Az egyszerűség dicsérete – Avon Pur Blanca minikölni | Teszt

Néha elszörnyedve nézem egy-egy poszt terjedelmét szerkesztés közben: ki fog elolvasni több mint ezer szót egy kozmetikumról? Ez a bejegyzés viszont azoknak is kedvére való lehet, akik a rövidebb bejegyzéseket szeretik. Hirtelen jött az ötlet, hogy meséljek egy kicsit egy parfümről, pedig nagyjából automatikusan nyúltam érte egész júniusban.  Az Avon Pur Blanca minikölni dicsérete következik.

pur blanca

Az Yves Rocher Voile D’Ambre március végén már túl nehéznek bizonyult rajtam. Volt még egy kevés Swarovski Aura EDT-maradékom az előző nyárról, de a vak is láthatta, hogy ennek bizony hamar a végére érek. Nagy merészen vettem egy öt ml-es mintát a Guerlain Shalimar Initial L’Eau-ból, ezt próbálgattam májusban. A bejegyzés viszont nem erről az élményről fog szólni, hanem egy egyszerű kis Avon-parfümről, a Pur Blancáról. Tanácstalanságomban fordultam ehhez a miniparfümhöz. Ajándékba kaptam a szüleimtől, de télen nem használtam, valahogy nem illett az évszakhoz. Most jött el az ideje.

DSCF3213

Három fő oka van annak, hogy tetszik nekem ez a parfüm. Kettő teljesen szubjektív, egy viszont objektív, és kapcsolódik a fényvédelemhez.

1. A név és az illat kapcsolata

Úgy, hogy egyáltalán nem értek az illatokhoz, és egyelőre csak annyit tudok eldönteni, valami tetszik-e vagy sem, nekem bizony mankót jelent egy illat neve. Nem tudom, milyen nyelvű valójában a Pur Blanca, de biztos vagyok abban, hogy benne rejtőzik a tiszta és a fehér szó. Tetszik a betűtípus az üvegen, tetszik az átlátszó üveg, tetszik az egyszerű kupak. Nem tudom, melyik volt előbb: az előfeltevésem, hogy ez egy légies és könnyű illat lesz, vagy a visszacsatolás, miután először magamra kentem ezt a parfümöt, kíváncsian megszagoltam a csuklóm, majd nyugtáztam, hogy a design és az illat egysége ettől kidolgozottabb nem is lehetne.

2. Az illat maga

Nem tudom, mennyire ölel körül a nagy kiszerelésből, porlasztóval fújt illat, lehet, hogy az is teljesen bőrközeli, de nekem most kifejezetten tetszik, hogy ez a parfüm csak nagyon diszkréten van rajtam jelen. Egyrészt a kenegetős kiszerelés sem teszi lehetővé, hogy fürödjek benne, másrészt – szerintem helyesen – ezt az illatot úgy komponálták meg, hogy ne legyen tolakodó.

Közvetlenül a fölvitel után én virágosnak érzem. Nem tudnám megmondani külön-külön, hogy milyen virágok alkotják pontosan az illatot, a fehér rózsa halványan édes púderessége biztosan benne van. (Azért állítom ezt ilyen határozottan, mert a nagymamámnál a ház falát borító fehér futórózsa látványa ugrik be folyton erről a parfümről.) Az illatnak ez a fázisa nagyon tetszik.

Talán harminc perc eltelte után már sokkal erőteljesebben érzem édesnek az illatot, és valahogy egzotikusabb ez a fázis. Azt hiszem, az ylang-ylang és a szantálfa a felelős ezért. Nem ez a kedvenc részem az illatból, de szerencsére tényleg annyira bőrközeli, hogy nem zavar.

Két-három óra eltelte után következik az a szakasz, amelyet egy ideig nem szerettem, ilyenkor kentem újra a parfümöt. Aztán egyszer átkattant valami a fejemben, és rájöttem, hogy ez a szappanos tisztaságillat nekem igenis tetszik. Talán annak is szerepe lehet ebben, hogy a Heimish agyagos lemosóm is szappanillatú, és megszerettem.

3. Hogy jön ide a fényvédelem?

Bár sokaknak evidens, hogy a parfümökben található illatanyagok fényérzékennyé teszik a bőrt, szeretném hangsúlyozni, hogy ez nemcsak dajkamese, hanem magam is a saját bőrömön tapasztaltam meg. Tavaly nyáron egy hosszabb, szabadtéri rendezvény előtt automatikusan fújtam a fényvédővel bekent dekoltázsomra a parfümöt, majd csodálkoztam a nap végén, hogy bár a dekoltázsom nem barnult, a parfümfújás csöppjei helyén halványan bepigmentálódott foltok képződtek. Ezek ősz végére tűntek el. Senkit sem biztatok arra, hogy kövesse a példám. Idén már okosabb voltam, és örültem a miniparfüm praktikus kiszerelésének, mert így nagyon egyszerűen fel tudom vinni az illatot mindkét csuklómra (fújósnál a bal kezemmel én sosem tudom befújni a jobbat, ezért lelkendezek ennyire), és ha a fülem mögé vagy a tarkómra akarok tenni egy keveset, az sem igényel bűvészmutatványt. Természetesen a lelkendezés kiterjeszthető bármelyik másik parfüm hasonló kiszerelésére is. A dekoltázsomat pedig nyáron kihagyom a parfümözésből.

DSCF3209

Tudom, hogy nem a Pur Blanca a világ legbonyolultabb parfümje. Azt is láttam, hogy a Krémmánián sokan azért pontozták le, mert könnyen felismerhető, és bárkin szembejöhet. Lehet, hogy ez engem is zavarna, ha nem olyan érzelmek kötnének ehhez az illathoz, amilyenekről a bejegyzés elején beszéltem: a tanácstalanság és a szülői ajándék nyújtotta megoldás szimbolikussága miatt kedves lett nekem ez az illat, és érzem benne a szépet. Azt hiszem, most ennyi a fontos.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

 

Az egyszerűség dicsérete – Avon Pur Blanca minikölni | Teszt” bejegyzéshez ozzászólás

  1. ☺ Nekem is megvan ez az illat. Nagy kiszerelésben. És nekem is egy egyontetuen nyári darab. Pedig karácsonyra kaptam a szüleimtől, és nagyon szeretem ezt az illatot. Az avontanácsadónő mondta anyukámnak, hogy jó választás. Gimiben nem vettem meg, mert szó szerint minden lány olyant használt, ezért nem vettem meg. De örülök, hogy megkaptam ajándékba.

    Kedvelik 1 személy

    1. Azért a gimi még egész más a legtöbb embernél, nem? 🙂 Ott mindenki hasonlítani akar a többiekre, hogy elfogadják, befogadják. 🙂 Nem tudnám megmondani, nálunk hódított-e ez a parfüm az osztályban, de abban pl. biztos vagyok, hogy ajakápolás céljára azért kezdtem én is Labellókat venni, mert mindenkinek az volt. 😀

      Kedvelés

      1. Én viszont nem akartam hasonlítani a többiekre. Vagy legalább is, nem mindenben. ☺ vicces. Azt hiszem a tablófotózásra minden lány fekete szemceruzával húzta ki a szemét, és én voltam az egyedüli aki fehérrel, hogy nyissam a tekintetemet. ☺

        Kedvelés

  2. Én szeretem a hosszú bejegyzéseidet 🙂 A Pur Blancának van egy rózsaszín verziója, még régesrégen, egyetemista koromban használtam, szerettem. Ma már nagyon nem én lennék, de nosztalgia visszagondolni rá, szép emlék.

    Kedvelik 1 személy

Kommentek

