Kapszulanapló III.

A kísérlet folytatódik! A kapszulagardrób kialakításával kapcsolatos tapasztalataim újabb részében arról mesélek, mennyire vált be a tavaszi gardrób, mit selejteztem ki, hogyan raktam össze a nyári ruhatárat, és milyen terveim vannak a vásárlás terén. 

Kapszulanapló III.

Röviden összefoglalva: a kísérlet eddig sikeres. Tavasszal nem vettem semmilyen ruhadarabot, végig abból öltözködtem, amim van. És bár a húsvéti elutazós ruhatáramba nemcsak a tavaszi kapszulából válogattam, nem volt lelkiismeret-furdalásom, mert azon túl, hogy eleve jeleztem, az alkalmibb, ünnepibb ruhákat nem vettem bele a kapszulába, egy elfelejtett kincsre is rábukkantam a szekrényemben.

I. A tavaszi kapszula tanulságai

Ismétlésként íme, a tavaszi kapszulám elemei:

  • 18 felső és kis ruha
  • 2 szoknya
  • 4 nadrág
  • 2 kabát (1 parka, 1 pelerin)
  • 1 farmerdzseki
  • 2 táska
  • 2 sál
  • 3 pár cipő

Én kardigános lány vagyok. Örülök, hogy több is van ebből a típusból itthon, mert a meglévő felsőimet jól tudom variálni a segítségükkel, ráadásul nagyon szeretem kihasználni az “ápol és eltakar” funkciójukat. Kabát alá is jó rétegezni őket. Ettől függetlenül mindig szenvedek a jó fazonú, jó anyagú, változatos ujjhosszúságú felsők hiányától. Ezt orvosolni szeretném.

A kabátokat véglegesen talán május elején vagy április végén pakoltam el. A két szoknya közül az egyiket csak a nagyon meleg idő beköszöntével kezdtem hordani. A szaladgálós, vékonyabb parkámat nagyon sokat viseltem, a puha pelerint viszont csak egyszer vettem föl. Mégsem fogok elbúcsúzni tőle, mert valószínűleg az ősz lesz ennek a ruhadarabnak az évszaka, én viszont karácsonyra kaptam, és szerettem volna kipróbálni, alkalmas-e tavaszi viseletnek. A húsvéti kapszulába került ballonkabát nagyon régi (bár ez egyáltalán nem látszik rajta), azért nem hordtam sokáig, mert régebben túl elegánsnak éreztem a mindennapokhoz, de most annyira tetszett magamon, hogy – “szabályt szegve” – többször előkerült húsvét után is. A farmerdzsekit a május végét leszámítva, azt hiszem, egyszer sem vettem fel, most már biztos vagyok benne, hogy ez a nyári esték táskába dobós darabja nálam, nem tavaszi. Mégsem tudom egyértelműen azt mondani, hogy nincs rá szükségem tavasszal, hiszen ez egy nagyon változékony évszak.

A két táska közül az egyiktől megszabadulok. Bár szép formájú és jó a színe, nem kényelmes a pántja: ha megpakolom a táskát, nagyon vág. Nincs szükségem ilyen bosszantó darabra. A nadrágok, sálak, cipők mind használatban voltak, elégedett voltam velük, de azt hiszem, a nadrágok terén eldőlt, hogy a farmerszíneken kívül csak a feketét preferálom. A szürke, bár tetszik, nem mutat rajtam annyira jól, mint a fekete.

Ahogy már utaltam rá, a május, főleg a vége rákényszerített, hogy kitekintsek a kapszulából, és a nyári, vékonyabb felsők után nyúljak. Június első hetének végére egyértelművé vált, hogy itt az ideje az újabb gardróbrendezésnek.

A tavaszi kapszulám darabjaiból egy inget dobtam ki: egyszer sem vettem föl (hol a szabása, hol a színe, hol az alapos vasalás ellenére is gyűrött gallérja miatt választottam mindig mást helyette), és ez eldöntötte a sorsát. Illetve volt a szekrény alján néhány zsák, korábbi válogatásokkal. A barátom noszogatására végre itt is sikerült rendet tenni: a jó állapotban lévőket eladományoztuk, a többi pedig a H&M újrahasznosítós konténerébe került.

