Változatok kakaóra – Zoeva Cocoa Blend paletta | Teszt

Nomen est omen. Mi lehetne a Habos Kakaóhoz illőbb, mint a Zoeva Cocoa Blend paletta? Ugye, evidens választásnak tűnik, már csak a névből vett érv miatt is? Pedig a megvásárlása előtt meglehetősen bizonytalan voltam, illetve nagy lépés volt nekem ez a paletta – mind árában, mind minőségében – a korábbi szemhéjpúdereim után. De kezdjük az elején! 

Változatok kakaóra

Tájékozódás

Amikor eldöntöttem, hogy szeretnék

  • egy “komolyabb”
  • jól kihasználható, vagyis a színeimhez illő
  • kompromisszummentes, vagyis jó minőségű

szemhéjpúderpalettát, árban a Zoevákat jelöltem meg maximumnak. Szokásom szerint nem akartam elkapkodni a vásárlást. A Zoeva honlapján nézelődve három paletta tetszett meg nagyon: a Cocoa Blend, a Caramel Melange és a Naturally Yours. De nem tudtam eldönteni, melyik illene hozzám a leginkább. Egyébként sem vagyok profi a sminkelésben, a hideg és meleg színek közötti különbséget sem mindig látom. A For Her blogon olvasott teszt is elbizonytalanított, mert Szandrának nagyon jól áll a Cocoa Blend, de teljesen más színei vannak, mint nekem. A Caramel Melange-ról és a Naturally Yours-ról nem találtam olyan teszteket, amelyek segítettek volna a döntésben. Úgy éreztem, profi segítségre van szükségem. (Illetve közben az is megfogalmazódott bennem, hogy talán más márkáknál is tájékozódhatnék). Ezért írtam Katy-nak, a djkatybeauty blog szerzőjének, akit nem követek túl régóta, viszont láttam, hogy nagyon részletgazdag, alapos és valósághű teszteket készít.

Még mindig sztoriban vagyok

Katy még aznap, nagyon kedvesen válaszolt a kérdéseimre. Elmagyarázta, hogy a Naturally Yours kifejezetten hideg színeket tartalmaz, a Caramel Melange pedig melegeket, viszont az utóbbi inkább a sminkelésben jártasabb kezekbe való. A Cocoa Blend azért izgalmas, mert hideg és meleg színek egyaránt vannak benne, vagyis játszhatnék kicsit az árnyalatokkal. A rajtam néha furán mutató hideg színekhez is kaptam egy csodás tippet, egyszerű, de magamtól sosem jöttem volna rá:

A hideg színekhez javaslom, hogy a széleket meleg árnyalatú satírozószínnel dolgozd el, vagy akár a saját pirosítódat viseld a mélyítővonalban, mert hihetetlen változást hoz az egész megjelenésbe, és szépen összehangolja a szemsminket az arc egyéb színeivel.

Katy arra az igényemre is reagált, hogy megnéznék más palettákat is a Zoeván kívül, így saját tapasztalatai alapján ajánlotta
Bár Katy azt javasolta, hogy szerezzek be egy sok színt tartalmazó palettát, és próbálgassam, mit szeretek magamon, a 144 színt tartalmazó készletet szinte azonnal elvetettem, mert szerintem a bőség zavara miatt nem is mernék ehhez a palettához nyúlni sminkeléskor. A MUR FFtB-t viszont volt lehetőségem megnézni élőben a Rossmannban: a festékek minősége tényleg nagyon jónak tűnt laikus szemmel is, viszont a kékek és zöldek nagyon idegenül hatottak számomra. Mivel összességében a “szerelem első látásra” elmaradt a drogériában, nem vettem meg. Este a Krémmánia zsibin észrevettem egy szinte teljesen érintetlen Cocoa Blendet. Egy kisebb infarktus után gyorsan kiszámoltam, hogy forintban picit kevesebbet fizetek, mint a hivatalos oldalról megrendelve postaköltséggel együtt. Megvettem. Szerelem első látásra. Mi más is lehetne egy csokifüggő számára olyan paletta, amely kívülről úgy néz ki, mint egy tábla magas minőségű csokoládé? Miután megérkezett, napokig ki sem mertem próbálni, csak nézegettem, és gyönyörködtem benne. Aztán elkezdtem játszani.

