Növényi művészkedés: HerbArting | Tesztelésre érkezett

Az őszi bőrápolási rutinomról szóló bejegyzésben már fölvezettem, hogy a “szokásos” lemosóim mellett és helyett egy magyar márka, a HerbArting tesztelésre küldött termékei játszanak fontos szerepet. Egy hónapnyi rendszeres használat után írok tehát az arclemosóról, a babafürdetőről, a fürdetőkrémről és a kávés tusfürdőről. növényi művészkedés

A Habos Kakaó olvasói közül valószínűleg senkinek sem újdonság, hogy használok babakozmetikumokat: az én szememet is Tindigónak az a cikke nyitotta fel, amelyben arra utalt, hogy a régi Babylove ultra sensitive Waschlotion az összetevőlistáját tekintve fölveheti a versenyt a Paula’s Choice Earth Sourced lemosó kíméletességével, töredékáron. A cikk (vagy talán a kommentek) egyik fő kérdését – leszedi-e egy lépésben az arctisztító a sminket – már rég meghaladtuk a double cleansing elterjedésével (nem akarok divatot írni, mert annak van egy pejoratív csengése, és a double cleansing szerintem is nagyon jó dolog, úgyhogy nem szeretnék negatív asszociációt társítani hozzá), illetve én is tudom bizonyítani a saját példáimmal (itt és itt), hogy az olajos lemosók sem csak száraz bőrtípusra valók. De a kíméletesség igénye továbbra is megmaradt: inkább álljon több lépésből az arctisztítás, minthogy egyetlen, hatékonynak tűnő, de hosszú távon valószínűleg szárító, irritáló lemosóval “sokkoljuk” a bőrünket.

herbarting csomag
Stílszerűen még a boríték is zöld volt, amelyben a csomag érkezett.

Mit tud a HerbArting?

A fenti sorok után valószínűleg egyértelmű, hogy bár a HerbArting egy natúrkozmetikumokat gyártó, a gyógynövényeket és a bio összetevőket előtérbe helyező márka, engem nem ez fogott meg, hanem annak a lehetősége, hogy tetszetős összetevőlistájú (illóolaj- és színezékmentes, mesterséges illatanyagot sem tartalmazó), kíméletesnek tűnő magyar kozmetikumokat próbálhatok ki. A HerbArting marketingje azért tetszik nekem, mert látszik, hogy az egész családnak szeretne kínálni valamit. De ezt nem átláthatatlan terméklistával teszi, hanem annak a gondolatnak az erősítésével, hogy a kíméletes babakozmetikumok valójában a felnőttnek is beválhatnak, a kulcs úgyis az összetevőkben rejtőzik. Minden termék cruelty-free és vegán.

Mit tudnak az egyes termékek?

1. A mandulás arclemosó

Eredetileg arra lettem volna kíváncsi, képes-e kiváltani ez a lemosó a L’Occitane mandulás tusolóolajamat, amelyet rajongva szeretek – a luxusélmény miatt, amit nyújt. Vagyis testre akartam használni. (Már csak a barackmag-őrlemény miatt is.) Ehhez képest:

  • Ez a lemosó nem tartalmaz parfümöt, az illata sokkal egyszerűbb, természetesebb és diszkrétebb, mint a L’Occitane-nak. Vagyis a helyettesítéses ötletem az első illatpróba után megbukott.
  • Szkeptikus voltam a szemcsék miatt, de olyan kevés van belőlük és annyira picik, hogy én csak látom, de nem érzem őket az arcomon. Mert végül rendeltetésszerűen az arcomon kezdtem használni, reggelente.
herbarting mandulás arclemosó
Én lepődtem meg a legjobban, mennyire megszerettem.

Az első használatkor még alig éreztem az illatát. Eltelt pár alkalom, míg barátkoztam vele. Aztán egyszer csak a reggeli arcmosás közben elkezdtem érezni a valódi mandulaolaj-illatot: édes, lágy, enyhe. Az is feltűnt, hogy minden egyes használat után nagyon üde, nagyon friss az arcom. Nehéz ezt átadni, és nem is szeretnék indokolatlanul lelkendezni, de hiába kezdődött meg a fűtésszezon és hiába szárazabb hajszálnyit az én bőröm is, nem húzódik a használata után, hanem kifejezetten egészségesnek tűnik.

