Ebelin vs. For Your Beauty – Két drogériás sminkszivacs | Teszt

Beautyblenderem sosem volt, valószínűleg nem is lesz. De annyira azért érdekelt a szivaccsal való alapozás, hogy kihagyhatatlan ajánlatnak találjam az Ebelin rózsaszín másolatát kb. 2,5 euróért egy bécsi DM-ben. Használgattam, de hamar ráuntam. Az újdonság varázsából fakadó kezdeti rendszeresség után talán negyedévente egyszer került elő, de valamiért nem dobtam ki. Így most össze tudom hasonlítani a néhány hete vásárolt, rossmannos For Your Beauty sminkszivaccsal. 

Két sminkszivacs, egy bejegyzés

Mi a problémám a sminszivacsokkal? Miért adtam mégis esélyt egy újabb darabnak?

A szivacsokat nagyon sokan azért nem szeretik, mert nehéz tisztán tartani őket, könnyen baktériumtanyává válhatnak, hiszen egyrészt nedvesen kell őket használni, másrészt lassan száradnak meg. Magam is általában a Real Techniques Face Expert Brush utánzatomat használom alapozásra, mert sokkal egyszerűbb tisztítani, mint a szivacsokat. Viszont tagadhatatlan, hogy a meglévő alapozóim (a Bourjois CC krémem és a L’Oréal Infallible 24H-Matte), illetve az Etude House korrektorom sokkal szebb, légiesebb eredményt adnak az Ebelin sminktojással, ahogy azt egy korábbi bejegyzésben is írtam. Amikor megvettem a For Your Beauty sminkszivacsot, arra voltam kíváncsi, vajon jobb lesz-e annyival ez a darab az Ebelinnél, hogy akár heti szinten használjam.

Megjegyzés: Nem tudom, lehet-e még kapni az Ebelin sminktojást, az viszont biztos, hogy a magyar árazásra – 1500 Ft az osztrák 2,5 euróval szemben – sokan panaszkodtak. Ennyi pénzért a For Your Beauty-t sem vettem volna meg, az csak 800 Ft-ba kerül emlékeim szerint.

Győzzetek meg, szivacsok!

Előkészületek és alapozás

Készítettem néhány képet, hogy jól látszódjon a különbség a szivacsok között. Arra sajnos csak utólag jöttem rá, hogy jó lett volna egy viszonyítási pontot is a kompozíciók részévé tenni. De talán így is hasznosak lesznek a fotók.

A tesztelés során az arcom egyik felén az Ebelin, a másik felén a For Your Beauty szivaccsal dolgoztam el a L’Oréal alapozómat.

Ebelin sminktojás

Nevével ellentétben inkább csepp alakú. Szárazon elég kemény, rideg. Vízsugár alatt hamar megdagad, puhább, rugalmasabb lesz. A gömbölyűbb felével ütögetem a bőrömbe az alapozót, a csúcsos részével pedig a korrektort dolgozom el.

For Your Beauty sminkszivacs

Szerintem inkább ez lenne tojásszerű, ha képzeletben kiegészítem a levágott darabbal. Ezzel a laposan vágott felülettel elvileg ezzel gyorsabban lehet alapozni, én viszont nem vettem észre akkora különbséget, így is, úgy is gyorsan elkészülök. A csúcsos rész nem keskenyedik annyira el, mint az Ebelinnél, ennek ellenére ugyanolyan kényelmesen odafér a szemzugomhoz.

Ebelin vs. For Your Beauty

Egymás mellé téve a szivacsokat jól látszik, hogy míg szárazon nagyjából ugyanakkorák, a For Your Beauty vizesen nagyobb lesz, mint az Ebelin vizesen. Érdekes módon a For Your Beauty vizesen tapintásra rugalmasabb, kevésbé puha, mint az Ebelin, illetve érzek benne egy keményebb, “magszerű” részt is. (De szerintem itt az is számít, hogy az Ebelin ősöreg, a rossmannos szivacs pedig vadonatúj.) Valahogy mégis kényelmesebb a rossmannossal dolgozni. Kivéve a szemkörnyéket, ahol nekem az összenyomhatósága miatt jobban kézreáll a DM-es sminktojás.

Egyébként a lealapozott arcom két fele között az égvilágon semmilyen különbséget nem láttam, mindkettővel ugyanolyan jól, foltmentesen, fátyolszerűen bele tudtam dolgozni a bőrömbe az alapozót, illetve a korrektort. 

(Megjegyzés: Sokak szerint a szebb finis mindössze annak köszönhető, hogy a sminkszivacsok rengeteg alapozót elnyelnek. Én az arcomra kézzel szoktam felpöttyözni az alapozót, így dolgozom el, nem közvetlenül a szivacsra nyomom az alapozót, ezért nincs különösebb problémám az anyagveszteséggel.)

Tisztítás

Említettem, hogy az Ebelin szivacsot már az első használat után sem tudtam foltmentesen kimosni (babafürdetőt használok), és még a látványát sem szerettem így.  A mostani tesztelés során rákerült anyagot sikerült kitisztítanom belőle, de a régi foltok maradtak. A For Your Beauty szivacsot ezzel szemben foltmentesre sikerült kimosnom. A száradási idő a For Your Beauty esetében hosszabb, mint az Ebelinnél, de mindkettőnél huszonnégy óra fölött van (fűtőtest közelében, de nem közvetlenül rajta).

Összességében

Nem bánom, hogy megvettem a For Your Beauty szivacsot, mert kevesebb kompromisszumot igényel, mint az Ebelin. Napi használatát csak akkor tudnám elképzelni, ha minden napra lenne egy, de ennyi pénzt biztosan nem szánok rá. Azt viszont elképzelhetőnek tartom, hogy ezt a szivacsot tényleg “el fogom használni” (vagyis nem csak a polcon fog porosodni) és újra fogom venni, mert az árát megéri.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Reklámok

Ebelin vs. For Your Beauty – Két drogériás sminkszivacs | Teszt” bejegyzéshez 7 hozzászólás

  1. Visszajelzés: Öt nem | Habos Kakaó

Kommentek