DSCF3039DSCF3041DSCF3045

Tesztelés

Előrebocsátom: tisztában vagyok vele, hogy nem én készítem a legjobb tesztes bejegyzéseket és fotókat. Igyekszem az elfogultságomon is felülemelkedni, de lassan két hónap után még mindig rajtam van a rózsaszín szemüveg, és azt hiszem, a Habos Kakaó felületén megmutathatom a lelkesedésemet.

Csomagolás:

Azon kívül, hogy gyönyörű, szerintem praktikus is: a strapabíró kartonból készült palettát még egy külön papírtokba is bele lehet bújtatni, én így tárolom. Egy vékony, átlátszó műanyaglappal lehet lefedni a színeket, így nem érnek hozzá a fedélhez. A paletta mágnessel záródik. Tükör nincs benne. Engem ez nem zavar, így nyugodtabban utaztatom.

DSCF3040DSCF3042

Színek, nevek:

Minden szín a kakaóval, annak előállításával, illetve felhasználásával kapcsolatos (gourmet) fantázianevet kapott. Megmondom őszintén, annyira, nem szoktam figyelni a neveket sminkelés közben, de amikor csak úgy előszedem nézegetni ezt a palettát, az esztétikai élményhez hozzájárulnak ezek is.

DSCF3043DSCF3044DSCF3035DSCF3036

DSCF3036számozva

  1. Bitter Start: matt bőrszín. Satírozásra, a belső szemzug, illetve a szemöldökcsont kiemelésére használom.
  2. Sweeter End: szaténfényű pezsgőszín. Fényviszonyoktól függően sárgás vagy rózsaszínes beütésű rajtam. Nagyon puha, szinte krémes állagú. Önmagában is szeretem, de mostanában szívesen keverem össze a Pure Ganache-sal.
  3. Warm Notes: fényes, bordós rózsaszín. Féltem, hogy rosszul fog állni, de kellemesen csalódtam. A széleket meleg színnel elsatírozom, ahogy Katy tanácsolta
  4. Subtle Blend: fényes óarany. Az egyik kedvencem, gyönyörű füstös sminket lehet vele készíteni.
  5. Beans Are White: matt feketésbarna. A külső V-t szoktam vele óvatosan sötétíteni.
  6. Pure Ganache: fényes, csillámos aranybarna. Talán ez a másik kedvencem a palettából. Nedves ecset segítségével szinte fóliahatású lesz.
  7. Substitute for Love: matt, meleg világosbarna. Leginkább a mélyítővonalban szeretem használni, de a teljes szemhéjamon is jól mutat, kiemeli a szemem kékjét.
  8. Freshly Toasted: matt, meleg, sötétebb barna. Olyan, mint a keserű kakaópor. Ezt is a mélyítővonalban, illetve a külső V-ben használom leginkább.
  9. Infusion: selyemfényű sötétszürke, arany csillámokkal. A Beans Are White-hoz hasonlóan ezt is a külső V-ben használom, óvatosan, mert a csillámok néha potyognak.
  10. Delicate Acidity: fényes lilásszürke. A színmintán is látszik, hogy ennek kevésbé krémes a textúrája, hajlamos is a potyogásra. Először azt hittem, nem fog illeni hozzám, de szépen kiemeli a szemem színét. Viszont a korrektor alól is átsejlő lila karikáimmal együtt, úgy érzem, összességében nem a leghízelgőbb számomra ez a szín.

(Megjegyzés: mindegyik színleíráshoz odaértendő az “azt hiszem”/”szerintem”.)

A színmintákat szemhéjalapra készítettem, egy rétegben.

Kihasználhatóság:

Nem készítettem még két egyforma sminket ennek a palettának a segítségével. Több-kevesebb sikerrel mindegyik színt tudom használni, a tízből egyről, az Infusionről tudnék lemondani, ha nagyon muszáj, mert a szemhéjon körülbelül ugyanúgy néz ki, mint a Beans Are White. Az árát még így is bőven megérte. Talán hatásvadász, de elárulom, hogy pár hete az összes régi Essence mono szemhéjpúderemet kidobtam, amelyek közül három szín hasonlított néhányra ebből a palettából, de miért tartsam meg, ha eddig sem volt öröm használni őket, és a nyomába sem érnek a Cocoa Blend minőségének?

Összességében:

A festékek nagyon jó minőségűek, jól satírozhatók. A mattak ecsettől függően nem, vagy alig porolnak. A selyemfényűek a legpuhábbak. A csillámok potyogása nem vészes. A felvitt színek szemhéjalappal tartósak, nem gyűrődnek.

