A szépség és a szörnyeteg | Vendégposzt

Clara012 ismét nagyon közvetlen stílusú, ugyanakkor informatív cikket írt az eddig használt fizikai fényvédőiről. A napsugárzás elleni védekezés egy tudatosan összerakott bőrápolási rutinban természetesen mindig aktuális, a nyár közeledtével pedig még inkább előtérbe kerül. Csodaszer egyelőre nincs, de mindenkinek érdemes elolvasni a bejegyzést, akit érdekel a fizikai fényvédők világa (ezen belül is leginkább a koreai vonal), vagy csak szimplán Disney-mániás. 

A szépség és a szörnyetegek

Ahogy korábban a Habos Kakaó Blog Facebook-oldalán megígértük, beszámolok Nektek két friss, fizikai fényvédős élményemről. A címből nem nehéz kitalálni, hogy nem lett mindkettőből szerelem, a szépség mellett szörnyetegre is bukkantam. Pár mondatban fogok még szólni egy harmadik, tisztán fizikai fényvédőről is, amiről csak egy első (és egyben utolsó) benyomásom van. Ha Disney-hasonlatoknál akarok maradni, ez lenne Quasimodo: kedves, jó szándékú, de nem túl szemet gyönyörködtető.

fényvédők (1).jpg

A szépség – IOPE UV shield sun sensitive cream spf 25 PA++

Tisztán fizikai fényvédő, amelyben cink-oxid és titánium-dioxid is van. Az összetevőlistája elég egyszerű, nem tartalmaz impozáns anti-aging összetevőket, de illatanyag és alkohol sem került bele, nekem nagyon szimpatikus az ilyen INCI. A krém három legizgalmasabb összetevője a madeccassoside, niacinamide és panthenol. Utóbbi kettő elég jól ismert, a panthenol (B5-vitamin) vízmegkötő, bőrpuhító, a niacinamide-ról (B3-vitamin) pedig részletesen olvashattok a közelgő, The Ordinary termékekről írt tesztünkben. Az elsőről talán Ti is most hallottatok először, én eddig nem ismertem. Antioxidáns vegyület, amely az ázsiai gázló (gotu kola) növény kivonatának egy komponense. Az összetevőlistában szilikon többször is szerepel, emiatt a bőrön nagyon kellemes, selymes érzetű a krém, szépen siklik, könnyen elterül, és egyáltalán nincs nehéz érzete.

fényvédők (10).jpgHa találtunk egy szép INCI-jű fizikai fényvédőt, sajnos az még nem jelent egyenes utat a boldogsághoz, mivel gyakran van probléma az állaggal. Nézzük, ilyen téren hogy szerepel az IOPE. Tökéletes! (Nekem.) Csodálatos állaga van, egyszerű felvinni, egyszerű bedolgozni a bőrbe és nagyon szép felszínt hagy hátra. Sminkelni könnyen, gond nélkül lehet fölötte, de mivel nem hagy hátra fehér réteget, önmagában vagy egy kis púderrel is lehet viselni. Felvitel után a fehér réteg egy perc alatt beleolvad a bőrbe, de a krém teljes beszívódásához nálam kb. tíz percre van szükség. Egyáltalán nincs tipikus fényvédő s érzete, szeretettel használom minden reggel. Hidratálókrémre szükségem van mellette.

Két dolog zavar benne: az egyik az ára, nem egy budget darab, de legalább 60 ml-es és tényleg nagyon jó, így biztosan újra fogom venni. A másik dolog, hogy sajnos csak SPF25 PA++, és nyárra ennél erősebbet szeretnék. De télre biztosan ezt fogom újra megvenni. Leginkább száraz bőrűeknek tudnám ajánlani. Persze próbálkozhat mindenki a maga kedvére, de mivel nem matt, sőt kifejezetten dewy finisű, így zsíros bőrre nem feltétlenül ez a legjobb választás.

A szörnyeteg – GOODAL sensitive relief sun cream SPF35 PA+++

Ezt a fényvédőt választottam tavaszra, az előző után és hát…. ég és föld. Jolsén kutattam fizikai fényvédők után és belebotlottam ebbe. INCI-t ugyan nem találtam hozzá, de Google képfordító segítségével lefordítottam a koreai szöveget és megtudtam, hogy csak ásványi szűrők vannak benne, valamint kíméletes, nem tartalmaz „felesleges összetevőket”, EWG beosztás szerint egyes értékelést kapott. Ezenkívül minden jel arra utalt, hogy ez valóban egy szuper kis mentes fényvédő lesz, a nevében ott van, hogy sensitive és a csomagolása minimál stílusú, fehér színű, rajta egy-két növénykével. Meggyőző, nem? Nekem az volt, így kevés gondolkodás után (és jobb opció hiányában) megvettem. Nem szoktam INCI ismerete nélkül vásárolni, de ennek a marketingszövege eléggé meggyőzött. Másrészt a nagyon kedvelt Innisfree The Minimum SPF 25 fényvédőjére emlékeztetett, még mindig fájó pont, hogy ezt kivonták a forgalomból.

