Hasonlítanak, mint két tojás – Garnier micellás arctisztító víz vs. Mixa Optimal Tolerance | Teszt

Nem emlékszem már, hol olvastam, hogy a “Hasonlítanak, mint két tojás” szólásunk valójában nem az extrém mértékű hasonlóságot fejezi ki, hiszen a valóságban nem könnyű sem két teljesen megegyező színű, sem két teljesen megegyező formájú tojást találni. Most mégis a hasonlóságot kódoló jelentés miatt választottam ezt a bejegyzés címének, mert szerintem a Garnier rózsaszín kupakos micellás vize és a Mixa érzékeny bőrre szánt terméke között nincs sok különbség. Vagy mégis?

Hasonlítanak, mint két tojás

Annyian szeretik a Bioderma rózsaszín kupakos micellás vizét, és annyian említették a Mixát olcsóbb alternatívaként, hogy végül ezt vettem meg, amikor a Garnier flakonjának aljára értem. Persze kihasználtam a lehetőséget, és élesben is összehasonlítottam a két arctisztítót, nem pusztán az emlékeimre támaszkodva. De erről később.

Mit érdemes tudni a felhasználási szokásaimról és az igényeimről?

Nagyon sokáig tart egy flakon, mert csak a szemsminkemet mosom le/lazítom meg micellás vízzel esténként. Nagy ritkán reggelente is ezzel törlöm át az arcom, majd lemosom, de idén nyáron jobban szeretek reggel is a Babylove fürdetővel arcot mosni.

Ahogy bőröm, úgy a szemem sem érzékeny: a Garnier sem csípte vagy irritálta. (De tudom, hogy sokan nem ilyen szerencsések.) Örülök a kíméletes formuláknak, és inkább áztatom tovább mondjuk a szempillafestéket, minthogy valami erősebb, és esetleg irritálóbb lemosóval kísérletezzek.

bubble

Összehasonlítás

Elmélet

Talán nem butaság a kozmetikumokkal kapcsolatban is megfogalmazni ugyanazt az alapelvet, amely a gasztronómiában érvényes az egyszerű ételekkel kapcsolatban: a kevés hozzávaló legyen a lehető legjobb. A hexylene glycolról olvastam olyan (elég régi) absztraktot, amelyben ekcémások bőrén tesztelve kíméletesebbnek találták, mint a szintén elterjedt propylene glycolt. A csak a Mixa INCI-jében szereplő ricinusolaj-származékot kozmetikai szempontból  biztonságosnak, nem irritálónak ítélték ebben az összefoglalóban. A kókuszolajból előállított, amfoter felületaktív anyag szintén gyengéd, ahogy a Poloxamer 184 is: ez nemionos tenzid. (A Cosmio szerint a nemionos a tenzidek legkíméletesebb és legdrágább csoportja – figyelemre méltó, hogy a Poloxamer 184 a Mixa INCI-jében előrébb szerepel, mint a Garnierében.)

Az alábbi táblázatban pirossal az egyező, félkövérrel az azonos helyen is szereplő összetevőket emeltem ki.

garnier vs mixa INCI-1Innentől a különbségekkel érdemes foglalkozni. A Mixában a ricinusolaj-származék révén eggyel több a kíméletes felületaktív anyagok száma, mint a Garnierben. A citromsav a pH beállításához szükséges: a Mixa 5,5-ös pH-jának csak örülhetünk. (Nem volt lehetőségem megmérni a Garnierét, de azt olvastam, hogy 7,3 körül van. Ez sem vészesen magas, de az 5,5 tagadhatatlanul “elegánsabb”.) A pantenol is jól néz ki a listán, kétségtelen plusz a Garnierhez képest.

