Nem tétel – Filléres kedvencek a bőrápolási rutinomban

A tudatos bőrápolás – bizonyos szinten – szerintem csak részben jelent egyet jelent a relatíve drága tonikokkal, hámlasztókkal, szérumokkal, krémekkel. És ki ne felejtsem a fényvédőt. Persze a kísérletezés általában nem olcsó, de engem megnyugtat a tudat, hogy kellő utánajárást követően túl nagyot már nem bukhatok. Ebben a posztban viszont azokat a kedvenceket szeretném megmutatni, amelyek annyira alacsony árúak, hogy még az sem fájt volna (nagyon), ha nem válnak be. De beváltak. (Nagyon.) 

Nem tétel

Nem állok elő nagy újdonságokkal, hiszen érintőlegesen már mindegyik termékről esett szó a blogon, mégis azt gondolom, hogy megérnek egy külön bejegyzést a hosszú távú hatásuk miatt is.

A patikából – Naturland mosdókenőcs

Talán ez lehet a leginkább megosztó darab a három közül. Ha el tudunk attól tekinteni, hogy a rövid INCI elején vazelin és ásványi olaj, a végén pedig etil-alkohol van, akkor kapunk:

  • egy higiénikus, fürdőszoba- és utazásbarát kiszerelésű, egyszerű lemosót, amely nálam jól teljesít az esti double cleansing során, első arctisztítóként.
  • A száraz arcomba szoktam belemasszírozni egy adagot, amelyet előtte a tenyeremben egy kis vízzel kikevertem.
  • Leginkább mikroszálas kendővel eltávolítva érzem hatékonynak. A mindennapi, no makeup-közeli sminkjeimmel megbirkózik, sok réteg szempillaspirált és vastag tusvonalat inkább fellazítok előtte egy kis micellás vízzel.
  • Nem szeretem, hogy néha megcsap az alkoholos illata, de nem vettem észre, hogy rosszabb állapotba került volna a bőröm e mosdókenőcs rendszeres használatától. (Immár a második tubust fogyasztom, és nincs más, alkoholt tartalmazó termék a rutinomban, úgyhogy azt hiszem, ennyi belefér.)

Az INCI-re még néhány mondat erejéig visszatérve: tudom, hogy vannak, akik a parabéneket is kerülik, nekik biztosan nem fog tetszeni ez a mosdókenőcs. Azt is tudom, hogy sokan az ásványi olajtól ódzkodnak. E cikket olvasva arra jutottam, hogy a téli időszakot leszámítva, amikor kezem-lábam könnyebben kiszárad, nekem nincs szükségem okkluzív, jellemzően ásványi olajat tartalmazó testápolókra, viszont semmi akadályát nem látom annak, hogy ezt a lemosandó kenőcsöt használjam.

Megjegyzés: 1. amióta beszereztem az eBay-ről ezeket a nem túl esztétikus, de praktikus “tubuspréseket”, sokkal kevesebbet kell “birkóznom” a krémeimmel. 2. Eddig ez a bejegyzés is mehetne “A ti hibátok!”-sorozatba, mert évek óta olvasom, hogy ez Wishes egyik kedvenc lemosója. A következő terméket pedig, ahogy már máshol is írtam, Clara012 ajánlására vettem meg.

IMG_20170525_120255

IMG_20170525_120412IMG_20170525_120450

A DM-ből – Babylove Sensitive Pflegebad babafürdető

Azon kívül, hogy ez a lemosó szulfátmentes, illatmentes és csak kíméletes tenzideket tartalmaz, a leírásban azt is jelzik, hogy a pH-ja bőrsemleges. A sajnos megváltoztatott INCI-jű Babylove Ultra Sensitive lemosótól tehát szerintem sokkal jobb választás.