fényvédők (9).jpgSajnos, mikor megkaptam és végre el tudtam olvasni az INCI-t, nagy csalódás ért. Az első sokk az volt, hogy megláttam, van benne levendula és rózsa illóolaj. Azon kívül, hogy az illóolajak irritálhatják a bőrt, én elmondhatatlanul utálom a levendula szagát. Van benne egy pár növényi kivonat, amikhez sajnos én nem értek. Nem kifejezetten rajongok a növényi kivonatokért, nekem nem elég egzakt a dolog, szimpatikusabb, mikor egy konkrét összetevő – pl. 20 % C-vitamin, 10% niacinamide stb. – van a termékekben, így nem is szoktam ebben a témában olvasgatni.

Érdekességképpen azért megemlítem, hogy ebben a fényvédőben is megtalálható az a bizonyos madecassoside, valamint a gotu kola/ázsiai gázló kivonata is. Ez a növényi kivonat felkeltette az érdeklődésem. Mivel Krémmánián annyi szépet írnak mindkettőről, lehet, hogy később, ha időm engedi, részletesebben is utánanézek.

A második sokk az volt, hogy kiderült, ez a fényvédő sajnos csak titánium-dioxidot tartalmaz. Így nem biztosít elég széleskörű védelmet.

A harmadik sokk már használat közben ért. A krém gyorsan beszívódik és sajnos ezzel el is mondtam róla minden szépet. Felvitel során nagyon gyorsan kell vele dolgozni, mivel szinte pillanatok beszívódik és utána már csak morzsolódik a krém. Erős fehér réteg marad utána (swatchokon nem látszik, arcon sokkal rosszabb), ami nem egyenletesen oszlik el, hanem foltos-csíkos, rendesen látszik, hogy milyen mozdulatokkal vittem fel a krémet. Smink nélkül vállalhatatlan, így kiesett sajnos az is, hogy a nyakamra-dekoltázsomra használjam el, mert biztosan naponta tízen kérdeznék meg, hogy milyen bőrbetegségem van.

Felvitel után azonnal el kell kezdeni sminkelni, különben annyira „megköt” a fehér réteg a bőrön, hogy az alapozó sem tudja elfedni. A smink sem mutat rajta szépen, a nap során szétválik rajta az alapozó, valamint mindig fedezek fel eldolgozatlan fehér foltokat-csíkokat, előszeretettel ül meg ráncokban is. A legkisebb mértékben sem vízálló, a kezemet felvitel után elég hideg vízzel megmosni, hogy maradéktalanul eltűnjön. Az illatán érződik a levendulaillat, nem túl erős, de engem zavar és néha napközben is megcsap az illata. Minimális csípő érzés néha van, de felvitel után hamar elmúlik és ennél erősebb irritációt nem tapasztaltam. Ezt a krémet azoknak tudom ajánlani, akik mazochisták, szeretnek bőrbetegnek kinézni, vagy esetleg allergiásak a cink-oxidra és nem találnak más lehetőséget.

(Zárójelben még azt szeretném hozzáfűzni, hogy a krém márkaneve nagyon emlékeztetett valamire, de sokáig nem tudtam, mire. Egyik nap szembe jött velem egy cikk és beugrott. Jane Goodallra emlékeztetett, akinek az egyik legszuperebb munkája van, mivel csimpánzokat kutat.)

Quasimodo – Goddess Garden Organics Baby Natural Sunscreen SPF 30

Egyszerű összetevőlista, illatmentes, alkoholmentes, csak cink-oxid van benne. Extra fényes, nagyon zsíros, nem beszívódó krém, fehér réteget hagy maga után. A fő probléma az volt, hogy a száraz bőrömön is olyan hatást keltett, mintha hobbiból kenegetném magam zsírral. Nagyon nehéz érzetű, kézkrémnek használom el. Olcsó és nagyon pici kiszerelés, táskába épp megfelelő, de nem venném újra.

fényvédők (11).jpg

page.jpg

Kívánságlista

Ezek közül egyiket sem próbáltam eddig, úgyhogy ne habozzatok megosztani a tapasztalataitokat kommentben.

Ti fizikai vagy kémiai fényvédőt használtok? Megtaláltátok már Az Igazit?

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

A szépség és a szörnyeteg | Vendégposzt” bejegyzéshez ozzászólás

      1. Szerinte érdemes vele egy próbát tenni, nekem ez a kedvencem az összes eddigi fizikai fényvédőm közül 🙂 Te melyik fényvédőt használod?

        Kedvelés

        1. Hát épp egyiket sem, pedig már három-négy hete megrendeltem a Mentholatum Baby Milk-jét és a Pure Block Natural Daily Sun darabját is. Tavaly is így jártam, időben megrendeltem a fényvédőm, aztán októberben ért ide, egy Etude House minta csomag volt, amiről mai napig nem tudtam eldönteni, hogy jó volt e, viselni minden esetre nekem nem volt kényelmes.
          Remélem azért most már ideérnek, mert egyre erősebb a sugárzás. :/

          Kedvelik 2 ember

          1. Remélem hamarosan megérkeznek 🙂 Én nagyon félek attól, hogy nem érkezik meg időben, így általában már jóóóóval előre megveszem. Lehet, hogy kicsit beteges 😀

            Kedvelés

  1. Nekem az első fényvédőm az 50-es Eucerin volt, a gyógyszerész barátnőm nekem ajándékozta az övét, mert filmes réteget képzett az arcán. Ahhoz képest, hogy milyen hisztis bőröm van, rajtam jól működött. Nagy előnye, hogy könnyen elérhető és az ára sem vészes (legalábbis, amikor legutóbb néztem, nem volt az). Aztán pont egy mini kirándulós hétvégén fogyott el és kénytelen voltam a testre szánt Bioderma Photoderm spf30-at használni (ezt kísérletképpen vettem, hátha elég lesz az 50 faktoros, napallergiásoknak való Eucerin helyett – igen, tudom, a remény hal meg utoljára -, mert az utóbbi nem szívódik be). Hát… a testemen könnyen beszívódik, de az arcomon nem, nagyon zsírosította a homlokom.
    Aztán, egy nyűgös napon csaptam egy nagy dőzsölést és megrendeltem a Paula’s Choice Resist Super-Light… spf30-as fényvédőjét. Korábban próbáltam belőle mintát és azóta is olthatatlan szerelemmel vágytam rá. Könnyen, szépen terül, normális bőr színe van (kissé szürkés tónusú bézses), azonnal lehet rá sminkelni, se az alapozó, se a BB krém nem kukacosodik rajta és nem fénylik tőle a bőröm. Közvetlenül felkenés után kicsit fényesebb a normálnál a bőröm, és mintha lenne egy kis zsíros érzete, de hamar beszívódik és semmi probléma nincs utána. Nekem jelenleg ő a tökéletes fényvédő, de nemsokára szeretnék egy Innisfree-t (még tárgyalás alatt van, hogy melyiket) és/vagy egy A’Pieu-t (Pure Block… spf45) rendelni, mert egész éves használatra a PC nagyon drága. Még bőven van belőle (60 ml-s), de nem akarom megint úgy járni, hogy hirtelen elfogy és ott állok pőrén, fényvédő nélkül.
    Bocsi, elég hosszú lett.:) Az Iope-t is felveszem a radarra.

    Kedvelik 2 ember

    1. Látom, fizikai és kémiai fényvédőket is használsz, vegyesen. Van egyébként valami preferenciád? Vagy bírod mindkettőt, és kísérletezgetsz?
      Az Eucerinekkel nekem az a bajom, hogy alkoholosak, ezért csak akkor próbálnám ki, ha tényleg nincs más lehetőség. A Biodermától a LEB izgatja a fantáziámat, Clara012 pedig már teszteli. Az A’pieu Pure Blockról már rengeteget áradoztam itt 😀 , remélem, ha esetleg kipróbálod, te is szeretni fogod. 🙂 Egyébként biztos láttad már más blogokon, hogy a patikai márkák közül az Uriage az, amelynél könnyebb illat- és alkoholmentes, modern szűrőket tartalmazó fényvédőt találni. 🙂
      A Paula’s Choice fényvédőjének ára nekem bőven túlmegy a lélektani határon, de a színezett fényvédők annyiban érdekelnek, hogy főleg nyárra nagyon praktikusnak gondolom őket. De még egyet sem próbáltam.

      Kedvelés

      1. Úgy tűnik, bírom mindkettőt, a szemkörnyékemet se irritálják. Szeretek kísérletezni, kevés dolog van, amiből zsinórban ugyanazt veszem. Az Eucerin volt az első, akkor még nem voltam annyira képben a fényvédőkkel és a barátnőmet se akartam megbántani azzal, hogy nem fogadom el – szerencsére a denat. alcohol nincs annyira az INCi elején, hogy irritált volna.
        Ó, a Bioderma LEB engem is érdekel, de a 30-as akciós volt, és elvileg vízálló, az utóbbi miatt vettem meg főleg, kinti sportoláshoz szerintem elég lesz. Biciklizés közben a környék teljes bogárpopulációját magamra gyűjtöttem az Eucerin naptejjel, fúj.:)
        Az A’pieu… -ért (bocsi, hogy nem írom ki ezeket a hosszú neveket) részben te vagy a hibás.:)
        Az Uriage-tól csak a Cicactive gélt ismerem-használom, de megnézem a fényvédőit is, köszi!

        Kedvelik 2 ember

Kommentek

