Haj, de jó II. – Mivel és hogyan szárítom és formázom az új frizurám?

Ebben a bejegyzésben arról írok, hogyan kezelem az új frizurám: mivel szárítom és formázom. Szó lesz többek között egy Remington hajszárítóról, a Babyliss Curl Secret automatikus hajgöndörítőről és a L’Oréal Paris Casting Sunkiss Tropical fokozatos hajvilágosító spray-ről.

halfwayHajformázás

Fésülés, szárítás:

Egy nagy, lapos hajkefével szoktam kifésülni a hajam, néha ezt használom a hajszárításkor is, néha pedig egy körkefét. (Az utóbbival elég ügyetlen vagyok.) Mindkettőt a DM-ben vettem még régebben. A hajszárítóm egy Remington D6090 darab, a Black Friday alkalmával szereztem be. Magas a teljesítménye (2100 W), két sebesség- és három hőmérséklet-fokozat található  rajta, valamint hideglevegő-funkció. Nagyon szeretem a szűkítőjét, precízen lehet vele haladni tincsről tincsre. Viszonylag hosszú, de sajnos nem forgatható a vezetéke, viszont akasztója is van, így könnyen tudom felakasztva tárolni a fürdőszobában. Ezt a modellt egyébként festett hajhoz ajánlja a gyártó.

“A legújabb technológia alkalmazásának köszönhetően ez az intelligens hajszárító a kerámia rácsán hajszínvédő mikro kondicionálókkal átitatott egyedi bevonattal rendelkezik. Segít megőrizni a hajszínt, ezáltal megelőzve annak hajmosás vagy UV sugárzás hatására bekövetkező kifakulását. Formázás közben a kondicionálók átkerülnek a hajra, így szuper fényes, vibráló színű, gazdag és sugárzóan szép lesz a haj.” Forrás: Remington Magyarország.

Nehezen tudom elképzelni, hogy ez több lenne üres marketingígéretnél. Eleve a hajam nem érintkezik szárítás közben a ráccsal (még a szűkítővel sem) közvetlenül. Éppen a kondicionáló átkerülésének mikéntje marad homályban. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem a színkímélés miatt vettem meg ezt a hajszárítót, hiszen nem is festem a hajam, hanem a magas teljesítménye és a jó ár-érték aránya miatt, és teljesen elégedett is vagyok vele. Majdnem úgy érzem magam hajszárítás után, mint aki most jött a fodrásztól, olyan puha és fényes a hajam.

img_20170101_151749
Babyliss, Balea, L’Oréal, Remington. Kedvencek és melléfogások. A képet én készítettem.

Formázás

Hővédő és hajvasaló:

Alapvetően egyenes a hajam, így mostanában már ritkán vasalom, inkább abba fektetek energiát, hogy szépen megszárítsam. Azt remélem, hogy ez kevésbé roncsolja a hajam. Egy no-name hajvasalóm van, ősöreg már, ha nagyon muszáj, főleg a hajvégeimen szaladok át vele, hogy a hajtövek ne lapuljanak nagyon a fejemhez. Van egy flakon Syoss hővédő spray-m, de szerintem sosem fogom tudni elhasználni, mert szinte ropogósan száraz, egyszersmind ragacsos és összetapadt lesz tőle a hajam. Ezt a terméket senkinek sem ajánlom megvételre, de jó hővédőt egyébként érdemes használni.

Hajsütővas:

Mint minden lány, akinek a napjai nagy részében egyenes a haja, én is sokszor vágyom laza hullámokra vagy éppen szépséges loknikra. A testvéreimtől kaptam ajándékba pár éve egy Remington CI5338 38 mm-es hajsütővasat. Ezzel nagyon laza, nagyon természetes, de annyira sajnos nem tartós hullámokat tudok készíteni a hajamba, gyorsan, mert a nagy átmérő miatt szélesebb tincsekkel is tudok dolgozni. Sok Youtube-videóban láttam már, hogy az igazán tömött hajfonatok készítéséhez előbb érdemes tincsenként göndöríteni/hullámosítani a hajat. Én ezt nem szoktam külön elvégezni mondjuk egy halszálkafonás előtt, hiszen általában akkor választom a fonást, ha gyorsan kell vállalhatóvá tenni a többnapos hajam. De ha előző nap éppen ezzel a hajsütővassal hullámosítottam a hajam, én is látom a különbséget fonás és fonás között.

Babyliss Curl Secret automatikus hajgöndörítő | Teszt:

Már írtam a karácsonyi ajándékokról szóló bejegyzésben is, mennyire lenyűgözött ez a kütyü. Sosem gondoltam volna, hogy egy jó hajvágás és egy ilyen bolondbiztos készülék kell ahhoz, hogy királylányhajúnak lássam magam, amikor tükörbe nézek. Én a mályvaszínűt kaptam meg a Fashion verzióból. Ezen két hőmérséklet-fokozat van: 185 °C a vékony szálú és 205 °C a normál, illetve vastagabb szálú hajhoz. A készülék működési elve azon alapul, hogy nem nekünk kell feltekerni a tincseket a göndörítéshez, hanem csak a tincseket kell leválasztanunk, és a megfelelő irányból belehelyeznünk a göndörítőbe. A készülék összezárásakor egy motor automatikusan feltekeri a tincseket, a hőhatás pedig kialakítja a loknikat.

img_20170101_151731

Pozitívumok:

