Kindertojás felnőtteknek? | Ömlesztett minták

Amikor olyan eladótól rendelek koreai kozmetikumot, akitől minták is várhatók, mindig nagyon izgatott vagyok a kicsomagolásnál. Talán a kindertojás-élményhez tudnám hasonlítani ezt az érzést, amikor kíváncsian várom, mit rejt a doboz a nyilvánvalón kívül. Hogy a metafora egyértelmű legyen: csokoládé = a megrendelt termék, instant örömet okozó, hosszú távon viszont általában még porfogónak is gagyi játék = kozmetikumminta. Hosszú bejegyzés a mintákkal kapcsolatos általános, szubjektív véleményemről, néhány aktuális, mini termékteszttel. 

Kindertojásfelnőtteknek-

Háttérsztori

Néhány napja a Nicki from the Block bloggerével váltottunk pár mondatot egy koreai BB krémmel kapcsolatban, illetve a Tudományos Szépségen olvasott blogbejegyzés a mintákról adta az ötletet, hogy megírjam ezt a posztot. Közben utánanéztem a kindertojás helyesírásának, és a Google feldobott egy Index-cikket is: a Kokain négyéveseknek alapján – bármilyen meglepő – már megint nem én találtam fel a spanyolviaszt, hiszen a cikk szerzője párhuzamba állítja a gyerekeknek szánt, youtube-os, kindertojás-unboxingot a felnőttek kedvenceivel, a ma már mindenféle témakört felölelő haul videókkal.

DSCF3083

Csörög a kindertojás!

A kicsomagolás által kiváltott adrenalin- és endorfinlöket elcsendesedése után, hosszabb-rövidebb idő elteltével általában visszavált az agyam realistára/objektívre/okoskodóra/négyévesnél idősebbre, és a következő kérdéseket teszi fel (a válaszokat pedig a blogger adja):

  • Mi van egyáltalán a tasakokban? A legutóbbi mintakollekcióban érkező pokémonon nem volt angol szöveg, de a Facebookon gyorsan kiderült a fotó alatt, hogy 1. ez kézkrém, 2. elég büdös. 
  • Ki lehet deríteni valamit az összetevőlistáról? Érdemes tölteni vele az időt? Ha nem tudok semmit az összetevőkről, magamra merjem kenni? Nem érzékeny a bőröm különösebben, persze nem akarom “kiütni”, de valamennyire kíváncsi is vagyok. Ha rászánom az időt, és megvan az összetevőlista, újabb mérlegelés következik alkohollal, parfümmel, esetleg fura összetevőkkel kapcsolatban.
  • Hámlasztó, esszencia, szérum, krém: hol lesz a helye a rutinban? Valamit a szokásosak közül váltsak le rá? Vagy önmagában használjam? Ritkán használom önmagukban a mintákat, hiszen az eredeti terméket sem így tervezték. Pl. a botrányosan büdös COSRX AHA-minta után folytattam az esti rutint, akkor leginkább azért, hogy megpróbáljam elfedni a szagot. (Nem sikerült. A minta egyébként valószínűleg romlott volt. Ennek ellenére bajom nem lett tőle.) A szérumokat viszont általában reggel szoktam fölkenni, tonikra, föléjük pedig ilyenkor csak fényvédő megy. 
  • Megéri kísérletezni a sminktermékes mintákkal, és esetleg egész nap gusztustalan fejjel mászkálni? A koreai BB-mintákon általában nem szerepel színkód, és az ázsiaiak által kedvelt dewy finish az én arcomon, melegebb időben, néha inkább zsírosbödön hatást kelt. De púderem van, blotting papírom is (köszi, Jolse!), és ki tudja, lehet, hogy egyszer belefutok egy csodálatos és tökéletes BB-krémbe.
  • Mi történik a felbontott, több alkalomra elegendő terméket tartalmazó mintákkal? Nehéz kérdés, ha nem tetszik nagyon a termék, általában megfeledkezem róla, és pár nap múlva kuka lesz a vége. Amelyik szerencsésebb, az csipesszel lezárva megy a hűtőbe vagy a polc egy árnyékos sarkába, de még így is lehet kuka a vége.

DSCF1067

Általános problémáim:

  1. Nem szeretem a minták csomagolását. Mindenféle halmazállapotú termék kinyerését megnehezítik, sokat bénázom velük. A nagyon folyékonyakat, ha éppen eszembe jut, ki szoktam pipettázni.
  2. Akkor is gyakran megfeledkezem a felhasználásukról, ha szem előtt vannak a minták. Az, hogy mostanában többet elhasználtam, komoly “rákészülés” (vagyis az aktuálisan kiszemelt mintát egy jól látható helyre rakom, hogy a kezem ügyébe essen) eredménye.

Ezekkel játszottam mostanában

DSCF3087Lioele Water Drop BB krém: az INCI ismert, én viszont csak a minta felkenése után néztem meg – alkohol a lista elején, parfüm a közepén. Az illata egyébként nem erős, és nálam nem okozott irritációt a krém. Egy minta kipróbálása után véleményezek: ez a krém nem fed, csak egy kis színkorrekciós hatása van. Sosem használtam még egy alkalommal el egy egész tasaknyi BB-mintát, most igen, mert ahová fölkentem, ott szinte beitta a bőröm. (Félreértés ne essék, túl voltam a teljes reggeli rutinomon tonikkal, esszenciával, szérummal, hidratálóval és fényvédővel, nem arról volt szó, hogy dehidratált a bőröm.) Nedves blenderrel dolgoztam el. Annak ellenére, hogy a kezemen inkább szürkésnek tűnt a minta, az arcomhoz (világos, sárgás tónusú) már szépen idomult. Vízcseppeket nem vettem észre a felvitel után, pedig a leírás szerint ez lenne a trouvaille. A pirosító nem foltosodott rajta, az elég macerásan kezelhető Etude House Big Cover Tip Concealerrel is jól együttműködött. De gyorsan átfényesedett rajtam, mattító púderrel is, illetve a pórusaimba is beleült. Nem venném meg teljes kiszerelésben, mert puszta színkorrekcióra (plusz primerként) nekem sokkal jobban bevált – legnagyobb meglepetésemre – a L’Oréal Skin Perfection BB krém, és abban sem alkohol, sem parfüm nincs.

DSCF3088Lioele Beyond Solution BB krém: az INCI ismert, többféle olaj található a krémben, parfüm a lista végén. Felbontáskor és eldolgozáskor elég erős az illata. Könnyű, krémszerű az állaga, szépen terül a bőrön. Kézzel vittem föl. Ez is szürkés, de talán inkább semleges tónusú, és mivel enyhe-közepes fedése is van (ellentétben a másik kipróbált Lioele BB-vel) az én bőrömtől elüt. (Hogy mennyire, azt akkor tudtam objektívebben megítélni, amikor az arcom egyik felén ez, a másikon a Purito Snail BB volt. A Lioelét láttam rosszabbnak, mert bár ez sárgára oxidálódott végül, túl sötét lett.) A színbeli eltérést figyelmen kívül hagyva egyébként szépnek láttam tőle az arcom. De fényvédővel együtt túl fényes volt rajtam, ezért lepúdereztem. Így is hamar kifényesedett, illetve kezdettől fogva kissé beelült a pórusaimba, nemcsak estére. Egy minta két használatra volt elég. Nem venném meg.

DSCF3091Purito Snail Clearing BB krém: az INCI ismert, említést érdemel a csiganyálka a lista elején, illetve a parfüm a lista végén. A másik két BB krémtől világosabb és szürkébb. Kézzel vittem föl. Ez üt el legkevésbé az arcomtól, mert kellően világos, bár a tónusa inkább rózsaszín vagy semleges, mint sárga. Fedése erős, szem alatti korrektor nélkül is vállalható a látvány. A pórusaimba egyáltalán nem ült bele, szépen elfedte őket, gyakorlatilag bababőrűnek láttam magam. A finise matt, főleg a Lioele mellett volt átványos ez. Néhány óra után bőrfényűvé fényesedett, szerintem teljesen vállalható volt púderezés nélkül is. Egy minta két használatra volt elég. Ha mindenáron koreai BB-t szeretnék, és csak ebből a háromból választhatnék, ezt venném meg a fedés, a szín világossága és az összetevőlista miatt. De szerintem találnék olyat más márkáknál, amelyiknek a tónusa is passzol.