  • Hatalmas, de nem kezelhetetlen a kiszerelés.
  • Alig habzik, az állaga szinte balzsamos.
  • A gyengéd tisztítás mellett arra is figyeltek a formulázásnál, hogy bőrpuhító, hidratáló összetevők is kerüljenek a lemosóba. Az olívalevél-kivonat tűnik a legizgalmasabbnak. Erről az összetevőről annyit sikerült kiderítenem, hogy:
  1. valószínűleg ez adja a lemosó enyhén sárgás színét;
  2. 2-5%-os koncentrációban szokás használni a kozmetikumokban;
  3. az olívalevélben a szekoiridoidoknak van gyógyhatása, a fő iridoid-glikozid itt az oleuropein, ez adja egyébként az olívabogyó, -levél és -olaj jellegzetes illatát;
  4. az aktív összetevők között szerepelnek még pl. flavonoidok, zsírsavak és észterek is;
  5. az olívalevélből készült kivonatnak antioxidáns, gyulladásgátló, antimikrobiális és értágító hatása van a kozmetikumokban;
  6. vagyis nyilván nem fog ránctalanítani egy lemosó, de elvileg ez az összetevő anti-aging hatású, továbbá bőrnyugtató, tisztító és ellazító hatást is tulajdonítanak neki.

IMG_20170525_120322

  • Én pedig nem akarok túlozni, de számomra ez egy igazi jolly joker: amellett, hogy ez a második lemosóm este, illetve reggelente is ezzel mosom át az arcom, tusfürdőként is szeretem, mert egyáltalán nem húzódik utána a bőröm. Ezt használjuk itthon folyékony szappan helyett, ezzel mosom a sminkecseteimet, és kiderült, hogy samponként is jól használható. Négy-öt naponta szoktam hajat mosni, nem száraz a fejbőröm, inkább normál-zsíros. Ezzel sem tudom hosszabb időre kitolni a hajmosást, viszont a hajamat sokkal lazábbnak, könnyebbnek, dúsabbnak érzem szárítás után. (Használtam szilikonmentes Balea-samponokat, nem adták meg ugyanezt az érzést.) Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a lapocka alá érő hajamat én mindenképp kétszer, bőven samponozom ezzel a babafürdetővel, így érzem tisztának a hajam, aztán pedig balzsamot és hajvégápolókat is használok.

nem tétel kollázs canva

A Rossmannból – Alterra kamillás ajakápoló

A LaViktoire-on olvasott nagy ajakápoló-körkép után még nem rohantam a drogériába, hogy megvegyem ezt az ajakápolót. Valójában egy kicsit későbbi impulzusvásárlás eredménye volt: a Rossmannban járva, még kora tavasszal, eszembe jutott, hogy kellene egy sima, ízesítetlen, színezetlen ajakápoló, és ez jónak tűnt. Átfutottam az INCI-t, láttam, hogy növényi olajok vannak benne, az aroma tudtommal mindig kíméletesebb illatosítást jelöl, mint a parfüm, nem volt drága, megvettem.

Ez életem eddigi legjobb ajakápolója. Mostanáig minden télen eljátszottam a gondolattal, hogy veszek egy tégely Nuxe Réve de Mielt, mióta olvastam, milyen csodaszer. Nem tudom, mire képes, mert sosem próbáltam ki, de lehet, hogy nem is fogom. Ha egy 400 Ft-os ajakápoló

  • egy éjszaka alatt rendbe hozza a sebesre száradt ajkaimat,
  • rúzsalapként is működik (kéretik figyelembe venni, hogy nem vagyok profi sminkes, vagyis ezt úgy értem, hogy nem csomósodnak, foltosodnak, peregnek rajta az én rúzsaim)
  • és napi három kenéssel folyton puhák, ápoltak az ajkaim,

akkor fölöslegesnek érzem, hogy több ezer forintért rendeljek helyette/mellé valamit.

Én szeretem a stiftes kiszerelést, szeretem, hogy – ahogy Viktória is írta -, picit keményebb az állaga, mert nem olvad szét táskámban és nem hagy túl vastag réteget az ajkamon, mégis kellően ápol.

