Minden nap ünnep

Amikor meglepnek. Amikor a tudatos(nak szánt) vásárlások tervezettségét, kiszámíthatóságát és lényegében monotóniáját megtöri az ajándékozó figyelmessége. Amikor gondoskodnak rólad. Minden nap ünnep. 

Minden nap ünnep

Azt ígértem, hogy a L’Occitane dobozról szinte biztosan nem hagyományos tesztet fogok írni, mert az ajándék személyessége miatt nehéz lenne teljesen objektívnek maradni. A tényszerű közlések helyett inkább érzésekről mesélek.

Különlegessé fogja tenni a napod

Ezt Clara012 mondta, amikor arról meséltem neki, hogy olyan szép a L’Occitane doboz és számomra olyan különleges, hogy még nem akarom elkezdeni használni a benne lévő termékeket, inkább tartogatom őket egy különleges napra. És tényleg. Mintha valaki azt mondaná, legyen szép napod.

Megjegyzés: a rend kedvéért belinkelem az összetevőlistákat, és ejtek is róluk egy-két szót, de most nem ez a lényeg. Tudom, hogy bőrápolásról írni (is) felelősség, látom, hogy nemcsak a Habos Kakaón, hanem máshol is nagyon népszerűek azok a bejegyzések, amelyek konkrét termékajánlókat tartalmaznak (kívánságlisták, bőrápolási rutinok stb). De én most kibújok a felelősség alól.

fb loccitane

L’Occitane Aromachologie helyreállító sampon

Valahol Provence-ban sétálok, vadvirágos réten. Erős a napfény, nem éget, de mindent átforrósít. Sosem látott növények levelét dörzsölöm szét, körbeleng az egyszerre édes és keserű, az erős, mégis testetlen illat. Egy elhagyatott házban száraz levendulacsokrok függenek a falon, hűvös a kő a talpam alatt. Hirtelen eszembe jut a Váratlan utazás és Hetty King, aki akkor válik valóban sikeres íróvá, amikor egzotikus tájak helyett arról kezd írni, amit igazán jól ismer. Az otthonáról (S05E03, Memento mori). Elbizonytalanodom és fölébredek. Nem látom a fényt, betakar a hajam. Mi ez az illat? A hajam illatozik. Még sosem jártam Provence-ban.

leonard-cotte-300212
Forrás: Léonard CotteUnsplash
freddie-marriage-115466
Forrás: freddie marriageUnsplash

A száraz, károsodott haj ápolására szánt sampon az SLES mellett egyéb, közepes erősségű, illetve gyengébb felületaktív anyagokat, némi panthenolt és glicerint, továbbá természetesen illóolajakat és parfümöt tartalmaz. Szilikonmentes. Szerintem a száraz hajon inkább a balzsamok és pakolások, illetve a nagyon kíméletes bánásmód segíthet. Az én normál-zsíros fejbőröm hamarabb zsírosodik ettől a sampontól, a hajvégeim pedig ugyanúgy igénylik az ápolást, mint bármilyen más sampon mellett.

loccitane sampon

L’Occitane mandulás tusolóolaj

Besötétedett, esik az eső, a kezem vajtól csillog, a konyhában vaníliaillatú a levegő. “A sütőt elő kell melegíteni, de ne legyen túl forró!” Anya összeállítja a linzer tésztáját, kinyújtja, versengve szaggatjuk a kedvenc formáinkkal. Valaki csak a sütésre figyel, tepsiszámra sül a linzer, ha nem figyelsz oda, egy pillanat alatt megég. “Az az elegáns, ha szép világos marad a sütemény.” A legjobb rész a lekváros ragasztgatás, mindenkinek van szíve csücske, de apát nem lehet felülmúlni, aki szerint bármilyen sütemény jobb lesz, ha teszel hozzá egy kis lekvárt. Ha sokat teszel hozzá, még jobb lesz. Szilvalekvárral nem szokás linzert tölteni, pedig neki az a kedvence. A spájzban gondosan letakarva pihennek a linzerek, tálalás előtt könnyű porcukorfelhő lengi be őket, és a vendég, aki épp azon elmélkedik, milyen ízűt válasszon, nem is tudja, hogy az egész család keze munkája benne van abban a darab süteményben.

chinh-le-duc-294437
Forrás: Chinh Le DucUnsplash

Alig habzik, egyszerre csak keveset érdemes használni belőle, úgy lehet a legjobban eloszlatni. Parfüm, mesterséges illatanyagok, rozmaringkivonat – valószínűleg nem érzékeny bőrre találták ki. Szőlőmag-, édesmandula- és napraforgóolaj ápolja annyira a bőröm, hogy ha nem állok fél óráig a forró zuhany alatt, akkor a további testápolózás számomra (majdnem) fölösleges. Spórolnék vele, hogy sokáig tartson, igazi őszi-téli különlegesség, de nekem valójában nyáron sem volt ellenemre, hogy édes, vajas süteményként illatozzam tusolás után.

loccitane mandulás tusolóolaj

L’Occitane sheavajas kézkrém

Megszületett a legkisebb testvérem. Anya megengedi, hogy segítsek a baba körül. A pelenkázón tartja a babakozmetikumokat, én pedig naponta glédába állítom a törlőkendőt, a hintőport, a krémet, az olajat. Nem tudom, anya észreveszi-e, hogy a dobozok nagyság szerint kerülnek egymás elé, hogy ne takarják egymást, plusz a pelenkázás műveleteinek sorrendjét is figyelembe veszem, hogy a leginkább a keze ügyébe essenek a dolgok. Lehet, hogy így kezdődött ez a kencemánia? Vagy még korábban, olyan korán, amire nem is emlékszem? Csak mesélik, hogy egy doboz babakrémet kentem szét szép csendben és gondosan magamon, egy porcikámat sem kihagyva. Hiszen a szép bőr egyik kulcsa a hidratálás. Ez a kézkrém babatörlőkendő-illatú. Tehát bababőröm lesz tőle.

loccitane kézkrém

A tubusban lévő krém összetevői között vannak hasznosnak és kevésbé hasznosnak tűnő összetevők, a lista vége felé szereplő alkohol például határozottan az utóbbi kategóriába tartozik. A kenőcsösség nem jelent automatikusan nehéz, zsíros textúrát: könnyű eloszlatni, gyorsan beszívódik, nem hagy csúszós, tapadós réteget. Az én kezem nem extrán száraz, nekem pont megfelel a tudása, de nagyon száraz bőrre nem hiszem, hogy ez a csodaszer.

loccitane

Mindennapi luxus, hétköznapi emlékek, ünnepi pillanatok. Bénácska marketingszöveg is lehetne, bár nem annak szánom. A bejegyzés kétféle tónusával azt próbáltam érzékeltetni, hogy esetenként nem a márka a lényeg, nem az ár-érték arány a fontos, és néha az INCI-n is túl lehet lépni. Tudom, hogy megérted.

Ha tetszett, amit olvastál, többféle felületen követheted a Habos Kakaót: Bloglovin Facebook | Instagram.

Reklámok

Minden nap ünnep” bejegyzéshez 21 hozzászólás

  1. Szép bejegyzés. Tetszik, ahogy hangulatokról és érzésekről írsz 🙂
    Sosem volt még L’Occitane termékem, de többször nézegettem már a weboldalt, a képek, tégelyek, flakonok, feliratok olyan békebeli hangulatot árasztanak, elképzelem az illatokat, és hogy egy nagy, régi kőházban vagyok szép bútorok közt, veszek egy levendulaillatú fürdőt, aztán a ház mögötti tornàcon üldögélve nézem a naplementét, közben a szél a levendulamezők illatát hozza.
    Nekem is voltak olyan dolgok, nemcsak kozmetikum, de pl ruhadarabok és egyéb tárgyak is, amiket őrizgettem, hogy majd egy különleges napon… de aztán eszembe jutnak nagyanyàm és anyu sose használt dolgai, mert majd egyszer… szóval rájöttem én is, hogy nincs mire várni 🙂 bármelyik nap különleges lehet.
    Gyerekkoromban az egyik legbosszantóbbnak azt találtam, hogy volt 2 szép étkészletünk, az egyiket karácsonykor és más ünnepeken használtuk, de a másikat se vettük elö hétköznap, hanem ilyen “maradék” tányérokat, ami inen-onnan megmaradt 1-1 db és ezt úúúgy utáltam 😀 : D

    Kedvelik 1 személy

    1. Pont, ahogy írod, a L’Occitane legtöbb termékét nem a hűdekülönleges összetevőlista, hanem ez a hangulat adja/adhatja el. 🙂
      A nagyon féltett ünnepi étkészlet nálunk is megvan, lehet találgatni, ki volt az, aki tört belőle. :$ (Iszonyú ügyetlen vagyok.)

      Kedvelés

          1. 😀 Legutóbb pink színű essence rúzsceruza volt az eszköz… 😀 Amit azért vettem amúgy mert a 4 éves filctollal festette a száját 😬 gondoltam annál jobb lesz ez… Nálunk is fehér a fal, van itthon egy fél doboz festék és néha lefestjük az alkotásokat

            Kedvelik 1 személy

  2. Imádtam ezt a bejegyzést ❤ A márka egyébként régóta izgatja a fantáziámat, s bizony elsősorban hangulati-érzelmi okokból. Így számomra sokkal hasznosabb most ez a szubjektív-meseszerű írás, mint egy korrekt elemzés. INCI-t tudok olvasni, de gondolatot nem – jó, hogy leírtad a tieidet 🙂

    Kedvelik 1 személy

        1. Nem magyar zsebekhez szabták, az biztos. Nem tartozik egyébként szorosan a témához, de mióta olvastam az ajándékozásról szóló bejegyzésed, sokszor eszembe jut, sokszor motoszkál a gondolataim között. Egyrészt erre a dobozra a kozmetikumoknál írt tippek megvalósításának tökéletes iskolapéldájaként tekintek, és bár akad pár tétel, amelyre magamtól is sikerült rájönni, a nyári ajándékozásokat teljesen ennek szellemében gondoltam át. Korábban pl. nem jutott volna eszembe sminkes kuponnal meglepni valakit, de az öcsém barátnője végül a diplomaosztós sminkjét készítette el velem a kupon beváltásával. (Ő is odáig van a Cocoa Blendért. 🙂 )

          Kedvelés

          1. De aranyos vagy, hogy így emlékszel rá 🙂 S milyen szerencsés az öcséd barátnője, hogy te vagy a “sógorasszonya”! Nekem a héten kétszer volt szükségem sminkesre (egy fotózás és egy esküvő miatt), de az egyik eléggé félresikerült. Jól jönne ilyenkor egy ügyeskezű rokonlány 🙂 Mindenesetre komoly tapasztalatokkal lettem gazdagabb, s az ilyesmiért mindig hálás vagyok – béna smink ide vagy oda. No, ez is elég off-topic lett 🙂

            Kedvelik 1 személy

            1. Tudod, igazából arra számítottam, hogy majd valami csajos hétvége keretében elkávézgatunk meg közben készül valami smink is, szóval egyszerre örültem és rettentem meg, amikor kiderült, hogy diplomaosztós smink lesz a kuponból. A fotózás milyen volt? Családi képek készültek? Vagy valami más volt az apropó? 🙂

              Kedvelés

  3. Wow! Remek poszt! Imádtam a hangulatát és sajnáltam, hogy már vége is! Tudtam volna még olvasni oldalakon keresztül! A süteményes résznél úgy éreztem, mintha ott lennék a konyhában. 🙂 A tusoló olaj nagyon szimpi lenne, ha szeretné a bőröm a mandula olajat.

    Kedvelik 1 személy

    1. Örülök, hogy ennyire tetszett, megpróbálok majd máskor is hasonlót összehozni. 🙂
      Pattanásos leszel a mandulaolajtól? Vagy allergiás vagy rá? (Ha esetleg érdekelnek az olajtusfürdők, saját tapasztalat alapján a Bioderma Atoderm olajtusfürdőt http://kremmania.hu/kremek/bioderma-atoderm-olajtusfurdo tudom ajánlani, bár egész más élmény tusolni ezzel, mint a L’Occitane-nal: a Bioderma csak nagyon kevéssé olajos jellegű, jobban fel is habzik, az illata pedig enyhe virágillat. Szokott lenni belőle tubusban 100 ml-es kiszerelés is.)

      Kedvelik 1 személy

Kommentek

