Blogról blogra | Sajtószemle VI.

A Sajtószemle keretein belül eddig nem túl pozitív hangvételű cikkek születtek. De semmi sem kötelez arra, hogy most is ezt a tendenciát folytassam, úgyhogy ebben a bejegyzésben három olyan blogposztot (és blogot) mutatok, amely mostanában megfogott valamiért. Blogról blogra

Általában a Habos Kakaó Facebook-oldalát szoktam arra használni, hogy mások írását a figyelmedbe ajánljam. De szeptember végén azt vettem észre, hogy a piszkozatok között, ahol az ötleteimet gyűjtöm, hirtelen annyi ajánlani való és részemről annyi mondanivaló gyűlt össze, hogy abból már egy szép, kerek bejegyzés is kitelne. Tessék. Mesélek a határozott minimalistáról, a tündérlélekről és egy végtelenül szimpatikus csapatról.

I. A határozott minimalista – Smejka S.

A My Other Part Is Beauty blogot már többször említettem itt, Smejka sminkelési szokásai pedig egyrészt közel állnak hozzám, másrészt nagyon tetszik, milyen magabiztosan hord rúzsokat a hétköznapokon is – nekem ez külön rákészülést igényel, mint ahogy szoknyát sem veszek föl minden nap.

Időközben viszont a My Other Part Is Beauty neve minden platformon megváltozott, (Smejka magáról nevezte át a blogot) és  több olyan bejegyzés készült, amely valamilyen módon erre a változásra és a blogolásra reflektál. Smejka is elkezdte összeegyeztetni a minimalizmust a szépségápolással, ráadásul nála a tudatossághoz immár az is hozzátartozik, hogy – ha csak lehet – állatkísérletmentes termékek közül válogat, de az őszinte és csípős stílus nem változott.

Mondhatom, hogy kívülállóként figyeltem, mi alakul a Cosmopolitan Blogger Day körül a jelöltek kihirdetése idején. Őszintén szólva – bár nem barlangban élek – tavalyig azt sem tudtam, hogy ilyen verseny van, akkor is az Oh My Brush blogot író Viktória jelöltsége és díja miatt figyeltem föl rá. Idén már sokkal könnyebben megtaláltak az információk, szavaztam is. (Bár egyáltalán nem tetszett, hogy ehhez egy Viszkok Fruzsi kedvencei neszesszer kedvéért – amelyre semmi szükségem, tehát nem is szeretném megnyerni – kötelezően meg kellett adni rengeteg személyes adatot.) De furcsa érzéseket kelt bennem, hogy az utóbbi hetekben a sikeresség kvázi egyetlen mércéjének  ez a jelöltség számít. Azt hiszem, Smejka is hasonló megfontolásból írta a Miért nem lettem sikeres blogger? című bejegyzését. Egyfelől szívszorító végigolvasni egy ennyire negatív hangulatot ígérő cikket, másfelől az egész írás, és főként a befejezés keresetlen őszintesége miatt látom, hogy Smejkának nincs igazán arra szüksége, hogy én vigasztaljam. Mégis valami olyasmit szeretnék írni, hogy szerintem, ha egyszer bekövetkezik az, amit hagyományosan is sikernek szokás tekinteni a blogolásban/vlogolásban, az épp Smejka határozott, karakán személyiségének és stílusának eredménye lesz.

Smejka S. elérhetőségei: Blog | Facebook | Instagram | Youtube

II. A tündérlélek – Larinne/Rajnai Rebeka

Szeptember végének legkedvesebb bejegyzése volt számomra a Larinne blog friss posztja. Egyrészt évek óta rajongok ezért a blogért, akkor is, ha mostanában nem frissült túl gyakran. Másrészt azóta furdalt a kíváncsiság, vajon milyen menyasszonyi ruhát fog majd készíteni magának Rebeka, ha férjhez megy, amióta tudom, hogy elindította a Hey Darling márkát. De egyszerű outfitfotóknál sokkal többet kaptam. Mert megnéztem a bejegyzést és gyönyörködtem a képekben, hiszen Rebeka csodaszép menyasszony, de még sokkal jobban tetszett a szöveg: bájossága, kedvessége miatt. Csodálom az ízlését, hogy ennyiféle érzelmet – öröm az esküvő, bizonytalanság a blog, bátorság a költözés miatt – ilyen finom lelkűen tud megmutatni.

Ahogy a desszert – utolsó fogásként – megkoronáz egy finom étkezést, úgy szoktam én is utoljára hagyni a friss Larinne-posztot, ha meglátom a Bloglovinon az olvasnivalók között. Mert olyan nagy szükség van a “szívdesszertekre”.

