A fürdőszoba királynője – Heimish All Clean Balm | Teszt

Az INCI-olvasásból számomra (sajnos) nem következik automatikusan az, hogy nem veszek olyat, amelyben kerülendő összetevők vannak. Ha különböző okok (még sosem próbált terméktípus, nem annyira borzalmas összetevőlista, kihagyhatatlan ár, hype) miatt így is a vásárlást választom, fokozottabban számítok rá, hogy beüthet a baj. Röviden: ami érdekel, azt előbb-utóbb megveszem, de szkeptikusabb vagyok. Hogy mire jutottam a Heimish All Clean Balmmal így, az a tesztből kiderül. 

A fürdőszoba királynője (1)

I. Az okok elemzése

  • Sosem próbált terméktípus: többször írtam már, hogy bár az arctisztítókra nem szeretek sokat költeni, az olajos lemosó mindenképp olyan terméktípusnak tűnt, amelyről nem érdemes lemondani. Hogy olajról vagy szilárd balzsamról van szó, az nagyjából mindegy, mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai is. (Az olajok pumpás kiszerelése praktikus, de maga a híg olaj könnyen folyhat összevissza. A balzsam tégelyét szerintem nem túl jó a zuhanyzóban tárolni, nálunk legalábbis biztosan menne bele víz, továbbá mindig kell hozzá tiszta spatula, de maga a balzsam legalább nem folyik el onnan, ahová tették.)
  • Összetevőlista: anélkül, hogy túl nagy kutatást végeztem volna a témában, azt látom, hogy vannak növényi, illetve ásványi olajon alapuló verziók. Nem könnyű kérdés az illatosítás, illetve az illóolajok jelenléte. A Heimish All Clean Balm nekem azért tűnt fel, mert ugyanúgy (magas komedogén indexű) pálmaolaj-származékot tartalmaz az INCI első helyén, mint a Clinique Take The Day Off balzsam. A hasonlóságok ezzel véget is értek, a Clinique balzsam rövid összetevőlistája és illatmentessége szerintem elég überelhetetlen a szilárd, olajos lemosók mezőnyében. (De az ásványi olajra épülő  Banila co. Clean It Zero sem lehet rossz…) A Heimish balzsam INCI-jének elején tehát az etilhexil-palmitáton kívül sheavaj és szamártej áll (ki ne szeretné magát Kleopátrának érezni a fürdőszobában?) aztán egy halom illóolaj és növényi kivonat következik. Hogy miért vettem végül meg (azon túl, hogy lemosókban elnézőbbek lehetünk egyes összetevőkkel, hiszen nem sok időt töltenek a bőrön)? A következő pont megválaszolja.
  • Kihagyhatatlan ár: a StyleKoreanen kb. öt dollárért (plusz postaköltség) vesztegették április elején ezt a lemosót, így Clara012-vel úgy döntöttünk, megfelezünk egy tégelyt, hiszen 60 ml is bőven elég a kipróbáláshoz, ha pedig nem jön be, akkor nem buktunk túl nagyot.
  • Hype: miután megvettem, már láttam, hogy nagyon népszerű ez a lemosó, de előtte valahogy nem jött velem annyiszor szembe, hogy ezért külön felfigyeljek rá. (Ellentétben a Clean It Zeróval.)
DSCF3278.JPG
Sajnos törölgetés közben az aranyszínű szegély kicsit megkopott.

II. A barátkozás első napjai

Április végén kezdtem használni. Néhány nap múlva, három napon keresztül folyton kijött egy-egy pattanás az államon, a homlokomon, illetve a járomcsontom alatt. Ez az időszak egybeesett a menstruációm időszakával, de azért lepődtem meg, mert az elmúlt egy-két évben nem volt jellemző, hogy ilyenkor kirügyezzek. Az utóbbi két hónap bőrápolási posztjaiban időnként utaltam is rá, hogy egy-két nem várt, hormonális dudorom keletkezett. Mivel egyébként nem tömíti el a pórusaimat ez a lemosó, sőt kifejezetten tisztább tőle a bőröm, azt hiszem, talán nem butaság arra tippelni, hogy amikor “érzékenyebb” a bőröm, akkor nem rajong ezért a lemosóért, egyébként pedig csak az áldásos hatásait élvezi.

III. Tapasztalataim

A Heimish balzsam helye az esti rutinban van. Engem elbűvöl a csomagolás szín- és formavilága, nagyon elegáns és finom, főként emiatt érdemelte ki nálam “a fürdőszoba királynője” jelzőt. Említettem, hogy a márka agyagos lemosójának megrendelésében is szerepet játszott ez a tetszetősség. Kifejezetten öröm emiatt (mindkettőre) ránézni, kézbe venni.

Pozitívumok
  • A csomagolás nemcsak szép, hanem kompakt is: a tégely tartalmát védő műanyaglapon kialakítottak egy kis tartót a balzsamhoz járó spatulának.
  • Szeretem a termék illatát: ha már ennyi illóolajat beleraktak, örülök, hogy sikerült egy tetszetős, gyógynövényes, spa-hangulatú keveréket összehozni.
  • A szempillaspirálon kívül minden sminket szépen leszed, a vízálló tust és szemöldökceruzát is.
  • Nagyon kellemes érzés a bőrön “olvadó” balzsam, én nem érzem nehéznek, a esti lemosás kötelességből örömmé lett. Vízzel érintkezve ez a balzsam is tejessé, opálossá válik a bőrön. Nem hagy maga után kellemetlen réteget, de vízzel szerintem nem lehet 100%-osan leöblíteni, mindenképp szükséges utána a második lemosó. (De akik a kétlépéses tisztítás hívei, azoknak úgysem mondok újat vagy váratlant.)
  • A bőröm láthatóan meghálálja a double cleansinget: amióta így tisztítom az arcom, sokkal szebbek a pórusaim.
  • Azt pedig szerintem mondanom sem kell, hogy tényleg nem szárít. (És zsírosabb sem lett tőle a bőröm, nyáron sem.)

18111100_1437995522918633_2033197035_o

18109955_1437995539585298_1332608007_o
Clara012 szépséges fotói a kicsomagolásról.
DSCF3282
A tégelyből kivéve a balzsam szilárd.
DSCF3284
Jól kenhetővé, olajszerűvé válik a test melegétől.
DSCF3286
Így néz ki lemosáskor.
Negatívum
  • A kupakot néha csak ferdén sikerült rátekerni a tégelyre, e trehányságomnak pedig az lett a következménye, hogy szárazabb, nehezebben vagy egyáltalán nem szétolvadó darabkák is keletkeztek a balzsamban. Ezt részben a saját hibámnak, részben a csomagolás átgondolatlanságának tudom be.
Összességében

Biztos vagyok abban, hogy nem önmagában ettől a balzsamtól lett szebb a bőröm, hanem a kétlépéses arctisztítástól, hiszen már akkor, amikor a mosdókenőcsöt elkezdtem használni, hasonló eredményre jutottam. (És arról sem feledkezem meg, hogy az arctisztító kendők is segítenek.) Azonban van olyan időszakom, amikor nálam is láthatóan fokozza a pattanásosodást ez a balzsam, és egyébként is, az INCI ismeretében érzékeny bőrre nem ajánlanám. Nyugodt szívvel azoknak tudom javasolni, akiknek hozzám hasonlóan nem érzékeny a bőre, és esetleg már azt is kikísérletezték, hogy nem lesznek pattanásosak az etilhexil-palmitáttól. Szerintem érdemes lehet valakivel felezni, ha kétségeid vannak, mert 60 ml nekem kb. két és fél hónapnyi használatra lesz elég úgy, hogy közben egy negyed tubus mosakodókenőcsöt is elhasználtam. (Főleg utazáskor, illetve a szokásostól kevesebb smink lemosásához.) A teljes kiszereléssel szerintem négy hónapot biztosan ki lehet húzni, nekem kb. két, jó nagy borsónyi szükséges egy-egy alkalommal. Mivel most nyertem egy Klairs-lemosót, terveim szerint a Heimish-t egyelőre nem fogom újravenni. Az akciós árát még postaköltséggel együtt is bőven megérte, ha pedig majd a Klairs is elfogyott, már lesz összehasonlítási alapom, hogy melyiket érdemesebb újravenni. Azt hiszem, ha a Klairs is hasonló ütemben fog fogyni, mint a Heimish, ez a kérdés majd az ősz közepén lesz aktuális.

Megjegyzés: mivel Clara012 is megvette ezt a lemosót, valamilyen formában az ő bejegyzései között is elő fognak majd kerülni a tapasztalatai.

