Lengyel haul és helyzetjelentés a drogériákból | Vendégposzt

Nem mennék bele azoknak az érzelmeknek (tömény irigység) az elemzésébe, amelyeket Clara012-nek a lengyelországi drogériák kínálatáról készített fotói váltottak ki belőlem, inkább átadom neki a szót, de előtte gyorsan megjegyzem: igen, az üveg mögött többek között Holika Holika és Missha BB krémek sorakoznak.

Lengyel haul és helyzetjelentés a drogériákbólVendégposzt

Utazás előtt a legnagyobb izgalmat és fejtörést a neszesszerem összeállítása okozta. Egyrészt igyekeztem elvinni mindent, ami nehezen lenne beszerezhető  egy átlagos drogériában, másrészt nem akartam túl sokat sem pakolni, hogy legyen ürügy az ottani termékek kipróbálására. A haj- és testápoló terméket méretükből adódóan kint akartam megvenni, valamint sminklemosóból sem volt utazóbarát kiszerelésű darabom. Krémet nem vittem, mivel utazás előtt fogyott el a Benton Snail Bee High Content Lotion, viszont tettem el COSRX mézes maszkot, ami nem krém állagú, de nagyon jól hidratál, és úgy gondoltam, elég lehet, hiszen nyár van.

Több szempontból is érdekes kísérlet volt ez az egy hónap.

  1. A kihagyhatatlannak titulált termékeimről megtudtam, mennyire állják a sarat, ha csak rájuk lehet számítani.
  2. Az otthon maradt termékek közül mi hiányzik és mi az, ami eszembe se jut, ergo nem kell majd újravennem.
  3. Találok-e olyan terméket, amit újravennék később is. Előzetesen annyit tudtam kideríteni, hogy Rossmann van, DM nincs, így az előbbi kínálatát még otthon lecsekkoltam, és volt elképzelésem, hogy mit szeretnék venni.

Test- és hajápolás

haj és test.jpg

A hozzám legközelebb lévő Rossmannban nem voltak illatmentes Babydream termékek, így az illatosat vettem. Kellemes, Nivea-szerű illat, picit zavart, mivel el vagyok szokva az illatosított termékektől, de nem vészes. A fürdető hatalmas, literes kiszerelésű, igazi jolly joker: tusfürdő, sampon, arclemosó és folyékony szappan egyben. KM-en nem találtam meg, feltöltöttem, de még nem hagyták jóvá, így az INCI-ről beszúrok egy képet.Új bitkép.jpg

A felületaktív anyag ugyanaz, mint a Babylove fürdetőben (Cocamidopropyl Betaine, Lauryl Glucoside, Coco-Glucoside), mindkettő kíméletesen tisztít. Ez a Babylove-hoz képest jobban habzik, a Coco-glucoside (habképző) a Babydreamben a 4., a Babyloveban a 7. helyen van, gondolom ennek tudható be. Újravenném? Igen, már meg is vettem. Samponként jobban szerettem, mint a Babylove-ot.

A Babydream testápoló nagyon megtetszett, kellemes állagú, gyorsan felszívódik, minimális réteg marad, ami reggelre eltűnik, jól hidratál. Picit csípett, amit én az illatanyagnak tudtam be. Újravenném? Igen, de az illatmentes verziót szereztem be.

A Schauma balzsam borzalmas volt, túl híg, túl kevés  hatása, pedig nincs száraz vagy igénybe vett hajam. Kénytelen voltam megvenni az Elseve Extraordinary Oil balzsamját, ami az általam próbált legjobb balzsam. Sokadik tubus fogy belőle és nem tervezem lecserélni.

Sminkeltávolítás

IMG_20170807_075456.jpgAz egyik wishtrendes rendelés mellé kaptam két sminkeltávolító szettet utazáshoz. Nagyon kényelmes megoldásnak tűnt, így elvittem magammal, gondoltam, jó lesz ez, a megérkezésem napján úgysem fogok rohanni a drogériába. Nagyon rossz, csípte a szemem, a bőröm, durva tapintású a korong.

2.jpg

Nem vagyok az ilyen kiszerelésű termékek híve, de jobbnak láttam megvenni ezt, mint egy teljes méretű sminklemosót és vattakorongot, amelyeknek a 75%-t kidobtam volna. Borzalmas termék, bár szerintem minden hasonló termék ilyen rossz lehet. Kevés folyadék volt a korongokban, így egyáltalán nem volt kíméletes vele a tisztítás, csípte a bőröm, csípte a szemem. Egyébként ez egy 2in1 termék lenne, sminklemosó és arckrém… Jó vicc. A tanulság az, hogy az előre átitatott sminklemosó korongoktól jobb távol maradni.

