Kutyanapok | Kánikulasminkek – Négy ötlet

A dog days, a canicula, kánikula és a csillagászat összefüggéseiről írt nyelvészeti, az etimológia felől közelítő régebbi, de aktuális Nyelv és Tudomány-cikk szerint: “A canicula [kánikula] a canis kicsinyítő képzős formája, tehát annyit tesz: ’kiskutya, kutyakölyök, kutyus’. Na de mi köze a hőségnek a kutyushoz? Az, hogy a rómaiak idejében a Nagy Kutya csillagkép legfényesebb csillaga, a Szíriusz nyár közepén, a legnagyobb hőség idején jelent meg először az égbolton. Az egybeesés miatt a rómaiak azt feltételezték, hogy a csillagkép okozza a nagy meleget. […] Így lett tehát az igazán forró időszakok neve kánikula. […] A Szíriusz ma már szeptember elején jelenik meg az égbolton, azaz az igazi kánikula, a Canis Maior ideje majd még csak ezután jön!”

kánikulasminkek

Tudom, sokan a sminkmentes arcot választják a nyári hőségben. Nézőpont és hozzáállás kérdése, de a magam részéről kevésnek érzem, hogy “mindössze” a jó állapotban lévő bőrömmel menjek az utcára, miközben a szemöldököm és a szempilláim alig látszódnak, a szemem alatti karikák meg elég látványosak. Természetesen nem a két tábor szembenállása a lényeg, e poszt célja annyi, hogy megmutassa azokat a sminkeket, amelyeket a kánikula inspirált.

I. Élénk ajkak

A matt ajkakhoz – amennyire csak lehet – matt arcot szerettem volna, ezért használtam alapozót, de nem önmagában, hanem összekeverve a reggeli (és esti) rutinom oszlopos tagját jelentő A’pieu teafaolajos géllel, így egy könnyű, nem túl magas fedésű színezett hidratálót kaptam. Továbbá teszteltem a Maybelline Lash Sensational Luscious szempillaspirált, és úgy látom, rétegezni nem érdemes, egy réteg viszont az én pilláimon nem túl látványos, így elfér mellette valami feltűnőbb. Igyekeztem a szemöldökömet is gondosan elkészíteni, mert azzal, hogy elhagytam a szemfestést, spóroltam egy kis erre fordítható időt.

DSCF3206

  • Alap: színezett hidratáló a L’Oréal Infallible 24H-Matte alapozóból és az A’pieu teafaolajos gélből kikeverve. Ez az alap akkor kerül az arcomra, ha a reggeli rutin során csak C-vitaminos szérumot és fényvédőt kentem föl. Két réteg hidratálókrém nekem már túl sok lenne ilyenkor. Ecset: Real Techniques expert face brush.
  • Korrektor: kézzel vittem föl egy keveset a lila árnyékokra a Catrice tégelyes, rózsaszín korrektorából. Rajtam nem túl magas a fedése, de picit kipihentebb tekintet ad.
  • Púder: a Rimmel Stay Matte-et nyúzom. Nem álmaim púdere, mert szerintem nem járul hozzá a sminkem tartós mattításához, de majd legközelebb ügyesebben választok. Ecset: Real Techniques multitask face brush.
  • Szempillák: Maybelline Lash Sensational Luscious. Egy réteg, kifésülés, hétköznapi, de legalább látható pillák. A lemosásra meg ki gondol reggel…
  • Szemöldök: a ColourPop Brow Colour jó, megbízható, egyszerűen használható darab, a Catrice szemöldökgéllel kiegészítve pedig még egy kicsit természetesebb az eredmény. Ecset: ferde ecset a rózsaszín, eBay-es készletből. Eléggé megtépázódtak a szálai a Catrice cushion tus miatt, úgyhogy emiatt is, meg egyébként is kellene még itthonra néhány jó ferde ecset. Jelenleg azt nem tudom eldönteni, hogy maradjak-e az eBay-es, filléres daraboknál, vagy keresgéljek egy hajszállal magasabb szintén. Lehet, hogy a dilemmázásnak kívánságlistás nyoma is lesz majd a blogon.
  • Arcpír: a Bourjois arcpír Velouté de Peche színben a fotókon nem túl mutatós, de élőben szép, enyhe, meleg, selymes, sárgabarackos színt ad az orcámnak. Ecset: Real Techniques multitask cheek brush.
  • Ajkak: a RdeL Young folyékony, matt ajakrúzs Forever Young színben nekem továbbra is tetszik, de elszomorított, hogy a műanyag kupak megadta magát, elrepedt, illetve belül a ragasztó elengedte az applikátor végét, így elég kényelmetlen használni.