Beszerzés: eBay | Jolse | StyleKorean

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Reklámok

A fürdőszoba királynője – Heimish All Clean Balm | Teszt” bejegyzéshez 11 hozzászólás

  1. Egyszerűen tényleg olyan szép ez a dobozka :O Már olyan rég nézegetem a balzsam állagú olajos lemosókat, de sajnos nagyon-nagyon lassan fogy az olajos lemosóm (lehet, hogy mire elhasználom kivonják mindet a forgalomból. :D). Viszont mikor megírtam a bőrápolási kívánságlistámat (vezetek egy ilyen privát listát, hogy a lehető legjobb és legszükségesebb dolgokat vegyem meg) az olajos lemosókhoz a Heimish és a Banilla Co. Purity lemosói kerültek. Az utóbbi kisebb és drágább is picit, míg az előbbi még csinos is. Kicsit viszont tartottam tőle, hogy úgymond kutatómunkát kellett végezni, mire találtam teszteket róla, szóval örülök neki, hogy megírtad ezt a cikket.
    Milyen ügyes dolog ez a felezéses módszer, főleg lemosóknál elég nagy rizikót vállal az ember a rendeléssel, mert gyakran az első alkalom után meg lehet mondani, hogy ha nem kedveled annyira a lemosót.
    Gratulálok a nyereményedhez! 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Köszönöm gratulációt, én sem akartam hinni a szememnek, amikor megláttam az e-mailt. 🙂
      Milyen olajos lemosót használsz most? A lista mámora engem is beszippantott, a KM-en megtöltöttem már pár oldalt. 😀
      Igen, a doboz annyira szép, és nekem a márka összes csomagolása tetszik, pl. fénylő primerre nekem nincs szükségem, de el tudnám nézegetni ezt a darabot: http://jolse.com/product/heimish-artless-glow-base-spf50-pa-40ml/8134/?cate_no=24&display_group=1.
      Örülök, hogy te is látod a fantáziát a felezésben, tényleg tudom javasolni. 🙂

      Kedvelés

      1. Tényleg ez is nagyon szép. Én most a Nature Republic Chamomille Cleansing Oil-t használom és teljesen jó. Mondjuk ezen kívül csak azt próbáltam, amit anya használ és az a Kosé Softymo Deep Cleansing Oil-t használja. Szerintem az is nagyon szuper és finom narancsillata van. 🙂

        Kedvelik 1 személy

          1. Félig-meddig igen. 🙂 Az igazság, hogy anyumnak volt egy kozmetikája régebben és sokáig az Ilcsi termékekre esküdött szóval ő is elég nagy hatással volt rám. És ami szerintem még szuper, hogy a bőrgyógyásza, aki a barátnője is egyben, szintén használ ázsiai termékeket. Innentől már csak segítettem neki a rendelésben. Nagyon hasznos, hogy általa így tudom tesztelni a magasabb árfekvésű, ill, anti-aging dolgokat is.

            Kedvelik 1 személy

  2. Ez a csomagolás tényleg gyönyörű. Nem szokott érdekelni alapjáraton, hogy miben van a termék, amit használok, de emellett nem lehet elmenni szó nélkül 🙂
    A Klairs olajos lemosó tesztjére is nagyon kíváncsi vagyok. Bár jelenleg még nem aktuális a vásárlás, de én is gyűjtöm az ötleteket, és valahogy mindig megnyugtat, hogy sok lehetőség közül választhatok.

    Kedvelik 1 személy

    1. Az elején, amikor elkezdődött a tudatosbőrápolás-mánia, meg kellett tanulni, hogy nem a külső számít, hanem a belbecs, és neked sem kell bemutatnom pl. a Babylove babatermékeket, amelyek belül tök jók, kívül viszont a vizuális környezetszennyezés fogalmát körvonalazzák. 😀 Szóval nagy öröm, ha valami egyszerre jó és szép. 🙂 (És megfizethető.)
      A Klairs-t még nem próbáltam ki, csak nézegetem, és ízlelgetem az örömöt, de természetesen írok majd róla. 🙂
      A lehetőségekhez pedig még annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy – ha már botor módon lemaradtam a Balea olajról – remélem, lesz majd megint jó összetevőlistájú, megfizethető, drogériás, olajos arclemosó is a polcokon. 🙂

      Kedvelés

Kommentek

