Három nem

Teljesen szubjektív lista, néhány érvvel alátámasztva: azokról a terméktípusokról, illetve konkrét termékekről, amelyeket a jelen körülményeim között, a mostani tudásom alapján és az általános hozzáállásom miatt biztosan nem vennék meg. Fókuszban a bőrápolás, három random termék elutasításával.

Három nem

Több szépségbloggernél olvastam már anti-haul bejegyzéseket, és nagyon szimpatikus az a koncepció, hogy sosem olyan termékek kerülnek a listára, amelyek az adott szerzők szerint rosszak, hanem egyszerűen nem fér össze a habitusukkal a használatuk és/vagy hidegen hagyja őket a hype. Úgy gondolom, ezek a posztok nem is elsősorban a termékek miatt, hanem a szerzőjük gondolkodása miatt érdekesek, hiszen valamilyen módon mindenki fölteszi és megválaszolja magának ezeket a kérdéseket: kell ez nekem? Miért kell ez nekem? És nagyon izgalmas, ki miért dönt végül a nem mellett.

foreo luna kollázs

Foreo Luna arctisztítók – Teljes szkepszis: minden csak marketing kérdése?

Őszintén szólva nem könnyű eldönteni, melyik érv nyom többet a latban: a Foreo Lunák bármelyik generációjának és típusának számomra megfizethetetlenül magas ára vagy az, hogy egyszerűen nem hiszek a termék marketingjének. (Akkor sem, ha mindenki erről beszél, és mindenki csodákról számol be? Nem, akkor sem.)

  • Mit tudok eddig az arctisztításról? Azt, hogy a kulcs az alaposság és a kíméletesség. A double cleansing két lépését nem érdemes megspórolni, a saját bőrömön látom a különbséget. Az olajbázisú első lemosó mindig hatékonyabban távolítja el a sminket, mint bármilyen (nem erre a célra tervezett) habzó lemosó. A szulfátmentesség, a kíméletes tenzidek és az alacsony, 5,5 körüli pH együttállása sajnos nem minden gyártó számára evidens, nem véletlen tehát, hogy az e kritériumoknak megfelelő lemosók nevét és lelőhelyét olyan sok tudatos bőrápoló vadássza. A kíméletességhez tartozik az is, hogy a bőrünket nem dörzsöljük a törölközővel, nem nyúzzuk tisztítás közben, hanem finom mozdulatokkal haladunk, és nem “radírozzuk” például nagy, durva, karcoló szemcséjű bőrradírokkal. Az érzékeny, mindentől kipirosodó bőr esetében nem szükséges további magyarázat, és úgy tudom, a pattanásos bőr sem örül az effajta macerának.
  • Mit ígérnek az arctisztító készülékek gyártói, köztük a Foreo is? Azt, hogy ezek a készülékek hatékonyabbá teszik az arctisztítást: eltávolítják a szennyeződéseket, tisztítják a pórusokat, hámlasztják a bőr felszínét. Én viszont nem értem, miért van erre szükség. Eddigi ismereteim és gyakorlatom alapján:
  1. A kétlépéses arctisztítás után sosem marad semmilyen szennyeződés az arcomon, ezt egy micellás vizes vattapamaccsal könnyen tudom ellenőrizni.
  2. A pórusokon belül egyedül a BHA képes “rendet tenni”, hiszen ez oldódik zsírban.
  3. A (gyengéd) fizikai hámlasztást már egy mikroszálas kendővel való áttörlés is megadhatja.
  • Miért a kütyü a kulcs? Érdekesnek találom, hogy ezeket az eszközöket úgy próbálják eladni, hogy a készülék a szép bőr kulcsa, és a vevő nyugodtan használja hozzá a kedvenc arclemosóját. És akkor itt kellene következnie annak, hogy nagyon nem mindegy, milyen a kedves vevő kedvenc arclemosója: szulfátos, lúgos, szemcsék is vannak benne, hogy jól “radírozzon”? A készülékek gyártóinak nyilván nem érdeke erről tájékoztatást adni, hiszen akkor el kellene ismerniük, hogy az arctisztításban igenis a lemosó(k) az elsődleges(ek), és esetleg egy jó lemosó hatását ki tudja egészíteni a készülékük. Szerintem a bőrtípus szerinti megkülönböztetésnek is elsősorban a lemosó megválasztásánál van értelme. Hiába látom a Foreo képein, hogy a Luna 2 négyféle készülékén négyféle módon rendezték el a szilikontüskéket, nem értem ennek a gyakorlati jelentőségét. (A normál-érzékeny-extra érzékeny megkülönböztetésnek szerintem több értelme van.)
  • Anti-aging? A Foreo Lunák első generációja feszesítést és a finom vonalak eltűnését ígéri, a második már a felvitt anti-aging termékek hatását is fokozza a jobb felszívódás által. Ezek az ígéretek számomra nagyon üresnek tűnnek. El tudom képzelni, hogy a bőr effajta “masszírozása” ellazítóan hat, és ettől azonnal szebbnek, kisimultabbnak látjuk magunkat. De az anti-aging nem erről szól, hanem a megelőzésről: a fényvédőzéssel vigyázunk a bőrünkben meglévő kollagénre, a retinol, a C-vitamin,  a glikolsav, a niacinamid és a peptidek azok, amelyek serkenthetik a kollagénszintézist, továbbá a jól megválasztott hidratálókrémek, például a hialuronsav-tartalmúak adhatnak egyfajta “feltöltöttségérzetet” a bőrnek.

Van tehát néhány érvem, miért nem érdekelnek a Foreo Lunák és az egyéb, ezekhez hasonló készülékek. És ezen érveimet akkor is fenntartanám, ha gond nélkül ki tudnék adni 50-60 ezer Ft-ot egy ilyen készülékre. De még azt sem mondom, hogy gyűjteni kezdek rá, vagy kipróbálom az eBay-es/aliexpress-es, olcsósított változatokat, esetleg bármelyik forgófejes kefét (tudom, a Rival de Loopnak is van megfizethető verziója) mert az az álláspontom, hogy amit nem ilyen bizonytalan kimenetelű biznisz során költök el, azt félretehetem a következő olajos lemosóra, fényvédőre vagy szérumra.

három nem kollázs2

Megújult Purito Pure 10% Vitamin C Serum – Olcsó, akár jó is lehetne, de nem bízom benne

Nem kütyü, hanem kozmetikum, C-vitaminos, tehát folthalványító és anti-aging szérum, koreai és nem kell? Joggal kérdezheted. De a régit ketten is véleményeztük a blogon, egyikünk sem volt elragadtatva annyira tőle. Közben az is fölmerült bennem, hogy mivel a régi szérum eleve kevés aszkorbinsavat tartalmazott, és ráadásul Clara012 mérése alapján a pH-ja is magasabbnak tűnt az optimálisnál, talán nem is a C-vitamin, hanem a szérumban lévő niacinamid (és akár a növényi kivonatok) hatottak pozitívan a bőrömre. Bár az új szérum INCI-je szinte teljesen megegyezik a régiével, tudott, hogy a C-vitamin-tartalmát a duplájára emelték, a formulából elhagyták a vizet, ezek mind pozitívumok, de a pH-t nem adták meg, és a csomagolás is ugyanaz maradt: szerintem nem utazásbarát és határozottan nem légmentes. Tudom, hogy a szokásos mennyiség kétszeresét, 60 ml-t adnak, ráadásul nagyon kedvező áron, de az én bizalmam már megingott ebben a szérumban, így inkább veszek drágábban jobbat.

Önbarnítók – Esztétikum: kinek milyen a szép bőr?

Nem a napra kell kifeküdni, egészséges színed lesz tőle, egyszerűen összhangba hozhatod a lábad színét a többi testrészedével, hol itt a gond? Sehol. Egyszerűen hidegen hagy ez a téma. Itt nincs konkrét termék a listámon, a képet is csak véletlenszerűen választottam. Világos a bőröm, de nem vagyok hófehér, éppen ezért nem is kaptam még soha olyan beszólást, hogy napozzak egy kicsit vagy menjek szoláriumba, szóval elismerem, hogy sokkal könnyebb dolgom van, mint azoknak, akik annyira fehérek, hogy folyton az egészségi állapotukról kérdezgetik őket. Nekem tetszik így a színem, szeretem, tehát nem is elfogadásról vagy megbékélésről van szó, hanem egyszerűen egy tetszik/nem tetszik szintű esztétikai kérdésről. Éppen ezért, bár úgy tudom, nincs különösebb kockázata az önbarnító használatának, így sem hoz lázba, hogy csokibarna legyek. (A napozás meg aztán pláne nem, de ez teljesen más kérdés.)

Megjegyzés: Tudom, hogy kicsit kiegyensúlyozatlan ez a bejegyzés, hiszen sokkal több szó esik benne az arctisztító készülékekről, mint a másik két témáról, de ezen a terméken találtam a legtöbb fogást, ráadásul egy ideje már foglalkoztatott, hogy le is írjam. De nem az a célom, hogy bárkit lebeszéljek a szíve vágyáról. Ahogy a bevezetésben is hangsúlyoztam, ez egy szubjektív lista, helyenként “mert csak” típusú, helyenként komolyabb érvekkel, indokokkal megtámogatva.

Ha érdekel mások anti-kívánságlistája, mutatom, kiknek a bejegyzéséből inspirálódtam: Smejka | Kami | Niki.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Három nem” bejegyzéshez 16 hozzászólás

  1. A Foreo kütyü nekem is a “szívem csücske”. Gyors fejszámolással hány tubus magasabb kategóriás arctisztító jönne ki az árából? Költői nyilván a kérdés. Nem hiszek a kütyükben én sem, a Rival de loop-ot kipróbáltam, semmi hatás. A Purito szérummal pedig annyira szemezek, de kissé elbizonytalanodtam most.

    Kedvelik 1 személy

    1. Úgy láttam, a blogodon nincs teszt az előző Puritóról, szóval talán nem szócséplés, ha innen vezetem föl a válaszom: ennek volt egy sütőtök-effektje, főleg akkor látszott ez szépen, amikor sminkfotót akartam csinálni, és azt hittem, hogy az alapozóm ennyire gáz, de rá kellett jönnöm, amikor a pizsamámat is befogta a végén dekoltázsra ellocsolt szérum, hogy ez bizony fog. Az új verzió, ha jól tudom, már nem narancssárga, de a The Ordinary honlapján azt olvastam, hogy elég gyanús, ha egy cég eleve narancssárgára készíti a C-szérumát, mert az azt jelenti, hogy el akarják fedni a stabilitási problémákat, vagyis azt, hogy az aszkorbinsav oxidálódik. Mivel ez a trükközés nekem nem szimpatikus, az új szérumban sem bízom. Lehet, hogy rosszul teszem. Ha téged nagyon érdekel, én nem beszéllek le róla, de szerintem pár mintát érdemesebb megnézni először. 🙂

      Kedvelik 1 személy

      1. Köszi az infókat! Ebből valóban nem volt mintám, de ez narancssárga szín tényleg nem hangzik jól, a trükkök meg végképp nem. Anno a Garnier éjszakai C-vitaminos kencéjét próbáltam, bár nem tudom milyen a ph-ja. Még kutatok C-vitamin ügyben tovább.

        Kedvelik 1 személy

  2. Az artisztító kütyüvel hadilábon állok. Ha utánam dobnának egyet akkor azt használnám, de hogy én magam vegyek egyet.? Na ne. Jól összefoglaltad az érvediet. Önbarnítók: a tavaly pont a képen szereplő darabot próbáltam, mert a Dove önbarnítóját sehol sem találtam. Első két alkalommal szép eredményt produkált utána már úgy néztem ki mint aki egy hete nem fürdött. Kuka. Azóta nem próbáltam önbarnítót.

