Mi a titkod? – Catrice Liquid Gel Cushion szemhéjtus | Teszt

Azt hiszem, mindent megpróbáltam. Szívem minden szeretetével fordultam felé már akkor is, amikor még csak hírből ismertem. Megelőlegeztem a bizalmat. Gyerek módjára örültem, amikor megkaptam ajándékba. Lelkesen próbálgattam. Megbocsátottam először, másodszor, harmadszor. Magamat okoltam. Hogy ügyetlen vagyok. Gyakoroltam. Az összes alkalmas ecsetemet bevetettem. Mi a titkod, Catrice cushion tus? 

Mi a titkod- (1)

A hatásvadász bevezető után elárulom, hogy nem teljes a bukás, sőt minél többször használom, annál jobban ráérzek a trükkjeire, de szerintem ez a Catrice tus nem egy bolondbiztos darab.

Tapasztalataim

A Maybelline géles tus kifogyóban volt, és bár semmi bajom ezzel a tussal, megbízható darabnak tartom, szerettem volna valami újat kipróbálni. A filces tusok mind pénzkidobásnak minősültek, a “mártogatósokkal” nincs túl sok tapasztalatom, de végül a cushionökkel kapcsolatos kíváncsiságom nem hagyott nyugodni.

IMG_20170510_122349

Pozitívumok:
  • Mivel a festék híg, jobban kontrollálható, mennyi kerül az ecsetre. A csomagolás nekem azért tetszik, mert sokkal “tisztábban” lehet tartani, mint a Maybelline tégelyét, amelynek a szélén mindig lehúzogattam az ecsetet. És a festék is sokkal “rendezettebb”, hiszen a szivacsban van, amelyen nem hagynak nyomot az ecsetmártogatások. Tudom, ez apróság, de mégis jólesik a szememnek, hogy amikor kinyitom a tégelyt, nem egy “viseltes” felület fogad, hanem mindig olyan, mintha új lenne.
  • A festék valóban fekete. Nem szürke, nem szürkésfekete.
  • A festék gyorsan szárad, nem maszatolódik, nem halványul, nem kopik a nap folyamán.
  • A felső vízvonalra is szívesen használom, ha épp erre van igényem, mert ott marad, ahová kentem, és nem irritálja a szemem.
  • Mindegy, hogy csupasz szemhéjra, lealapozott szemhéjra vagy szemhéjpúderes felületre kenem, a festék minden esetben egyformán, szépen fog, ha vékony vonalat húzok. (Ellentétben a Maybelline-nel, amely szerintem annyira nem viselkedik jól a szemhéjpúderek tetején.)
  • Micellás vízzel könnyen lejön. (Bár azok a kis darabkák, amelyek a folyamat során keletkeznek, elég ragaszkodóak.)
IMG_20170616_124231
Vékony vonal, vastag vonal, egy réteg festék. Látszik, hogy a vékony vonal szép, egyenletes, a vastag viszont foltosabb.
IMG_20170616_124312
A vastagabb vonalra húztam még egy réteget. Kézen nincs semmi gond, de szemen ez számomra nem ilyen egyszerű.
IMG_20170616_124429
IMG_20170616_124503

Az eltávolítás nem nehéz, de a kis maradék darabkákat nem szeretem.
Negatívumok:
  • A festék gyorsan szárad. Nemcsak a szemhéjamon, hanem az ecseten is. Ha nem dolgozok elég gyorsan (márpedig én nem tudok sitty-sutty tusvonalat húzni), akkor a festék megköt az ecseten. Mivel nekem nem túl magas minőségű ecseteim vannak, ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy az összecsomósodott szálak innentől kezdve szúrnak, egyenetlenül terítik a festéket, és lehetetlen lesz éles szélű vonalat húzni. Ráadásul a javítgatás is nagyjából esélytelenné válik így, mert ahogy a tapadós-ragacsos ecset érintkezik a szemhéjon a félig megkötött festékkel, visszaszedi az előző réteget.
  • A szokásos babafürdetővel sokáig tart kimosni az ecsetekből a festéket, és meg is viseli őket ez a tortúra. Látszik, hogy sokkal bolyhosabbak, rendezetlenebbek a szálak, mint korábban, a Maybelline tus idejében.
catrice cushion teszt + smink kollázs
Összességében:

Tudtam, hogy a festék nem lesz matt, hanem enyhén fényes. Nem használtam még ilyet, érdekelt, hogy mutat rajtam. Nem lett a kedvencem. Azt hiszem, azért, mert én általában vastagabb tusvonalat festek magamnak (úgy érzem, ez illik a szemem formájához), és  ez már magában is elég feltűnő, a fényes felszínnel együtt pedig túlzottan uralni kezdi az egész sminket. Azt is elismerem, hogy rám fér még a gyakorlás, és az ecseteim sem tökéletesek. Az első képen – bár nem biztos, hogy látszik, de én tudom, hogy így van –  a tusvonal nem egyenletesen fekete, mert a javítgatás során, ahogy írtam, a száradó festék és ecset visszaszedte a felszínt. A második képen teljesen egyenetlen lett a vonalak széle, mert a ferde ecset szálai kezdtek összecsomósodni a folyamat végére. A harmadik képen látható vonallal már nagyjából elégedett voltam, ezt a Maybelline tus ecsetével húztam. Próbálkoztam a legvékonyabb ecsetemmel is, de annak az eredményét nem szeretném megmutatni, azt viszont elárulhatom, hogy ezt az ecsetet volt a legnehezebb kitisztítani, és a szálak is eléggé megtépázódtak.

IMG_20170617_125122
A tus felől nézve az ecseteket: a ferde ecset jó lenne, de a szálak csomósodnak, a vonal széle nem lesz éles. A Maybelline ecsettel értem el eddig a legjobb eredményt. A kis vékony ecsetke sajnos hamarosan mehet a kukába, mert alig bírom kimosni belőle a festéket. A lapos ceruzaecset formája kísértetiesen hasonlít a Maybelline-éhez, mégsem tudok vele olyan jól dolgozni. Valószínűleg a szálak különböznek ennyire. Ugyanez igaz a kétvégű Catrice-re is: a lapos ceruzaecset nem az igazi, az egyenesre vágott végű viszont nagyon jó a felső vízvonalhoz.

Ezt a tust azoknak ajánlom, akiknek a szemformája megengedi, illetve az ügyessége, gyakorlottsága és eszközkészlete lehetővé teszi, hogy két mozdulattal meghúzzanak egy tusvonalat. A szín fényességét (nem teljes mattságát) érdemes számításba venni. Az én problémám nem a cushion kiszereléssel van, sőt nagyon tetszik nekem ez a megoldás. Azt hiszem, az ért váratlanul, hogy ennyire nem tudok bánni egy hígabb állagú tussal. Nem válok meg tőle, de nem fogom még egyszer megvenni. (Vagyis addig beszélni róla és nézni bociszemekkel, amíg meg nem kapom ajándékba.) Ecsettippeket szívesen fogadok!

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

 

Mi a titkod? – Catrice Liquid Gel Cushion szemhéjtus | Teszt” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Ez a zselés tus kérdés nálam olyan “mehh”. Próbáltam anno az Essence zselés tusait, az nagyjából okés volt. Kíváncsi voltam, jött a Catrice, az oké volt, és ezen felbuzdulva megvettem a Maybelline barna zselés tusát, ami meehhhh… Ezt jól leírtam, ugye? 🙂 A Maybelline nálam nagyon durván elmászik, felkenés után 2-3 órával már mászik lefelé a külső szemzugomban, pedig minden alá teszek szemhéjalapozót.
    Gyakorlott tusvonalas vagyok, évek óta minden reggel tusvonalat festek, de még mindig a folyékony, ecsetes darabokkal megy jól a móka, vagy a Yamuna pigmentjeivel – azokat nedvesen csodálatosan lehet használni tusnak.

    Kedvelik 1 személy

    1. És mik a kedvenc darabjaid a folyékony, ecsetes darabok terén? Illetve az is érdekelne, hogy pigmenttel húzott tusvonalhoz mivel nedvesíted meg az ecsetet. 🙂 (Mostanában a Zoeva palettám színeivel szoktam kísérletezni, sokkal egyszerűbb tusvonalat húzni szemhéjpúderrel, mint igazi tusokkal, de a tartósságon lehetne javítani.)

      Kedvelés

      1. Évek óta az Essence folyékony tusát használom, írtam róla a blogomon is, és szerintem a Krémmánián is véleményeztem már. Erről a darabról van szó: http://kremmania.hu/kremek/essence-folyekony-szemhejtus A kék kupakos vízálló változatot használom évek óta. Időnként elcsábulok, és kipróbálok valami mást, de aztán újból visszatérek ehhez az Essence darabhoz, nekem ez vált be a legjobban.

        A pigmenthez sima csapvizet használok, illetve ma éppen ezzel a permettel fújtam le az ecsetet: http://kremmania.hu/kremek/rival-de-loop-aqua-spray
        Szemhéjalapra teszem ezt is (anélkül sosem sminkelek), és eddig nem volt vele gondom 🙂
        Ha pigmenttel dolgozom, akkor alapozom a szemhéjamat, majd teszek rá egy áttetsző bőr színt (általában az arcpúdert pacsmagolom fel ide is), és utána megyek rá a nedves pigmenttel, ezt egy ferde ecsettel szoktam a szempillatőbe nyomkodni. Attól függően, hogy mennyire szeretnék intenzív színt, adagolom hozzá a vizet. Fontos egyébként, hogy az ecset ne tocsogjon a vízben, csak nedves legyen 🙂

        Kedvelik 1 személy

        1. Köszönöm a tippeket, tanácsokat! Azt hiszem, az egyik testvérem is használja ezt a tust, kis szerencsével valamelyik hétvégén ki tudom majd próbálni. 🙂 Erről a Rival De Loop spray-ről azt írják KM-en, hogy már nem gyártják, és ahogy látom, rosszabb, drágább változata van csak. De majd megnézem, ha Rossmannban járok. 🙂
          Bevallom, én néha elfelejtkezem a szemhéjalapról. Egyszerűen annyira lelkes vagyok a színek miatt, főleg, ha a Zoeva Cocoa Blend kerül elő, hogy néha csak akkor jut eszembe az alap, amikor már az egész szemhéjamra fölvittem a bőrszínt. 😀
          A pigmentek közül nekem most a KAP Awesome tetszik nagyon, a KM box által tudtam kipróbálni, és teljesen lenyűgözött. Igaz, tusvonalként nem próbáltam ki.

          Kedvelés

Kommentek