II. A nyári kapszula elemei

  • 23 felső
  • 4 kardigán
  • 1 farmerdzseki
  • 2 biztonságijáték-szoknya
  • 4 short
  • 4 nadrág
  • 3 biztonságijáték-ruha
  • 12 próba-szerencse nadrág, ruha és szoknya
  • 3 pár lábbeli
  • 1 táska
  • 1 kalap
  • 1 sál

∑: 47+12 ruhadarab. Ismét nincsenek benne a fehérneműk, pizsamák, játszós ruhák és a fürdőruhám, strandpapucsom, illetve a nagyon elegáns, nagyon alkalmi ruhák, cipők és táskák. A próba-szerencse ruhákat azért vettem be a kapszulába, egyébként fizikailag is elkülönítve a bombabiztos daraboktól, hogy legkésőbb a szezon végén lássam, maradhatnak-e, vagy menniük kell. A szintén elkülönített őszi-téli részlegről egy újabb zsáknyi ruhát szelektáltam ki, így rengeteg felszabadult vállfám van. Hogy miért örülök ennek?

kapszulanapló3 kollázs

III. Szabályszegő vásárlások nyáron

Azért örülök a felszabadult vállfáknak, mert szeretnék nyáron találni néhány kulcsdarab felsőt. Amelyekkel végre 100%-osan azonosulni tudok, amelyeket szívesen viselek, amelyekben jól érzem magam a szabásuk, anyaguk, színük, mintájuk, kombinálhatóságuk miatt. Ami nekem a sminkelésben a Zoeva Cocoa Blend paletta, azt szeretném megtalálni a ruházkodásban, főleg a felsők terén. Továbbá évek óta nagyon tetszenek az off the shoulder és a cold shoulder topok, és mivel külföldön tényleg régebb óta divatosak, idén már nálunk is mindenhol kaphatók. Tudom, hogy az ilyesfajta vásárlás kb. a bűnözéssel egyenlő egy kapszulagardróbban, de ennek nem biztos, hogy ellen fogok állni.

Ott van még a cipő- és a táskakérdés. Van egy gyönyörű, nude, Zara balerinám, amely minden egyes alkalommal lyukat tör a sarkamra, amikor fölveszem. Mezítláb teljesen esélytelen, a titokzokni sem oldja meg a problémát. Talán még folyékony harisnyával teszek vele egy próbát, de ha azzal sem fog működni, akkor kénytelen leszek megválni tőle, mert ez nem állapot, hogy hetekig gyógyul egy hordás után a lábam, a cipő pedig csak áll a szekrényben. Nem is vettem bele a kapszulába egyébként, még a próba-szerencse kategóriába sem. Ennyire nem vagyok mazochista. Nagyon szeretem a tornacipőket, eddig az volt a gyakorlatom, hogy minden évben vettem egy filléres fast fashion darabot, amely őszre teljesen szétment, akkor eldobtam. Most szeretnék egy olyat, amely minőségi és kényelmes. Mármint nem fájdul meg tőle a hátam, derekam. Vénségemre ugyanis kezdem érezni a teljesen lapos talpú cipőknek a gerincemre gyakorolt negatív hatását. (Az más kérdés, hogy van egy kézzel festett tornacipőm, ajándékba kaptam, és mivel nagyon sokat jelent nekem, illetve jó állapotban is van, eszemben sincs megválni tőle.) Szeretnék továbbá ezsubegz vagy egy Zoephobic hátizsákot, szerintem bármelyik illene a ruhatáramba.

IV. Összegzés

Az előző kísérletet túléltem, élveztem is, tehát ideje szintet lépni. Azt hiszem, ennek a kapszulának már nagyobb tétet szánok, mint a tavaszinak, hiszen nem csupán a kedvenceimből állítottam össze egy gardróbot, hanem tesztelési céllal, “most vagy soha” alapon néhány problémásabb esetet is beemeltem. A tanulságokról és a vásárlásokról (ha lesznek) biztosan be fogok számolni, illetve arról is, ha valami nagyon félrement ezzel a kapszulával.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

 

Reklámok

Kapszulanapló III.” bejegyzéshez 8 hozzászólás

  1. De jó. 🙂 Nagyon érdekes kihívást állítottál magad elé. Kíváncsi lennék esetleg a szettjeidre. Azokat is megmutathatod egy posztban. Megyán Eszter Holly Duck blogján van a 10 ×10 es gardróbkihívás, aminek az a lényege hogy azt a kiválsztott 10 darabot 10 napon keresztül kell hordanod. Azt szereném kipróbálni nyáron. De szívesen látnék tőled is ilyesmit. 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Öltözékeket – magamon – egyáltalán nem terveztem fotózni, mert ha tennék outfitfotót a bejegyzésbe, azt jobb minőségben szeretném, mint amit a jelenlegi lehetőségek engednek. És a kapszulázásba tényleg azért vágtam bele, mert könnyebbé szeretném tenni az életem, a képek készítése pedig olyan stresszfaktort vinne bele, amit el szeretnék kerülni. De nem vetem el teljesen az ötleted, még gondolkozom azon, van-e értelme úgy összerakni és megmutatni néhány szettet, hogy nem magamon, hanem a vállfán fotózom. 🙂
      Ilyen 10×10-es kihívásokat az Un-fancyn szoktam nézegetni, mert Caroline stílusát általában közel érzem az enyémhez. Az említett blogot nem ismertem eddig, köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem! 🙂

