Karácsonyi előkészületek – Rövid összefoglalás és egy dekorációs ötlet

Másabb-e a 2016-os karácsony, mint a korábbiak? Várom-e a fehér karácsonyt? Befolyásol-e bármit is az, hogy ma egy hónapja elkezdtem blogot írni? Megválaszolom a saját kérdéseimet.

Karácsonyi előkészületekA karácsony 2016-ban nekem nem lesz teljesen olyan, mint a korábbiak. Idén először azon is kellett gondolkoznom, milyen legyen a barátommal közös karácsonyfánk. Picit szeretnénk, kevés, de kedves dísszel. Mielőtt mindketten hazautaznánk ünnepelni a családunkhoz, idén elkezdjük megteremteni a saját hagyományainkat is. A hét elejére sikerült minden ajándékot beszereznem, becsomagolnom. Már alig várom, hogy lássam a családtagjaim arcát az ajándékbontáskor! Addig is minden nap vetek legalább egy pillantást az ajándékokra, olyan jó érzés rájuk nézni.

Sütöttem vaníliás-citromos-diós kekszet, amelytől csodás, otthonos illat töltötte be a lakást. (Ez a recept volt a kiindulási alap, csak én tettem bele Bourbon vaníliás cukrot is, a mákot és szezámmagot pedig elhagytam, helyette durvára aprított dióban hempergettem meg a kekszeket sütés előtt.) Egyébként már néhány hete amibe csak lehet, fahéjat, szegfűszeget, gyömbért, szerecsendiót teszek. A barátom meg is jegyezte, hogy mostanában minden karácsonyízű.

untitled-design
A kép illusztráció, az én sütijeimről sajnos nem készült fotó. Forrás: https://www.canva.com/.

Idén először készítettem többféle adventi lakásdekoráció, a gyertyás díszről bejegyzés is született, itt az inspirálódásról, itt pedig a kész díszről olvashatsz. Az előszobába került ez a dekorhomokba állított száraz ág, melyre apró, fehér gömböket akasztottam, zsinegből, illetve selyemszalagból masnikat kötöttem rá, felhasználtam még színben ideillő maradék csomagolópapírokat is, amelyek felcsíptetve lebegős-légies hatást kölcsönöznek, és egy ritkán hordott, nagyon régen vásárolt bizsu gyöngysort is elrendeztem az ágakon, amely egy picit elegánsabbá tette ezt az alapvetően inkább rusztikus díszt. Az pedig külön öröm, hogy a gömbökön kívül minden volt itthon hozzá.

dekor-kollazs
Rusztikus díszítés az előszobában. A képeket és a kollázst én készítettem.

A sok szikrázó fehér dísszel a havas ágakat szerettem volna megidézni, és őszintén megmondom, ha idén karácsonykor ennyi “hó” jut nekem, azt sem bánom. Szép-szép a hóesés, de inkább csak a meleg szobából, puha takaró alól nézve. Gimnazista koromban nagyon sokat kellett vonatoznom hétvégente, és az utazás fényében a hó átminősült egy kellemetlen, akadályozó tényezővé: ha esik, az a baj, ha épp betakar mindent, az a baj, ha olvad, az a baj. Az idei karácsony előtt és után is vár rám néhány órányi vonatozás, szóval valahogy csak kibírom fehér karácsony nélkül is. A karácsony utáni hóesésre pedig már tényleg nincs mentség! Mielőtt még túldramatizálnám a helyzetet, annyit leszögezek, hogy nem a tél a kedvenc évszakom. Sok forró teával, kakaóval, csokoládéval és gyertyafényes, kuckózós hangulat teremtésével igyekszem túljutni ezen az évszakon.

És az, hogy blogot írok, lehetőséget adott arra, hogy idén dokumentáljam is mind az előkészületeket, mind azokat a first world problem jellegű gondolataimat, amelyek például ennek a – fehér karácsony valószínűségét 35%-ra tevő – cikknek az olvasása során ötlöttek eszembe. Igen, a blogolás változtatott egy picit a mindennapokon: egyrészt tudatosabban olvasok, figyelem, mit tudok hasznosítani. Például: az ebben a posztban látható grafikát a https://www.canva.com/  felületén készítettem. Erről a lehetőségről véletlenül olvastam, de rögtön eszembe jutott, hogy én is tudnám használni. A tartalommal kapcsolatos ötleteimet is feljegyzem, igyekszem előre dolgozni. Kreatívnak érzem magam, és élvezem.

Ha tetszett, amit olvastál, Bloglovinnal is követheted a blogot!

A blog Facebook-oldalát itt találod.

Kommentek

