Borostyán fátyol – A kedvenc téli parfümöm: Yves Rocher Voile D’Ambre EDP

Szoktatok parfümökről olvasni? Kedvelitek a parfümteszteket? Meg tudjátok különböztetni egy-egy illat összetevőit leírás alapján vagy anélkül? Megmondom őszintén, nekem az utóbbi nem igazán megy, hiszen nem szoktam “gyakorolni”. Nagyon szeretem viszont azokat az ajánlókat, amelyek a száraz tények  – illatcsalád, hatósugár, tartósság – mellett vagy helyett személyes élmény elmesélésével írják körül az adott parfüm viselését. Így minden parfümnek története , személyisége lesz. Most én is megpróbálok valami hasonlót.

téli parfüm

A 2016-os év karácsonya számomra más volt, mint az előzőek. Idén már december 22-én elkezdtük az ünneplést a barátommal (23-án mindketten hazautaztunk a szülőkhöz, magát a karácsonyt külön töltöttük): ekkorra szépen kitakarítottuk a lakást, feldíszítettük az első közös karácsonyfánkat, vacsorát főztünk, ünnepi ruhába öltöztünk, mécseseket és gyertyákat gyújtottunk, puncsot kortyolgattunk,  és annak ellenére, hogy megbeszéltük, nem adunk egymásnak tárgyi ajándékot (tél végén vagy kora tavasszal el szeretnénk utazni valahová, és ez lesz a közös ajándék), titokban mindketten készültünk valamivel, amiről tudtuk, nagyon örülne neki a másik.

dscf1042hdr

dscf1088melegites
Yves Rocher Voile D’Ambre

Este, az ajándékbontás után még el kellett mennünk itthonról egy rövid időre, úgyhogy összekötöttük a kellemeset a hasznossal, és sétáltunk egyet a városban. Magamra fújtam egy keveset az új parfümből. Nem lehetett törölni a mosolyt az arcomról.  A gyomorbizsergető karácsonyi várakozást – tudjátok, mintha pillangók repkednének a hasatokban –  felváltotta a nyugalom és a boldogság. A mi ünnepünk elkezdődött.

dscf1046

Három fújást szoktam magamra tenni a Voile D’Ambre-ból. Ez a gyönyörű üvegű, borostyánsárga parfüm engem mindig ünnepi hangulatba hoz. Közvetlenül felfújás után leginkább a mandarin citrusosságát és a kardamom fűszerességét érzem. Később kezd el kibontakozni a tömjén, a pacsuli és a szantálfa. A vaníliát a nap végén szoktam észrevenni, amikor a többi jegy már elhalványodott. Ez az illat rajtam, abban a mennyiségben, amennyit én használok, nem túlzottan nagy hatósugarú. A bőrközelitől több, de szerintem egy méteren belül marad. Még este is érzem magamon, persze ruhán, sálon sokkal tartósabb.

Nagyon tetszik az egyszerű, bordázott, fehér kartonpapírból készült doboz a letisztult, fekete betűkkel. Tetszik, hogy a parfümnek francia neve van, mert bár abban sem vagyok biztos, hogyan kell kiejteni, számomra ez is az illat megfoghatatlanságához, eleganciájához járul hozzá. Emiatt az elegancia miatt sem érzem magamon nehéznek ezt az illatot, pedig korábban még csak nem is próbáltam hasonlót. Különleges élmény, hogy a kinti hidegben picit megváltozik a parfüm karaktere a bőrömön, sokkal “élesebbnek” tűnik, mint szobahőmérsékleten. Hétköznap is szívesen viselem, egyszerű szettekkel, mert úgy érzem, ez az illat a fekete, szürke, franciásan sikkes öltözékekkel mutat a legjobban. Ilyenkor úgy képzelem, egy puha, ragyogó selyemsál vesz körül.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Borostyán fátyol – A kedvenc téli parfümöm: Yves Rocher Voile D’Ambre EDP” bejegyzéshez egy hozzászólás

Kommentek