A Larinne blog elérhetőségei: Blog | Facebook | Instagram

III. Egy végtelenül szimpatikus csapat – A ZODA Stúdió

Első pillantásra talán furcsa kijelentés, de szerintem kisebb-nagyobb mértékben Rebeka és Smejka bejegyzése is ugyanarról szól: a blogolásról. A bejegyzés harmadik részében azt szeretném megmutatni, milyen klassz segítséget kaphat egy kezdő blogger, ha úgy érzi, elakadt a mondanivalójának formába öntésénél.

A ZODA Stúdió mögött ugyanis három blogger áll, akik profin szerkesztett cikkekkel, hasznos tanácsokkal, a magyar olvasóközönséget ismerve és ebből kiindulva állnak a többi blogger rendelkezésére, ha kérdésük van a blogolással kapcsolatban. Azért nagy szó ez, mert magam is tapasztaltam, amikor a Habos Kakaó írásának elkezdése előtt próbáltam kicsit tájékozódni, néhány hasznos tanácsot összegyűjteni, hogy angolul sokkal könnyebb ilyesfajta cikkeket találni, mint magyarul.

A ZODA Stúdió elérhetőségei: Blog | Facebook | Instagram

A blog írásának szempontjából tehát nekem a ZODA Stúdió megismerése a legjelentősebb. Az oldaluk elindulása után persze végigolvastam az összes cikket, és ennek alapján szembesülnöm kellett azzal, amit egyébként sejtettem, hogy a blog Rólam oldala kicsit bénácska. Úgyhogy a hétvégén le- és kitöltöttem a zodások által összeállított feladatlapot, átírtam a Rólam oldalt, illetve mellécsaptam egy másikat A blogról címmel, amely segíthet az új olvasóknak a blog témái közötti tájékozódásban. Mivel ennyire belejöttem a(z apró) változtatásokba, lecseréltem a blog sablonját is, aminek nincs különösebb látható nyoma, ugyanis ez az előző sablonom továbbfejlesztett változata, de kijavították benne a helyesírási hibákat (viszlát, addjuk meg és ozzászólás), illetve ebben a sablonban már lehet normális méretű logót használni, úgyhogy kicsit frissítettem a blog fejlécén is. Szóval külsőre majdnem minden maradt a régiben, de engem örömmel töltenek el az apró változtatások. A zodás inspiráció nélkül viszont valószínűleg nem fogtam volna bele.

Ha tetszett, amit olvastál, többféle felületen követheted a Habos Kakaót: Bloglovin Facebook | Instagram.

 

 

Reklámok

Blogról blogra | Sajtószemle VI.” bejegyzéshez 17 hozzászólás

  1. Őszintén szólva én nemigen ismerem a blogolás világát, még olvasóként se mondhatom, hogy hűdesok blogot követek. Az igazság az, hogy persze keresgélés közben rátalálok blogokra is, de sok van ami nem tetszik. Vagy mert igénytelen az egész, a nyelvezet, ír valamiről de valójában semmit se tudunk meg pl egy termékről, érdekelne mondjuk egy rúzs, de annyi a teszt, hogy kitekeri a tokból es csinál egy fotót róla a konyhàban, stb. Most ezzel lehet, hogy tahó vagyok, mert én nem értek hozzá, hogy mivel mennyi munka van, de nekem az ilyenek olvasására egyszerűen nincs időm, én normális infókat, gondolatokat szeretnék. Ide tartozik, ha valaki eladja magát a szponzorációért, az látszani fog, hogy már nem őszinte vélemeny, amit egy-egy termékről alkot. A másik amivel nem tudok mit kezdeni, de az nem igazán a blog/blogger hibája, amikor csak olyan holmikról szól egy blog, ami nekem elérhetetlen, ezért nem is életszerű és nem hasznos, pl luxuskategóriás termékek, programok, tárgyak, akármi. Ilyenkor úgy érzem magam, mintha egy másik bolygóra keveredtem volna, és egyben kicsit elszomorít.
    A te blogodat szeretem, mert jó 😊 jól írsz, és olyasmikről, amiről úgy érzem, hogy van hozzà közöm. Örülök, hogy idetévedtem egyszer egy KM-es hozzászólásod után ☺ A fentiek miatt, remélem hogy jó sokàig folytatod a blogolást 😄