1. kocepcióÉlénk ajkak

II. Színes tusvonal

Volt már ilyen kísérletem, most pedig nem magam kevertem ki a festéket, hanem elcsábultam egy aranybarna Trend It Up-darabra. A fekete tus valahogy ilyenkor annyira leugrik rólam, hogy erre a nyárra elengedtem. A koncepció meghatározó eleme még a Lavozon Golden Sun ajakbalzsam, illetve az, hogy a tus mellett vettem még néhány új darabot a készletembe. A szempillaspirálról és a primerről valószínűleg lesz részletesebb teszt is hosszabb használat után, ezekről és a többi újdonságról most inkább első benyomásokat írok.

2koncepció

  • Alap: a Trend It Up Expert Perfection primer csomagolása (irizáló tubus és praktikus pumpa) nagyon tetszik, és az INCI is teljesen rendben van. A barackszínű (elkenve teljesen átlátszó) fluid nem a legkönnyebben kenhető, kicsit ragacsos is, de nem hagyja maga után azt a jellegzetes, csúszós szilikonos érzést, mint amit pl. a Maybelline Baby Skin Pore Eraser kézen való kipróbálásakor tapasztaltam. A pórusokat nem tünteti el, azt még nem tudom, hogy az alapozó tartósságához hozzájárul-e, de a Rimmel Stay Matte púderrel együtt olyan szép, bársonyos finise lesz a bőrön. Ecset: Real Techniques multitask face brush.
  • Korrektor: a primeren az Etude House Big Cover Tip Concealer is szebben mutat. Csak a karikáimra került belőle, kézzel oszlattam el.
  • Szemhéj: vékony tusvonalat húztam a Trend It Up Intense Color vízálló szemhéjtussal. Az aranybarnát vettem meg. A szín nagyon tetszik, a tartóssággal elégedett vagyok, a lemosás sem rémálom.
  • Szempillák: az Essence Lash Princess False Lash Effect, azt hiszem, jelenleg mindent kihoz a szempilláimból, ami lehetséges, gyorsan, egyszerűen, erőlködés nélkül. Egy réteggel is teljesen elégedett vagyok. Remélem, nem fog gyorsan beszáradni a festék.
  • Szemöldök: a Trend It Up vízálló szemöldökceruza a kis kefe és a ceruzabél háromszögletű kialakítása miatt tetszett meg. A szín nem rossz, tetszik, hogy a szokásosnál picit sötétebb, de azt hiszem, lehetne egy kicsit hidegebb árnyalatú. Magával a ceruzával lehet szálazgatni, de nekem ezek a rajzolt szálak az átfésülés után el szoktak tűnni. Fixáláshoz használtam a Catrice szemöldökgélt.
  • Orcák: bronzosítottam a finom fényű, tőlem világosabb bőrűeken valószínűleg túl narancssárga Essence Luminous Matt bronzosítóval. Eléggé porol, a tartóssága primer+púderen szerintem négy óránál nem több. Nem foltos. Tanulgatni a bronzosítást nekem tökéletesen megfelel. Köszönöm a tippet, umpalumpa! Ecset: Real Techniques blush brush dupe. Pirosítót nem használtam, megelégedtem a bronzosító nyújtotta színnel, de egy kis highlightert (Catrice Treasure Trove) fölvittem az ujjaimmal az arccsontom tetejére.
  • Ajkak: Lavozon Golden Sun fényvédős, aranycsillámos ajakápoló. Az SPF 30 és a modern szűrők örömmel töltenek el. A csillámok vándorolnak, nem maradnak ott, ahová kentem őket.

DSCF3250

III. Aranyló szemfestés és egy kis csavar

Nem lenne az igazi ez a sminkes bejegyzés sem a Zoeva Cocoa Blend nélkül. Gyors szemfestés helyett szerettem volna megadni a módját, és az új S-he Stylezone szemhéjalapot is le kellett tesztelnem: tetszik az applikátoros kiszerelés, a barackos-sárgás szín egész szépen elfedi az ereket a szemhéjamon, a púderek pedig nem csíkozódnak, nem csomósodnak, nem fakulnak órák múlva sem. Mivel ez a Cocoa Blend színeire akkor is igaz, ha korrektorra viszem föl őket, azt hiszem, inkább az a vízválasztó, hogy a jóval gyengébb minőségű Essence duóm színei sem foltosodnak rajta, ellentétben a Rdel Young szemhéjalapozóval.

3. koncepcióAranyló szemfestés

A ragyogó szemek mellé dewy alapot készítettem a Bourjois CC-krémmel, amelyet aztán napközben többször mattítottam a Jolse lapocskákkal, több-kevesebb sikerrel. Mivel most nem felejtettem el fölragasztani az eBay-es sablonokat (amelyek egyébként a lepotyogó szemhéjpúdertől is megvédik az alapozást), a szokásostól precízebben sikerült a szemfestés a külső sarkoknál. Végül délután még tusvonalat is húztam a korábban már említett Trend It Uppal, nagyjából ugyanannyi idő alatt, amennyi alatt a szemfestés is készült…

kánikulasmink #3 kollázs
A szemfestés mellett a barackos Catrice Treasure Trove pirosító fénye és a bronzosító színe is jól látszik.

Mivel a harmadik sminkhez használt egyéb termékeket már említettem az előző kettőnél, a lépésenkénti részletezésnek itt nem sok értelmét látom.

IV. Mindenből a legjobbat! – Az előző három koncepció legjava egy sminkben

Miután néhány hét alatt végigpróbálgattam a lehetőségeimet, nagyjából ki is kristályosodott, melyek azok a lépések, amelyeket a leginkább szeretek, és amelyekhez a legjobban ragaszkodom. Így állt össze a következő smink, amely a kedvencem lett mind közül.

4. koncepcióMindenből a legjobbat!

A primer után az Etude House korrektort nemcsak a szemem alá, hanem lényegében az arcom közepére is fölvittem. Nem tagadom, Smejka videója ihletett meg.

  • Ötlet a 3. koncepcióból: arany. A szememre az alap után a Zoeva Cocoa Blend Substitute for Love árnyalatát vittem föl a pufi, Real Techniques multitask eye brush-sal, nem túl precízen. Erre, ugyanazzal az ecsettel a Sweeter End került rá. A szemhéjam közepére az ujjammal vittem föl egy keveset a Pure Ganache-ból, és egy tiszta satírozóecsettel kicsit elsatíroztam a széleket, de nem vittem semmit túlzásba, az egésszel megvoltam mindössze kb. három perc alatt.
  • Ötlet az 1. és 2. koncepcióból: kidolgozott szemöldök. Inkább a szemöldökömre szántam időt, a Brow Colour mellett az ívet a Trend It Up ceruzával emeltem ki.
  • Ötlet a 3. koncepcióból: a lehető legszebb szempillák, pirosítás és bronzosítás.
  • Véletlenszerűen került elő:  az Essence Mini Sheer ajakbalzsam little miss rosie színben, nem találtam ugyanis egyik ajakápolómat sem, és mivel könnyen kiszáradnak az ajkaim, az ápoltság fontosabb, mint a szín. Ezért nem rúzst választottam.

