Ismeretlen terep: Ziaja | Kindertojás IV.

Egy sor egyéb márkára igaz a Ziaján kívül, hogy ismeretlen terepet jelent számomra, mert semmit sem próbáltam tőle, de a Clara012-től kapott minták tudtommal Magyarországon egyelőre ugyanúgy beszerezhetetlenek, akár a teljes kiszerelésük. A két Med-minta és az érzékeny bőrre ajánlott maszk fő haszna számomra most az utánaolvasás volt: néhány antioxidánsnak és a hipoallergénségnek néztem utána.

Kindertojás IV.

A kindertojások tesztelésére csak rászánni nehéz magam. A rutin megszokott elemeinek ideiglenes lecserélése előtt mindig visszatartó erőként lép fel az a gondolat, hogy míg egy rendes teszt megírásához hetek tapasztalatát foglalhatom össze, a mintáknál egy-két használat alapján mondok véleményt, tehát mindenre, minden apróságra oda kell figyelnem, hiszen az ilyen “tesztelés” általában “soha vissza nem térő” alkalmat jelent. Aztán, ha ezen túlteszem magam, már könnyen megy minden: túl nagy a kíváncsiság, túl sok az izgalom.

ziaja kollázs
Mindkét csomagot Clara012-től kaptam, ezekből válogattam össze a bejegyzés elemeit.

1. Ziaja Med Rosacea Care nyugtató nappali krém SPF6

A Notinón megtaláltam magyarul a nevét, de maga a termék a poszt írásakor nem kapható. A marketingígéretekről és a főbb összetevőkről a Ziaja angol oldalán lehet olvasni. (Meg persze a lengyelen is, ha valaki ért ezen a nyelven.)

ziaja med rozacea inci

Felhasználás: reggel, arctisztítás után mindössze ez a krém került az arcomra, a Bioderma LEB fényvédő követte.

Élmények: világossárga, fényvédőhöz hasonló állagú, könnyű, parfümmentes krém. Csak az összetevők illatát lehetett érezni. Túl soknak éreztem a fényvédővel együtt: nem nehezítette el a bőröm, de nem szívódott be rendesen. Hiába könnyű, nekem sok. Hab a tortán, hogy röviddel a fölkenés után könnyezni kezdett tőle a szemem.

Végszó: nem vagyok rozaceás, nem is különösebben érzékeny a bőröm, de ez az SPF6 a két nem túl stabil és egy alig vizsgált, nano részecskés UV-szűrővel az egyik leghaszontalanabb dolog, amelyet mostanában láttam. Ha nem próbáltam volna ki ezt a krémet, akkor is azt mondanám az eddigi ismereteim alapján, hogy az SPF6 lényegében fölösleges, ráadásul a kémiai szűrők tiltólistásak a rozaceások számára.

Mit tanultam ettől a krémtől? A bőr túlzott faggyútermelése normalizásának egyik kulcsa az 5-alfa-reduktáz enzim működésének gátlása. E krém összetevőlistájából a cink az, ami képes erre. Számomra újdonság volt még a troxerutin, amely egy antioxidáns, az UVB-sugárzástól védi a bőrt, és az eszcin is olyan összetevőnek tűnik, amelyet nemcsak a rozaceásoknak szánt készítményekbe, hanem a fényvédőkbe is rakhatnának.

2. Ziaja Med Rosacea Care koncentrált nyugtató krém (?)

Nem találtam meg magyarul a nevét, így csak sejtem a Google fordító alapján, hogy valami ilyesmit jelent a lengyel szöveg a tasakon, ezért nem is vittem föl a Krémmániára, de az INCI-t lefotóztam.

ziaja med rosacea konc inci

Felhasználás: két alkalomra volt elég. Először arctisztítás és a Geek & Gorgeous Smooth Out után kentem föl, másodszor egyszerűen a megtisztított arcomra.

Élmények: már a kibontáskor megcsapott a parfüm, fás, száraz illata. A felfűtött szaunának ilyen az illata. A kellemes, lotionszerű, könnyen kenhető krém gyorsan beszívódott. A bőröm selymes és sima lett tőle, de kicsit éreztem azt a furcsa, olajos-szilikonos érzést, amelyet nem tudok jól leírni, de egyáltalán nem szeretem magamon. A parfüm illata nem illant el fölkenés után sem. Első használatkor a homlokomat, második használatkor az orcámat csípte egy kicsit a krém. Mindkét reggel hidratált, ránézésre nem irritált, a szokásostól kicsit olajosabb bőrrel ébredtem, de ez annyiban nem nagy szó, hogy AHA-hámlasztás után reggel mindig olajosabb kicsit a bőröm.

Végszó: amiatt nem fogom leszólni, hogy zsírosabb lett tőle a bőröm, hiszen nem az én bőrtípusomra tervezték. De nem tudom, ilyen erős parfüm mit csinálna egy rozaceás bőrével, édesgyökér ide vagy oda.

Mit tanultam ettől a krémtől? A “bacopa monniera extract” a kislevelű bakopa (Bacopa monnieri) kivonatát takarja. Egy ázsiai gyógynövényről van szó, itt is az antioxidáns hatás lehet érdekes, bár szerintem az is izgalmas, hogy az Indiában használt neve – brahmi – megegyezik a Centella asiatica indiai nevével.

clara012 ajandekok fb

3. Ziaja Sensitive hipoallergén maszk

Felhasználás: az esti arctisztítás után vittem föl, 10-15 perc hatóidőt javasolnak, 15 perc után mostam le.

Élmények: az illat engem a meggybefőttre emlékeztetett, nagyon enyhe, növényi, de mivel parfümmentes a pakolás, ez csak az összetevők illata. Könnyen kenhető, de nem szívódott be azonnal, vagyis megvolt a “maszkjelleg”, hogy kicsit ült az arcomon. (De 15 perc alatt aztán a legnagyobb része be is szívódott.) Meglepődve konstatáltam, hogy ettől is könnyezni kezdett a szemem. (A Med minták és e maszk felhasználása között kb. két hét telt el.) Lemosás után selymes volt a bőröm, de nem éreztem kiemelkedően hidratáltnak, mint egy jó fátyolmaszk után. Elviselt volna még valamit a bőröm.

Végszó: ha otthoni spa-élményhez keresel lemosandó, nem rossz INCI-jű maszkot, és nem bánod, hogy rendelni kell, akkor a “rituáléhoz” (míg a maszk az arcomon volt, szépen bekentem hámlasztóval a talpam és a lábfejem, főztem egy finom teát és olvastam – a puha köntös meg a hajmosás után turbánba csavart haj csak ráerősített az élményre) teljesen jó, de a hidratálás tekintetében önmagában túl sokat nem érdemes várni tőle.

IMG_20170601_122327

Mit tanultam ettől a maszktól? Kicsit utánaolvastam a hipoallergénségnek: nem mondok újdonságot azzal, hogy a gyártók saját belátásuk szerint címkézik fel így a kozmetikumaikat, mivel a terminus használata nem szabályozott egységesen. Létezik viszont egy úgynevezett VH (validated hypoallergenic) minősítési rendszer, amelyet a VMV Hypoallergenics dolgozott ki. A minősítés azon a listán alapul, amelyen a kozmetikumokban leggyakoribb 76  allergén szerepel. Tételei közül a parabének és a diazolidinyl urea található meg a Ziaja maszkban.) Minél kevesebbet tartalmaz erről a listáról egy adott kozmetikum, annál magasabb a VH-pontszáma. Ebben az absztraktban objektívnek ítélték a VH-rendszert.

top 76 allergensparabens

diazolidinyl urea
A listát csak olyan cikkekben találtam meg, amelyek regisztrációval érhetők el, úgyhogy a címét és a Ziaja maszkra vonatkozó információkat mentettem le belőle.

Ezek a kindertojásos bejegyzések általában inkább lehúzósra sikerülnek, a kísérletezés öröme és a pozitív eredmény nem mindig járnak kéz a kézben. De azt hiszem, ezeknek is lehet helye a blogon, mert a legtöbbször próbálok valami hasznos üzenetet is beléjük csempészni.

Ha tetszett, amit olvastál, többféle felületen követheted a Habos Kakaót: Bloglovin Facebook | Instagram.

 

Reklámok

Ismeretlen terep: Ziaja | Kindertojás IV.” bejegyzéshez 4 hozzászólás

  1. De jó, egy kis olvasnivaló az ebéd utáni pihenőidőre! 😊 Én a Ziajával úgy vagyok kb mint a Mixával. Talán van 1-2 termék, ami OK (pl a Mixa micellás vize), de összességében ráírnak mindenfélét a csomagolásra amit az összetevőlista nem feltétlen indokol, és aki nem néz INCI-t, megveszi, esetleg gazdagabb lesz eģy negatív élménnyel ha mondjuk rosaceás. Ráadásul több Ziaja termékben láttam ezt a formaldehidet kibocsátó tartósítószert, ami abszolút nem vonz.
    A Mixa körül sem értem a lelkesedést, van jó pár nála jobb termék a drogériában is.

    Kedvelik 1 személy

    1. Igen, a Ziaja által használt tartósítószerek általában olyanok, amelyeket nagyon sokan nem szívesen kennének magukra. Remélem, egyszer túllépnek ezeken (mármint a gyártók), aztán pedig mehetnének a drogériákba is több termékkel. Én nagyon sokáig a kecsketejes dolgokkal azonosítottam ezt a márkát, mert csak ezeket a kozmetikumokat láttam a DM-ben, Rossmannban. 😀 Egyébként nem tudom, hogy néz ki a termékfejlesztés, de azt hiszem, a Ziaja még nem döntötte el, hogy az érzékeny bőrre szánt “mindenmentes”, a különleges összetevőkkel dúsított tudatos vagy a “natúr” (kecsketejes) divatot szeretné meglovagolni, pedig lehet, hogy valamelyik mellett érdemes volna letenni a garast.
      Igen, összetevők tekintetében a Mixa sem mindig makulátlan, csak ezt azért nehezebb megbocsátani, mert ők a “patikai jellegű termék”-marketinget választották, vagyis sokan kevésbé “gyanakvóak”.

      Kedvelés

  2. A Ziaját én is natúr márkának gondoltam a kecsketejes dolgok meg a narancsolajos és kakaóvajas tusfürdő alapján 😀 Igéretes márka lehetne ha pár dolgot megváltoztatnának.
    A Mixa a legutóbbi KM-es termékelemzés miatt jutott eszembe. Azt a krémet sem venném meg, és amikor megjelentek nálunk, akkor nézegettem a termékeiket, pl a babaápolási vonalat, de jobbakat lehet találni a Babylove, Babydream vagy a pl Balea kínálatában. Pedig valóban, kifejezetten az érzékeny bőr szakértőjének nevezik a márkát.

    Kedvelik 1 személy

Kommentek

