Sminkecsetek II.

Itt olvasható az első rész. Ebben a bejegyzésben megmutatom a néhány hete az eBay-ről rendelt ecseteimet, és azt is elárulom, hogyan tisztítom és tárolom őket. A poszt végén mini kívánságlista található.

Sminkecsetek II.

Először lássuk azt a négyest, amelyik kevésbé tetszik. Innen rendeltem, nagyon gyorsan, kb. 10 nap alatt megérkezett a csomag. (Ez egy Kínából érkező csomag esetében tényleg gyorsnak számít.) Az ecsetek szőre elég kemény, szúrós, nincs egyenletesre vágva, a 4. ecset az első mosásnál és azóta is több szálat kihullatott. Persze nem azt mondom, hogy egy párszáz forintos ecsetkészlet esetében legyenek irreális elvárásaink a minőséget illetően, de szerintem a második készletnél látszani fog, hogy nem lehetetlen ugyanannyi pénzért jobb terméket gyártani.

dscf0972

  1. Pufibb, de nem túl tömött ecset. Az alsó szemhéjon egészen jó lehetne satírozásra, ha nem szúrna annyira.
  2. Lapos, nem túl tömött ecset. A külső V-be meglehetősen pontosan lehet vele festéket felvinni. Nem rossz darab.
  3. Szerintem a MAC 217-es ecset lebeghetett a tervezők szeme előtt, de nem ez a legjobban sikerült másolat. Az ecset nem elég puha és nem elég tömött (bár az eredeti nekem nincs meg, elég sok véleményt olvastam róla), de ettől függetlenül a Catrice krémes korrektor eldolgozásához nekem eddig ez vált be a legjobban.
  4. Annak ellenére, hogy pár szálat elhullatott ez a nem túl tömött, de legalább puha satírozóecset, ez lett a kedvencem. Jól tudok vele dolgozni a mélyítővonalban, és szélek halványításánál és a színek összemosásánál is.

Összességében: Nem kihagyhatatlan vétel ez a készlet, a profik valószínűleg csak nevetnek rajta, de kezdők, tanuláshoz legalább a 3. és a 4. ecset jól jöhet. Én is mostanában próbálgatok bonyolultabb  szemsminkeket (értsd: nem egy színt pacsmagolok fel az egész szemhéjamra, hanem mondjuk kettőt vagy hármat), ehhez a kísérletezéshez nekem nem férne bele a büdzsébe, hogy rögtön drága ecseteket vásároljak.

Most pedig lássuk  a szebb és jobb, szintén eBay-es négyest! Innen érkeztek. A végső szállítási határidő lejárta előtt két nappal érkeztek meg, de nem aggódtam, mert eddig az összes kínai rendelésemmel így jártam.

dscf0964

Először is, nekem ezek az ecsetek sokkal jobban tetszenek az elegánsabb külsejük miatt: a (rózsa)arany nyél és a rózsaszín ombre szőr nekem nagyon bejön így együtt. (Nagy csodára azért nem kell számítani, szerintem festett műanyagból van a nyél, de egyelőre nem kopik.) A szálak puhák, egyenletesebben vágottak, mint a másik készletben, és tömöttebbek is. Lényegében egy nagyobb és egy kisebb satírozóecsetet, illetve egy kisebb és egy nagyobb lapos, a szemhéjpúder felvitelére alkalmas ecsetet kapunk a pénzünkért.

  1. A képen nem látszik, de az ecset fejét szögletesre nyírták, nem az a klasszikus satírozóecset tehát. Nem használom olyan gyakran, mint a másik készletből a 4.-et, de nem rossz.
  2. Pici satírozóecset, amely végre nem szúr.
  3. Nagyobb, lapos, lekerekített fejű ecset. Egy-két mozdulattal fel lehet vele tapogatni potyogósabb szemhéjpúdereket is. Szeretem.
  4. Kisebb, lapos, lekerekített fejű ecset. Aprólékosabb munkához jól jön, ez sem szúr.

Összességében: A 2. és 3. ecset a kedvencem innen. Ezek sem kihagyhatatlanok, de arra teljesen jók, hogy tanulgassunk, kísérletezgessünk velük. Valójában egy smink elkészítésénél általában mixelem a 2 készlet darabjait, a többi marad tartaléknak, amíg a használtak mosásban vannak.

És ezzel rá is térhetünk az ecsetek tisztán tartására és tárolására. Sokáig a tenyeremben tisztítottam az ecseteimet, de ez a módszer lassú, nem is túl hatékony. Októberben láttam ebben a videóban a Krémmánia szerkesztői kedvencek között ezt az ecsettisztítót, és nem sokára meg is vettem, mégpedig a menta színűt, mert az jobban illett a fürdőszobába, mint a rózsaszín.dscf0967

Szerintem nagyon hasznos kis darab. A nagyobb bogyókon és a hosszú bordákon az arcra, a pici tüskéken a szemre való ecseteimet szoktak átdörzsölni. A hosszú bordák még az egyébként nehezen tisztítható Ebelin sminktojást is egész vállalhatóra pucolják. A mosáshoz a Babydream illatmentes babafürdetőt (a Rossmannban kapható sajátmárkás termék) használom. (Egyébként ezt a babafürdetőt arclemosásra, tusolásra és néha még hajmosásra is használom) A tiszta ecseteket egy IKEA-s kaspóban tárolom, mert egyrészt illik a szoba hangulatához, másrészt praktikus.

dscf0959

Végül pedig íme, a mini kívánságlistám, amelynek írásakor igyekeztem szem előtt tartani, hogy valójában mire van szükségem, de aztán a Zoeváknál kicsit már elengedtem a fantáziám.

  • Nagy púderecset, pl. ez a Real Techniques darab. De egy dupe-pal is ki tudok békülni.
  • MAC 217, mert nagyon kváncsi vagyok rá, és biztosan ki tudnám használni.
  • Highlighterecset – ez a Zoeva készlet annyira gyönyörű, minden darabját tudnám használni, és egyrészt legyezőecset is van benne, másrészt az arccsont kontúrozásához is találhatunk egy lapos darabot.
  • Ecset a szem alatti korrektor fixálásához – szerintem Lisa Eldridge-nél láttam, hogy ilyen ecsetet használt erre a célra.
  • Ez egy multifunkciós ecsetnek tűnik, szerintem jó púderezéshez, highlighthoz és akár kontúrhoz is. Nem utolsósorban pedig ez is gyönyörű!

Bloglovinnal is követheted a blogot!

Blogok

Sminkecsetek II.” bejegyzéshez ozzászólás

Kommentek