    Kedvelik 1 személy

    1. Érdekes, hogy említed a KM blogot: évek óta olvasom, de csak nagyon-nagyon ritkán kommenteltem, akkor is leginkább tanácsot, tippet kértem. Egyrészt a kezdet kezdetén még teljesen tudatlan voltam, másrészt a törzskommentelők csapata annyira bennfentesnek és zártnak látszott, hogy nem éreztem, érdemes lenne megszólalnom. Amikor már néhány hónapja írtam a Habos Kakaót, akkor éreztem úgy, hogy a blog és a blogolással szerzett tudás “feljogosít”, “méltóvá tesz” erre. Tudom, nettó hülyeség, amit írok, de így éreztem. 😀 Mindenesetre nagyon örülök, hogy idetaláltatok umpalumpával. ^_^
      Még a luxuskategóriás termékeket témájára szeretnék reagálni: a “másik bolygó” feeling sokszor nekem is megvan, de néha teljesen irigység nélkül sikerül szemlélnem mások szép tárgyait, élményeit, főleg, ha a stílus nem “felvágós”. Nekem az szokott gyanús lenni, ha – maradjunk a beauty témánál – valaki a sok high end után és mellett hirtelen nagyon rajongani kezd mondjuk egy kétes hírű drogériás darabért. Akkor kicsit kilóg a lóláb. 😀

      Kedvelés

  2. Értem mire gondolsz 😊 én először jó ideig csak olvastam a KM-en, nem is regisztráltam, ugyan hogyan írnék én véleményt, és főleg hozzászólást a blogon…😊 aztán óvatosan megpróbálkoztam vele
    Nem is kifejezetten irigység amit érzek időnként (persze az is előfordul), inkább kicsit szomorú tudok lenni nem is annyira a high-end kozmetikumok miatt, inkàbb élményekre vágynék. Persze nem bánnám időnként, ha mondjuk egy jó szérum vagy alapozó keresésekor anyagilag is nagyobb mozgásterem lenne.

    Kedvelik 1 személy

    1. Akkor mindketten jól elóvatoskodtuk ezt a krémmániázást. 😀
      És igazad van, többet érnek a “high-end élmények”, mint egy high-end alapozó. 🙂 (Bár egyikre sem mondanék nemet. 😀 ) Tudod, nekem az a könnyedség tetszik nagyon, amellyel manapság sokan mozognak a világ pontjai között: egyik nap még Kanadában ébrednek, másnap New Yorkban, harmadnap Európában…

      Kedvelés

      1. Igen, pont erre gondolok én is. Mindig szerettem volna sokat utazni, sokfelé. Másrészt pedig szeretnék otthon lenni a világban, azzal a könnyedséggel amit írtál. Ez azt hiszem, nemcsak pénzkérdés amúgy, hanem szemléletmód is. Vannak távoli országban élő, ott felnőtt rokonaim és velük találkozva érzem, látom mennyire máshogy mozognak ők a világban és nemcsak mert több pénzük van rá, de nyitottabban, lazábban és bátrabban, több önbizalommal állnak az élethez és ez tetszik.

        Kedvelik 1 személy

        1. Csatlakozva Amadeához, nekem is te jutottál eszembe, amikor egy percre megfordult a fejemben, hogy szeretném a Burgundy palettát. Itt van a Zoevám, abból is még sok mindent ki lehet hozni, annak szeretem a színeit, és a minősége sem zsákbamacska. Ezután jobban megnézve a Burgundyt, látom már h ugyan tetszik az összhatás, de közel se használnám ki a színeket+vszínűleg nem is állna jól, hiába szeretném, őszies smink helyett úgy tűnne, hogy vmi komoly trópusi betegségben szenvedek es emiatt ráadásul sokat is sírok 😁 ezért nem veszek rózsaszínes szemhéjpúdereket se…

          Kedvelik 1 személy

          1. Most olyan, mintha virtuálisan mindenkinek a kezére csapnék, aki a Burgundy Bart nézegeti. 😀 Pedig azért ez távol áll tőlem. 🙂 Viszont a másik oldalon meg ott van Wishes videója, akinek hasonlóak a színei, mint neki, nem csodálom, ha bezsong egy ilyen palettától. (Mondjuk az “előtesztelő” bloggerek írásait alapul véve, azt hiszem, For Her Szandra írott tesztjéből szépen ki lehet olvasni a sorok közül, hogy őszi színek ide vagy oda, nem való mindenkinek és minden igényre ez a paletta. Pont, ahogy te is írod. Amióta érdekel ez a színtípusosdi, azon is el szoktam gondolkozni, miért ajánlják ilyenkor, hogy mustársárgát, narancsot meg burgundit hordjunk, ha egyszer nem áll jól mindenkinek…)

