Receptajánló – 3+1 szilveszteri lencse

Házibuliba megyünk szilveszterkor, nekem jutott a lencsés étel biztosítása. Tavaly hagyományos lencsefőzeléket főztem, oda is kapott a melegítéskor. Idén valamilyen különlegesebb salátát tervezek, találtam is két tetszetős receptet. A lencsefőzeléket sem engedtem még el a tavalyi galiba ellenére, mert olyan fülest kaptam, hogy lenne igény mustáros lencsére is. A három étel közül bármelyiket szívesen elkészíteném.

Szilveszteri lencse

  • Mézes-mustáros-kolbászos főzelék: Fűszeres Eszter receptjéhez minden van itthon, és kicsit másabb ez a főzelék, mint amit mi készíteni szoktunk. Nekem szimpatikus.
  • Mandarinos-avokádós saláta: Főzelékes Feri receptjéhez csupa olyasmi szükséges, amit nagyon szeretek: mandarin, körte, avokádó, bébispenót. Megéri a bevásárlást.
  • Mangós saláta: Chili&Vanília receptje azért tetszik, mert vöröslencsét használ, amely nagyon gyorsan megpuhul. Az egyetlen nehézség, hogy érett mangót találni nem könnyű, nálunk legutóbb alma társaságában érett még egy hétig a megvásárolt darab.

Egyébként nemcsak szilveszterkor, és nemcsak télen eszem szívesen lencsét. Néhány évvel ezelőtt az egyik barátnőm krétai lencselevest készített egy lányos összeülésre, és annyira finom volt, hogy elkértem a receptet, és azóta többször is megfőztem. Ezt a paradicsomos, savanykás levest szerintem kihűlve, hidegen vagy maximum langyosan érdemes enni.

Update: “Fűszeres Eszter receptjéhez minden van itthon” – írtam december 30-án úgy, hogy még a szüleimnél voltam, és a saját kamránkra vonatkozó “itthon”-nal kapcsolatban csak az emlékeimre hagyatkozhattam. Így történt az, hogy december 31-én délután szembesültem 500 g helyett 200 g lencsével, és két evőkanál mustár helyett egy teáskanálnyival. (Legalább kolbász volt itthon.) A szemben lévő non-stop mentette meg a helyzetet. Annyit változtattam az eredeti recepten, hogy tettem a főzelékbe édes chiliszószt is, illetve kevertem még plusz egy kanál mustárt hozzá. Ecet nem került bele. Kb. tíz adag lett a kész főzelék, és nagy sikert aratott a szilveszteri társasjátékozós házibulin. (Az öcsém pedig fantasztikus pulled pork szendvicseket készített.) Azt hiszem, nálunk innentől ez lesz a standard lencsefőzelék.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Kommentek

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .