Egyszerű, mindennapi smink 10 perc alatt – Egy téli kedvenc

Több helyen olvastam már sminktipp gyanánt azt, hogy ha nincs elég időd egy komplett sminkhez, akkor csak egy vagy két dolgot hangsúlyozz az arcodon. (Változatok: csak szemöldök/szempillaspirál + rúzs/szemöldök + krémes arcpír/ stb.) Néhányszor én is kipróbáltam ezeket a tippeket, de nekem nem jöttek be, mert valami mindig hiányzott a kifinomult összhatásból. Számomra sokkal jobban bevált az, ha (majdnem) komplett sminket készítek, de időtakarékosan.

egyszeru-smink-10-perc-alatt

0. lépés – A reggeli rutin

Ha még nem olvastad az őszi-téli reggeli arcápolási rutinomról szóló bejegyzést, a fenti linken elérheted. Minden esetben a megtisztított, hidratált, fényvédővel bekent arcomat kezdem el sminkelni. Ezért nem is szoktam azzal foglalkozni, van-e fényvédő az alapozóban, BB- vagy CC-krémben. Ezek önmagukban egyébként sem nyújtanak megfelelő védelmet a káros sugarak ellen. Ha többet szeretnél tudni erről a témáról, olvasd el a kedvenc fényvédőmről szóló bejegyzést is.

dscf1091melegites

 1. lépés – Alapozás

A L’Oréal Infallible 24H-Matte alapozót viszem fel az egész arcomra egy vékony rétegben a Real Techniques Face Expert Brush dupe alapozóecsetemmel. Alaposan eldolgozom. Ehhez a sminkhez nem használok külön korrektort, hanem a szemem alá is felpöttyözöm ezt az alapozót, és a gyűrűsujjammal beleütögetem a bőrömbe. Nem fedi el tökéletesen a  karikáimat, de eddig még korrektorból sem találtam olyat, amely ezt megtenné (anélkül, hogy vastag rétegeket vinnék föl belőle), úgyhogy most az egyszerűbb megoldásnál maradtam. A piros foltokat, apró bőrhibákat pedig nekem ez az alapozó is elfedi. Púdert nem használok, télen nem annyira zsíros a bőröm, és szeretem azt az enyhe bőrfényt, amelyet a fényvédő és az alapozó együtt létrehoz.

2. lépés – A szemsmink

A RdeL Young automata szemceruzát használom taupe színben arra, hogy a felső szempillák tövébe egy enyhén cicás végű, de puha kontúrt húzzak. Ezt a vonalat összekötöm az alsó szempillák tövébe húzott vonallal. Pici, inkább pöttyöző mozdulatokkal rajzolok, mert nem arra törekszem, hogy élesek legyenek a vonalak. Ezért egy satírozóecsettel kicsit elsatírozom a kontúrokat alul és felül is.

3. lépés – A szemöldök

Ezt a lépést a spirálozás előtt szoktam elvégezni. (Ha előbb spirálozok, a száradó festék hajlamos feltapadni a szemöldököm alá, miközben épp a szemöldökömet festem.) A 04 Blonde árnyalatú Essence szemöldökceruzámmal adok egy kis színt és formát. Igyekszem megmaradni a természetes hatásnál.

4. lépés – A szempillák

Most ezt az Essence szempillaspirált használom. Nem vagyok vele 100%-ig megelégedve, de azért el tudom használni. Egy rétegben festem ki a pilláimat.

 5. lépés – Az arcpír

Jöhet a kedvencem, a Catrice Treasure Trove pirosító! Nagyon szeretem télen ezt az önmagában is gyönyörű, aranyló, barackos, szaténfényű arcpírt. Olyan egészséges színe lesz tőle az arcomnak, nappalra pedig szerintem fölösleges mellé a highlighter. A Real Techniques Blush Brush dupe ecsetemmel viszem föl óvatos, finom mozdulatokkal az almácskákra.

6. lépés – Az ajkak

A mindig könnyen kicserepesedő számra egy ápoló, színben a pirosítóhoz illő, enyhén csillogó H&M ajakbalzsamot viszek föl.

Nem légből kapott állítás, hogy tíz perc alatt elkészül ez a smink, többször is lemértem ugyanis az időt. A szokásos tempómban készülődtem, nem kapkodtam. Az könnyítette meg nagyban a sminkelést, hogy mindent kikészítettem előre, nem kellett keresgélnem. A használt színek az én bőrömhöz, szememhez és hajamhoz illenek, de ezeket mindenki a saját ízléséhez és készletéhez tudja igazítani. A lényeg inkább csak annyi, hogy megmutassam, hogy néz ki az én változatom egy könnyen és gyorsan elkészíthető, hordható, nappali sminkre.

A Szütyő blogon láttam mostanában egy hasonlóan egyszerű sminkről szóló bejegyzést, zseniális címmel.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Reklámok

Egyszerű, mindennapi smink 10 perc alatt – Egy téli kedvenc” bejegyzéshez 2 hozzászólás

Kommentek

