[Jolse] Juicyful Vitalizer Tone-Up Cream – Krémes utalások | Tesztelésre érkezett

A Fejtől s lábtól című regény egyik elbeszélőjét, a kolozsvári medikát nem igazán érdekli a szépségápolás. Orvosi tanulmányai mellett sem ideje, sem pénze szépítkezésre, kozmetikumvásárlásra. Amikor életében először elmegy a gőzfürdőbe, mégsem a masszázs vagy az iszappakolás csábítja el, hanem egy “tejcréme”: az öltözőkben virágos porcelántálban tartott, ingyen kipróbálható Erdélyi gyopár a bőr finomítását és fehérítését ígéri, a reklám működik, a marketing célba talál, a medika vásárol egy tégellyel.

krémes utalások

Gyopárkivonat ugyan nincs a Juicyful Vitalizer Tone-Up Creamben, amelyet a Jolse-tól kaptam tesztelésre, de fehérítést, ragyogást, energiával teli bőrt és hidratálást ígérnek a csomagoláson. Mi valósult meg ebből egy hónapnyi használat után?

Előjelek

Az összetevőket csoportosítva látható, hogy

  • ötféle szilikon,
  • ötféle vízmegkötő,
  • többféle emolliens,
  • niacinamid,
  • titánium-dioxid
  • és jó pár növényi kivonat szerepel az INCI-ben, a sor végén parfümmel. Sajnos a ceramid és a Chondrus Chrispus Powder (írmoszat-por) sincs túl elöl, pedig jókat írnak az utóbbiról: képes védeni az UV-sugaraktól.

Vagyis elvileg minden adott az ígéretek betartásához, hiszen a vízmegkötők növelik a bőr víztartalmát, az emolliensek és a szilikonok pedig segítenek megtartani a vizet. Hidratálás: pipa. A niacinamid – ahogy látom – nagyon divatos lett, és szerintem ennek az áll a hátterében, hogy sokoldalú hatóanyagról van szó, amellyel sokkal kevésbé macerásan lehet elérni a pigmentfoltok halványulását, mint mondjuk egy aszkorbinsavas szérummal. A titánium-dioxid a negyedik összetevő, föl is kaphatod a fejed, bizony, egy fizikai fényvédő, mégpedig a jobban fehérre meszelő fajta. Vagyis a fehérítés is, így vagy úgy, de: pipa. A ragyogás magától is jön, ha a bőr egészséges és kellően hidratált, de ebbe a krémbe egy kis csillámpalát és szintetikus fluorflogopitet is pakoltak, biztos, ami biztos. Ragyogás: pipa.

Tapasztalataim

A krém szerintem klasszikus Nivea-illatú, először sűrűnek tűnik, elkenve mégis valahogy tejes állagú. A sima fehér krémben időnként előfordul egy-egy icipici rózsaszín gömb, mikrokapszula, amely elvileg vitaminkapszula. A reggeli rutinba építettem be.

Pozitívumok

  • A szilikonok miatt szépen eldolgozható, és nálam primer helyett is beválik: a pórusfeltöltő hatás úgy is megmarad, hogy még rákerül a fényvédő.
  • Rétegezhető, nem pereg.
  • A tubus praktikus, kényelmes, szeretem. Mivel a mennyiség hatalmas, 100 ml, ezzel a krémmel végre elkezdtem rendszeresebben ápolni nappal is a nyakamat és a dekoltázsomat is.
  • A hidratáló hatással elégedett vagyok, talán még sok is nyáron az én bőrömnek. (Nem szívódik be villámgyorsan.) Kíváncsi vagyok, a hidegebb időszakban mennyire fogom szeretni.
  • Szerencsére a gyakorlatban nem érzékelhető a csillámok jelenléte, nem ezektől lesz fényes a bőröm.
  • Irritációt, pattanásosodást nem tapasztaltam.

DSCF3498DSCF3499DSCF3500

Negatívumok

  • A fehér réteg, amit hagy a krém, önmagában nem olyan jelentős, de a Bioderma LEB-bel együtt már sok. Smink nélkül ijesztő az arcom.
  • A krémben lévő niacinamid százalékos aránya nem ismert, és mivel a Juicyful krém tesztelésének egy része egybeesett a Mad Hippie C-vitaminos szérumom elhagyásos tesztjével, nem hallgathatom el, hogy szerintem a pattanásfoltjaimra kevés hatása volt ennek a krémnek. A Mad Hippie visszahozatalával viszont látványosan javult a helyzet.

