Februári színterápia – Gyors és egyszerű: krumplis sárgarépafőzelék

Olyan kedves látvány volt a szemünknek ez a gyors, melengető köret. Egyszerű, hétköznapi hozzávalókból készült, főleg élénk színe és enyhén egzotikus íze miatt éreztük különlegesnek. Szerintem megérdemli, hogy megosszam, nekünk nagyon ízlett. 

februari-szinterapia

Hozzávalók (kb. két adag lesz belőle)

  • 2 nagy sárgarépa
  • 2 közepes krumpli
  • 2 evőkanál étolaj
  • egy fél hüvelykujjnyi friss gyömbér
  • 1 teáskanál currypor (nekünk Kotányi volt itthon)
  • só, bors és valamilyen zöldfűszer ízlés szerint (nálunk szárított petrezselyem került bele)
  • 2 dl víz
  • 2 dkg hideg vaj kisebb darabokra vágva

Elkészítés

Megtisztítottam a sárgarépát és a krumplit, majd felkarikáztam, illetve felkockáztam. Megtisztítottam és lereszeltem a gyömbérdarabot. Egy kisebb lábasban megmelegítettem az olajat, majd kicsit átpirítottam rajta a zöldségeket. Megszórtam a a fűszerekkel és a gyömbérrel, átkevertem, majd felöntöttem vízzel. Fedő nélkül, közepes lángon, időnként megkeverve kb. 10-12 percig főztem, forrástól számítva. Mire a répa megpuhult, a krumpli picit szét is főtt, illetve elkezdte besűríteni az ételt. Elzártam a gázt a lábas alatt, és belekevertem a főzelékbe a vajat. Ezután botmixerrel pürésítettem a főzelék egy részét, így önmagát sűrítette be. Nagyon jól mutatott a fehér tányérokon ez a napsütést idéző főzelék!

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Kommentek