IMG_20170518_122746

Tudom, időszerűbb lenne, ha fényvédős ajakápolókról írnék. De ha most meg kellene nevezni a kedvencemet a három, itt bemutatott termék közül, akkor egyértelműen ezt az apróságot mondanám.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Nem tétel – Filléres kedvencek a bőrápolási rutinomban” bejegyzéshez 38 hozzászólás

  1. Dejó lista! Mikor barátomnak minden baja volt a hajával, Babylove sampont vettem neki, de aztán lenyúltam. Kipróbálom ezt a fürdetőt is. 🙂 Én még a listához az Alveola Aloe Vera sprayt tenném hozzá, magam sem gondoltam volna, de rengeteget javított a rosaceás pirosságomon. Pedig aztán nem egy hű de valami. 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Ezt az aloe spray-t még nem használtam, de tervben van, hogy megnézzem, ha elfogyott a Garnier tonik, köszönöm az ajánlást! 🙂 Arra a pár aloés dologra, amely eddig szerepelt a rutinomban, nem volt panaszom, az enyhe ragacsosság meg, amely általában együtt jár velük, a The Ordinary textúrái után már nem lesz újdonság, azt hiszem. 🙂 Te hogy szoktad használni? Napközbeni permetként? Vagy tonik helyett?

      Kedvelés

  2. Képzeld, ez egyáltalán nem ragad, olyan, mintha vizet fújkálnál. 🙂 Többen írták Krémmánián, hogy nem szeretik az illatát, de szerintem meg nincs is neki, legalábbis ennek a 2 flakonnak amit elhasználtam, nem volt. Tonik helyett használom reggel és este is, sőt, 7skinezni is próbáltam vele, de 3 adagnál többet nem képes belőle beszívni a bőröm. 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Csupa jó hír! Mármint az illat- és ragacsosságmentességnek nagyon örülök.
      Most megnéztem rendesen az INCI-t is, és látom, hogy a benne lévő tartósítószerek a KM szerint nem a legjobbak. Mondjuk nekem ez is egy olyan kategória (mármint a tartósítószereké), amellyel ritkán foglalkozom, nem is tudok semmit róla sajnos. De valószínűleg nem fogom úgy megvenni, hogy egy kicsit utána ne nézzek a kérdésnek, szóval köszönöm az inspirációt! 🙂

      Kedvelés

      1. Nagyon szívesen. 🙂 Eddig ezen a tartósítószer dolgon nem akadtam fent, gondolván, hogy nagyon kevés kell belőlük, de tényleg érdemesebb megbizonyosodni a dologról. Legfeljebb lesz egy plusz indok, hogy a Benton aloés tonikra váltsak. 😀

        Kedvelik 1 személy

  3. Én a Babylove Waschgelt (újabban Waschbalsam) használom, 500 ml-s, pumpás kiszerelésben. Nálunk mindenki – gyerek, felnőtt – ezzel fürdik, ezzel mos hajat, én ezt használom arclemosásra, illetve ecsettisztításra is, illetve folyékony szappannak is ezt töltöm mindenhová. A legsokoldalúbb termék, amit valaha használtunk. A Rivendell által ajánlott aloe sprayt én is csak ajánlani tudom. Nálunk nagyon bevált horzsolásra, szúnyogcsípésre, illetve nemrég leégtem (igen, hát ne tudd meg, 2 gyereket nyakig bekrémezek, és magamról egyszerűen megfeledkeztem) – hazajöttünk után 10 percenként befújtam a leégett részeket, estére már nem is éreztem, reggelre a pír is elmúlt.

    Kedvelik 1 személy

    1. Ha a mosdókenőcsben lévő alkohollal szemben ilyen megengedő voltam, akkor azt hiszem, a parfümöt tartalmazó, de egyébként jónak tűnő és a véleményed alapján valóban nagyon sokoldalú verzióval is kellene majd tennem egy próbát. Amikor először vettem meg a Pflegebadot, a pumpás kiszerelés miatt nekem is a Waschbalsam tetszett jobban, de a parfümmentesség és az 5,5-ös pH miatt végül a másikat hoztam el. A Waschbalsam pH-járól tudsz esetleg valamit? Megnéztem a német DM oldalát is, de ott sem írnak erről.
      Remélem, hamarosan eljön az az idő is, amikor a babák fognak téged bekenegetni. 🙂 Tavaly, amikor együtt nyaralt majdnem az egész családom, és én voltam az egyik fényvédőfelelős, a szüleimre különösen igyekeztem gondot fordítani e tekintetben. Jó érzés volt picit visszaadni a gondoskodásukból. 🙂