A lemosóban a mandulaolaj mellett sheavaj, egyfajta zsíralkohol, panthenol és E-vitamin található benne, a tenzid pedig a kíméletesebbek közé tartozik. (Szinte egyáltalán nem habzik használat közben.) Szerintem a barackmag-őrleményt ki is lehetne hagyni belőle, mert akik egyáltalán nem használnak fizikai peelingeket, azok kimaradnak a buliból, akik pedig a “komolyabb” radírozó hatásban reménykedve vennék meg ezt lemosót, esetleg fanyaloghatnak. (Az más kérdés, hogy a magam részéről már nem hiszek a komolyabb radírozó hatásban, ha arctisztításról van szó.)

Beszerzés: HerbArting

2. A double cleansing és a HerbArting

2.1 HerbArting fürdetőkrémsminkeltávolításra használom, vagyis ez az első lemosóm.

herbarting fürdetőkrém

  • Az állaga jóval sűrűbb, mint a tesztelt lemosók bármelyike, könnyebb testápolóra hasonlít.
  • Egyáltalán nem habzik.
  • Ha elég ideig “mosom” vele az arcomat, akkor a Maybelline Luscious (középső neve: nagyon makacs) szempillaspirál nagy részét is le tudom vele szedni, a többi sminkről nem is beszélve. A vízálló MAC-et megmozdítja éppen, de többet nem lehet várni tőle, szükség van a micellás vizes előáztatásra.
  • Vagyis ez a fürdetőkrém kellően hatékony, az összetevőlistájába sem lehet belekötni, az olajos lemosókkal ellentétben ezt vízzel valóban el lehet távolítani, de a lemosás után mindig kicsit furcsának érzem a bőröm. Nem húzódik, nem is irritálódott, de nincs meg az a síkos érzet, amelyet a többi hasonló lemosóm (pl. a Babylove vagy a mindjárt következő babafürdető) hagy.
  • Tehát, bár ez is működik akár második lemosóként is, pl. a Klairs olajos tisztító után, valahogy mégsem a kedvencem. Tudom, hogy ez egyrészt a biztonságos fürdetés (nehogy megcsússzon a baba) miatt lett így kitalálva, másrészt a babatermékek pH-ja nem 5,5, hanem 6. (A babák számára ez a bőrazonos.) Tehát egyfelől nincs egy szavam sem, másfelől az alternatív felhasználás miatt mégsem akartam ezt elhallgatni.
  • Az összetevőlista sztárja a sheavaj, amelyben többek között allantoin található. (A bőrbarrier helyreállításában segít, főleg panthenollal együtt – ez szintén megtalálható a tesztelt termékekben.) Az INCI-t azért nem szeretném külön részletezni, mert lényegében mind a négy termék nagyjából ugyanazokból az összetevőkből áll.

Beszerzés: HerbArting (100 ml) | HerbArting (250 ml)

2.2 HerbArting babafürdetőSzandrának, a Krémesen szép az élet! bloggerének lelkesedése miatt nagyon kíváncsi, mégis kissé kétkedő voltam ezzel a lemosóval kapcsolatban: tényleg teljesen leszedi a sminket?

herbarting babafürdető

  • Igen, tényleg. Ezért írtam az őszi rutinos bejegyzésben, hogy nem könnyű besorolni az első lemosó-második lemosó rendszerbe ezt a fürdetőt, mert mindkettőre jó. Ismét kiemelném a kellően hosszú idejű, alapos arctisztítást, de két körben mindent le lehet vele mosni, a nagyon makacs Maybelline spirált is. (A MAC-et nem.)
  • Alig habzik, első lemosóként kellően balzsamos, második lemosóként kellően komfortos, szó sincs húzódásról, a fentebb hiányolt síkos érzet is megvan, pH 6 ide vagy oda.
  • Azt az üdeséget, friss, tiszta, lágy bőrt, amelyet már a mandulás arclemosónál is írtam, ettől is megkapom.
  • Sem ez, sem a fürdetőkrém nem csípi a szemem.
  • Az összetevőlista sztárja a kamillakivonat. (A benne lévő azulén nyugtató, gyulladáscsökkentő hatású.)