IMG_20170805_195232.jpg

Vettem egy illatmentes Babydream törlőkendőt, amit többek között sminkeltávolításra is használtam. Sokkal jobb és kíméletesebb volt, mint a korong. A következő utazásra valószínűleg ezt választanám. Valamint ezt nem csak sminklemosásra lehet használni.

Arckrém

A lengyel idő hűvösebb volt, így nem bizonyult elégnek a COSRX mézes maszk, vennem kellett egy krémet, mivel feszült a bőröm. A második tubus meg besikerült, “csak úgy”.

5.jpgA Hebe nevű drogériában futottam bele ebbe a márkába. Ha jól emlékszem, a Balance vonal minden tagja mentes volt, krémek, lemosók, szemkörnyék-ápolók, és rozáceás bőrre szánt termékek is kerültek a kínálatba. A krémeik közül alig bírtam választani, mind olyan jónak tűnt. Maga a krém sűrű, testes állagú, nagyon jól hidratál. Felkenve nem éreztem nehéznek, inkább gazdagnak mondanám, de fontos figyelembe venni azt, hogy száraz a bőröm és ott koraősz-szerű idő volt. Külön öröm, hogy angolul is szerepelt a csomagoláson a krém leírása és olcsó is volt (kb. 1500 Ft).

4.jpgA másik krémem természetesen egy Ziaja termék volt. A márkaboltban találkoztam egy nagyon kedves, segítőkész eladólánnyal aki tudott jól angolul és nem jött zavarba, amikor illat- és alkoholmentes krémet kértem tőle. A termék állaga érdekes, hígabb, mint a másik, de eloszlatni nehezebb, olyan tapadós érzetű kenés közben. Jól hidratál ez is, de nem annyira, mint az előző, ezért ezt használtam nappalra, az Oillant pedig estére. Marad utána egy olajos réteg, ami bizonyos fizikai fényvédők felvitelét megkönnyítette, de annyira nem tetszett. Irritációt, pattanást, mitesszereket egyik sem okozott. Melyiket venném újra? Az Oillant! De annyi jó hidratáló van a piacon, hogy nem valószínű, hogy újra elkötelezném magam.

Speciális termékek

Vettem két fátyolmaszkot, de hogy hol, azt a következő bekezdésben írom le.sheet masks.jpg

A Missha maszkot vettem elsőnek. Elég nehezen sikerült eldöntenem, hogy melyik hatóanyagot válasszam, de a ginzeng régóta érdekelt, így végül ez landolt a kosaramban. Nagyon büdös a maszk, a ginzeng hírhedten szagos, de mellé tettek még egy jó erős illatanyagot, a kettő kombinációja pedig nagyon átható lett. A tasakban, maszkban maradt annyi szérum, hogy a nyak-dekoltázs-váll területét is bekenjem. Sokáig éreztem magamon az “illatot”, de szerencsére másnapra eltűnt. Másnap reggel semmilyen pozitív vagy negatív szemmel látható változást nem tapasztaltam, viszont a bőröm érezhetően irritáltabb volt. Valószínűleg ez az illatanyag hibája, a ginzenget nem írom le ennyi tapasztalat után, de ez a maszk nálam felejtős.

A másik maszk már sokkal jobban teljesített, de nem nyújtott semmi különlegeset. Erősen mézillatú, ami télen szerintem kifejezetten kellemes lehetne. Ebből is jutott bőven a nyak-váll-dekoltázs területére is. Irritációt nem tapasztaltam, másnapra szép, hidratált lett a bőröm. Ha helyben lenne, lehet újravenném, de megnéztem eBay-en, és ott sokkal jobb áron van, így érdemesebb megrendelni. Egyébként én nem ismertem a márkát, de eBay-en is kapható több termékük, valamint az INCI alatt írják, hogy Koreában készült a maszk.

purederm inci.jpg

A két fátyolmaszkról a képet köszönöm Marcsinak!

Drogériaturizmus

Két drogéria volt: az egyik a Rossmann, a másik a Hebe. A Rossmannban hasonló a felhozatal, mint itthon. Kiemelném viszont, hogy árultak Real Techniques ecseteket, és itt már kapható volt a sokak által várt L’Oréal Lash Paradise/Paradise Extatic, de az ára meghaladta a lélektani határt, amit én szempillaspirálra költenék.

6.jpg

A Hebe drogériában annyi kincs volt, nagyon kellemes hangulatú az üzlet és az eladók is segítőkészek voltak ott, ahol én jártam. Ahogy fentebb írtam, nagyon tetszett az Oillan márka Balance vonala, és nagyon jó minőségű saját márkás ecseteket is láttam (1500-2000 Ft/db).

9.jpg

Rengeteg felkenős maszkot és fátyolmaszkot is árultak, egyik sem tűnt kihagyhatatlannak, de tetszik, hogy volt választék. A mézes maszkot innen vettem.

IMG_20170809_112136.jpg

A sminkek közül kiemelném a Bell Hypoallergenic márkát, ami olcsón, szép INCI-s sminktermékeket kínál.

Voltam Sephoraban, nem akartam semmit sem venni, csak szét akartam nézni. Szinte fájt látni, mennyit képesek elkérni egy-egy sminktermékért. Mivel az Inglot lengyel márka, szétnéztem itt is. Minden héten bementem, mivel nem tudtam eldönteni, hogy melyik pirosítót vegyem meg. A vége az lett, hogy KM-en megnéztem az INCI-t és megláttam, hogy illatosított, így végül nem vettem egyet sem.

Bydgoszczban volt egy olyan drogéria/fodrászkellékes, ahol rengeteg koreai terméket árultak. Volt itt egy rakat maszk, aloe vera gél, BB krémek, arcápolók. Mikor elsőnek megláttam, gyorsan haza is mentem, mert nagyon sokat vásároltam volna, így inkább higgadt fejjel visszamentem egy héttel később. Ezeken kívül sok népszerű márka terméke megtalálható: Pupa, The Balm, Bomb Cosmetics, Yankee Candle, Revlon.

Varsóban is találtam a szállásomtól két percre egy koreai termékeket forgalmazó üzletet. Mikor elsőnek megláttam, annyira megbámultam a kirakatot, hogy hatalmasat estem a forgalmas utcán. Aztán másnap, a testi épségemre jobban ügyelve be is mentem. Vásárláson már nem járt az eszem, mert a bőröndöm cipzárját csak isteni segítséggel tudtam összehúzni, de azért felmértem a felhozatalt.

IMG_20170807_143843.jpg

Zsákmány

IMG_20170910_134333.jpgVettem négy Catrice mono szemhéjpúdert, ez kicsit feleslegesnek tűnhet, de féltem, hogy itthon nem találnék meg bizonyos árnyalatokat. Így is lett, szóval jól döntöttem. Vettem egy Hean High Definition szemhéjpúdert, ami nagyon krémes és kellően pigmentált, a Catrice-hez hasonló árban volt. Nem igazán szoktam sminkelni a szemem, de néha jól esne valami izgalmasabb sminket csinálni, viszont egy palettához nem akartam magam elkötelezni.

A Bell Hypoallergenic márkától vettem egy pirosítót és egy korrektort. A pirosító tetejét meg kellett kaparnom, azóta jól működik. Nem ez a legpigmentáltabb darabom, de legalább nem tudok bohóc orcákat festeni vele, kellemes őszi szín, viszonylag tartós. A korrektor legnagyobb erénye a szép INCI, ezt már vásárlásnál is tudtam, de mivel 600 Ft se volt, megvettem. A színe sötétebb, mint ami nekem ideális lenne, de “szerencsére” nincs olyan erős fedése, hogy ez látszódjon. Krémes állagú, egyáltalán nem szárít, de cserébe nem marad a helyén, beleül a ráncokba, egész nap törölgethetem. Ha púderrel fixálom, akkor jobb a helyzet, de azért naponta érdemes többször ránézni így is.

Találtam egy narancsos-korallos színű Revlon rúzst, 828 Carnival Spirit az árnyalat neve.  ‘Shine’ finishű rúzsok közé tartozik, így nem annyira pigmentált, hanem olyan, mint egy színezett ajakápoló. Szerettem volna egy ilyen árnyalatot színezett ajakápolóból, így nagyon örülök, hogy rátaláltam erre.

Az utolsó termék a Hebe drogéria saját márkás ecsete, ami fantasztikusan puha, kellően tömött. Kevésbé pigmentált pirosítók mellé szeretem használni. Nagyon jó formájú és minőségű ecsetek voltak a kínálatban, valószínűleg vettem volna még két-három darabot, ha nem tavasszal rendeltem volna magamnak egy ecsetkészletet.

Egy aranyos történettel zárnám a bejegyzést, aminek még tanulsága is van. Gyakorlatom alatt találkoztam egy 90 éves, végtelenül aranyos nénikével, akinek hihetetlenül sima és puha bőre volt. Voltak ráncai a szeme és szája körül, de én 70 évesnek tippeltem volna. A tutoromnak is feltűnt és megdicsérte, hogy milyen szép bőre van. Azt mondta a néni, hogy fiatal kora óta minden nap alaposan bekeni magát Nivea krémmel. Na nem a Niveát szeretném reklámozni, csak jó tudni, hogy a lelkiismeretes hidratálás ennyire kifizetődő.

 

 

 

Reklámok

Lengyel haul és helyzetjelentés a drogériákból | Vendégposzt” bejegyzéshez 9 hozzászólás

  1. Vártam a külföldi szerzeményes posztodat. Jó tudni hogy vannak koreai termékeket forgalmazó boltok. Nálunk van Sephora és Douglas is, csak azt sajnálom, hogy nem igen nagy a kínálat koreai termékek terén és az is pofátlanul drága.

    Kedvelik 1 személy

    1. Koszonom hogy elolvastad 🙂 Douglas van Debrecenben is, de a Sephora uj volt nekem. Kicsit olyan volt mintha muzeumban lettem volna, vegre lattam eloben azokat a hires sminktermekeket amiket a kulfoldi youtuberek videoiban latok. Eleg vagany, hogy helyben lehet kapni koreai termekeket, így szélesebb korhoz eljut: pl. Lattam bydgoszczban hogy egy anyuka ket lanyaval ezekbol vasarolt. Lengyelorszag nincs annyira messze tolunk, igy lehet par ev mulva nalunk is lesz erre lehetoseg 🙂

      Kedvelés

  2. Már a képek láttán megindult a nyálelválasztásom, nagyon ügyes vagy, hogy csak ennyi mindent vettél. A Hebe ecset kinézetre hasonlónak tűnik a régi Ebelinekhez (fényes, fekete nyél, hihetetlenül puha, de nem annyira tömött szőr), szeretem őket használni.
    Kicsit irigylem a lengyeleket a koreai választék miatt (jó, minden miatt, amiket írtál…) – oké, hogy már kaphatóak magyar webshopokban, de az eredeti ár másfél-kétszereséért. Ez a lengyel boltokban is így van?

    Kedvelik 1 személy

    1. Sajnos igen a koreai termekek dragabbak itt is, de legalabb helyben van es igy nincs pk. A valasztek sem olyan nagy, az en kedvenc koreai termekeimmel, markaimmal nem talalkoztam. De kezdetnek jo 🙂

      Kedvelés

  3. Én is vártam ezt a beszámolót 🙂
    Marcsinak mondanám, hogy a tömény irigység megvolt nálam is 😀 Real Techniques a Rossmannban, koreai termékek, még ha csak néhány is, na és az a sok fátyolmaszk…el tudnék bogarászni egy darabig azt hiszem. Sephorában én sem voltam még, egyszer azért megnézném élőben azokat a híres dolgokat…habár elég idegenül érezném magam azt hiszem. Engem már a Müllerben a Lancome meg Clinique termékek közt is elfog valami áhitat, ami egy másik világnak szól (akkor is ha egyszer vettem egy Lancome hidratálót és nem volt nagy szám…)

    Kedvelik 2 ember

    1. De örülök, picit féltem tőle, hogy unalmasnak fogjátok találni. Még az eszembe jutott, hogy a Hebe drogériában volt egy giga mega kiszerelésű fátyolmaszk csomag. Ha jól emlékszem 30 db volt benne és nem volt kifejezetten drága, sokkal olcsóbbra jött ki, mint a normál egy darabos kiszerelés. Hátránya, hogy ömlesztve volt egy simítózáras tasakban, én félnék, hogy kiszáradna. De barátnővel lehetne felezni 🙂

      Kedvelés

  4. Micsoda lelkierőd van, én tuti szétvásároltam volna magam 🙂 Sephora? Hát végem lenne 🙂 Nem is a nagy márkák miatt, hanem a választék okozott volna gondot.
    Azokat a Catrice Lumier szemfestékeket addig nézegettem, míg kifutó lett és a turiból vettem egyet. Szemre nem vált be, de finom highlighterként nagyon szeretem arccsonton.

    Kedvelik 1 személy

    1. Köszönöm 🙂 Azért nem csak a lelkierőmnek köszönhetem, hanem annak is, első héten találtam rá erre a helyre és ha én akkor nekiesek az állványnak és lefosztom, akkor a maradék 3 hétben kenyéren és vízen élhettem volna. A catrice tippet megjegyzem, kipróbálom majd úgy is.

      Kedvelik 1 személy

Kommentek

