A matt ajkak és én – Lovely hosszantartó matt szájfény* | Teszt

Sokáig nem hoztak lázba a matt ajakkrémek, folyékony rúzsok, mert úgy éreztem, nagyon távol áll tőlem az a sminkelési rutin és mód, amelyet rengeteg fotón és videóban társítanak ehhez a finishez: műszempillák, erős kontúr, erős highlight, baking, Instagram-szemöldök. Nem is magyarázom tovább. De még mielőtt valaki félreértene: nem elítélően írok ezekről a trendekről, csak jelezni szeretném, hogy nem igazán illeszkednek a mindennapi stílusomhoz, életmódomhoz. Ugyanakkor kíváncsi voltam, be lehet-e illeszteni egy jóval visszafogottabb sminkrutinba a matt folyékony rúzsokat. A próbát egy olcsó, könnyen hozzáférhető termékkel kezdtem a Lovely-tól.

matt-ajkak

*Külön öröm, hogy a termék neve oxymoron, legalább kifejezi azt a meghasonlást, amelyet először éreztem, amikor megvettem, majd kipróbáltam ezt a kencét.

Tapasztalataim

A Lovely Extra Lasting matt ajakkencével, azt hiszem, átestem azon az öt fázison, amelyek az  Uptostyle szerint egy trend elfogadásához vezetnek.

  1. Tagadás: “Nincs nekem erre szükségem. Sokkal jobban szeretem a szaténos vagy enyhén vizes fényű rúzsokat, balzsamokat.”
  2. Bosszúság: “Miért teszek kívánságlistára matt folyékony rúzsokat? Miért futok bele ígéretes tesztekbe?” Ittitt és itt – csak azért linkelem Katy, Smejka és Kami tesztjét, hogy bosszankodj te is.
  3. Alkudozás: “Ha nem rendelem meg látatlanban a tesztekben látott Aura rúzsokat, de bemegyek a Rossmannba, hogy megnézzem az egyébként szintén sokak által dicsért Lovely »szájfényeket«, abból még nem lehet baj. Egyébként is kell mosószert vennem.”
  4. Lapítás: “Vettem mosószert. Meg Lovely »szájfényt«.”
  5. Elfogadás: “Írok róla a blogon. Nem, nem a mosószerről.”

dscf1057

Pozitívumok:

  • Bár első, második és sokadik pillantásra is ormótlannak tűnik az applikátor, meglepően könnyen és pontosan tudok vele dolgozni annak ellenére, hogy nem vagyok gyakorlott a folyékony rúzsok felvitelében.
  • Amit fölvesz az applikátor, azt le is adja. Egy-két “mártogatással” ki tudom festeni a számat egy nem túl vastag rétegben. (Két réteg nekem már nagyon műnek tűnt, túl vastag volt, tapadt és sokkal jobban szárított is.)
  • A festék állaga krémes, ahová kenem, ott marad, nem folyik el. Eddig csak kontúrceruza nélkül használtam, nem éreztem szükségét.
  • Felkenéskor furcsa érzés, olyan “van valami a számon”, de ez hamar elmúlik, amint a “szájfény” mattra változik.
  • Érdemes alá ajakápolót kenni, nem fog róla lecsúszni. Egyébként ahhoz képest, hogy mit vártam a szájbarázdák és száraz részek kiemelése terén, pozitívan csalódtam. Nagyon-nagyon közelről azért nekem nem annyira tetszik a látvány.
  • Az ivást jól bírja, poháron nem hagy nyomot. Az evés sem koptatja meg túlságosan, igaz, azt még nem ellenőriztem, hogy pörköltkompatibilis-e.
  • Micellás vízzel le lehet szedni, szerintem nem feltétlenül szükséges hozzá a kétfázisú lemosó. (A Garnier éppen elfogyott, mire megvettem ezt a szájkencét, szóval nem tudtam kipróbálni, van-e különbség a kétféle lemosás között.)

dscf1059

Negatívumok:

  • Az applikátor olyan furcsán veszi fel az anyagot: néha túl keveset, néha túl sokat. Kicsit kiszámíthatatlan.
  • Az illata a tubus kinyitásakor általában tetszik, emlékeztet egy nagyon régi Manhattan szájfényemre, aztán viszont elkezd émelyíteni.

Összességében:

Biztosan el fogom használni, tetszik magamon ez a lilás-rózsaszínes árnyalat. A finis szokatlan, ezért nem mondom, hogy csak folyékony, matt rúzsokat fogok ezentúl használni, de kétségkívül kényelmes az, hogy nem kell újrakenni, igazítgatni. Lehet, hogy azok, akik csak komolyabb márkák hasonló termékeit próbálták eddig, most azt mondják magukban, hogy aki nem szokta a jobbat, az nem érzi hiányát. Viszont azok, akik hozzám hasonlóan kétkedéssel és fenntartásokkal barátkoznak ezzel a trenddel, és pl. Aura vagy NYX termékeket csak rendelni tudnának, könnyen kipróbálhatják a Rossmannokban ezt a nem drága és egész jó terméket. Úgy láttam Krémmánián, hogy a RdeL Young Crazy Matt’n’Lasting is hasonlóan ígéretes darab. (Nem tagadom, csakis az egyik szerkesztő, wishes véleménye miatt figyeltem fel rá.)

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

A matt ajkak és én – Lovely hosszantartó matt szájfény* | Teszt” bejegyzéshez ozzászólás

    1. Abszolút megértem a hiányérzetedet, de egyelőre nem sikerült értékelhető képet készítenem róla élesben. 🙂 Háromféle megoldást tudok felajánlani: 1. amint lesz rendes képem, frissítem a bejegyzést; 2. néhány héten belül tervezek komplett sminket fotózni, amelyben szerepel majd ez a kence is; 3. ha nem zavar a gagyi képminőség, és az, hogy a részletek nem igazán látszanak, vess egy pillantást erre a fotóra, amelyet KM-re töltöttem fel: http://kremmania.hu/sminkek/a-matt-ajkak-es-en.

      Kedvelés

Kommentek