Gyakorlat

Az első három használatkor, amíg még tartott a Garnier, kísérleteztem: a Garnierrel a bal, a Mixával a jobb szememről mostam le a sminket. Ez minden esetben szemhéjalapból, szemhéjpúderből és a különösen ragaszkodó Maybelline Luscious spirálból állt. Harminc másodpernyi óvatos “nyomkodás” és törlés után minden esetben azt állapítottam meg, hogy a két lemosó ugyanannyit tud: ugyanannyi sminket szed le, vagyis a spirál kifog rajta, ugyanolyan érzés a bőrömön. Kíváncsiságból mindkettővel megpróbáltam eltávolítani a szintén különösen ragaszkodó Etude House ajaktintát, mindkettőn kifogott a feladat.

mixa kollázs

Összességében

A Mixa micellás víz egyik legfurcsább tulajdonsága a fagyálló ablakmosóra emlékeztető illata, amelyet a flakonból frissen kiöntve és használat közben is lehet érezni. (Ez lenne a ricinusolaj?) Másik furcsa tulajdonsága a drogériánként erős szórást mutató árazása: emlékeim szerint a Müllerben mindenféle akció nélkül is sokkal közelebb állt az ára a Garnieréhez, mint a Rossmannban vagy a DM-ben.

Zavaróan habos, furcsa, ragacsos rétegről már csak azért sem tudok beszámolni, mert ha lenne, sem hagynám az arcomon: a micellás vizet is lemosom. Természetesen a teszt kedvéért egyszer-kétszer kipróbáltam úgy is, hogy nem mostam le, de már nem tudom elviselni ezt az egyáltalán nem hidratáló, hanem inkább húzódó, száraz érzést, amelyet a bőrömön hagyott micellás víz okoz, és amely csak a rutin folytatásával múlik el. A Mixa sem csípi a bőröm. (Ahogy a Garnier sem.) Számomra természetesen a Mixa micellás víz sem helyettesíti az esti double cleansinget. (Illetve nagyon sokat kell ahhoz ellocsolnom egy-egy alkalommal, hogy minden, de minden szennyeződést csak ezzel távolítsak el.) A reggeli készülődést sem gyorsítja meg, mert ezt is ugyanúgy lemosom, mint a Babylove fürdetőt, és elvileg mindkettő pH-ja 5,5. Zavarban vagyok, nem tudom eldönteni, hogy jó pár hónap múlva, ha majd elfogy, újravegyem-e, hiszen én jórészt csak a szememre használok micellás vizet. Szerintem, ha valaki a teljes arcára szeretné használni, a deklaráltan alacsonyabb pH és a kíméletesség miatt megéri megvenni. A mennyiség ugyanakkora, a flakon alakja pedig talán még jobban kézre is áll, mint a Garnieré.

Ha tetszett, amit olvastál, többféle felületen követheted a Habos Kakaót: Bloglovin Facebook | Instagram.

Reklámok

Hasonlítanak, mint két tojás – Garnier micellás arctisztító víz vs. Mixa Optimal Tolerance | Teszt” bejegyzéshez 14 hozzászólás

  1. Én a tavaj használtam még a Nivea micellás vizét. Abba szőlőmag olajat tettek, de van olyan is, ami argánt tartalmaz. Az előbbit próbáltam és elég jól leszedte a sminket hosszú távú használat után, a szempilláim is megerősödtek. Nekem az jobban bejött, mint a Garnier. A ph-ról egyébként nem tudok nyilatkozni. 🙂

    Kedvelik 1 személy

  2. Eddig ezekhez a mici vizekhez volt szerencsém:

    Bioderma Sensibio kicsiben, KB Box-ból. Szörnyen drága, de ezt szerette legjobban az arcom és szemem is. Még nem vettem ilyet magában magamnak 🙂 Gondolkodom rajta, hogy külön a szemfestékhez kéne szereznem akciósan, mert a leghatékonyabb eddig.

    Eucerin Cermatoclean, ami ajándék volt fényvédő mellé, csak ezért használtam. Talán ez volt a leggyengébb hatású. Alig hozott le valamit, nagyon sokat kellett használnom a hatékony tisztításhoz, hamar elfogyott.