      Kedvelés

  2. Én is szemezek a kapszulagardrób ötlettel. Pinteresten és youtube-on futottam bele, egy francia divattervező lány beszélt róla. Jó látni a megvalósítást nálad, a tavaszinál olvastam, hogy sikerült egy jó kis neutrális színsémát választani a gardróbodnak (a púderrózsaszín, a bézs, a fehér és a fekete 100%, hogy az enyémen is rajta lenne). Nálam pedig pont itt fulladt kudarcba a dolog. Nagyon “okos” dolognak tartom ezt a dolgot: praktikus, könnyen kezelhető és igazán jól át tudja gondolni az ember közben, hogy mire van szüksége. Nekem az a problémám, hogy még mindig nem sikerült lemondani egyik pasztelszínről sem és ennyi színből már nem lehet jól megvalósítani egy kapszulagardróbot. Egyébként nekem is van egy balerinát, ami egyszerűen rettenetesen törte a lábam és egy ebayes öntapadós, zselés lábbetét vettem hozzá és nagyon bevált. (bár lehet már vége lenne a nyárnak mire megérkezne egy, de jóval drágábban lehet kapni drogériában is ilyesmit)

    Kedvelés

    1. A zselés talpbetétet pont nem próbáltam, de mindegyik másik, a drogériákban kapható tapaszt (kör alakú párna, talppárna, ívelt tapasz a sarkakhoz) igen. Nem segítettek igazán, de a talpbetéttel teszek még egy próbát. Túl szép az a cipő ahhoz, hogy ne próbáljam meg. 🙂 Köszönöm a tippet!
      A színek kicsit megváltoztak a nyári kapszulában: a fekete és fehér mellett leginkább a sötétkék hangsúlyos, kevés rózsaszín és szürke játszik még. Az szerintem nagyon jó, hogy te már tudod, milyen színeket szeretsz, mikről nem mondasz le. Én még bajban vagyok a színekkel. Sokszor azt érzem, hogy nem mindig az áll jól, amit szeretek és amiben komfortosan érzem magam. A színtanácsadás lehetősége egyre komolyabban foglalkoztat.
      Egyébként azt gondolom, ha érdekel a kapszulázás, próbáld meg, akár egy rövidebb kihívással is. Boró is azzal biztatott a Pareto Lánya blogon, hogy veszíteni nem lehet vele semmit. 🙂

      Kedvelés

  3. Szerintem a “bűnözés” nem ott kezdődik, hogy vásárolsz valamit, amire nagyon vágysz. Tudom, hogy ma már százféle kapszula értelmezés van, s azt is tudom, hogy ismered a véleményem erről a témáról, de azért mégis elismétlem: szerintem ami neked tetszik, neked örömet okoz, számodra kihasználható, annak igenis helye van a kapszuládban. A kapszula ruhatárad rólad szól 🙂 Nagyon tetszenek a mintás ruháid, így gardrób alapján izgalmas stílusod lehet 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Az az igazság, hogy eddig három nyarat húztam ki off the shoulder/cold shoulder topok után vágyakozva, anélkül, hogy egyet is vettem volna. Tavaly, amikor ilyen irányú “kutatóútra” indultam, végül “tengerészkapszula” lett a vásárlás vége, csíkos felsőkkel és egy fehér szoknyával. 😀 Nem bántam meg, nagyon jól jártam ezekkel a darabokkal. 🙂 Azért foglalkoztat mégis (még mindig) ez a fajta felső, mert látom benne a lehetőséget egy kis csavarra, mondjuk farmer mellé. Mert általában ez vezérel az öltözködésben: legyen csinos, ízléses a szett, és ha lehet, ne legyen unalmas. Ez szerintem még messze van az izgalmas stílustól, de az igaz, hogy szeretek kísérletezni a mintákkal: a pöttyös darabokat néhány éve építettem be, a csíkos mintát leginkább tavaly, a virágminta pedig örök szerelem. De talán mégis sok ez így. Nem tudom. Erről is szól számomra a kapszulakísérlet, hogy hátha rájövök, mihez kellene jobban ragaszkodnom, és mit kellene elengednem. Köszönöm a kedves kommented! 🙂

      Kedvelés

Kommentek