DSCF3014Purito Pure Hyaluronic Acid 90 szérum: az INCI ismert. Három mintát használtam el ebből a szérumból, egy tasak két-három alkalomra volt elég. A hatásával kapcsolatban vegyesek az érzéseim: puha, sima, feltöltött lett tőle (és a rutinom többi elemétől) a bőröm. Viszont picit ragacsos és sűrű az állaga, gondolom, az aloe vera miatt, így alaposan bele kell masszírozni a bőrbe, mert még így is megtörtént, hogy nem szívódott be rendesen, és az arcom szélénél megszáradt a szérum, aztán pergett, illetve a rákent krém “kukacosodott”. Teljes kiszerelésben azért nem venném meg, mert

  • ilyen rövid használat után úgy tűnt, nem tud többet, mint a Hada Labo hialuronsavas lotionöm, amelynek a használata sem macerás,
  • a csomagolás béna, nem utaztatható: ugyanúgy néz ki a képek alapján, mint a Purito C-vitaminos szérum, amelyet használok, és amelyből legutóbb kb. kétheti adag folyt szét a neszesszerben, mert a pumpát nem tudtam teljesen szorosan rátekerni a fiola nyakára.

Annak, aki még nem használt hialuronsavas termékeket, és szeretne tenni egy próbát, érdemes lehet mintákat venni, mert szerintem ez egy jó termék alapvetően, és megfelelő rutinban tényleg hidratál és kisimít.

DSCF3048Purito Pure Vitamin C szérum: az INCI ismert, ez a szérum aszkorbinsavat tartalmaz, nem túl magas százalékban, és nincsenek mellett egyéb hálózati antioxidánsok, amelyek segítenék a hatását (E-vitamin, ferulasav). Az aszkorbinsav, kellően magas koncentrációban és megfelelő formulában, hatékony lehet a bőröregedés ellen, de nem túl stabil összetevő, könnyen oxidálódik, és hatástalanná válik. (A C-vitamin-származékok sokkal jobbak stabilitás szempontjából. Csak ezekkel meg az a gond, hogy nem biztos, hogy tényleg C-vitaminná alakulnak a bőrben.) Aggódtam, hogy esetleg a teljes kiszerelésű szérumomban már oxidálódott az aszkorbinsav – ezt a sötét narancssárga szín mutatná. (Amikor megérkezett a szérumom, frissen is világos narancssárga volt a színe.) Most egymás mellé tettem a frissen bontott mintából és a meglévő szérumomból egy cseppet: én ugyanolyan színűnek láttam mindkettőt. A szérum egyébként néha bizsergeti picit a bőröm, illetve felvitel után ad egy instant ragyogást. Hosszabb távú hatásáról majd a szérum tesztjében írok. Egy minta két használatra volt elég.

DSCF3046szöveggel

Itt vége is lehetne a történetnek, de másnap ismét egymás mellé tettem egy cseppet a nagy kiszerelésű szérumból, illetve az egy napja nyitott, lezárva, sötétt helyen (de nem hűtőben tárolt) mintából.

DSCF3056

Szerintem látszik, hogy a minta egy kicsit sötétebb, vagyis a C-vitamin oxidálódott. Ez alapján szerintem nem érdemes spórolni a mintával, mert a második adag már nem biztos, hogy olyan hatásos. Inkább rá fogom kenni egyszerre az egészet az arcomra, nyakamra, dekoltázsomra, kézfejemre, ha kapok még ilyen mintát.

DSCF3086COSRX PHA Moisture Renewal Power Cream: sajnos csak egyet kaptam belőle a legutóbbi Jolse-rendelésem mellé, így egymás után két este kentem föl. A krém könnyű, géles-krémes állagú, fehéres, opálos. Arcra és célzottan a nyakamra kentem.

1. este: tonikra vittem föl. Picit bizsergetett, ahogy az AHA szokott. Selymes, puha lett a bőröm, egyáltalán nem húzódott, és nem éreztem rajta ragacsos bevonatot. Nem folytattam a rutinomat. (A Paula’s Choice 8%-os AHA után ragadós réteg marad, illetve issza a bőröm a krémet.)

1. reggel: nagyon puha volt a bőröm, egyáltalán nem száraz. Annyira puha, hogy a párnahuzat minden ráncát megőrizte. (Szeretem az IKEA-s pamuthuzataimat, de most komolyan elgondolkoztam a sokak által ajánlott szaténon…) Az orrcimpám körül olajosnak éreztem a bőröm, de sehol máshol. A nyakamon volt egy pattanás, az szinte teljesen eltűnt. A pórusaim tiszták, picik voltak.

2. este: ismét tonikra vittem föl, ismét csipkedett egy kicsit. Puha, selymes bőr kipipálva, de azért éreztem, hogy már elviselné a bőröm, ha mást is kapna. Ennek ellenére nem folytattam a rutint.

2. reggel: ahogy az várható volt, sehol sem láttam/éreztem olajosságot a bőrömön, a pattanásos is eltűnt a nyakamról. De a tapasztalataim alapján nem javaslom, hogy bárki közvetlenül kétszer egymás után hámlasszon majd ezzel a hámlasztóval, főleg anélkül, hogy bármi mást rákenne aztán. Én most azért tettem meg, mert direkt a minta kipróbálásra készülve pár napja már sem AHA-t, sem BHA-t, sem retinolt nem használtam, illetve látni szerettem volna, mire képes önmagában a PHA.

Nagyon érdekel a teljes kiszerelés, ha elfogy a PC AHA-m, szerintem meg fogom ezt venni. Remélem, addigra már kapható lesz.

Tipp: ha olyan helyről rendelsz, ahonnan egyébként is szoktak mintát küldeni, kérj ebből! Clara012 írt a Jolsénak (cs.jolse@gmail.com) a rendelés leadása után, és azt ígérték, küldenek neki PHA-mintát.

DSCF3089Tonymoly Pokémon kézkrém #Jammanbo (Snorlax): sem Krémmánián, sem CosDNA-n nem találtam az összetevőlistát, több időt pedig nem vesztegettem rá. Mivel az kiderült, hogy ez a krém levendulaillatú, este használtam el, hogy az esetleg benne lévő levendula illóolaj ne okozzon fényérzékenységet. Kibontva nagyon erős illat csapott meg, büdösnek nem mondanám, de tényleg intenzíven levendulás. A krém könnyű, vizes érzetű, két perc alatt beszívódott, az illata sem volt már olyan erős, egy óra után alig éreztem belőle valamit. Selymes, de nem túl hidratált érzetet hagyott maga után. Nem győzött meg.

Mi a helyzet akkor, ha nem kapom, hanem veszem a kindertojást?

Eddig életemben egyszer vásároltam mintákat (ha a deluxe mintákat nem számítom), a Paula’s Choice Earth Sourced tonikból , de szerintem nem is tudtam objektíven értékelni a hatását, annyira utáltam a csomagolást. Ekkor találtam ki a pipettázós megoldást, de így sem sok kedvem volt használni. Csak azért nem adtam fel, mert ez volt életem eddigi legdrágább tonikja.

Egyébként nem hoznak annyira lázba a minták, mert igyekszem nem halmozni a termékeket, és a vágyaimnak is próbálok korlátokat szabni. Ezért mire vásárlásra kerül sor, már a teljes kiszerelésben gondolkozom, hiszen addigra már alaposan utánajártam a terméknek. A Hada Labo lotionből mégis inkább valami kisebb kiszerelést vennék a mai eszemmel, mert ez a hatalmas talán sosem fog elfogyni. Nagy vágyam még a Missha Borabit szérum, de erről olyan szélsőséges vélemények is vannak Krémmánián, hogy mielőtt egyszer megvenném a teljeset, valószínűleg ki fogok próbálni néhány mintát. De ez sem mostanában lesz. A Tudományos Szépség bloggere a Facebook-oldalán ajánlott egy eladót eBay-en, akinél hatalmas a választék mintákból. Apropó: ha mintákat rendelek, az nem számít kindertojásnak, igaz? Hiszen előre tudom, mi lesz a dobozban. Vagy a megvásárolt minták mellé is jár ajándék minta?

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Reklámok

Kindertojás felnőtteknek? | Ömlesztett minták” bejegyzéshez 4 hozzászólás

Kommentek