DSCF3450

Nem tudom, te hogy vagy vele, én kicsit unatkoznék, ha egész nyáron ugyanúgy sminkelném magam. De az sem járható út, hogy minden napra mást találjak ki. Viszont három-négy ötlet váltogatásával már teljesen komfortosan érzem magam.

kánikulasmink3 teljes kollázs

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Kutyanapok | Kánikulasminkek – Négy ötlet” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Nagyon jó ötletek és az etimológiai magyarázat is tetszik. Jó téged olvasni. Nekem személy szerint az első a bejövős smink nálam, sajnos most herpeszem van. De szeretem a szemhélypúdereket is, na meg a bronzerekkel ismerkedek.
    Sok jó ötletet adtál. ☺

    Kedvelik 1 személy

    1. Köszönöm, nagyon kedves vagy! 🙂 Örülök, hogy tetszett a poszt és kaptál ötleteket, mindig nagyon jólesnek az ilyen visszajelzések. 🙂 Egyébként nem csodálom, hogy neked a rúzsozás a kedvenced, a sötétebb haj- és szemszíneddel, világos bőröddel gondolom, sok piros és bogyószín jól mutat rajtad. 🙂

      Kedvelés

      1. ❤ Köszönöm! A videódban látott korrektoros trükköt is kipróbáltam azóta, tetszik! 🙂
        Azt hiszem, tényleg az első smink lett a leginkább effortless, és még mindig az élénk ajakfestés az, amely a leghatározottabban kimozdít a komfortzónámból.

        Kedvelés

  2. Nekem mindegyik nagyon tetszik, s különösen az, hogy tulajdonképpen mindegyik jó értelemben véve hétköznapi (értsd: nem hiszik rólad reggel 8-kor a villamoson, hogy most mész haza az esti buliból), s mégis különleges. Az etimológiai magyarázattal pedig természetesen megint megvettél 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Köszönöm szépen! 🙂 Azt hiszem, “klasszikus” (erős, feltűnő) bulisminket nem is tudok készíteni, nálam az esti smink is kb. ugyanez, mint a képeken, csak a tus lesz fekete. Ha tudnád, hányszor próbáltam már füstös (akár fekete, akár barna) szemeket festeni magamnak “gyakorlásból”… Nem lett szép, illetve nem állt jól. Azt hiszem, ebben a szemformám is ludas. Meg azt is gondolom, hogy ami _nagyon_ feltűnő, az egyszerűen leugrik rólam.

      Kedvelés

      1. Cserébe viszont nagyon jól sminkelhető szemformád van 🙂 Nekem fedett a szemhéjam, így nagyjából semmilyen szemsmink nem látszik rajta normálisan, sokszor az az érzésem, hogy csak azért sminkelek, mert a lelkemnek jót tesz, látszani nem látszik túlságosan. A füstös viszont látványos – persze főleg akkor, ha a sminkes barátnőm csinálja meg nekem. Épp a napokban mondtam neki, hogy ideje megtanítania halászni, ne mindig csak a halat adogassa 😀

        Kedvelik 1 személy

          1. Őszintén szólva én nem nagyon szeretem, ha bárki (legyen az akár a legjobb barátnőm) az arcomhoz nyúl, így nekem nem jó érzés. Persze a végeredmény mindig szuper, mert nagyon ügyes keze van, ráadásul ugye ismer – s ebben a szakmában (is) szerintem teljesen más eredményt hoz, ha nemcsak külsőleg ismered a kliensed. De azért inkább eltanulom tőle a fogásokat 🙂

            Kedvelik 1 személy

    1. Köszönöm szépen! Megjegyzem az ötletet, és ha lesz elég anyag, ősszel folytatom a sort egy újabb sminkválogatással. 🙂
      Azt hiszem, akár szem-, akár szájhangsúlyos sminkről van szó, rajtad is bármelyik jól mutatna. 🙂

      Kedvelés

Kommentek