            Kedvelés

            1. Nem azt akartam érzékeltetni, hogy ilyen szigorú vagy 😀 inkább azt, hogy jó példa az h a meglévő holmik minél teljesebb kihasználására törekszel 😊 Mivel nem is minden nap sminkelek, felesleges összevennem mindenfélét, csak azért mert őszi színek…De biztos sokan megveszik majd akiknek nem fog passzolni a színeihez mert tényleg ez jön mindenhonnan h most ilyen színeket hordj. De pl én nem szeretem a sötét rúzsokat magamon, szóval az ősz ellenére is maradok a nude ajkaknál. Viszont eddig matt rúzsom se volt, de az most eléggé birizgálja a fantáziám

              Kedvelik 1 személy

              1. A matt rúzsnak szerintem az a legjobb tulajdonsága – gyakorlati szempontból -, hogy a süvítő őszi szelek idején sem ragad bele a kiengedett hajad. 😀 Viszont én még szép nude-ot magamnak nem találtam semmilyen formulában. (Igaz, nem is kerestem nagyon.) Neked mi a kedvenced?

                Kedvelés

                1. Két Bourjois rúzsom van a sima Rouge Edition változatból, a 02 Beige Trench és a 39 Pretty in Nude. Ezekkel nem nézek ki 6 napos vízi hullának 😁 próbálgattam többféle nude-ot pl a Rimmeltől is a Kate Moss-féléket, de magamon nem tetszettek

                  Kedvelik 1 személy

  3. Én is egy KM blogos hozzászólás után találtam ide, érdekes volt a blogod neve, kíváncsi voltam, hogy fér össze a habos kakaó a szépségápolással.
    Már egy ideje olvasgatok beauty blogokat (nem sokat és nem minden bejegyzést), de ennél a típusnál esett le, hogy mennyire különböznek egymástól a kategóriák és mennyire kiterjedt, sok esetben professzionális szintre jutott el a blogolás és maga a blogoszféra. 10-11 éve még pár embert és egoblogot jelentett, akik arc és név nélkül, álnév alatt írtak a saját életükről, most már az az általános szemlélet (lehet, hogy rosszul gondolom) karriert és pénzt jelent. A körülírásom valószínűleg nem hajszálpontos, valószínűleg meghatároz, hogy én mikor kezdtem és hol (a freeblogon – amióta megszűnt a szolgáltató, mintha egyfajta unortodox kategóriát jelentene az, hogy “freeblogos volt”:D). Ahogy azt is meghatározza valamennyire, hogy milyen blogokat szeretek olvasni – főleg abban, hogy szeretem, ha valaki a maga örömére ír, mert ez a hobbija, és nem tisztán az a célja, hogy pl. pénzt keressen vele vagy kirakat legyen. (Az utóbbi a könyveseknél rettenetesen átlátszó.)

    Ui.: Teljesen más, de: Naturally Yours lett a töprengés vége. Annnnyira szép!

    Kedvelik 1 személy

    1. A név nagyjából sehogy sem illik ide. 😀 De olyat szerettem volna, ami valahogy kedvességet, “finomságot” kódol, és hozzám kötődik nagyon szorosan, nem egy témához. Mosogatás közben ez ugrott be. 😀
      Említetted már és a blogodon is láttam, hogy te már nagyon tapasztalt vagy ezen a téren, akár a saját niche-ed ismeretéről, akár a szolgáltatókról van szó, sok tekintetben izgalmas lehet látnod a változásokat, de elhiszem, hogy ezek között sok a zavaró és nem kívánt változás. Viszont azt hiszem, könyvesként vigasztaló lehet, hogy sokkal állandóbb értékekről írsz, mint egy szépségblogger. 🙂
      És akkor most kezdek ujjongani! Meg is érkezett már a paletta? Mikor mesélsz róla?

      Kedvelés

      1. De sokkal izgalmasabb név, mint az obligát Kismariska Beauty Blogja és társai.:)
        Jaj, nem azért írtam, hogy felvágjak vele, milyen régóta blogolok, csak erre az időintervallumra tudok valamennyire érdemben nyilatkozni. Beauty blogokat nem követek olyan régen, hogy a változásokat elemezgessem, de pár blogpostból úgy tűnt, hogy régen ebben a szegmensben is megvolt a kis közösség barátságos légköre, amit még nem legyintett meg az üzletiesség szele.
        Más: hogyhogy a beautyknál nincs bloglista azokról, akiket az adott blogger követ? Még a freeblogos időkben dagadt az ember keble, ha felkerült vkinek a linklistájára.:) Vagy ha egy postja megjelent a főoldalon, kár, hogy nincs már ilyen ( vagy én nem futottam még bele).
        Alapvetően nem érdekel, ki miért ír, de néha nagyon dühös leszek. Pl. amikor valaki sorra kapja a recenziós könyveket és az összes postja más blogokról van összeollózva.
        Annyira cuki vagy!:D Visszaolvastam a hsz-om, remélem, nem azt olvastad ki belőle, hogy könyvesként irigy lennék más blogok látogatottságára (nem véletlenül nem frissítettem a fb oldalt évek óta)…
        Igen, megérkezett a paletta, annyira szép, hogy az éjjeliszekrényemen lakik a tokja.:) Sokkal pigmentáltabb, mint a Maybelline The Nudes (vagy én vagyok béna), szinte felfesti magát a szemhéjamra.

        Kedvelik 1 személy

        1. Haha, pedig elvileg akár Mariska Beauty Blogja is lehetett volna. 😀 (De gyakorlatilag nem hívhat senki Mariskának, úgyhogy ez a hajó elment. 😀 )
          Ez a “ki mit kap, és miért, és cserébe mit tesz le az asztalra” téma elég nehéz és megosztó kérdés, ítélkezés helyett inkább a nyugodt lelkiismeret fontosságát hangsúlyoznám. 🙂 Persze, hogy nem az irigységet olvastam ki a hozzászólásodból, egyszerűen sok a tapasztalatod, sokat láttál már a webkettőn. 🙂
          A személyes linktár manapság már tényleg kiment a divatból, szerintem régebben még láttam pár helyen. Részben talán dizájn kérdése is, sok szép, letisztult sablonhoz annyira nem illik az oldalsáv. Amúgy tényleg hihetetlen jó érzés fölkerülni más olvasmánylistájára, nagyon köszönöm neked. 🙂 Egy ideig, még az elején nekem is kinn volt az oldalsávban a követett blogok listája, de egyszer valami elromlott a widgettel, összecsúszott a lista, és levettem az oldalról. Viszont most már lehet berakni egyéni html kódot is, úgyhogy semmi akadálya, hogy egyesével összeszedjem a kedvenceket.
          A Zoevára meg csak ennyit üzennék mindenkinek, aki szereti: ❤ ❤ ❤

          Kedvelés

  4. A Mariska csak egy példa volt, a számvitel tanár tehet róla, ő példálózik állandóan Mariskával meg Mucikával.:)
    Bevallom, kényelmi okokból használom a linklistát, mindent elérek a saját oldalamról. Óh, magadnak köszönd, egyszerre tudsz lelkesítő és mértéktartásra késztető lenni, pl. a Zoeva palettád kihasználásával. Ennek a szemléletnek köszönhetően nem támadok majd rá a Maybelline Burgundy Barjára, szóval én köszönöm.:)

    Kedvelik 1 személy

    1. Na jó, neked könnyű a saját bloggal. 😀 De én évekig csak olvastam másokat, és nagyon boldog voltam, mikor rájöttem, hogy nem kell egyesével végigkattintgatni a blogokat, van-e új bejegyzés, hanem a Google Reader szépen összegyűjti nekem. Amikor az megszűnt, akkor tértem át a Bloglovinra, és máig örömmel használom.
      Nyilván te tudod a Burgundy Barról, valóban szükséged van-e rá. Vagy nincs. De számomra nagyon felszabadító érzés, hogy teljesen hidegen hagy, kapható lesz-e már a Glamour-napokon, vagy hogy egyáltalán jól állnának-e ezek a színek. (Szerintem nem, kivéve, ha direkt kisírt szemű hatást szeretnék elérni. 😀 ) Arra leszek egy icipicit kíváncsi, hány eladó lesz belőle néhány hét vagy hónap múlva a beauty csoportokban meg a KM zsibin.

      Kedvelés

      1. Így valóban más – nyilván, ha ezt szokom meg, én is használnám a mai napig.:)
        Ez nekem is eszembe jutott, legalább 2-3 példány biztosan lesz, a féláras kupon elég csábító és az ember hajlamos emiatt könnyebben behajítani a kosárba. És vajon mennyiért tudják majd eladni? Én boldogan megválnék a The Nudes-tól, de ki venne meg egy használtat, ha féláron vehet egy újat is?
        Amúgy szép a Burgundy Bar, de nekem a The Nudes akkora csalódás volt, hogy már emiatt is tartózkodom tőle. Azt se szeretem, ha egy paletta csak fényes színből áll, és igazán csak a kifejezetten lilás árnyalatok tetszenek belőle, akkor inkább veszek egy monót. Meg a Zoevát mint márkát sem szeretném elhagyni.:)

        Kedvelik 1 személy

Kommentek

