Papírforma – A’pieu és Mad Hippie | Teszt

Beköltözött hozzám az őrült hippi és friss társa. Az egyik a hűtőt nézte ki magának, a másik konszolidált módon meghúzódik a többiek között. Az egyikkel csak reggelente találkozom, a másikkal általában az estéket is együtt töltjük. A hippi rögeszméje a foltmentes, makulátlan környezet, társa pedig a nyugalomért rajong. Próbálok a kedvükre tenni, ők is hozzák a papírformát, így szent a béke. 

Papírforma

Nyári lakótársaim úgy teszik a dolgukat, hogy nem sok vizet zavarnak. Nem nehezítik meg az életem, számíthatok rájuk. Minden nap. Nem alaptalanul mondom ezt, teszteltem.

Mi a papírforma az A’pieu Fresh Mate Tea Tree éjszakai maszk esetében?

Az INCI alapján:

A nyári kívánságlistás bejegyzésemben azt írtam, a teafaolaj és az aloe vera miatt vágyom erre a krémre, a bőröm zsírosságának mérséklését és könnyed hidratálást vártam.

  • Az aloe veráról köztudott, hogy nagyon jól hidratál, gyulladáscsökkentő, sebgyógyító. Némi olvasgatás után az is kiderült, hogy ezért a benne található aloesin a felelős, amely ráadásul pigmentfolt-halványító hatással is bír. (A linkelt cikkben leírják, hogy a pigmentfoltokat okozó melanin termelődését katalizáló tirozináz enzim az, amelynek működését gátolni képes az aloesin. Ugyanerre használják a kojisavat, az arbutint és a hidrokinont is a kozmetikumokban. Mivel az aloesin kivonása a növényből időigényes, kísérletezni kezdek a mesterséges előállításával, a továbbiakban erről szól a cikk.)
haute-chocolate-styled-stock-photography-august-free-image-1
Forrás: Haute Chocolate
  • A teafaolajat antibakteriális hatása miatt sikeresen lehet használni pattanások ellen: e tanulmány szerint majdnem olyan hatásos, mint a benzoil-peroxid. (Egyébként nagyon szeretem a LabMuffin blog Instagram-fiókját, mert a rendszeresen jelentkező Beauty Vocab “rovat” képei és magyarázatai számomra sokszor gondolatébresztőek.)

Tapasztalataim

Az INCI-ből az is látszik, hogy a rozmaring és fekete nadálytő kivonata miatt lehetnek kétségeink. A kövér porcsin és a réti here (Trifolium Pratense), ha nem is használnak, ártani talán nem ártanak. Az én bőröm nem igazán érzékeny, irritációt nem vettem észre. Sleeping pack, éjszakai maszk lenne a hivatalos funkciója ennek a gélnek, vagyis ez zárja le az esti rutint. A vizes-géles állag miatt szerintem nehezebb hidratálók fölé nem érdemes kenni (de alá igen), illetve én nappalra is szívesen használom. Sőt. Szívesebben használom nappalra.

IMG_20170608_110907

IMG_20170529_155253IMG_20170529_155316

Pozitívumok
  • Csak a krém előnyös oldalát látom: nem irritál, viszont mattít. Érezhetően kevesebb olajat termel a bőröm.
  • Ha nem az utolsó rétegként kerül a bőrömre, vagyis jön még rá a fényvédő, azzal sincs gond. Jól rétegezhető. Könnyű, pillanatok alatt beszívódik.
  • Úgy érzem, sikerült megtalálnom a tökéletes nyári, nappali hidratálót.
Negatívum
  • Hosszú távon kicsit szárít. (Lehet, hogy az enyémtől zsírosabb bőrnek ez meg sem kottyan.) A megoldásom: marulaolajjal keverem össze hetente egyszer-kétszer. Ki gondolta volna, hogy nyáron is kenni fogom…
Összességében

Megveregethetem a saját vállam, azt hiszem, jól választottam. Száraz bőrre szerintem kevés ez a krém, talán a kombinált bőrűek tehetnek még vele egy próbát, a T-zónára beválhat.

Beszerzés: eBay | Jolse

Mi a papírforma a Mad Hippie Vitamin C szérum esetében?

Az INCI alapján:

  • Nem aszkorbinsav, hanem egy C-vitamin-származék, a nátrium-aszkorbil-foszfát (SAP) az aktív összetevő. Azt már korábban is tudtam, hogy a többi származékhoz hasonlóan ez stabil, az aszkorbinsavval ellentétben nem oxidálódik. Nagyon jól jött a Tudományos Szépség cikke a C-vitamin-származékokról: az itt hivatkozott tanulmány alapján a SAP képes szabályozni a bőr faggyútermelését.
  • (Érdemes megjegyezni, hogy a FutureDerm cikke szerint bár az átlátszatlan, légmentes tubus vagy pumpás flakon a legjobb, a csomagolás kevésbé fontos, ha az aszkorbinsavas szérum oxidálódása a tét: a ferulasav és az E-vitamin jelenlétét kell inkább figyelni. Ebben a szérumban mindkettő van, plusz stabil C-vitamin-származék, örüljünk.)

mad hippie unboxing

Tapasztalataim

Két hónap folyamatos használat után tartottam néhány hét szünetet, majd újra használni kezdtem a szérumot. A reggeli rutinom része. Két pipettányit teszek az arcomra, nyakamra, dekoltázsomra.

Pozitívumok
  • Volt rá lehetőségem, hogy az arcom egyik felére a Purito régi szérumát, a másikra a Mad Hippie-t kenjem. A Purito már nem csípett (hónapok óta nyitva volt, eleve nem magas az aszkorbinsav-tartalma), a Mad Hippie pedig sem frissen nyitva, sem később nem csipkedett. A Purito folyékony, mászik ki a tenyérből, a Mad Hippie majdnem gélszerű.
  • Közvetlenül a fölkenés után csodaszép fényt ad a bőrnek, ez a beszívódás után eltűnik. A Purito nyújtotta ragyogás enyhébb és tartósabb. A Mad Hippie ragacsosabb, tapadósabb a bőrön, beszívódás után pedig feszülős érzetű. Ez a következő réteggel (hidratálókrém, fényvédő) megszűnik.
  • És most jön a trouvaille. Ez a szérum az én bőrömet tényleg mattítja. A folyamatos használat alatt is feltűnt, hogy akár kentem fölé a teafaolajos gélt, akár nem, sokkal kevesebbet szenvedtem a bőröm átfénylésétől, mint korábban bármikor. A megvonás során pedig észrevettem, hogy a nagy melegben kijövő pattanásaim sokkal csúnyábban és lassabban gyógyultak.

IMG_20170510_121931IMG_20170510_122026IMG_20170510_122048

Negatívum
  • Ez a szérum az én bőrömet egyáltalán nem hidratálja, bár vannak benne hidratáló összetevők.

IMG_20170608_112203

Összességében

Bár a skinlattén olvasott beharangozó szerint a Mad Hippie-típusú (kevés aktív összetevőt tartalmazó) szérumok agyonhype-oltak, és érdemes inkább kicsivel több pénzért sokkal jobbat venni, szerintem a helyén kezelve ez egy jó szérum. (Mondom ezt egy relatíve olcsó C-szérummal, vagyis minimális tapasztalattal a hátam mögött.) Nem kell különösebben aggódni a stabilitás miatt, egyrészt a SAP révén, másrészt rendszeres használattal három hónap alatt biztosan elfogy, nem romlik rá az emberre. A nagyon érzékeny bőrűek egyfelől megtalálhatják a számításukat, hiszen a szérum nem csíp, másfelől a muskotályzsálya illóolaj és a grapefruitkivonat nem biztos, hogy nekik való. Ha az anti-aging, illetve a ránctalanítás a legfőbb elvárásod, akkor tényleg nem érdemes ezt megvenned, hiszen az eleve nem túl magas százalékban (állítólag 9-10%) jelen lévő SAP-ból még kevesebb aszkorbinsav fog képződni a bőrben. Ha viszont hozzám hasonlóan rezisztens, zsíros a bőröd, akkor a Mad Hippie jól jöhet a faggyútúltermelés elleni küzdelemben (és a foltok halványításában). Télre én sem fogom ezt újravenni, olyankor az én bőröm is inkább a normál tartományba esik. A nyári hónapokra viszont jó szívvel ajánlom, és érdemes figyelni az akciókat.

Beszerzés: iHerb

Összefoglalás

Nyári lakótársaim lassan elköszönnek tőlem. Szerettük egymást, békében éltünk, háborúról szó sem volt. Biztos vagyok benne, hogy jövő nyáron is fogok keresni valamilyen teafaolajos kozmetikumot, mert az első próba igazolta a papírformát. A SAP-szérummal is elégedett vagyok, nem bánom, hogy megvettem, de minél “komolyabb” C-szérumokat fogok a jövőben kipróbálni, annál többet fog finomodni a véleményem e témában.

Ha tetszett, amit olvastál, többféle felületen követheted a Habos Kakaót: Bloglovin Facebook | Instagram

 

 

 

 

 

 

Reklámok

Papírforma – A’pieu és Mad Hippie | Teszt” bejegyzéshez ozzászólás

  1. Na, ugye kíváncsi voltam a Mad Hippie-re 😀 bár olyasmi lehet mint az Art naturals vagy az Instanatural szérumai, azokat használtam. Nekem szimpatikus a stabil c vitamin származék, és azt olvastam vhol hogy ezek mivel nem savasak, tuti nem bántjàk az érzékenyebb bőrt sem, viszont amit te is írtál, kevésbé hatékonyak…illetve csalóka h mondjuk 10% a c vit. tartalmuk mert annak csak egy része hasznosul… De még így is volt làtható hatásuk igazság szerint 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Igen, a SAP, MAP-szérumok pH-ja 7 körül szokott lenni. Azt hiszem, alacsonyabb elvárásokkal nem lehetnek rosszak ezek a szérumok, ahogy te is írod, ha _van_ látható hatás, annak már örülünk. De biztosan vannak olyan C-szérumok, amelyekben ott a _valódi_ wow-faktor. 🙂

      Kedvelés

  2. Figyelemre méltó mind a két termék, a teafa olajos hidratáló könnyen lehet, hogy sorra kerül egyszer (a bazsalikomos változatot próbáltam a Fresh Mate maszkokból, az olyan kis semleges volt, ez jobbnak tűnik). Őszre-télre retinolban gondolkodom, de a C-vitamin is esélyes, a Mad Hippie-t megjegyzem lehetséges “társbérlőnek”. 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Én meg az agyagossal szemeztem, de aztán Heimish lett belőle. 🙂 A retinolos törekvéseidben csakis támogatni tudlak, C-vitaminos szérumok terén még biztos rengeteg újdonság lesz őszre, de ha csak Tindigo új terméke jelenik meg, már az is elég szenzáció. 😀 Van miből válogatni. 🙂

      Kedvelés

  3. Az A’pieu krémmel egyből megvettél. Nem vagyok benne biztos, hogy így ősszel-télen kellene a bőrömnek, de egyszer mindenképp sort kerítek rá. Talán egy testesebb krém alatt jól is jönne az esti rutinba, a hidegebb hónapok során is 🙂
    A C-vitamint én most pihentetem, majd ha megérkezik a Hada Labo lotion, akkor vele tuszakolom vissza a reggeli rutinba. Most még tart azoknak a kozmetikumoknak a felhasználása, amiket már régóta birtokolok, és már csak kevés van bennük.

    Kedvelik 1 személy

    1. És nem tudom, te szoktál-e úgy járni, hogy azt látod, valamiben már kevés van, ezért megrendeled az utánpótlást, aztán még a régit is hetekig használod, mert valójában még rengeteg van benne. (Nálam true story, a cikkben is említett Mad Hippie egy hónapig várta a sorát, mert a “mindjárt elfogy” Puritónak esze ágában sem volt átadni a helyet. 😀 )

      Kedvelés

Kommentek