  • A készülék gyorsan, 1-2 perc alatt felmelegedik.
  • Nagyon rövid gyakorlással el lehet sajátítani a megfelelő használatot, gyorsan ráállt a kezem a tincsek megfelelő leválasztására és elhelyezésére a göndörítőben.
  • Ha véletlenül valamit rosszul csináltunk, például túl vastag tincset választottunk le, a készülék működése leáll, és hangjelzés figyelmeztet a hibára. Én bénáztam egy kicsit az elején, de nem égettem el egyetlen hajszálamat sem.
  • Bár hangjelzés figyelmeztet a göndörítési idő lejártára, hamarabb is kihúzhatjuk a tincset, ha úgy gondoljuk, hogy elkészült.
  • Nagyon gyorsan lehet haladni még úgy is, hogy relatíve vékony (maximum 3 cm széles) tincsekkel szabad dolgozni: a szilveszteri frizurám fésüléssel, lakkozással és gyönyörködő hajdobálással együtt mindössze tíz perc alatt elkészült.
  • Az elkészült loknik tartósak. Én eleve meglazítottam egy kicsit a tincseket a természetesebb hatás kedvéért, így fújtam egy kis hajlakkot rájuk. Ezt követte a háromszoros sáltekerés összesen négy alkalommal, meg a folyamatos igazgatás, hogy “Jaj, milyen szép a hajam!” Még másnap reggel is hullámos volt a hajam teljes hossza, és a hajvégeim kifésülés után is enyhén kunkorodók maradtak.

Negatívum:

  • A készülékhez járó nyomtatott kezelési útmutató nem ad elég információt a hangjelzésekről: az elején azt hittem, az első pittyenéskor már ki is kell húzni a tincset. Így alig maradt hullám a hajamban. A neten utánanézve jöttem rá, hogy tizenkét másodpercig tart egy tincs elkészülte, ezt az időt pedig több pittyenés tagolja, az utolsónál kell kihúzni a tincset.

Összességében: életem eddigi legizgalmasabb hajkütyüje a Babyliss Curl Secret, remélem, sokáig fogja bírni, és még sokszor érezhetem magam királylányhajúnak. (Három év garancia jár hozzá. Nem a királylányhajhoz, hanem a készülékhez.) Egyébként biztosan vannak más nagyon jó hajsütővasak is a piacon, nekem ez azért tetszik nagyon, mert nem nekem kell a helyes feltekerésre figyelni, így nagyon gyorssá válik a folyamat.

img_20161231_192141
A kép harminc perccel a göndörítés után készült. Ekkorra már kézzel kicsit szét is szedtem a loknikat a természetesebb hatásért. A magasabb hőfokozatot használtam.

Hajlakk

A Syoss hővédőspray-hez hasonlóan a Balea Voluminöses Haarspray is egy olyan termék, amelyért kár volt pénzt adni: dúsítást nyilván fölösleges várni tőle, úgyhogy ennek hiánya miatt nem szólom le, de nagyon ragacsosak, tapadósak és kemények, rugalmatlanok lesznek tőle a tincseim. Csakis mikroszkopikus mennyiségben lehet használni. Alig várom, hogy elfogyjon. A szégyen az, hogy egyszer már belefutottam ebbe a termékbe, csak akkor egy kicsit más volt a csomagolása, és akkor is utáltam.

IMG_20170101_151815hajlakk.jpg
Balea hajlakk

Szárazsampon

Néha tartok itthon szárazsampont, most éppen igen. Eddig még csak a Baleától próbáltam ki két különböző fajtát, a már megszűnt Trend It Upot, illetve az ennek a helyére lépő Spray-Ont. Az összetevőlistájuk megegyezik: rizskeményítő szívja fel a felesleges faggyút a hajszálakról, sajnos mindkettőben van denaturált alkohol és parfüm. A különbség annyi, hogy a Spray-On finom vaníliás illatú, a Trend It Upnak viszont nem volt túl kellemes az illata emlékeim szerint. Ezt a Balea szárazsampont nem érzem nélkülözhetetlen terméknek. Ad ugyan egy kis volument kifésülés után, de maximum pár órára frissíti fel a hajat, és sajnos néha viszket tőle a fejbőröm. Nem fogom újravenni.

IMG_20170101_151815szárazsampon2.jpg
Balea Spray-On szárazsampon

A hajam színe

L’Oréal Paris Casting Sunkiss Tropical

Kislánykoromban aranyszőke voltam, az évek során fokozatosan lett egyre barnább a hajam. Mindig is szerettem volna picit világosítani rajta, de festeni nem akartam. Amikor karácsony előtt elkészült az új frizurám, elhatároztam, hogy kipróbálom a a L’Oréal Paris Casting Sunkiss Tropical fokozatos hajvilágosító spray-t, mert úgy tűnt, ezzel egyszerűen és nem túl drasztikusan fogok tudni közelíteni a vágyott hajszínhez. A termék hidrogén-peroxidot tartalmaz, vagyis elroncsolja a hajszínért felelős pigmenteket, így világosít. Ez nyilván nem kamillateás öblítés vagy színpigmentes sampon, így hatásosabb és roncsolóbb is. Én ezt most vállalom, illetve nagyon figyelek a hajvégápolásra. Négyszer használtam eddig, az arcom körüli néhány tincsen. Hajszárítóval szárítottam meg. Nem lett drasztikus a változás, de én látom a szőkülést, és nagyon tetszenek a sötétebb hajtömegből előcsillanó tincsek. A hajtövekre nem fújom, inkább ombre hatásra törekszem, mintha a tengerparti nap szívta volna ki egy kicsit a hajam színét. A végeredmény egy szó: királylányhaj.

IMG_20170101_151815sunkiss.jpg
L’Oréal Paris Casting Sunkiss Tropical

A Haj, de jó I. részét itt olvashatod el. Ebben leírom a legutóbbi hajvágásom történetét és azt, milyen hajápolókat használok.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A Habos Kakaó Facebook-oldalát itt találod.

Kommentek