    Kedvelik 1 személy

  3. Az arctisztító kütyükkel kapcsolatban teljesen egyetértek. Semmilyen fizikai radírt nem használok már, bár pár éve még azt hittem, hogy tényleg nincs is jobb mint jó alaposan megdörzsölni a bőrünket…szerencsére rátaláltam a KM-ra
    Az önbarnítók teljesen hidegen hagynak. Soha nem használtam még és nem is hiszem hogy fogok. Ha csak a szemetet viszem le naptej nèlkül, már lebarnulok, az meg nem zavar h nem egyformán mindenhol 🙂

    Kedvelik 1 személy

      1. Köszönöm 😊Kicsit sűrű volt az élet, keveset olvastam és a keveset is hasznàltam a kencéim közül, mert nem értem mi van a bőrömmel, de apró piros foltok és pici pattanások jönnek elő időről időre😕úgy tűnik, nem vmelyik termék okozza, vmi más lehet…

        Kedvelik 1 személy

  4. Az arctisztító készülékkel egy az egyben megfogalmaztad a véleményem. Már a forgófejesektől is forgattam a szemem (:D).
    A Puritót én egészen szerettem, bár most, hogy semmilyen C vitaminos szérumot nem használok, nem látom a különbséget, bár az is igaz, nekem ő volt az első és egyetlen 😀 De azt hiszem, inkább én is a The Ordinary háza táján fogok kutakodni. Illetve Tindigóét várom nagyon.
    Az önbarnítókon elgondolkodtam, és még használnám is, de annyira macerásnak tartom és tartok a felsüléstől, hogy magamat ismervén nem fogok idén nyáron sem szórakozni vele.

    Kedvelik 1 személy

    1. Haha, tetszik a szóvicc! 😀
      Lassan-lassan megírom már a tesztet a Mad Hippie-ről, nekem nyárra nagyon tetszik a hatása. A The Ordinary-től talán a MAP-os érdekelne, de azt hiszem, ezt már részleteztem neked. 🙂
      Az önbarnítós testápolókkal az a vicces, hogy még a sima testápolózást is gyakran elbliccelem, szóval megértem, hogy téged sem motivál az effajta macera. 🙂

      Kedvelés

  5. Visszajelzés: Öt nem | Habos Kakaó
  6. Nekem zsíros-mitesszeres bőröm van, próbáltam a BHA-t, de nekem nem hozott nagy változást. Tavaly nyáron viszont megvettem a Rival de Loop arctisztító kefét és kb két hét alatt eltűntek az állam vonalán és az orcáimon lévő kis mitesszerek, “rücskök” azóta csak kb hetente-kéthetente veszem elő, van, hogy még ritkábban, de én szeretem, az árát megérte, de ennél drágábban nem vennék ilyesmit. Viszont a párom imádja, a normál bőrre való “keményebb” kefével a hátát szoktam masszírozni filmezés közben, odavan érte:D
    Az önbarnítótól én is ódzkodtam eddig, amúgy sem tetszik az a tipikus “szolibarna” bőr és a párom is jobban szereti a fehér bőrt. Macerásnak tartottam, féltem, hogy foltos lesz meg csúnyán kopik. Aztán kíváncsiságból megvettem a képen látható Balea testápolót és eddig nagyon bejött. Nem használom rendszeresen, csak két-három naponta egyszer, amikor eszembe jut, és maximum két egymást követő nap. Így nagyon szép eredményt ad, egyáltalán nem radikális csak épp egy csipetnyi barnaság, nekem tetszik:) Nem foltos, nem kopik (vagyis pár nap után látom, hogy megint fehérebb vagyok, de észrevehetetlen a kopás folyamata szerencsére), és nem fogott össze semmit. Nagyjából ilyen időközönként jut eszembe amúgy is testápolózni, szóval én tulajdonképpen ahelyett használom. Ja, és végre tudom használni azokat az alapozókat, amik kicsit sötétebbek, mert így nem üt el a nyakamtól:D
    Egyébként régóta olvaslak, de nem szoktam kommentelni, inkább a háttérből figyelek szépen csendesen, de nagyon minőségi a blogod, öröm olvasni, csak így tovább 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Először is, nagyon tetszik a nicked 😀
      Másodszor, irulok-pirulok, köszönöm szépen, nagyon jó érzés ezt a kommentet olvasni.
      Nekem továbbra sincs semmilyen tapasztalatom az önbarnítózással, viszont a sötétebb alapozók azért fogynak, mert a fehérre meszelő fényvédők színét pont jól ki lehet velük egyensúlyozni 😀

      Kedvelés

Kommentek

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .