc után az arcom teljesen beszívta a szérumot, a bőröm nagyon sima lett. Nem folytattam az esti rutint.
  • Másnap reggel: a dudor köszönte szépen, megvolt, piros volt, nem húzódott vissza,  virított tovább. A bőröm egyébként sima, puha, üde, nagyon szép volt. Sehol sem olajos, elégedett voltam a hidratáltságával.

IMG_20170607_120344

Összességében a Biodermic maszkot senkinek sem ajánlom, szerintem ha harmadáron adnák, sem lenne érdemes érte pénzt adni. Az első és a második helyezés kiosztásánál viszont sokat gondolkoztam: a Rival De Loop kb. ugyanarra jó, mint a 7 skinezés egy jó esszenciával, de ha valaki csak ritkán vágyik erre az élményre, és nem akar egy egész flakon esszenciát megvenni, akkor ez egy olcsó, könnyen hozzáférhető maszk, érdemes lehet vele próbát tenni. (Bár én egyébként inkább 7 skin-párti lettem.) A Balea maszk annyiban csalódást okozott, hogy nem tüntette el reggelre a dudort, de mentségére szóljon, hogy ez sem a COSRX BHA-nak, sem a COSRX Galactomyces esszenciának, sem a The Ordinary niacinamidnak nem sikerült. És egyébként ez a maszk nyújtott számomra leginkább valami rendkívülit, valami csipetnyi luxust. Nem hiszek abban, hogy a pattanásos bőrt egyetlen ilyen maszk, vagy akár ennek a rendszeres használata helyrehozná. De kevésbé makacs gyulladásokra, például egy óvatos, otthoni “nyomkodós szeánsz” lezárásaként beválhat, szerintem főleg azoknak, akik egyébként nem tartanak otthon szalicilsavas hámlasztókat.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

 

 

Reklámok

Fátyolmaszkok versenye III.” bejegyzéshez egy hozzászólás

Kommentek

