Fújóka – Bioderma LEB teszt | Vendégposzt

Már akkor hálás lettem volna Clara012-nek, ha csak az én kedvemért írta volna meg ezt a posztot, nagyon kíváncsi voltam ugyanis a Bioderma LEB SPF30 fényvédőre. De szerintem nemcsak számomra lesz hasznos ez a bejegyzés, hanem mindenkinek, aki éppen egy jó összetételű, megbízható, könnyen beszerezhető, modern kémiai fényvédőt keres testre. De nem lövöm le az összes poént, Clara012-é a szó.

FújókaVendégposzt

Ezt a fényvédőt még a Glamour-napok alkalmával vásároltam és ahogy a haul bejegyzésben ígértem, pár hét tesztelés után most be is mutatom Nektek, hogy mit tud.

IMG_20170601_203533.jpg

Beszerezhetőség

Bioderma márkájú, ezért minden patikában könnyen beszerezhető. Ez jó hír azoknak, akik nem szeretnek rendelni vagy az utolsó percre hagyják a (fényvédő-) vásárlást. 4000-4500 Ft közötti árakkal találkoztam, amiért cserébe 125 ml fényvédőt kapunk egy praktikus pumpás flakonban. Gyakran van valamilyen akció erre a márkára, így ha szerencsénk van, ennél olcsóbban is be lehet szerezni. A flakon elég masszív, táskába is nyugodt szívvel be merném tenni, ami a nyár beköszöntével már aktuális lehet. A pumpa szerencsére nem fröcsköl ezer felé, jól lehet használni és fújás után is csak minimális lecsorgás van.

Mit tud az örök kedvenc Iope-hoz képest?

A fényvédő fehér színű, könnyű állagú, híg, de nem túl folyós, amit nagyon könnyen el lehet oszlatni a bőrön. Kellő mennyiségben feltéve sem marad utána jelentős fehér réteg, de egy enyhén fényes fátyolra számítani kell. A fényvédő rajtam picit lassabban szívódik fel pl. az Iope-hoz képest, amivel nincs különösebb bajom, ha időben fel tudok kelni reggel. Amikor késésben voltam, kihagytam előtte az arcápoló lépeseim nagy részét és csak a COSRX Galactomyces esszenciát tettem fel, így lényegesen gyorsabban szívódott be, viszont nagyon száraz volt a bőröm, tehát önmagában nem hidratál eléggé, ami zsíros bőrűeknek talán még előny is lehet. Sminkelni egész jól lehet rá, néha picit csúszkál rajta az alapozó, ha nem hagyok elég időt a beszívódásra. Mivel nem hagy fehér réteget, szerintem lepúderezve is vállalható lenne az eredmény. Az Iope-hoz képest nem olyan szép rajta a smink, de nincs nagyon lemaradva tőle, ez csak szőrszálhasogatás.

Sajnos nem tudom egész arcra használni, mivel csípi a szemkörnyékem és néha a szemem is könnyezett tőle, valamint amikor az ajkaim nagyon ki voltak száradva, a felső ajkam szélét is csípte, ezért szemkörnyékre egy fizikai fényvédőt kenek. Máshol irritációt nem tapasztaltam. Nem csak arcra, hanem testre is használom, ott is kiválóan működik és mivel oda reggel nem kenek mást, a beszívódása is gyorsabb. Leégni nem égtem le vele, pedig az utóbbi verőfényes napokon lett volna rá lehetőségem (fényvédő nélkül kb. 10-15 perc elég).

bioderma fényvédő (4).jpg

Összetevők

Az INCI-t nézve is csak dicsérni tudom, egyrészt azért mert illat- és alkoholmentes, másrészt azért, mert egyszerű és rövid az összetevőlista. Nem mintha haragudnék érte, ha lenne benne valamilyen anti-aging szuperösszetevő, csak így nem kell azon aggódni, hogy olyan összetevőjű termék fölé kenem, amivel akár kárt is okozhatok. (Elég hosszú ideig használtam együtt a C-vitaminos szérumaimat a COSRX Galactomyces esszenciájával, egészen addig amíg a Habos Kakaó bloggere fel nem hívta a figyelmem, hogy a COSRX-ben niacinamid van. Fényvédő mindig került fölé, szóval elvileg nagy bajt nem okozhattam, de most már nem használom ezeket együtt.) A fényvédelemről a következő összetevők gondoskodnak:

  • Tinosorb M: hibrid, kémiai és fizikai fényvédő, UVA és UVB (280-400 nm) ellen is véd.
  • Avobenzone: kémiai fényvédő, UVA (310-400 nm), önmagában nem stabil, de ebben a fényvédőben van mellette olyan összetevő (Tinosorb S), ami ezt ellensúlyozza.
  • Tinosorb S: kémiai fényvédő, UVA és UVB (280-400 nm) ellen is véd.
Használat és praktikum

Én nem szeretem az ilyen fluid állagú fényvédőket, de mivel nem állnak halomban az elérhető árú, jó INCI-jű, kellemes használatú fényvédők, így nyilván ez alapján nem zártam ki. Főleg azért nem szeretem, mert a folyós állaga miatt nehezemre esik szemre eltalálni a kellő mennyiséget, míg egy krém állagúnál, amit kinyomok, az egyben marad és nem okoz gondot minden nap ugyanannyit feltenni. Ennek kiküszöbölésére azt találtam ki, hogy az ebay-es mérőkanálkámba kimérem az ¼ teáskanálnyi mennyiséget, és mivel ez a Bioderma szerencsére pumpás, elég megszámolnom, hogy hány pumpálás kellett ahhoz, hogy feltöltsem, és így biztosan nem fogok kevesebbet feltenni.

Összegzés

Összességében nagyon jó fényvédőnek tartom, tetszik benne, hogy széles spektrumú és az SPF 30 mellé odaírták, hogy UVA 30, tehát pontosan tudjuk azt is, hogy az UVA sugárzás ellen milyen védelmet nyújt. (Az SPF jelölés csak az UVB sugárzás elleni védelmet mutatja, az ázsiai fényvédőkön az UVA elleni védelmet a PA után írt keresztekkel jelölik, nyugaton meg leginkább sehogy, egy-két kivételtől eltekintve.) Kellemes használni arcra-testre egyaránt, utazóbarát a csomagolása és könnyen elérhető, baráti árú. Őszre-télre biztos vagyok benne, hogy visszatérek a fizikai fényvédőkhöz (most is épp útban van felém kettő), de nyárra tökéletes választás és jövő nyárra is szívesen újra venném.

Próbáltátok már ezt a fényvédőt? Ti mit használtok idén nyárra?

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Fújóka – Bioderma LEB teszt | Vendégposzt” bejegyzéshez ozzászólás

Kommentek