Beszerzés: HerbArting (100 ml) | HerbArting (250 ml)

Összefoglalás a három lemosóról, beillesztve a többi lemosóm rendszerébe, 3-tól 5-ig (mert a közepestől egyik verzió sem rosszabb) pontozva:

herbarting arcra

Reggel:

  • micellás víz: 3
  • Babylove pflegebad: 4,5/5 (Ha csak az INCI-t nézem: 5. Ha a bőröm komfortérzetét nézem: 4,5.)
  • HerbArting arclemosó: 5/4,5 (Ha csak az INCI-t nézem [szemcsék]: 4,5. Ha a bőröm komfortérzetét nézem: 5.)

Este:

  • (micellás víz +) HerbArting fürdetőkrém + HerbArting babafürdető: 3,5
  • (micellás víz+) HerbArting fürdetőkrém kétszer: 3
  • (micellás víz+) HerbArting fürdetőkrém + Babylove pflegebad: 4
  • (micellás víz +) HerbArting babafürdető kétszer: 4,5
  • (micellás víz +) Klairs olajos lemosó + HerbArting fürdetőkrém: 4
  • (micellás víz +) Klairs olajos lemosó + HerbArting babafürdető: 5
  • (micellás víz +) Naturland mosdókenőcs + HerbArting fürdetőkrém: 2,5
  • (micellás víz +) Naturland mosdókenőcs + HerbArting babafürdető: 4,5
  • (micellás víz +) HerbArting fürdetőkrém + Heimish agyagos lemosó: 3
  • (micellás víz +) HerbArting babafürdető + Heimish agyagos lemosó: 3,5
  • (micellás víz +) Klairs olajos lemosó + Babylove pflegebad: 5
  • (micellás víz +) Klairs olajos lemosó + Heimish agyagos lemosó: 4,5

lemosók rendszere

3. A kávés tusfürdő

Kibontottam, megszagoltam, azonnal innom kellett egy kávét. Általában este szoktam tusolni, de ennek a tusfürdőnek a kedvéért elgondolkoztam, hogy be kellene vezetni a reggeli zuhanyzást is a rutinomba.

herbarting kávés tusfürdő

  • Valódi kávé van benne, valódi kávéillattal. Nem mű, nem gejl, nem parfüm. A rajongója lettem. (És ez viszont fölveszi a versenyt a mandulás L’Occitane-nal élmény tekintetében. Az összetevőlisták versenyét természetesen a HerbArting nyeri.)
  • Nagyon sűrű az állaga, és bár kicsit habzik, sokkal inkább testradírra emlékeztet, semmint tusfürdőre. (Bár a drogériás márkák között is vannak hasonlóan sűrű tusfürdők, úgyhogy a csuda tudja. Nekem tetszik.)
  • Hatalmas előnye a házilag készített, olajos-cukros-kávézaccos testradírokkal szemben, hogy nem kell utána súrolni a zuhanytálcát, mert a szemcséket könnyen le lehet mosni.
  • Épp annyira olajos, hogy a bőrön hagyjon egy nagyon kellemes, enyhe réteget (a hozzám hasonló lusták ilyenkor szokták szkippelni a testápolást), de plusz takarítás nem szükséges, és balesetveszélyre (csúszós zuhanytálca) sem kell számítanod.
  • Az összetevőlista sztárja szerintem – a minőségi kávén kívül – a kíméletes habzóanyag: ugyanaz, mint a fenti három termékben. És ez elég nagy szó a felnőtteknek szánt tusfürdők piacán, ahol lépten-nyomon SLES-be botlunk.

Beszerzés: HerbArting

herbarting állagok
Egy képen a négyféle állag.

Összefoglalás

Még egyszer szeretném kiemelni, hogy a babafürdetők nem rendeltetésszerű használatának szerintem igenis van létjogosultsága a HerbArting esetében is, viszont a fürdetőkrém esetében számítani kell arra, hogy a formula inkább a babák biztonságos fürdetésének kedvez. A mandulás arclemosó meglepően gyengéd a szemcsék jelenléte ellenére is, én azért nem használom esténként, mert az a kémiai hámlasztásé. Hogy divatosan fogalmazzak, a babafürdető körül pedig abszolút jogos a hype: a fürdetőkrém és az arclemosó minden előnyét egyesíti, számomra hátrányok nélkül. (Más a helyzet, ha te tudod magadról, hogy nem bírja a bőröd pl. a mandulaolajat vagy a sheavajat. Nekem, úgy tűnik, egyikkel sincs bajom, de végig nagyon figyeltem a tesztelési idő alatt, jelentkeznek-e eltömődött pórusok, pattanások. Nincs mire panaszkodnom.) A kávés tusfürdőt pedig egyszerűen csak küldeném mindenkinek, aki szereti. Innen is köszönöm szépen Szabó-Vida Zsófiának és a HerbArtingnak, hogy kipróbálhattam ezeket.

Praktikus információ:
A 100 ml-es kiszerelésben érkező lemosóknak nagyjából a kétharmadát használtam el egy hónap alatt.

A Habos Kakaó követése: Bloglovinon Facebookon | Instagramon

Reklámok

Növényi művészkedés: HerbArting | Tesztelésre érkezett” bejegyzéshez 6 hozzászólás

  1. A pontozásos módszered kifejezetten tetszik, érdekes volt az, hogy a double cleansing-et, nem akarod divattal azonosítani. 🙂 Nem minden trendjelenség rossz egyébként. Ez is egy jó kis kivétel.

    Kedvelik 1 személy

  2. A babafürdető és a kávés tusfürdő jó lehet, a mandulás lemosó nekem is jobban tetszene szemcsék nélkül, még ha picik és kevesen is vannak, dehát a natúr termékekben népszerűek a mindenféle őrlemények…
    Viszont egyelőre nem kerültek kívánságlistára, jelenleg megvannak a bevált és szintén gyengéd lemosó termékeim. Tusfürdőben egyébként nem feltétlenül keresek SLS vagy SLES menteset, jól elvagyok pl a Baleákkal is.

    Kedvelik 1 személy

    1. Nekem sincs olyan problémám, amely miatt mindenáron SLS-/SLES-mentesen kellene tisztálkodnom, de azt vettem észre, hogy a jót könnyű megszokni: ha egy hétvége erejéig SLES-es tusfürdővel (pláne habfürdővel) fürdök, sokkal jobban kiszárad a bőröm, mint egyébként. Hogy ebből mennyi írható a kádas “ázás” számlájára, az jó kérdés. 😀

      Kedvelés

  3. A kávés tusoló nagyon szimpatikus, bár kicsit húzósnak érzem az árát. Tudom, hogy a benne lévő kávét a Blue Bird szolgáltatja, szóval nem holmi “zacc” került bele. A mandula olaj miatt sajnos nekem a lemosó nem lesz kívánság listás. Minden esetre jó látni, hogy egy szépen összerakott, natúr vonalon mozgó márkát sikerült összerakni, a tesztedből pedig látszik, hogy valóban kíméletesek is a termékek.

    Kedvelik 1 személy

    1. Az árazás az én pénztárcámnak is olyan, hogy pl. a tusfürdőt hamarabb venném meg ajándékba, mint magamnak, ezért is hasonlítottam a L’Occitane-hoz. Tudod, mióta tesztelgetem ezeket a magyar termékeket, sokszor eszembe jut, hogy egyfelől nem lesz automatikusan jó valami azért, mert hazai, másfelől a francia beauty vloggerek (pl. az egyik kedvencem, Violette, az Estée Lauder global beauty directora) a legnagyobb természetességgel mondják, hogy francia patikai márkáktól kerülnek ki a bőrápolási termékeik. Mert hazaiak és bíznak bennük.

      Kedvelik 1 személy

Kommentek

