Fátyolmaszkok versenye V. | Tesztelésre érkezett

Különleges epizódjához ért a Fátyolmaszkok versenye, ugyanis eddig még nem volt példa arra, hogy egyetlen márkától kerüljenek ki a versenyzők, ahogy arra sem, hogy Clara012-vel együttműködve teszteljem őket. És ha már együttműködés: a négy Narüko maszkot a Szépségcenter küldte. 

Fátyolmaszkok versenye V.

A rózsás maszkról Clara012 készített bejegyzést, a csiganyálasat, a teafaolajosat és a vörös árpásat pedig én próbáltam ki. Három fátyolmaszk, három helyezés, szokás szerint. A felhasználás körülményeiről annyit érdemes tudni, hogy minden esetben megvártam, hogy valamiért elégedetlen legyek a bőrömmel, így látszódott, ha a puszta hidratáláson túl kaptam valami pluszt.

3. helyezett: NARÜKO bőrnyugtató fátyolmaszk teafaolajjal

A szokásos, PMS-es pár pattanás adta a motivációt, hogy használjam el ezt a maszkot. A textil fekete, picit talán vastagabb, mint a másik két, hagyományos versenyző. De a maszk pont jó, nem csúszkált, nem nagy. Kibontáskor elég erőteljes, alkoholos illat csapott meg, amely a használat elején elillant. A tasakban elég esszencia maradt a nyak- és dekoltázsápoláshoz.

narüko teafás maszk

Húsz perc és a maszk levétele után az arcomon “ült” a szokásos réteg, így még nem tudom megfigyelni, változott-e valami. De ami sokkal izgalmasabb: kicsavartam a fátyolmaszkot, és szó szerint dőlt a lé! Tele lett a tenyerem esszenciával, úgyhogy elkezdtem vele 7 skinezni – nagyon unalmas volt, de így újabb tíz perc alatt beszívott mindent a bőröm, egy csepp sem ment kárba. Talán a maszk anyaga nem adja le rendesen az esszenciát? Vagy az utasítás ellenére tovább kellett volna az arcomon hagyni? A végeredmény nagyjából a szokásos: ragacsos, de sima, nyugodt, feltöltött arc. A szemem köré kentem még egy kis The Ordinary Matrixylt, mert ott nagyon húzódott a bőröm, de egyébként nem folytattam a rutint. Másnap reggel a szokásostól olajosabb volt az arcom a T-zónában, a szokásostól nagyobb pórusokkal.

narüko teafás maszk INCI

Mivel nem szoktam alkoholos termékeket használni, meg is látszott, hogy több zsírt termelt a bőröm. Azt hiszem, ez az a maszk, amellyel inkább csak a hozzám hasonlóan rezisztens bőrűeknek érdemes próbálkozni: bár pl. a szalicilsav a gyulladáscsökkentés, a tranexámsav a folthalványítás, a szabadalmaztatott Phytoferulin komplex pedig az egyes elemek jótékony hatásának összeadódása miatt szimpatikus, és az állítólag pórusösszehúzó lencsekivonatnak később még szívesen utánanéznék, a csodamogyoró alkoholos kivonata és az INCI végén szereplő illóolajok sajnos nem az érzékeny bőr barátai.

Beszerzés: Szépségcenter

2. helyezett: NARÜKO intenzív hidratáló és regeneráló fátyolmaszk csigaesszenciával

Az úszás, szaunázás után kiszáradt, piroskás bőrömet akartam helyre hozni ezzel a maszkkal, ezt használtam el elsőként a csomagból. Feltűnt, hogy a maszk kialakítása ugyanolyan, mint a My Hsin-Ni daraboké: van rajta védőfólia, nem illeszkedik teljesen pontosan, kicsit nagy. De végül is nem csúszkált. Az esszencia mennyisége nagyon bőséges volt, a folyadék kissé habzó, a csiganyálkás termékekre jellemzően ragacsos. Illata nagyon enyhe, nem zavaró.

narüko csigás maszk

Húsz perc után vettem le a maszkot, a szokásos testápolást el tudtam végezni a maradék esszenciával. Mivel próbáltam már csiganyálkás terméket, nem lepett meg a nyálkás-ragacsos-vaskos-tapadós bőrérzet (ebben talán az aloe vera is ludas, meg a sűrítőanyagok), de úgy tűnt, semmilyen instant wow-hatás nem jár a maszkkal: nem láttam kicsattanóan hidratáltnak az arcom, a fénylő rétegen kívül semmilyen jelét nem tapasztaltam annak, hogy épp egy fátyolmaszk került le az arcomról. Viszont további kb. harminc perc eltelte után, amikor már minden beszívódott, nagyon selymesnek éreztem az arcom. A rutint nem folytattam, a csoda másnap sem jött, de a bőröm reggel nyugodt, minden irritációtól mentes és hidratált volt, én pedig elégedett.

narüko csigás maszk INCI

A három maszk közül ennek a legrövidebb és a legegyszerűbb az összetevőlistája. Azt hiszem, ez alkalmas leginkább az érzékeny bőrűek biztonsági játékára, amikor szeretnének valami újdonságot kipróbálni, de a legfőbb elvárásuk mégis az, hogy az újdonság biztosan ne irritálja a bőrüket.

Beszerzés: Szépségcenter

1. helyezett: NARÜKO pórusösszehúzó és folthalványító fátyolmaszk vörös árpával

Néhány friss pattanásfolt és egy-két dudor ékesítette az arcom, amikor ez a bordó csomagolású maszk sorra került. Kibontáskor erősebb, furcsa, nem növényre emlékeztető illatot éreztem. Némi szagolgatás után kifli- vagy zsömleillatként azonosítottam be. (Nagyon szeretem a friss kiflit, de nem ezért lett első helyezett a vörös árpás maszk.)

narüko vörös árpás maszk

Húsz perc után semmilyen vaskos, ragacsos réteg nem volt az arcomon, hanem mintha épp frissen kentem volna be esszenciával. Bevallom, nekem már emiatt jobban tetszett, mint a csigás. De sokkal fontosabb az, hogy nyugodtabbnak láttam a bőröm, a foltok halványodtak, az arcom egységes felületű, apró pórusú volt és ez másnap reggelig is megmaradt. (Nem folytattam a rutint.)

narüko vörös árpás maszk INCI

Nem voltam elragadtatva, amikor láttam, hogy még senki sem vitte föl az összetevőlistát a Krémmániára, úgyhogy végül rászántam magam. Persze a képről is ki lehet bogarászni, hogy a kifliillatért az élesztőkivonat lehet a felelős, és a rengeteg növényi kivonat mellett, amelyek között kozmetikumokból már ismertek (pl. édesgyökér, zöld tea) és sosem látottak (pl. Jób könnyei – ez lenne a névadó vörös árpa?) is megtalálhatók, stabilizált C-vitamin és kétféle C-vitamin-származék is szerepel a listán, köztük a SAP, amelyre “köztudottan” nagyon hálásan reagál a bőröm.

Ha szőrszálhasogató vagyok, akkor azt is elkezdhetem elemezni, melyik C-vitamin-os összetevő milyen pH-n működik: az etil-aszkorbinsavról nem találtam egyértelmű információt: a széles tartománytól kezdve a 4-5 és 5-6 közöttiig mindenfélét láttam; a SAP pH 7-en stabil, az aszkorbil-glükozid pedig szintén nagyobb tartományban. Bízom benne, hogy legalább az egyik számára optimális az esszencia pH-ja. Hiszen a tapasztalataim erre utaltak, a pozitív hatás nem maradt el.

Beszerzés: Szépségcenter

narüko

Összefoglalás

Az általam próbált NARÜKO maszkok mindegyike különleges abból a szempontból, hogy közel ugyanannyi (~ 30 ml) esszenciát tartalmaznak, mint amennyi szérumot három-négy hónap alatt szokás elhasználni, nem spóroltak tehát az anyaggal. A névadást kissé kifogásolhatónak tartom abból a szempontból, hogy a termék nevében szereplő kulcsösszetevő általában nem az INCI elején található, illetve a maszk hatása sem feltétlenül annak tulajdonítható. De összességében azt tudom mondani, hogy soha rosszabbat: a korábbi “versenyekből” világosan látszik, hogy hasonló árkategóriában sokkal kevésbé meggyőzőekkel is találkoztam már. A bordó, pórusszépítő maszkot máskor is szívesen használnám, mert az instant hatása még másnapig is kitart, a csigásat pedig akkor ajánlom neked jó szívvel, ha rövid, egyszerűbb összetevőlistájú fátyolmaszkot keresel, és nem bánod, ha esetleg csak másnap reggel látod a hatását.

Mivel néha szóba kerülnek a kommentekben a tartósítószerek, szeretném kiemelni, hogy egyik maszk sem tartalmaz parabéneket, illetve talán az is hasznos, ha megemlítem, hogy a tajvani NARÜKO egy cruelty-free márka.

A rózsás maszkról Clara012 írt bejegyzést.

Korábbi epizódok:

Ha tetszett, amit olvastál, többféle felületen követheted a Habos Kakaót: Bloglovin Facebook | Instagram.

Reklámok

Fátyolmaszkok versenye V. | Tesztelésre érkezett” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. Mint fátyolmaszk-fan, a csigásat és az árpásat kipróbálnám. Tajvani maszkot még nem használtam. A múltkori baleás csalódás után kellene valami jó 🙂
    Ahogy láttam, mind a négy maszknak ti töltöttétek fel az INCI-jét KM-en; nem kedvelem amikor INCI nélkül visznek fel terméket 😒 na de ez egyéni probléma 😀
    Off: az Alverde Perfekter Teint lemosó tetszik. Nem úgy kell használni ahogy a csomagoláson van, és akkor működik. Nekem az jut eszembe használat közben, mintha mézzel masszíroznám az arcom, már az illatát is mézesnek érzem, nem tudom honnan vettem először a virágillatot…persze lehet, hogy ez csak képzettársítás a sűrűbb állaga miatt 😀

    Kedvelik 1 személy

      1. Igen, hűvös időben kifejezetten szeretem az ilyen édesebb, bújós illatokat, tusfürdőben is pl.
        Én azért nem szeretem ha nincs INCI, mert anélkül úgyse próbálom ki a terméket, és macera ha nekem kell nyomozni utána 😀

        Kedvelik 1 személy

          1. Volt, hogy anélkül vettem meg vmit hirtelen felindulásból, aztán kiderült, hogy van olyan összetevője amit kerülnék, és mérges voltam magamra. És el se használtam. Van olyan, hogy kíváncsi lennék egy koreai termékre, de ha sehol se találok INCI-t, akkor inkább nem rendelem meg.

            Kedvelik 1 személy

Kommentek