      Kedvelés

      1. Igen, van benne parfüm, szerencsére az INCI legvégén. Az az igazság, hogy én el tudtam ennyi parfümtől tekinteni, mivel minden egyéb szempontból ez vált be a legjobban a Babylove termékek közül. Ezenkívül a Schauma babasamponja tudja ugyanezt, abban nincs parfüm, viszont kisebb kiszerelés, drágább, kevésbé praktikus számomra. Sajnos a pH-járól nem tudok semmit, viszont egyelőre még nem sikerült teljesen megbarátkoznom ezzel az új állaggal, úgyhogy nem 100%, hogy kitartunk mellette. Pedig jó lenne, annyira praktikus…

        Kedvelik 1 személy

          1. A régi egy átlátszó gélszerű anyag volt, ez most egy fehér balzsam, ahogy a neve is mondja. Sűrűbb. Egyrészt kevésbé esik jól a használata (pl. samponként), másrészt hajlamos a pumpánál néha besűrűsödni. Ezek nem nagy dolgok, de ha napi kis bosszúságot okoznak, akkor már nem biztos, hogy megéri.

            Kedvelik 1 személy

            1. Köszönöm a választ! Azt hiszem, ha nem ragaszkodom ahhoz, hogy a sampon funkcióját is (rendszeresen) betöltse, akkor nagyon jó kis téli tusfürdő lehet belőle, egyébként is ősszel-télen vágyom jobban az illatos tusfürdőkre.

              Kedvelés

  4. köszönöm az említést! ^_^ és nagyon örülök, hogy kipróbáltad, és bevált! nálam pont ő van most leszállóágban, a Bioderma került előtérbe, de most, hogy felelevenítettem, hogy ő is van, beteszem a táskámba.
    Ezt a babafürdetőt már olyan sokszor hallom tőled, hogy muszáj leszek kipróbálni, most nyárra tusfürdőnek is szuper lesz, sajnos nekem ilyenkor durvább az ekcémám, szóval minden illatos és cuki termék kilőve.
    A mosdókenőcsöt én is használtam, de hetente változik, hogy újravegyem-e vagy sem. Most egy L’oréal olajos balzsamot használok sminklemosásra, ami meglepően jó. Tervezek egy lemosós posztot, abban biztos, hogy megemlítem majd, hogy hogy vált be.

    Kedvelik 1 személy

    1. Igazán nincs mit. 🙂 Az iHerbös ajakápolókat azóta is nézegetem, de lehet, hogy majd inkább ajándékba fogok venni. 🙂
      Nem akarom túlhypeolni ezt a lemosót és a mosdókenőcsöt sem, szóval ha van más, bevált terméked, amit nagyon szeretsz, nem biztos, hogy érdemes leváltanod csak azért, mert ezek olcsóbbak. Salomé lemosós cikkje valamelyik nap szíven ütött, mert én bizony igyekszem spórolni a lemosón.
      Ez a L’Oréal balzsam micsoda? Azt hiszem, nem ismerem. Kivárom vele a posztodat persze, csak ha küldenél egy KM-linket, azt megköszönném. 🙂

      Kedvelés

      1. nem a legszebb INCI-s lemosó, na, ezt be kell valljam 😀
        http://kremmania.hu/kremek/l-oreal-paris-extraordinary-oil-olaj-a-gelben-3in1
        impulzusvásárlás volt, mert annyira stresszelt, hogy már csak pár használatnyi olajos lemosóm van (a Baleásat használtam, de kivonták – tudom, hogy nagy része napraforgóolaj, de nekem tökéletesen bevált és imádtam használni a double cleansing-hez), hogy féláron volt, elhoztam. igazából az volt a lényeg, hogy szépen lemossa a sminket a géles arclemosó előtt, ezt megteszi, szóval a célnak tökéletesen megfelel 🙂
        sajnos én is hajlamos vagyok ezen smucigoskodni, ezért is nem rendeltem pl. olajos lemosót Ázsiából – pedig van olyan, aminek számomra tökéletes lenne az INCI-je. Pedig ezen se kellene 😦

        Kedvelik 1 személy

        1. Jaj, a félár olyan csábító! Én már a 25% miatt majdnem megvettem az agyagos pakolást a L’Oréaltól, de szerencsére a “kezemre csaptam”. Szerintem a Heimish agyagos lemosóval jobban jártam, de nem akarom elkiabálni.

          Kedvelés

Kommentek

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .