Tél tábornok | Kívánságlista

Ne tedd ezt, ne tedd azt, ne kend ezt, ne kend azt. Rosszabb napokon a tudatos bőrápolás is tűnhet úgy, mintha katonás fegyelmet igényelne a rutin végrehajtása, illetve mintha a parancs megtagadása végzetes következményekkel járna. Szerencsére erről nincs szó. De eszembe jutottak a napóleoni háborúk és a franciák oroszországi vereségének egyik fő oka, “Tél tábornok”: vagyis az orosz tél. A hazától távol, a hidegben, lerongyolódva a Grande Armée-nak nem volt esélye.tél tábornokA franciák és az oroszok mellé idecitálok egy újabb nemzetet is, az angolt, és beszélgethetünk még egy kicsit az időjárásról. Igen, szokatlanul “langyos” ez a január, így egyelőre nem hivatkozhatok a nagy hidegre, amelytől védeni kellene a bőrömet. Akkor miről szól ez a téli kívánságlista? Hogy a katonai tematikát se hagyjuk teljesen magunk mögött, azt mondanám, ahogy a menetelés során a lábak ütemes csattogása adja a ritmust, úgy határozza meg a kívánságlisták tartalmát is a “mi fog hamarosan elfogyni?” kérdésből következő másik kérdésre, a “mivel fogom ezt pótolni?”-ra adott válasz.

1. Egy téliesebb darab? – Pixi Nourishing Cleansing Balm

A Klairs olaj után ismét valami tégelyeset fog következni. Az iHerbön keresgélve láttam meg ezt az édesmandulaolaj- és kakaóvaj-alapú (helló, marcipán- és csokoládéillat!) szilárd, sminklemosó balzsamot. Mivel néhány véleményben azt olvastam, hogy valóban tápláló, most a hidegben (illetve a fűtés miatti száraz levegőben) szerintem jól fog esni a bőrömnek. Tudom, hogy a Caroline Hirons közreműködésével kiadott Pixi Double Cleanse újabb, és a hírverés is nagyobb ekörül, de nekem megvan a bevált második lemosóm, remélem, ezzel is együtt fog tudni működni.

Beszerzés: iHerb

2. Reggeli ragyogás – Tindigo Shake & Shine szérum

Gondolom, nem kell különösebben magyaráznom, miért szerepel a listán Tajti Ildi legújabb C-vitaminos széruma: 15%, tehát kellően sok aszkorbinsav, mellé E-vitamin és ferulinsav. A Purito ezzel sosem venné föl a versenyt, a Mad Hippie nátrium-aszkorbil-foszfátos formulája pedig nyárra nekem bevált, de kíváncsi vagyok, mit kezd a bőrömmel egy profin összerakott aszkorbinsavas szérum. (Az előző verziót nem használtam.)

Beszerzés: Szépségreceptek webshop

tél tábornok kívánságlista

3. Éjszakai szépülés – The Ordinary Granactive Retinoid 5% in Squalane

A Madre Labs Serumdipity után és a 2%-os granactive retinoidról olvasott véleményeket megfontolva úgy érzem, készen állok a The Ordinary e szérumára. A nagy kínálatból azért nem a retinolsav-tartalmúakat néztem ki, mert a retinolsav-észteres formulák sokkal kevesebb irritációt ígérnek. Ugyanakkor a 0,5%-os aktív hatóanyagtartalom, bár természetesen  magas, és odafigyelést, illetve óvatosságot igényel, úgy gondolom, beválhat nekem, hiszen nem most kezdek retinolozni.

Beszerzés: DECIEM | Skinsmart | Tinamu

4. Fényvédő mindenek fölött – Care:nel No Sebum Perfect UV Shield SPF 50+ PA++++

Idén szeretném kevésbé “terhelni” a bőröm kémiai fényvédőkkel. Ha csak Szilvia (The purple haze blog) tesztjét linkelném be, valószínűleg azt is elég magyarázatnak találnád. (Még a 2017-es kedvencei közé is bekerült ez a fényvédő, szerintem ez nagyon nagy szó, hiszen a legtöbben kellemetlen kötelességként élik meg a fényvédőzést. Nagyon remélem, hogy nekem is tökéletes sminkalap lesz, fehér réteg és kifényesedés nélkül. (Tipp: Ha Krémmánián keresnéd ezt a fényvédőt, a márka neve helyett a “no sebum perfect uv shield”-et írd be, a “care:nel” csak a harmadik oldalon, a “carenel” pedig egyáltalán nem fog eredményt hozni.)

Beszerzés: eBay

Nem tudom megállni, hogy le ne írjam a kézenfekvő okoskodást: ha Napóleon is így készült volna a Tél tábornokkal való összecsapásra, lehet, hogy most másként nézne ki Európa térképe. Ha pedig a kívánságlisták helyett téged jobban érdekel a megvalósítás, ajánlom Clara012 vendégposztját arról, ő hogyan készült föl a téli megpróbáltatásokra. Ennyi erőfeszítéssel és ilyen felkészüléssel Napóleon meg sem állt volna Kínáig.


A Habos Kakaó követése: Bloglovinon Facebookon | Instagramon | BlogGyűjtőn

 

Tél tábornok | Kívánságlista” bejegyzéshez 10 hozzászólás

  1. Ez a balzsamos lemosó már nekem is izgatja egy ideje a fantáziám, még sosem használtam tégelyes darabot, kíváncsi lennék nagyon. Tindigó új termékei közül bármit kipróbálnék, nagyon jó termékeket hozott össze. A The Ordinary kínálatából is szinte bármit elfogadnék. A Carenel fényvédő nálam már a polcon ül, és várja, hogy a Missha elfogyjon, nagyon kíváncsi leszek rá. Meg persze arra is, hogy neked milyen tapasztalataid lesznek vele a későbbiekben 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. A Tindigókkal kapcsolatban nálam is ugyanaz a helyzet, mint nálad, de az anyagi források végessége miatt muszáj választani, és akkor egyértelműen a C-vitamin nyer. Amúgy vicces, mindig van pár közös kedvencünk, remélem, a Carenel is ilyen lesz 🙂

      Kedvelés

  2. Remélem, a Carenel fényvédő neked is kedvenced lesz! Pont most rendeltem TO retinolt, igaz csak a “simát”, kezdésnek elég lesz. Kíváncsi vagyok mit tud. A Tindigo szérum szerintem minden tudatos bőrápoló kívánságlistáját ott van, nálam is.

    Kedvelik 1 személy

  3. Oh de szép lista! A fényvédő máris feliratkozott az én listámra is 🙂 A Tindigo szérumot is kipróbálnám és a Pixi balzsam is jól hangzik…Nálad mindig lehet érdekes dolgokra bukkanni 😀 A fényvédő márkáját nem is ismertem eddig és a Pixivel sem sokat foglalkoztam.
    A Granactive Retinoid 5% tegnap érkezett meg. Tegnapelőtt fogyott el épp a 2%, az újat még csak egyszer használtam, picit fura volt az olajos állaga elsőre, de este nem zavar a hosszabb beszívódási idő. A hatása majd kiderül hosszabb távon.

    Kedvelik 1 személy

    1. Hűűű, én még később tervezem megrendelni (legkésőbb a hónap végéig), de ha véletlenül valami nagyon jót vagy nagyon rosszat tapasztalnál a GR5%-kal kapcsolatban, akkor légyszi, ne tartsd majd magadban 🙂

      Kedvelés

Kommentek

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .