Tavaszi szél

A Tavaszi szél című kérdéssort Réka készítette, a Habfürdő bloggere. Örömmel írtam a válaszokat, mert a tavasz a kedvenc évszakom, azon belül pedig a május a kedvenc hónapom. És igen, befolyásolt a cím. Csupa habkönnyű, kecses és légies dologra gondoltam írás közben.

Tavaszi szél
1. Mi az első szó, ami eszedbe jut a tavaszról? 
Ha szót kell megnevezni, akkor valamiért a ravasz. Talán van egy ilyen szólás is, hogy a tavasz ravasz. Az a lényeg, hogy a tavaszi időjárás változékonyságát, becsapósságát fejezi ki.
2. Mi a kedvenc tavaszi “jeleneted”?
Minden nap elmenni egy magnóliafa mellett, és megfigyelni, hogyan borul virágba, hervad el és zöldül ki.
3. Mit tartasz kihívásnak benne?
Megbékélni a kiszámíthatatlan időjárással, azzal, hogy hiába süt a nap, a kezem még mindig fázik.
4. Mi a legnagyobb terved az idei tavaszra?
Nincsenek nagy terveim, de egy egynapos milánói kirándulás most nagyon elkezdte piszkálni a fantáziámat. Ebből valószínűleg inkább csak nyáron lesz valami.
5. Fagyizol az első napsütéssel? 
Nem feltétlenül. A fagylalt nekem egyfelől sokkal inkább a nyárhoz kötődő édesség. Másfelől a barátommal pedig eldöntöttük, hogy egyik védjegyünknek számít a hidegben, esőben fagyizás, az első randevúinkhoz ugyanis ez is hozzátartozott.
6. Mikor mered eltenni a téli ruháid?
A csak télen hordott kabátokat és lábbeliket most március közepén pakoltam el. A többi ruhámat nem szoktam rakosgatni, nincs is hozzá hely, meg szeretem, ha nyáron is kéznél van egy vastagabb pulóver vagy kardigán. Inkább szín szerint csoportosítok a szekrényemen belül, nem évszak szerint.
7. Számodra milyen “színű” a tavasz?
Fehér és púderrózsaszín. A zöldről nem szoktam a tavaszra asszociálni.
8. Érintett valaha a “tavaszi fáradtság” ? Ha igen, mit tettél ellene?
Inkább fejfájós vagyok, főleg a melegfront miatt. Illetve minden télen eljön az a pont, amikor a szokásostól jobban kezdek vágyni a friss, leveles zöldekre: spenótra, sóskára, mindenféle salátára.
1479346_884336164939631_4881353054002787616_n9. Kertészkedős típus vagy? Ha igen, ez hogyan zajlik nálad?
Ha az kertészkedésnek számít, hogy a szüleimnél felügyelem az eperágyásokat, amikor otthon vagyok, akkor igen, szoktam kertészkedni. Amikor érik otthon az eper, igyekszem kiszedegetni az összes csigát a levelek alól. Egyébként pedig módszeresen legelek, továbbá rászólok a kiskutyára, hogy lehetőség szerint ő ne kertészkedjen (tehát mellőzze a túrást és a “locsolást”) az eperágyás környékén. (A kép címe: Tablófotózás.)
10. Keress egy tavaszi verset, ami tetszik!

Korfu tavasszal

Dinnye, eper, sűrű vörösbor,
citrom, narancs és retzina,
roston sült bárány, krumpli és sör,
cseresznye, édes mandula,
jázmin- és narancsvirágillat,
ezüst olajfaligetek,
murvafürt, kála, oleander,
tündöklő amarilliszek,
éjszaka baglyok huhogása,
ciprusok, suhogó patak,
zöldarany villódzás a fűben:
szétszórt szentjánosbogarak,
a tenger kékeszöld derengés,
remegő aranyhíd a hold —
lebeg a szép sziget időtlen:
tegnap is az lesz, mint ma volt.

Szabó T. Annának ez a Babits Mihály Messze… messze… című verséhez hasonló stílusban írt szövege azért tetszik különösen, mert időtlen és mozdulatlan. Olyan, amilyennek a nyaralást szeretjük. (Mármint, hogy azt képzeljük, örökké fog tartani.) A kora tavasszal nem tudok  mit kezdeni: örülök, hogy hosszabbodnak a nappalok, és több a fény, de általában sokszor fázom, nem tudok szabadulni attól a képzettől, hogy még mindig tél van. A május az én időm: langyos, ragyogó, illatos, gyümölcsös, de nem túlcsorduló, és átvezet a nyárba. Ez a vers is egyszerre idézi meg a tavasz végét és a nyarat a maga dússágával. Azt képzelem, Korfun – Madeirához hasonlóan és kis túlzással – mindig tavasz van.

És ha már Szabó T. Annánál járunk, címe miatt ide illik a Tavaszi szél című kisprózája, amely akár a Pygmalion-mítosz újraírásaként is olvasható. Erről pedig eszembe jutott, mennyire tetszett az a beszámoló, amelyet Arabellánál olvastam a Túl a pasztellen blogon, e mítosz egyik legnépszerűbb feldolgozásáról, a My Fair Ladyről a Centrál Színház előadásában.

+1. Rajzold le, mit/miket szeretsz a legjobban a tavaszban, és írd le, milyen élmény volt!

Sajnos nem tudok rajzolni, viszont említettem már a magnóliákat ebben a bejegyzésben. Az előszobánkban lévő, dekorhomokba állított száraz ágra ősszel és adventkor is készítettem szezonális dekorációt, most pedig tavaszi díszbe öltöztettem. Szép, ibolyás csomagolópapírt találtam a kedvenc hobbiboltomban, illetve ott vettem a pink zsineget is. A vajszínű papír valójában texturált, elegáns szalvéta. Mindkét papírból csíkokat vágtam, középre hajtottam a két végét úgy, hogy legyen egy kis átfedés is. Így kaptam egy szívformát, amely szerintem úgy néz ki felcsíptetve, mint egy pillangó vagy magnólia, az összhatás pedig üde és légies, nagyon tavaszias. Ráadásul pofonegyszerű volt elkészíteni. Büszkén mutattam a barátomnak a művet, aki rövid szemle után annyit kérdezett: “Ez WC-papír?” És az a baj, hogy amikor elkészültem, egy pillanatra bennem is megfogalmazódott ugyanez, de elhessegettem a kétséget. Aztán amikor visszahallottam ugyanezt, egyszerre borított el a gyerekes sértődés és a kipukkanó nevetés. A nevetés nyert egy hajszállal.

IMG_20170327_165535

A kérdéssor “[a] »Tavaszi szél« nevet kapta, mert olyan kis könnyednek szánom. (És mert titkon remélem, szárnyra kap 🙂 ) Szóval akinek esetleg megtetszik, »vigye«, én boldogan Szélnek eresztem. Hát íme!” – írja Réka, és ehhez én is csatlakozom: ha kedvet kaptál a kitöltéshez akár kommentben, akár a saját blogodon, szívesen olvasom a válaszokat.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Reklámok

Tavaszi szél” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. De jó! ❤ Ez a vers nagyon tetszik, tökéletesen átadja a hangulatot amit szeretne, elröppentem egy pillanatra. Köszönöm, hogy megosztottad!
    A tablókép nagyon cuki, és szerintem az eperügyelet igenis kertészkedés 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. ^_^ Bár Szabó T. Anna több kötetét is olvastam, nem hiszem, hogy rátaláltam volna erre a versre a kérdéssorod nélkül, úgyhogy én is köszönöm. 🙂 A tablókép modelljével kapcsolatban nem nyilatkozom, túl elfogult vagyok, az eperügyelet pedig tényleg a tökéletes kifejezés a kerti tevékenységemre. 😀

      Kedvelik 1 személy

Kommentek