Többen írják Krémmánián, hogy nem tudnak egy Zoeva palettánál megállni, hiszen annyira jó mind. Én jelenleg nem akarok halmozni, hiszen ezzel is mindenféle alkalomra szépen ki tudom sminkelni magam. Amikor elkezdtem palettát keresgélni, akkor is az volt a célom, hogy egynek a színeit tudjam minél többféleképpen alkalmazni, és ne hármat-négyet összevásárolva mazsolázzam ki a kedvenc színeimet mindegyik palettából. Küldetés teljesítve. Kedves Katy, a segítségedet pedig innen is nagyon szépen köszönöm!

Megjegyzés: hetek óta szerkesztgetem ezt a posztot. Az utolsó bekezdés írásakor még nem jelent meg a gyönyörűséges Sweet Glamour, és ezt a Hédinke-videót sem láttam. Picit meginogtam. Bár azt hiszem, inkább csak az esztétikai érzékemre hat nagyon ez a paletta, az eszem tudja, hogy nincs rá szükségem. De attól még gyönyörű!

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Reklámok

Változatok kakaóra – Zoeva Cocoa Blend paletta | Teszt” bejegyzéshez 19 hozzászólás

  1. Óh, megértem a lelkesedésed, az én szerelmem a Zoeva En taupe 😊 Hasonlóan kezdődött a történet, akartam tudni h milyen egy tényleg jó minőségű termékkel sminkelni. Nem ismertem igazán a màrkát, véletlenül láttam pár fotót és swatchot az En taupe-ról, és hát gyönyörű volt. Rágódtam rajta azért egy darabig, csak a hivatalos webshopban volt elérhető, és a paletta sztem nem is túl dràga, de van még ugye postaköltség is. Viszont ha összeadom amit drogériás olcsóbb szemhéjpúderekre költöttem, amiket nem szerettem használni, hát sokkal jobban megérte volna eleve egy normálisat venni. Én se vagyok egy nagy sminkmester, de ez a paletta szinte magát dolgozza el, nem kell semmit trükközni, erőlködni mint egy rosszabb minőségűvel. A színekhez se értek, de nekem magamon a meleg árnyalatok nem tetszenek, igazából a barnás nude-ok sem, inkàbb a hűvös, tompa szürkés-lilás színek.
    Ezek után én is kidobtam az essence monókat 😄 es volt egy pocsék catrice palettám amit szintén.
    A Sweet glamour tényleg szép, bár tudom h magamon nem tetszenének a színei. Én is nézegettem más Zoeva palettákat, de azt hiszem, felesleges lenne. Annyit nem sminkelek,és annak nem lenne értelme, hogy csak áll a szekrényben.

    Kedvelik 1 személy

    1. “Én se vagyok egy nagy sminkmester, de ez a paletta szinte magát dolgozza el, nem kell semmit trükközni, erőlködni mint egy rosszabb minőségűvel.” – Ugyanez a helyzet nálam is. 🙂 Az En Taupe is gyönyörű, de nekem meg szerintem pont annak a színei nem állnának jól. A Sweet Glamourban pedig tényleg leginkább a tavaszi életérzés tetszik: a sárgás-barnás árnyalatok állnának valószínűleg jól, meg a wish fulfilment, a childhood adaption szinte biztosan nem. A szememhez jók lennének még a lilák is, csak az a baj, hogy a lila karikáimmal együtt elég monoklis lenne a hatás szerintem. (Sajnos még nincs olyan korrektorom és/vagy technikám, amely teljesen elfedné a lilaságot.)

      Kedvelés

  2. Ez a paletta tényleg olyannak tűnik, amivel minden alkalomra tudsz sminkelni, csodaszép színei vannak, és nagyon jól áll neked. 🙂 Az biztos, hogy sokkal jobban megéri csak ezt birtokolni, mint 15 másik, gyengébb minőségűt – ezért monókra már én sem csábulok el, bár a Colourpop termékei nálam fel vannak mentve minden logikusság és észszerűség (de hülyén néz ki így leírva :|) alól 😀 Eddig az ecsetjeiket nézegettem csak, de most felkeltetted az érdeklődésemet, az En Taupe varázsolt el engem is, valami meseszép. Nekem jelenleg három használt palettám van, a Nyx Wanderlust – Dubai, a Makeup Revolution – Flawless és a Maybelline – The Blushed Nudes. Mindegyiket más miatt szeretem, és nagyon jól variálhatóak, bár a Nyx inkább az alkalmi sminkekre használható. Ezek mellé tényleg nem igazán lenne szükségem másik, új palettára, az biztos – főleg, hogy monóim is vannak, bár pont most akarom nagy részüket odaajándékozni a húgaimnak, mert nem tudok velük mit kezdeni. Két Sleek-palettát is nézegetek hónapok óta (Storm, Vintage Romance), de igazából csak nézegetni jó őket, mert ha új palettát vennék, az már tuti valami drágább és minőségibb lenne – bár még mindig azt látom, hogy nincs szükségem egy negyedik palettára (igen, most magamat próbálom lebeszélni egy húsvéti ámokfutásról :D). Én egyébként nagyon szeretem a tesztjeidet és a képeidet is, pont azért mert nincs túltolva (oda nem illő dolgokra gondolok itt) és nem világít a fehérségtől. 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. De drága vagy, köszönöm, nagyon jólesik, amit a tesztekkel és a képekkel kapcsolatban írtál! 🙂
      A Maybelline Blushed Nudes-ot eléggé leírtam magamban még régebben a tesztek alapján, pedig sosem próbáltam ki élőben a színeket. De a múltkor Stefinek annyira jól állt, te is írod, hogy neked is megvan, biztos tök jó kis paletta lehet! A NYX palettáit egyáltalán nem ismerem, a Makeup Revolution Flawless tetszik, a Sleekeket is szoktam képekről csodálni, de amikor lett volna lehetőségem vásárolni is belőlük, valahogy elmaradt a szerelem.
      Van már jelölted komolyabb palettára? Nagyon kíváncsi vagyok. 🙂

      Kedvelés

  3. Akkor én vagyok a főgonosz, mert bár valóban szépek ezek a paletták, nekem a szikra elmaradt.
    Viszont neked nagyon jó ez a színvilág, tényleg teljesen te vagy, jól választottál. 🙂

    Kedvelik 1 személy

    1. Köszönöm a megerősítést, nagyon kedves vagy! 🙂
      Mondjuk neked ott a Sephora, egész más kínálatból válogathatsz, mint én Magyarországon, vidéken, nem? 🙂 (Most nem az online, hanem a fizikai vásárlásról beszélek.) Melyik palettáért dobog igazán a szíved? Tudom, meséltél róla, hogy mostanában keveset sminkeled a szemed, de mégis, van kedvenced?

      Kedvelés

      1. A Naked Smoky az álmaim netovábbja, de mivel nem tudtam, hogy lesz nálunk Urban Decay, ezért megvettem a W7 másolatát korábban. Ha azt szét imádtam, akkor lehet megveszem az eredetit. 🙂

        Kedvelés

        1. A Naked Smoky-ból főleg a középső három sötét színt nagyon el tudom rajtad képzelni a szokásos sötét rúzsok egyikével!
          A W7-ről fogsz írni? Mert akkor nem lövetem itt le veled a poént. 😀 Én a Naked Basics-re vágyom, sokáig nézegettem a W7-dupe-ot is, de a meglévő palettám annyira nem bűvölt el, hogy ismét ennek a márkának szavazzak bizalmat.

          Kedvelés

            1. Egyáltalán nem értek a fotózáshoz, de nekem tetszenek a képek, a kutyus mindent visz, ez a pigmentáltság pedig bámulatos! Az In the Nude szerintem kb. a felét tudja ennek. Ezek szerint palettáról palettára változik a minőség. A doboz dizájnjának elemzése pedig nagyon tetszett! 😀

              Kedvelés

  4. Örülök, hogy bevált a paletta, és egyre biztosabb vagyok abban is, hogy én is megrendelem majd valamelyiket (vagy akár többet is). Kíváncsi vagyok a minőségre, mert nagyon sokak szerint kiváló, a magától elsatírozás jelenségét pedig eddig csak a Too Faced, az ABH és a Kat von D festékek esetében tapasztaltam. Nekem amúgy a Nude Spectrum és a Matte Spectrum izgatja a leginkább a fantáziámat.

    Kedvelik 1 személy

    1. A Nude Spectrum nekem is nagyon tetszett/tetszik, csak annak az ára már átlépi a lélektani határt.
      Az ABH Modern Renaissance olyan gyönyörű, a teszted nélkül nem is gondoltam volna, mennyire! 🙂

      Kedvelés

Kommentek