DSCF3497

Összességében

Mivel magamtól biztosan nem vettem volna meg, örülök, hogy kipróbálhattam ezt a krémet: lett egy jó primerem (jobb, mint a Trend It Up), amely ráadásul ápolja is a bőröm. Száraz bőrre szerintem aláhidratálással lehet jó, zsírosra megfelel, normálra valószínűleg tökéletes. Mármint az állaga. Nem hiszem, hogy érzékeny bőrön érdemes kísérletezni vele. Leginkább optikai tuningnak alkalmas, a koreai ízlést tökéletesen kiszolgálhatja.

Beszerzés: Jolse

Függelék I. – A krémben található kivonatokról

A legegyszerűbbnek az látszik, ha megpróbáljuk elkerülni az illóolajokat a kozmetikumainkban, mert irritálhatják a bőrt. Azt hiszem, ha csak a tudatos korszakomat nézem, rendszeresen nem használtam még olyan arckrémet, amelyben ennyiféle, illóolajat is tartalmazó növényi komponens lett volna: teafa, rozmaring, borsmentalevél, citromfű, levendula, kamilla és krizantém. Számomra új információ, hogy az illóolajok segíthetik a kozmetikumok aktív hatóanyagainak bőrbe szívódását. Ugyanakkor nem lehet megfeledkezni az irritáció és a fototoxikusság kérdéséről.

  1. Irritáció: ebben az absztraktban egyebek mellett bőrérzékenyítőként említik a teafát, a kamillát, a levendulát és a borsmentát. A kamillával kapcsolatban a FutureDermön is kifejtik, hogy bár bőrnyugtató összetevőként ismert, vannak, akik allergiásak rá, az ő bőrüket nyilván nem fogja nyugtatni. (Ebben a cikkben egyébként az is szerepel, hogy a teafa- és a levendulaolaj együtt ösztrogénszerűen hathat, egyes tanulmányok összefüggésbe hozták a két illóolajat a gynecomastiával, vagyis a mell megnövekedésével férfiaknál. Viszont, ahogy láttam, egy sor ezen összefüggést cáfoló tanulmány is született.)
  2. Fototoxikusság: elvileg a levendulát kivéve egyik sem fototoxikus, a krizantémról pedig nem találtam ezzel kapcsolatban információt.

Vannak-e előnyei ezeknek az illóolajoknak a kozmetikumokban? Mondjuk úgy, hogy lehetnek. A teafaolaj köztudottan beválhat pattanások ellen, a rozmaring erős fertőtlenítő, a citromfű gyulladásgátló. A kamilla előnyét már említettem, egyedül a levendula az, amely, úgy tűnik, pusztán erős illata miatt kerül a kozmetikumokba. Hasonló a helyzet a borsmentával is, bár egy egereken végzett kísérlet alapján serkentheti a hajnövekedést. Kimaradt valami? Persze, a legizgalmasabbat hagytam a végére: a krizantém kivonatának tirozináz-gátló hatása van, tehát csökkenti a melanintermelést, vagyis gátolja a pigmentfoltok kialakulását. (És ezt a kísérletet nem egereken végezték.)

Az általános véleményemet, hogy nekem nem érzékeny a bőröm, és eddig nem volt baja az illóolajos kozmetikumoktól sem, továbbra is fenntartom, és örülök, ha illatmentes, minél kevésbé irritáló kencék sorakoznak itthon. Mivel ez a krém bővelkedik az illóolajokat is tartalmazó növényi összetevőkben, most kevésnek éreztem volna a jelenlétüket mindössze a szokásos “nem örülök, hogy vannak, de engem nem irritáltak” megjegyzéssel kommentálni.

Függelék II. – A párbeszéd lehetősége

Ha eddig hiányérzeted volt, hogy a bejegyzésnek semmi köze a címhez és a bevezetéshez, remélem, most elmúlik vagy enyhül. Nehéz lenne ugyanis kihagyni a Fejtől s lábtól “krémes utalásainak” vagyis az elbeszélők által említett, zömében bőrfehérítő kozmetikumoknak a listázását, esetleges elemzését, illetve összehasonlítását a Juicyful krémmel. Erdély és Korea versenyez, lássuk, mi változott a 20. század eleje óta.

Erdélyi gyopár tejcréme

Juicyful Vitalizer Tone-Up Cream

·       bőrfinomító hatás

·       fehérítés

Marketing

·       fehérítés

·       ragyogás

·       energiával teli bőr

·       hidratálás

·     gyopárlevél – A szöveg alapján valószínűleg a havasi gyopár (Leontopodium Alpinum) kivonata került a krémbe. A Krémmánia szerint antioxidáns és gyulladáscsökkentő. Nem véletlenül rakják pl. fényvédőkbe. Itt egy tanulmány a gyulladáscsökkentő hatás igazolásáról.

Kulcsösszetevők

·       titánium-dioxid

·       szilikonok

·       niacinamid

·       vízmegkötők

·       emolliensek

·       izgalmas és kevésbé izgalmas növényi összetevők

·       bársonyossá teszi a bőrt

·       finom érzést ad

·      nem fehérít (Az elbeszélő nem hisz a bőrfehérítésben, de a naptól védi a bőrét.)

·       illatos

Hatás, tapasztalat

·       puhává, ragyogóvá teszi a bőrt

·       fehérre meszel, vagyis a lemosásig fehérít

A női elbeszélő a tejcréme után egészen rákap a szépítkezésre. Egyszer frissen kapott ösztöndíjával bemegy az Angyal patikába, a város legtekintélyesebb drogériájába, és vesz egy tégely “Angyal-créme”-et. Elmondása szerint csodás érzés ezzel kenni magát, és a krém borsos árát majd az étkezésen megspórolja. (Talán nemcsak azért “angyal” a krém, mert a patikáról nevezték el, hanem valamilyen angelikakivonat is került bele.) Ugyanekkor vásárol “pipereboraxot” is, másnap pedig fogadalmához híven még egy fürt szőlőt (épp akkor van a szezonja) sem vesz magának. Később a krémek mellett még szépítő arcvizet említ a bőrápolási rutinja részeként. Nehéz nem látni a párhuzamot saját magunkkal: az impulzus- vagy gondosan megtervezett vásárlásokat a kedvenc offline vagy online üzletünkben. Kíváncsi vagyok, vajon a szépítő arcvíz alkoholos volt-e ekkoriban. A boraxról pedig annyit érdemes megjegyezni, hogy az INCI-ben Sodium Borate néven tűnhet fel, manapság leginkább pH-stabilizálóként használják, mert erősen lúgos (ennek következményeként nagy mennyiségben irritáló is). Egyes források szerint Európában az 1400-as évektől kezdve használták bőrfehérítésre, mérgező nehézfém-vegyületekkel együtt.

A férfi elbeszélő sebésznek tanul, és nagy hangsúlyt helyez a keze tisztán tartására, illetve ápolására. Teljes, esti kézápolási rutinja van: körömkefével a körmét, puhító szappanokkal a kezét tisztítja meg, “glycerin angol Créme”-mel bekrémezi és még cérnakesztyűt is húz rá.

A bőrfehérítésből manapság a pigmentfoltok halványítása érdekes számunkra, az ezt a célt szolgáló (vagy legalábbis ilyen marketinggel operáló) termékek piaca egyre bővül, Korea ebben élen jár. Pl. a C-vitamin, a niacinamid és az arbutin mellett továbbra is jelen vannak a természetes növényi kivonatok, sok esetben nem alaptalanul. Egy férfi ilyen aprólékos – bár saját maga által is nőiesnek tekintett – kézápolási rutinja szerintem manapság is sokunkból vált ki irigykedést.

Ha tetszett, amit olvastál, többféle felületen követheted a Habos Kakaót: Bloglovin Facebook | Instagram.

 

 

 

 

Reklámok

[Jolse] Juicyful Vitalizer Tone-Up Cream – Krémes utalások | Tesztelésre érkezett” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Hát ez is nagyon tetszett! A párhuzam a 2 történet között pedig különösen!!! Élvezet volt olvasni!
    Valamikor a kamilláról is azt olvastam, hogy nagyobb mennyiségben használva (nem tudom az mennyi) pigmentfoltokat okozhat a bőrön. Persze fényvédőt használva ennek kicsi az esélye.
    Nekem szerencsém van, mert növényi összetevőkre, illóolajokra nem érzékeny a bőröm. Használok is olyan kozmetikumot, ami illóolajos és jótékony hatású. Sajnálom azokat, akik nem tudnak ilyen termékeket alkalmazni.

    Kedvelik 1 személy

    1. Örülök, hogy tetszett! 🙂 (Magát a regényt is nagyon ajánlom, sokkal jobban, mint a krémet. 🙂 )
      Esetleg a kamilla illóolaja (még)is fényérzékenyítő, azért okozhat pigmentfoltokat? Őszintén megmondom, nekem nagyon nehéz eligazodni ebben az egész illóolaj- és növényiösszetevő-témakörben. Csak rengeteg olyan, általában ázsiai szerzős absztraktot láttam mostanában, amely azzal indított, hogy ez vagy az a növény évszázadok óta jelen van a hagyományos, népi gyógyászatban, ezért most megvizsgálják, van-e ennek tudományos alapja. (Vö. Pyunkang Yul.) És mindig akad kecsegtető eredmény. Ettől függetlenül nagyon-nagyon jó lenne, ha azokat a termékeket, amelyekre ráírják, hogy érzékeny bőrre valók, vakon is le lehetne venni a polcról, mert nem tartalmaznának mondjuk illatosítást semmilyen formában.
      És elárulod, milyen illóolajos kozmetikumokat szeretsz? 🙂

      Kedvelés

      1. A L’Oreal Extaordinary Rebalancing olajat használom főleg T-vonalra. Sajnos mesterséges illatanyag is van benne bőven 😦 Gondolom ezek tartósító hatásúak is, nélkülük hamar megavasodna.
        Az első ilyen jellegű olajam a Decleor Ylang-ylangosa volt, de az jó drága és nem vettem újra.
        Nem kozmetikum kategória pedig egy DM-es eukaliptuszos orrspray, amit eldugult nózim jobb szellőzése miatt használok viszonylag rendszeresen (orrsövényferdülés és havi hormonális okok miatt).

        Kedvelik 1 személy

        1. Az Extraordinary hajápolási vonalat én is nagyon szeretem a L’Oréaltól, meg anyukám nem INCI alapján választ magának kozmetikumokat, de a nappali és éjszakai krémre azt mondta, szereti. 🙂 Az ylang-ylang illata nekem nem jön be, az eukaliptusz igen, kisebb koromban sokszor kenegették Wick Vaporubbal a hátamat köhögős időszakban. 🙂

          Kedvelés

  2. A bevezető után kedvem támadt a regényhez is ☺ Az illóolajos rész is érdekes. Egy időben vonzott az aromaterápia, és olvasgattam kicsit a témában. Régóta használnak illóolajokat nemcsak szépségápolási, hanem gyógyászati céllal is. Azt mindenhol hangsúlyozzák h a valódi illók nagyon tömények, óvatosan kell őket használni, higítatlanul szinte soha, gyerekeknek bizonyos kor alatt nem is ajánlott, és vannak illók amik pl bizonyos betegségek esetén tiltottak; ha jól emlékszem pl a geránium ellenjavalt a hormonális hatás miatt nőgyógyászati betegsegek esetén.
    Sok pozitív hatást leírnak a bőrápolással, hajápolással kapcsolatban is. De sokan pedig pont kerülendőnek tartják őket, haszontalannak vagy épp károsnak a bőrre nézve (pl Paula Begoun). Én inkább igyekszem illatmentes terméket vásárolni, de ha már illatanyag, mégis picit jobban szeretem a természetes eredetű illatanyagot egy krémben. Viszont arra figyelni kéne a gyártóknak is h mondjuk nappalra szánt krémbe ne tegyenek citrus illókat pl

    Kedvelik 1 személy

    1. Csakis ajánlani tudom a regényt! 🙂
      Nagyon izgalmas, mennyi mindennel foglalkoztál már a bőrápolás témájában: múltkor a bio, most az aromaterápia. 🙂 Igen, szerencsére sok helyen írnak a helyes alkalmazásról. Paula Begoun “tiltásai”, irányelvei szerintem akkor nagyon jók, ha az embernek fogalma sincs, merre induljon el. Fel sem tudom mérni, Amerikában mekkora a hype körülötte, de gondolom, az amerikai hatalmas piacra szánva a termékeket, sokkal egyszerűbb olyan irányelveket kidolgozni, amelyek bárkire illenek. Tehát, ha az illóolajok haszna kétséges, egyszerűbb tiltólistára tenni őket. De ez csak az én nagyon egyszerű logikám.

      Kedvelés

      1. Paulát én időnként nem tudom hiva tenni őszintén szólva, de amit írtál abban van igazság. Egyszerűbb kerülni ami okozhat akár problémát is vkinek, mint részletes magyarázatokba kezdeni, amit nem mindenki fog figyelmesen elolvasni/megfogadni. Volt az a történet, h vki pert nyert az USA-ban mert nem volt ráírva a mikrohullámú sütőre konkrétan h ne tegye bele a macskát és az megdöglött..nem tudom h igaz volt-e ez, csak azt akarom vele mondani h talán jobb biztosra menni egy olyan piacon ahol az emberek könnyebben belekötnek bármibe 😀
        A bio érdeklődésem amúgy egy betegség miatt lángolt fel, akkor került a fókuszba h mi minden van abban amivel körülvesszük magunkat és amit magunkra kenünk. De ahogy írtam, először persze átestem a ló túloldalára 🙂 azóta finomodott a kép, hiszen nem minden az ördögtől való ami a boltokban kapható, és nem minden bio meg natúr amire az van írva 😦
        Ja és még hàzi kencekészítéssel is foglalkoztam, Tindigoval együtt lelkes tagja voltam egy ilyen oldalnak, de én is rájöttem h bizonyos alap dolgokat meg lehet csinálni itthon, sok mindenhez viszont kell a komolyabb felszerelés/háttér.

        Kedvelik 1 személy

        1. Igen, a mikrós sztori nekem is eszembe jutott! 😀
          Remélem, a betegség már nem aktuális. 🙂 Viszont, ha már ilyen szépen kiderült, hogy te értesz ezekhez az otthoni kencés dolgokhoz, akkor kérdeznék. Tindigónak volt egyszer egy házi fürdőbomba-receptje (kókuszos), azt el is készítettem, karácsonyi ajándék lett belőle. De én csak ritkán fürdöm kádban, és a zuhanytabletták, különösen a Bomb Cosmetics illatválasztéka nagyon izgatja a fantáziám. Szerinted a fürdőbomba receptje a szívemnek kedves illóolajokkal felturbózva működhetne zuhanytablettához?

          Kedvelés

          1. Szerintem működhet a fürdőbomba, ahogy látom a zuhanytablettában is szódabikarbóna és citromsav van. A cosmio.hu-n is vannak jó receptek, anno én is válogattam onnan, van fürdőbomba recept is, illetve fürdőpraliné, igaz az kádban használható mert nem pezseg a vízben hanem elolvadva olajokkal-vajakkal ápol, ha mégis kádban fürdenél 🙂 Utóbbit én nem próbáltam még, de szeretném mert végre van kádunk az új lakásban 😀 és fürdőbombát is szeretnék én is készíteni.

            Kedvelik 1 személy

            1. Jaj, a praliné szótól mindig összefut a nyál a számban! 😀
              Gratulálok az új lakáshoz! 🙂 Szétnézek akkor a Cosmión, köszönöm.
              Egyébként láttam valamikor, hogy Szeliger mennyire odavolt az Alverde lábfürdősókért, én is kipróbáltam (illetve a barátomat is rávettem) – ehhez ugye csak egy lavór kell -, tök jó home spa. Utána hámlasztó (enzimes vagy AHA), majd krémezés, és közelítünk a babatalpakhoz. (És a barátom magától jelentkezik, hogy ráférne már egy kis ápolás a lábára… Hihetetlen!)

              Kedvelés

              1. Köszönöm☺ már egy éve itt lakunk igazából de a gyerekek most 4 és 2 évesek, nemigen volt időm kádfürdőre…😊
                Hú ezt a lábfürdős-lábápolós programot is meg kell csinálnom..hátha férj is kedvet kap 😀
                Még az elemental.eu oldalon is nézelődhetsz recept ügyben, bár sztem a fürdőbomba receptek nagyjából hasonlóak. Itt is van webáruhàz is mint a cosmio-n.

                Kedvelik 1 személy

Kommentek

