Haj, de jó I. – A legutóbbi hajvágásom története és a jelenleg használt hajápolóim

Mivel sok változás történt nálam az elmúlt néhány hétben hajápolás és frizura terén, gondoltam, beszámolok ezekről. Elöljáróban annyit, hogy azt hiszem, sosem szerettem még ennyire a hajam. Első rész.

halfwayHajvágás

Nagyon untam már a derékig érő, lenőtt fazonú, szálkásra száradt végű hajam, folyton összefogva, felkontyolva vagy befonva hordtam, mert nem szerettem a látványát kiengedve. Mégis hetekig morfondíroztam azon, menjek-e fodrászhoz, és ha igen, milyen tervekkel. Óvatos duhajként, a változásra való valamelyes nyitottsággal először is elkezdtem gyűjteni egy Pinterest-táblán az ötleteket, illetve sokadjára is rákerestem a neten, milyen frizurát érdemes vágatni vékony szálú hajból. (Hiába tetszenek ugyanis a réteges, texturált vágások, ha mennyiségben és minőségben több és jobb haj kell hozzá, mint ami nekem van.)

Amióta az egyik barátnőm könnyedén váltott lapockáig érő hajról bobra, én is elgondolkoztam párszor egy (extra) long bobon. Ennek fényében nézegettem a hajam a tükör előtt (ekkor már volt időpontom a fodrászhoz), mennyit és hogyan vágatnék belőle. Arra jutottam, ha az új frizurám leghosszabb tincse az akkori legrövidebb lesz, azzal ki tudok békülni. A fodrász valahogy ráérezhetett a hangulatomra, mert rögtön azt ajánlotta, hagyjuk el az amúgy is lenőtt átmeneteket, hátul egy egyenes vágással rövidebbre vágja a hajam, elöl pedig hosszabbra hagyja, úgy, ahogy én azt még otthon, a tükör előtt kitaláltam. Furcsa érzés volt, amikor két nyisszantás után már csak a lapockám alá ért a hajam, de a nyugtalanság hamar elszállt. Egyrészt, mert vágás közben rengeteget beszélgettünk a fodrásszal, nagyon szeretem, hogy mindig sok közös témánk van. Másrészt, mert láttam, jó lesz ez. Úgy is lett. Könnyen tudom szárítani, formázni az új hajam, tetszik, hogy az egyenes vágás miatt dúsabbnak tűnik, tetszik, ahogy szétterül a kedvenc parkám kapucniján, de már nem olyan sátorszerű, mint a vágás előtt. Két hete szinte állandóan kiengedve hordom a hajam, és ez szerintem mindent elmond arról, mennyire elégedett vagyok az új frizurámmal.

hajas kollázs.jpg

Az új frizura mellé került néhány új termék is a régebbiek mellé. A hajamat 4-5 naponta mosom, nem ragaszkodom egyetlen samponmárkához sem, de azt észrevettem, hogy a szilikonmentes Baleák nem tesznek túl jót a hajamnak: akármennyi balzsamot, olajat is kenek mosás után a hajamra, valahogy sprőd, szálkás marad a tapintása, és könnyen gubancolódik, nehéz kifésülni szárítás előtt. A jelenleg használt termékeim listája:

Hajápolás

Sampon:

L’Oréal Paris Elseve Anti-Breakage. Ajándékba kaptam, vagyis nem tudatos vásárlás volt. Nem tudok rá rosszat mondani, mert nem várok csodát egy sampontól, és ettől sem kaptam, de nem szárítja a fejbőröm és nem nehezíti el vagy gubancosítja a hajam, szóval az előtte használt őszibarackos-kókuszos Baleától mérföldekkel jobb. Valószínűleg a legtöbb szilikonos samponnal hasonló lenne az eredmény.

Balzsam:

Alverde Repair-Haarbutter Avocado Sheabutter. Őszintén megmondom, ennél a terméknél kicsit bepalizott a Krémmánia, mert a főoldalon gyakran megjelent egy nagyon pozitív vélemény erről a hajvajról, én pedig nem néztem utána jobban, hanem egy impulzusvásárlás során megvettem. Nem volt jó ötlet. Már megszárított hajvégekre kenve a hatás sprőd, szálkás, csúnya. Nedves, törölközőszáraz hajra kenve egy fokkal jobb, mert segíti a kifésülést, de a szárítás során valahogy ragacsos, tapadós lesz tőle a hajam. Ezért nem használom leave-in termékként, csakis balzsamként, tehát kiöblítem a hajamból. Így lassan a végére érek, és megszabadulok tőle.

Hajvégápoló:

Néhány hete kipróbáltam egy mintát a L’Oréal Paris Elseve Extraordinary Oil termékcsaládból: a tápláló sampont. Mivel elégedett voltam a hatással balzsam nélkül is – puhák, illatosak, könnyeben kifésülhetőek lettek a tincseim -, viszont a jelenleg használt samponomból még van, a Rossmannban akkor éppen akciós a Selymes Olaj A Krémben hajvégápolót vettem meg. Nedves hajra kenve és úgy megszárítva még a finom illata is megmarad a hajamban, de száraz hajon is nagyon jól működik: egy pillanat alatt, nyom nélkül beissza a hajam, és nagyon puha lesz tőle, illetve a “szöszösödés” ellen is hatásos.

Hajolaj:

Pár hónapja a Dove Regenerate Nourishment Hajápoló Szérumot használom. Egynek jó, de szerintem semmi különös. Egy kis optikai tuningot – fényt, simaságot – ad a hajnak. A L’Oréal hajvégápolót jobban szeretem. Nem használom ezeket egyszerre, az valószínűleg túl sok olaj lenne a hajamra. Ha a szérum elfogyott, valószínűleg kipróbálom az Elseve Selymes Olajat.

A hajápolás terén nekem sokkal nehezebb tudatosnak lenni, vagyis csak az összetevőket figyelve vásárolni. Tudom, hogy a L’Oréal hajápolók is agyon vannak illatosítva. Tudom, hogy SLS-mentes samponokkal valószínűleg többet tennék a fejbőröm egészségéért. De arra is emlékszem, hogy amikor megvettem egy Naked sampont, amelyben kímélő habzóanyagok vannak (hogy ezt is telenyomták parfümmel, meg sem említem), és egyszer hajat mostam vele, olyan lett a fejem, mintha zsírt kentem volna szét rajta: csapzott, összetapadt, vállalhatatlan tincsek lapultak a fejemhez szárítás után. Egy kísérletet tettem még vele, aztán kidobtam. Lehetetlen volt így elhasználni. Egyébként van kímélő babasampon elérhető áron a drogériákban, mégpedig a Schauma Baby Sampon & Tusfürdő. Ha nem ragaszkodnék annyira az illatos hajhoz, ezt próbálnám ki.

Mivel már így is elég hosszú ez a bejegyzés, arról, hogyan fésülöm, szárítom és formázom a hajam, a második részben fogok beszámolni. Ebben többek között várható egy teszt a Babyliss Curl Secret automata hajgöndörítő készülékről, amelyet karácsonyra kaptam, illetve azt is leírom, nekem mennyire válik be a L’Oréal Paris Casting Sunkiss Tropical hajvilágosító spray.

 Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Reklámok

Kommentek