    Balea száraz és érzékeny bőrre, ami csípte a szememet. Ez a “legerősebb”. Talán a rózsaszín Garniernél is magasabb lehet a pH-ja (csak feltételezés). Olcsó(bb).

    És ami állandóan megy, a rózsaszín Garnier. Nem csíp, szépen takarít és akciósan elfogadható az ára. Emelett sokáig kitart. A szempillafestékhez kicsit több kell belőle, mint a Biodermából.

    Eddig a Mixát csak drágábban láttam, különben már vettem volna, pláne az írásod után. Nem marketinges voltál előző életedben? 😀

    Kedvelik 1 személy

    1. Milyen jó kis lista! A Baleával biztos, hogy nem fogok ezek után kísérletezni, és az Eucerinért sem rohannék a patikába. (Bár teljesen meglepődve láttam, hogy a Müllerben is kapható – nekem eddig ez is gyógyszertári márkaként élt a fejemben.) Biodermát vennék, legalább egy picikét, csak mindig elkezdek számolgatni, és arra jutok, még micellafesztivál idején is, hogy sajnálom rá a pénzt. (És szerencsére nem érzékeny a bőröm, hogy csak a Biodermát viselje el – tudom, sokaknak ez az egyetlen opció.) Instán írta Mesy (Testvérkódex blog), hogy ő a Tescóban szokta venni, akciósan, 1500 Ft körül a Mixát, az már nem rossz ár szerintem.
      Előző életemben szerintem nagy bundájú, fehér cica lehettem, odaadó személyzettel, finom ételekkel (brrr, dehogy egérkoszt) és sok puha fekvőalkalmatossággal. 😀

      Kedvelés

  3. Tetszenek az összehasonlító táblázataid, nagyon informatívak! Nem vagyok mici víz célcsoport, mert nem tudom hová tenni ezt a terméktípust. Egyetlen egyet próbáltam még a nagy “láz” előtt, a La Roche-Posay-t, ami nem volt rossz, de drágának tartottam. Ezek közül egyértelműen a Mixa szimpatikusabb, ha választanom kellene.

    Kedvelik 1 személy

    1. Örülök, hogy hasznát vetted a táblázatnak. 🙂 A double cleansingre való rákapás óta nálam is nagyon visszaszorult a micellás víz használata, illetve csak kiegészítő szerepe van, akkor is, ha egyébként a terméktípus mögött a szokásos all-in-one marketing áll: hogy minden problémára megoldást jelent egyetlen lemosó.

      Kedvelik 1 személy

  4. Miután kitört a micella-őrület, egy ideig ellenáltam, aztán végül a rózsaszín Garniert használtam hosszabb ideig. Én kedveltem. Biodermát nem vennék, még mindig nem tudom elhinni hogy annyival jobb lenne. A Mixa tetszik, de most meg már inkább az olajos lemosók felé húz a szívem…

    Kedvelik 1 személy

    1. Szerintem nem zárja ki egymást az olajos lemosó és a micellás víz, nekem legalábbis mindkettőre szükségem van a sminklemosáshoz a szempillaspirálok miatt. De ha te jól elvagy csak az olajos lemosókkal, akkor tényleg fölösleges a micellás víz, megértem, hogy nem is gondolkozol a Biodermán. 🙂

      Kedvelés

      1. Egy darabig én is használtam még micis vizet is az olajos lemosó mellett, de anélkül is jó, így nem vettem újra amikor elfogyott.
        Így is halomban állnak a kozmetikumok 😀 ma érkezett meg a The Ordinary Alpha lipoic acid, amire egy ideje kívancsi vagyok. Este ki is próbálom 🙂
        Amúgy vszínűleg tőlük választok c vitaminos szérumot is, elég sokféle verziójuk van már

        Kedvelik 1 személy

Kommentek

