Szépségápolás – Bőrtípusom, szokásaim | Clara012 vendégposztja

Pattanások, nyomkodás, foltok. Sokaknak ismerős lehet ez a gonosz triumvirátus. Ma egy megkapóan őszinte bejegyzés következik clara012-től arról, hogyan kezdett a tudatos bőrápolással foglalkozni.

Bőrtípusom, szokásaim - Vendégposzt

A mai bejegyzés témája személyesebb lesz, mint az eddigieké, ugyanis a bőrömről fogok nektek mesélni. A Habos Kakaó bloggere is írt már ilyen bejegyzést, innen jött az ötlet, hogy jó lenne, ha engem is jobban megismernétek. Remélem, hogy hasznosnak találjátok. Szerintem a következő poszjaim is több értelmet nyernek majd, ha ismeritek, hogy én milyen bőrproblémákra keresek megoldást. Ezen kívül fogok még mesélni egy kicsit arról, hogy vásárlás során milyen szempontokat tartok szem előtt, és hogy mi miatt kezdem el bőrápolással foglalkozni.

Bőrtípus, bőrproblémák

Ha egy szóval kellene jellemeznem a bőrömet azt mondanám, hogy problémás. Szerencsére az elmúlt években jelentősen javult a bőröm állapota, de még van hova fejlődni. Most 23 éves vagyok, nézzük, jelenleg milyen problémáim vannak:

  • Vízhiány – Ezen nagyon nincs mit magyarázni. Nagyon szeretem a könnyű, vizes állagú esszenciákat egymásra rétegezni, így ezt a problémát viszonylag könnyen lehet orvosolni.
  • Változó mértékben száraz bőr – Ez függ az évszaktól, nyáron inkább normál, az év többi részében száraz foltok/területek vannak.
  • Érzékenység – ez a jól összeválogatott termékek miatt már nem feltűnő, ősszel és télen a hideg, szeles idő miatt érzékenyebbé válik, de megtanultam kezelni. Szerencsére, ha egy-egy alkalommal olyan terméket próbálok ki, ami nem illat vagy alkoholmentes nem lesz belőle problémám.
  • Pattanások, mitesszerek – Mostanra már nem olyan rossz a helyzet, a pattanásaim 90%-a menzesz körül jelentkezik. Nagyon remélem, hogy sikerült erre a maradékra is megoldást találnom.
  • Hyperpigmentáció – Ez az előbbinek a következménye, de külön pontba szedtem, mivel nálam ugyanolyan súlyos (ha nem súlyosabb) problémát jelent. Egy-egy pattanás helye hónapokig látható marad, attól függetlenül, hogy kinyomom-e, vagy hagyom magától „elrendeződni” és egyébként minden nap bőségesen használok fényvédőt és C-vitaminos szérumot. Emiatt elég csúnya a bőröm sajnos akkor is, amikor épp nincsenek pattanásaim, valamint nagyon világos bőröm van, így én még feltűnőbbnek érzem őket (és normális korrektort is nehéz találni, ami színben megfelel).

A kezdetek

Gimiben relatíve problémamentes volt a bőröm: akadt pár pattanásom, ezenkívül vízhiányos és helyenként száraz volt a bőröm. Egy hidratálókrémen kívül nem használtam mást.

A probléma gimi után kezdődött, mivel a pattanásaim nem múltak el, sőt kezdett rosszabbodni a helyzet. Természetesen elmentem bőrgyógyászhoz, kipróbáltam a jól ismert, benzoil-peroxid tartalmú Akneroxid krémet, ami szépen kiszárította a bőröm, de a pattanásokkal nem kezdett semmit. (Tudom, hogy elég hatásos krém, sokaknak bevált, úgy tűnik, én kivétel vagyok ebben). Voltam két-három bőrgyógyásznál, de sokra nem mentem, mivel vagy az Akneroxidot javasolták, vagy azt mondták, hogy legyek türelmes, mert még fiatal vagyok, és ez még a serdülőkori akné maradéka.

Próbálkoztam kozmetikussal, egyik rosszabb volt, mint a másik, nagyon megbántam mindet. Volt egy rövidke natúr korszakom, amikor házi arcpakolással és natúr krémekkel próbálkoztam, majd ez után jött egy „semmit nem kenek lesz, ami lesz” periódus, de ez igazán rövid volt, mert, ahogy fentebb írtam, száraz/vízhiányos bőröm van, igényli a hidratálást. Valamikor rászoktam az otthoni arcnyomkodásra, eleinte csak pár havonta végeztem egy otthoni arctisztítást, majd ahogy egyre kilátástalanabbnak tűnt a helyzet, kényszeressé vált.

Már elkezdem az egyetemet, amikor a nyomkodási kényszerem virágkorát élte. Tudtam, hogy ezzel nem segítek a bőrömnek, de szükségem volt rá, mert ez volt az egyetlen dolog, amivel valamilyen szinten irányítani tudtam. Ismét adni akartam egy esélyt a kozmetikusoknak, így két hétig megálltam, hogy ne piszkáljam az arcom. Aki küzdött hasonlóval, az átérzi, hogy ez milyen nagy eredmény. A kezelés után azt a tanácsot kaptam, hogy aznap már ne mossak arcot. Mikor hazaértem, és tükörbe néztem, meglepődtem, hogy mennyire elfogadhatóan néz ki a bőröm, de öltözés során észrevettem a turpisságot: alapozóval bekente az arcom… Másnapra botrányosan néztem ki, begyulladt az egész arcom, rosszabb volt, mint előtte, így (sírás közben) megfogadtam, hogy soha többé nem megyek kozmetikushoz.

Kétségbeesett keresgélésem során rátaláltam Tajti Ildikó blogjára, a Szépségreceptekre, azon belül is erre a cikkre. Jó volt látni, hogy nem vagyok egyedül, és hogy mást is ennyire megviselt ez a folyamat. A környezetemben az aknét nem ismerték el valódi problémaként, így eléggé egyedül éreztem magam ebben a témában. Elkezdtem olvasgatni Ildi bejegyzéseit, nagyon élveztem a tanulási folyamatot, viszont elég kiábrándító volt látni, hogy mennyi hülyeséget nyomnak le az ember torkán jó marketinggel. Szépen lassan a tudatos bőrápolás vette át a kényszeres nyomkodás szerepét az életemben, vagyis már ezt használtam fel arra, hogy irányítsam a bőröm. Így gondolom, nem meglepő, hogy sokkal több eredményt értem el. Rávettem magam, hogy ismét elmenjek bőrgyógyászhoz, és mivel Ildinél olvastam a Skinoren krémről, megkértem a doktornőt, hogy Akneroxid helyett ezt írja fel. Szerencsére ezzel már több sikert értem el.

Persze, azért most is előfordul, hogy amikor magam alatt vagyok, és épp rossz állapotban van a bőröm, kinyomkodom tükör előtt, de szerencsére ez már ritka. Illetve érett pattanást óvatosan ki szoktam nyomni, és mivel továbbra sem vagyok hajlandó elmenni kozmetikushoz, az arctisztítást is magamnak végzem, csak már mindezt ésszel teszem, és nem a szomorúságtól elvakultan nyomkodok összevissza.

Elveim

  • Mivel érzékeny bőröm van, nálam minden rendszeresen használt termék „mentes”, tehát nincs benne alkohol, illatanyag (sem mesterséges, sem természetes). Ahogy látjátok, ez rendszeresen használt termékekre vonatkozik, a fátyolmaszkos bejegyzésben is írtam, hogy semmi gondot nem okozott az Etude House maszkja, amelyben van parfüm és alkohol is.
  • Tisztító termékekből (sampon, folyékony szappan, tusfürdő, arctisztító) szulfátmenteset választok, mivel nálam ez is irritációt okoz, és szörnyen kiszárítja a már amúgy is száraz bőröm.
  • Minden nap fényvédőzök, napi szinten csak fizikai fényvédőt használok arcra. Kémiai fényvédőt nem használtam rendszeresen arcra, de a bőröm érzékenységéből kiindulva „megelőzésképpen” távol maradok tőle, és csak nyaralás alatt használok arcra is kémiai fényvédőt.
  • A gyorsan fogyó, arcra való termékek (pl.arclemosó) és minden nem arcra való termék olcsó és könnyen beszerezhető legyen. Elég sokat költök arcápoló termékekre, mindet nem tudnám finanszírozni.
  • Nem egy terméktől várom a csodát, vagyis szeretem a rétegzős rutint. Pl. sminklemosás és arctisztítás után három termék csak a vízhiányt orvosolja, a problémás területre kerül valamilyen magas hatóanyag tartalmú termék, a száraz részekre hidratálókrém kerül, és mindezek fölé még egy bőrnyugtató arcmaszkot is fölteszek.
  • Amire szerintem abszolút megéri költeni, az a fényvédő és a (C-vitaminos) szérum. Nagyon imádom mindkettőt, így is marad folt pattanás után, de össze sem lehet hasonlítani azzal, amikor nem használtam.

Szerettem volna írni még azokról a termékekről is, amelyek látványos változást hoztak nekem, de már így is hosszabb lett a bejegyzés, mint terveztem. Így valószínűleg ezekról külön poszt fog készülni, ha érdekel titeket. Remélem, nem volt unalmas ez a mesélős típusú bejegyzés.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Kommentek

