{Vigyázz! Kész! Posztolj!} – Így élem túl a karácsonyi bevásárlást: 3+1 tipp az ajándékok beszerzéséhez

Nagyon szeretek ajándékozni. Kisgyerekként persze jobban élveztem, amikor én kaptam ajándékot, de amikor már nem voltam olyan kicsi, egyre inkább ráéreztem, milyen jó dolog azon törni a fejem, vajon minek örülne a másik, milyen élvezetes a beszerzés, a csomagolás, és aztán lesni a másik arcán a hatást, és látni az őszinte örömöt. A karácsonyi ajándékok beszerzésének sem kell feltétlenül a túlélésről szólnia.

vkp-blogmas-2016

Nagy családom van, és a barátaimat is szeretem meglepni valami aprósággal, így viszonylag sok ajándékról kell gondoskodnom. Mutatom, milyen kipróbált és bevált tippjeim vannak ehhez, hátha Te is hasznosnak találod.

  1. Készíts listát! Én általában november eleje táján kezdem el írni: kiket szeretnék megajándékozni és kb. mekkora a költségkeretem. Ha már látom, hány emberről van szó, jöhet az ötletelés, ki minek örülne idén. (És ha ellenőrzöm az árakat is a neten, nem érnek meglepetések, hogy kifutottam a büdzséből.) Azt is vezetem, mit sikerült már beszereznem, így biztosan nem felejtek ki senkit.
  2. Ne félj használni a fantáziád, és kérdezz ügyesen! Ha tanácstalan vagy, és nincs ötleted, mit ajándékozz, de szeretnél meglepetést szerezni, gondolj ki okos kérdéseket, és teremts olyan beszédszituációt, amelyben “nem lóg ki a lóláb”. Én nagyon szoktam élvezni ezeket a puhatolózó beszélgetéseket.
  3. Ne csak tárgyakban gondolkozz! Tudom, a Black Friday-t és a Cyber Monday-t már évek óta azzal harangozza be nemcsak a külföldi, de a hazai sajtó is, hogy ekkor érdemes megvenni a karácsonyi ajándékokat, mert így sokat spórolhatsz a leárazásokon. Igen, ha tudod, hogy például a testvéred új gyümölcscentrifugát szeretne, de biztosan nem vesz magának, neked pedig belefér a keretedbe, akkor miért is ne vehetnéd meg ekkor előre, jelentős kezdvezménnyel az ajándékot? De ha a testvérednek semmi szüksége gyümölcscentrifugára, akkor nem biztos, hogy erőltetned kell. Lehet, hogy nagyon szájbarágósan írom körbe, de a lényeg összefügg a 2. ponttal is.
    3.a) Kérdezz okosan, és ajándékozz élményt! Tudom, ez is divatos frázis mostanában, de nekem nagyon tetszik. Így adtam már ajándékba szabadon felhasználható színházjegyet, lovasiskola-bérletet, illetve főzőkurzus-utalványt. Ezek megvásárlását általában lehet online is intézni, vagy ha nem, legtöbbször nem kell órákig sorban állni és tülekedni értük.
    3.b) Készíts valamit sajátkezűleg! Igen-igen, a jó öreg DIY. Valószínűleg nem mondok nagy újdonságot, de lehet, hogy erre még nem gondoltál. Tavaly sütőtöklekvárt főztem ajándékba a barátoknak, mert egy részükről tudtam, hogy szeretik az ilyen különlegességeket, másik részükről pedig tudtam, hogy nyitottak az újdonságra, és szívesen kipróbálják. Nem mellesleg magamat is megajándékoztam egy új élménnyel a készítés során, mert sosem főztem még egyedül lekvárt, és nagyon örültem, hogy kipróbálhattam a folyamatot egy egyszerű recepttel. Egy délután alatt végeztem is az egésszel.
    3.c) Gondolkozz szituációkban! Gondold végig annak a szokásait, akit szeretnél megajándékozni, és találd ki, mi az a csipetnyi luxus, amire ő talán nem is gondol. Én így ajándékoztam darabonként külön-külön összeválogatott reggelizőszettet (tálca, alátét, tányér, bögre) egy frissen összeköltözött párnak, mert tudtam, hogy nagyon szeretnek hétvégenként ágyban reggelizni, de a költözés miatt kisebb gondjuk is nagyobb volt annál, semhogy pont a stílusukhoz illő kerámiákra költsék a pénzüket.
blogmas-kollazs
Képek: Pinterest. A kollázst én készítettem.

+1 tipp: A csomagolás stílusát is előre kitalálom, és időben beszerzem a hozzávalókat, így nem kell az utolsó pillanatban rohangálnom papírért vagy ajándéktasakért. Nekem egyébként is egy ideje a letisztult, rusztikusabb csomagolás tetszik, ez nem is túl anyagigényes. Idén lehet, hogy az otthon nyomtatott csomagolópapírt fogom kipróbálni. (Itt találtam egy ingyen letölthető mintát, de rengeteg lehetőség van ezen kívül is.) Olyan jó érzés ránézni a becsomagolt karácsonyi ajándékokra! Talán azért is szeretem annyira ezt a készülődést, a tervezgetéstől a vásárláson át a csomagolásig, mert így el lehet nyújtani azt a pár örömteli pillanatot, amit maga az ajándékátadás jelent.

Tudom, nem én találtam fel a spanyolviaszt ezekkel az ötletekkel. Csak arra szeretnék rámutatni, hogy a karácsonyi ajándékozásnak nem kell (nem szabad) a stresszelős pénzköltésről és a túlélésről szólnia, mert akkor hol marad a Te örömöd?

Ezzel a bejegyzéssel csatlakozom a Pillecukor blog írója által létrehozott Vigyázz! Kész! Posztolj! kihíváshoz, melynek célja, hogy összekösse a bloggereket, akik egy adott témáról azonos időben fogalmazzák meg a véleményüket. December 25-ig a VKP Blogmas keretében karácsonyi posztok várhatók.

Bloglovinnal is követheted a blogot!

A VKP Blogmas többi résztvevőjének bejegyzését itt találod:

Kommentek

