Missha és Secret Key – Újabb koreai, fizikai fényvédők tesztje | Vendégposzt

“Ebben a bejegyzésben két, tisztán fizikai fényvédőt fogok bemutatni. Sajnos nem tudom egyikre sem azt mondani, hogy tökéletes, de kompromisszumokkal egész jó kis darab lehet belőlük a mindennapokra.” – Clara012 nyári fényvédőinek kielemzése következik, ősszel is megfontolandó tanácsokkal.Újabb koreai, fizikai fényvédők tesztjeVendégposzt (1)A jó fényvédő megtalálása szerintem ugyanolyan nehéz feladat, mint a megfelelő alapozó kiválasztása, azonban az előbbibe fektetett energia (és pénz) hosszú távon biztosan megtérül. Ha van egy fényvédőnk, amit szeretünk és nem teher a felvitele, akkor azon kívül, hogy óvja a bőrünket az UV sugárzás okozta károsodásoktól, még jó sminkalapként is szolgálhat, valamint bőrünk igényeitől függően hidratálhat vagy éppen mattíthat. A fényvédő hagyományos értelemben a bőrápolási sor utolsó lépése, azonban én inkább a bőrápolás-smink átmeneteként tekintek rá. Hiszen egy zsíros, fényes, fehér maszkhatású fényvédő a legprofibb sminket is el tudná rontani, de szerencsére, ha megtaláltuk a bőrünknek megfelelő fényvédőt, arra a sminkünk is szépen fog simulni.

fényvédők (1)
Sem a Goodal, sem a Goddess Garden fényvédő nem való smink alá.

Csökken a napsütéses órák száma, de ez nem jelenti azt, hogy nem kell óvnunk a bőrünket az UV sugárzástól. Bár az UV-B sugárzás azonnali hatásától (leégés, barnulás) nem kell tartanunk, mivel ebből kevesebb jut el a Föld felszínére, a hosszabb hullámhosszú UV-A sugárzás (ami egyébként az üvegen és a vékony ruházaton is átjut) így is jelentős mennyiségben eléri a bőrünket. Emellett az őszi-téli időszakok alatt hámlasztunk a legtöbbet, ami mellé pedig kötelező a fényvédő használata. A Labmuffin blog Instagram-oldalán van egy nagyon hasznos és gondolatébresztő kép ezzel kapcsolatban.

Ebben a bejegyzésben két, tisztán fizikai fényvédőt fogok bemutatni. Sajnos nem tudom egyikre sem azt mondani, hogy tökéletes, de kompromisszumokkal egész jó kis darab lehet belőlük a mindennapokra.

IMG_20170910_142057

Nyárra kerestem olcsó, magas védelmet nyújtó fényvédőt, a biztos védelemért cserébe ilyenkor hajlandó vagyok kisebb kompromisszumot kötni az összetevőkkel kapcsolatban, így esett a választásom a Secret Key nagyon illatos, de olcsó fényvédőjére. Nézelődés közben megakadt a szemem a Missha fényvédőn is, ami vetélytársával szemben nagyon szép INCI-vel bír, azonban alacsonyabb SPF tartalmú. Mivel ez is olcsó volt, megvettem, mondván, jó lesz otthonra vagy őszre. Mindkettőt elhasználtam már, így sikerült kellő tapasztalatot szereznem. Lássuk, mi az eredmény!

Missha All Around Safe Blok Mild Sun SPF30 PA++

missha.jpg
A finom, visszafogott minta drága, elegáns termék benyomását kelti bennem.

Minimál INCI, letisztult csomagolás, kedvező ár és örök kíváncsiság a fizikai fényvédők iránt. Ezek győztek meg annyira, hogy a Secret Key fényvédő vásárlása után megrendeljem ezt is. Tisztán fizikai darab, cink-oxiddal és titánium-dioxiddal nyújt SPF 30 PA ++ védelmet, szóval én ezt nem tartom egy kifejezetten nyárra való fényvédőnek. Az összetevők közül az egyetlen említésre méltó a szkvalán, de mivel nem egy kifejezetten hidratáló formulába tették, ez olyan “halottnak a csók”.

  1. A krém egészen könnyű állagú, gyorsan beszívódik és ez a fő problémám vele. Annyira gyorsan szívódik be ugyanis, hogy lehetetlen eloszlatni úgy, hogy ne maradjanak fehér csíkok az arcon. Ha megpróbálom eldolgozni ezeket a fehér csíkokat, akkor a krém összecsomósodik és foltos lesz. Az eredmény annál szebb, minél zsírosabb, csúszósabb krémet kenek alá, de így is csúnyán megül a hajvonalnál, a szem és orr körül.
  2. A másik problémám, hogy nagyon hideg árnyalatú, így, ha ezt használom, az arcomat rózsaszín tónusúvá varázsolja, amit a BB krém sem tud korrigálni, a nyakam pedig sárga marad. (Mivel elég macerás a használata nem szívesen kenném a nyakamra is ezt a fényvédőt).

Ugyan nem hidratál, de úgy vettem észre, hogy nem is szárít. Nem tartom borzalmas fényvédőnek, de nem fogom újra megrendelni. Érzékeny, nagyon fehér, hideg tónusú bőrre őszi fényvédőnek el tudnám képzelni.

missha secret key.jpg
Érdekes módon a Missha sokkal fotogénebb, sajnos nem tudtam képen visszaadni azt, hogy a Missha foltos és nagyon éles szélei vannak. A másik versenyző, a Secret Key ellenben egyenletesebben terül el a bőrön, a szélei jobban eldolgozhatóak. A képen úgy tűnik, mintha a Secret Key jelentősebb fehér réteget hagyna, használat közben én pont az ellenkezőjét tapasztaltam.

Secret Key Natural Daily Pure Sun Cream SPF 50+ PA+++

Ebben is cink-oxid és titánium-dioxid van, SPF 50 PA +++ védelmet nyújt, ezért nyárra alkalmasabbnak tartom, mint az előzőt. De az előzővel ellentétben az INCI se nem minimál, se nem makulátlan. Az összetevőlista közepén (!) szerepel az illatanyag, használat közben is lehet érezni, hogy bizony nem spóroltak vele. Zavaróan erős virágillat, ami sokáig megmarad, fejfordítás közben is megcsap az illata, valamint evésnél is megízlelhetjük, ha nem vagyunk óvatosak. Az illatanyag megfelezi az összetevőlistát: ha jobban megnézzük, az első fele nagyon emlékeztet a Missha fényvédőjére. A Secret Key első 14 összetevője megtalálható a Missha 17 összetevője között, igen kevés különbség fedezhető fel a kettő között, hasonló a sorrend is. Az INCI második felében növényi kivonatok kaptak helyett. 10 növényi kivonat közül kettőt emelnék ki: a zöldteát, ami bizonyítottan jó antioxidáns és gyulladáscsökkentő, valamint a kamillakivonatot, ami megint csak hatásos gyulladáscsökkentő lehet.

IMG_20171021_125148.jpg
Puritán, de praktikus csomagolás
  1. Óriási hátránya az én száraz bőrömön, hogy szárít, és bőséges aláhidratálás mellett is éreztem ezt, így pár egymást követő nap után szünetet kellett tartanom. Az érem másik oldala, hogy ugyan nem hidratál, de könnyű formula, így gyorsan beszívódik, és pár perc után kezdhetünk is sminkelni.
  2. A csomagoláson olvashatjuk, hogy kifejezetten érzékeny bőrre ajánlják, de a rengeteg illatanyag miatt én ezzel nem értek egyet. Bár óriási problémát nem okozott nálam, huzamosabb használat után éreztem, hogy nyűgösebbé vált a bőröm.
  3. Fehér réteget nem hagyott hátra, hajvonalnál és szemöldöknél figyelni kellett az eldolgozásra (mint mindig), de kis ügyeskedéssel el lehetett tüntetni a nyomait. Használata után nem tűnt hideg tónusúnak a bőröm, így a kozmetikai elegancia nálam maximálisan teljesült.

Kisebb kiszerelésű, mint a legtöbb fényvédő, 30 ml-es, de épp emiatt tartom elképzelhetőnek, hogy újravegyem, mivel nagyon könnyű dolgozni vele és egy nyár alatt alkalmi használat mellett is el tudnám fogyasztani. Nem érzékeny, normál-zsíros bőrűeknek merném ajánlani tavaszra, nyárra. Az előzőhöz hasonlóan ez is kedvező áron kapható.

Ti próbáltátok már valamelyiket? Milyen fényvédőt fogtok használni télen?

Korábbi fényvédős posztok:

A Habos Kakaó követése: Bloglovinon Facebookon | Instagramon.

Reklámok

Missha és Secret Key – Újabb koreai, fizikai fényvédők tesztje | Vendégposzt” bejegyzéshez 11 hozzászólás

  1. A Secret Key-t anyunak vettem a nyáron, az utolsó cseppig elhasználta, elégedett volt vele. Én csak egyszer próbáltam, de nekem túl könnyűnek tűnt, valahogy nem akartam elhinni, hogy ez tényles SPF 50. Egy másik Secret Key fényvédőt próbáltam korábban, de az is hasonlóan erős illatú volt (eukaliptusz…). Missha-ból két mintám volt, de nem a posztban szereplő termékből. Ott is az erős illat és a zsíros érzet miatt mondtam inkább nemet. Télire a Carenel No Sebum marad, ha nagyon szárítana, akkor még van egy elhasználásra váró Thefaceshop Eco Natural Sun SPF40-es, félig kémiai fényvédőm, az jobban hidratál, de illatos is egyben.

    Kedvelik 1 személy

    1. Jajj de jó, hogy Anyukád fényvédőzik, az enyémet sajnos nem tudom rávenni csak nyaraláskor :/ Valóban nagyon könnyű krém, egy 50 faktoros fizikai általában nem ilyen szokott lenni, de ha már ráírták, akkor elhiszem. Picit off topik, de olyan jó lehet Koreában, Japánban, hogy bemész az üzletbe és kipróbálhatod/kérhetsz mintát a kiszemelt termékből. Fényvédő vásárlásnál ez olyan nagy segítség lenne, ezért örülök, ha vásárlás mellé fényvédő mintát küldenek. Remélem egyszer nálunk is lesz drogériákban jó fényvédő választék.

      Kedvelik 1 személy

      1. Muszáj neki, volt már jóindulatú (szerencsére) bőrrák miatt kezelve. így mindig veszek neki, de ő is keni magát azóta. A minták bizony nagyon nagy segítséget jelentenének a vásárlásban. Egyelőre csak a patikai és néhány nagyobb márka él ezzel, remélem tanulnak tőlük a többiek is.

        Kedvelik 1 személy

        1. Jajj, nagyon sajnálom 😦 De örülök, hogy nem lett nagyobb baj. Mivel a fátyolmaszkok is betörtek a magyar piacra, ezért bízom benne, hogy előbb-utóbb más bőrápoló dolog is divatba jön itthon is.

          Kedvelik 1 személy

    1. Sajnos a kifejezés nem az én agyamból pattant ki, de annyira jól és tömören összefoglalja a mondandót, hogy nem tudom megállni a használatát 🙂

      Kedvelés

  2. Én az A’pieu Pure Block Mild Plus Sun Cream-et használtam nyáron is. Csak spf32 de nekem elég volt, igaz nem strandoltam vele, nyaralásra nem biztos h a legjobb lenne. Van benne illatanyag, de legalább a lista végén, nem is érezni. A Secret Key-en is gondolkoztam, de végül mégis az a’pieu-t vettem újra. Ez se nem szárít, se nem fénylik, se nem fehér.
    Azért lehet, hogy teszek majd egy próbát a Secret Key-el jövő nyáron. Tényleg nehéz tökéleteset találni 😊 én leginkább fizikai fényvédőst szeretnék, de ne legyen fehér, ne legyen olyan mint a malter, adjon elég magas védelmet, ne szárítson, lehessen rá sminkelni, ne legyen illatos…kb lehetetlen küldetés 😁

    Kedvelik 1 személy

    1. Szerintem ha már lelkiismeretesen használsz fényvédőt, akkor már nagyon sokat teszel a bőrödért. Igyekszem elnéző lenni fényvédő terén, csak nekem sajnos az illatos termékeket limitált ideig viseli el a bőröm. Ez az A’pieu nagyon szuper fényvédő! Hosszútávon csak a fizikait szereti a bőröm és én is pont azokat várnám el amiket Te leírtál, de sajnos elég mission impossible 😀 De nem adom fel! Most találtam egy japán fényvédőt, ami elég ígéretesnek tűnik, de teszt egyelőre nem várható, szeretném alaposan megismerni mielőtt bemutatom Nektek 🙂

      Kedvelés

      1. Nagyon illatos termékeket én sem szívesen használnék állandóan. Van amiben elmegy bizonyos mértékű illat, pl lemosó, de igazából már az orromat is zavarják az erős illatok, még ha a bőröm épp nem is reagál rá rosszul. Ha illatozni akarok, akkor a parfümömet szeretném csak érezni 😊

        Kedvelik 1 személy

        1. Én is pont így vagyok 🙂 Jelenleg az olajos lemosóm illatos, mert bamba voltam és elfelejtettem, hogy régebben kinéztem már egy illatmenteset, de annak olyan kellemes kamillás illata van, hogy télen még jól is fog esni.

          Kedvelés

Kommentek

