Sminkecsetek I.

Sokáig megoldottam a sminkelést egy minimális készlettel. Akkor még nem olvastam beauty blogokat, túl sok tapasztalatom és gyakorlatom sem volt, és valószínűleg a különbséget sem láttam a kézzel és az ecsettel felvitt alapozó hatása között. Ez a helyzet két éve változott meg, akkor vásároltam pár szemre és arcra való ecsetet. Ez a bejegyzés a régebb óta meglévő ecseteimről szól. 

sminkecsetek1

Bécsben voltam ösztöndíjas, amikor egy Müllerben megvettem az első szemre való ecseteimet, a Catrice-től. Ezek, a korrektorecsetet kivéve, kétvégű ecsetek, ezért például utazáskor nagyon praktikusak lehetnek, mert kevesebb helyet foglalnak. Legtöbbjüket a mai napig használom, de nem mindegyik végük egyformán hasznos, így mégiscsak nagyobb készletet kell magammal vinnem utazáskor is.

dscf0965
Catrice ecsetek szemfestéshez
  1. Mindkét vég lapos, tömött. A kisebbikkel a külső V-be, illetve az alsó szemhéjra viszem föl a szemhéjpúdert, a nagyobbikkal jól lehet dolgozni a mozgó szemhéjon.
  2. Ez egy korrektorecset, nem igazán szerettem meg. Túl nagy, túl lapos, valahogy nem áll kézre, nem elég precíz és csíkoz. A Catrice ikonikus krémes korrektorával próbáltam használni, sosem tetszett a végeredmény.
  3. Ennek az ecsetnek a ceruzaecsetszerű végét használom krémes szemhéjtushoz, illetve rúzsecsetként, a lapos vége nekem fölösleges. Szúr, kemény, nem áll kézre.
  4. A tömött satírozófejet mostanában csak az alsó szemhéjon használom, a mélyítővonalban nekem túl kicsi és tömör. A ferde véggel a szemöldökömre szoktam felvinni krémes termékeket.

Időrendben a következő beszerzés néhány Real Techniques dupe volt. Természetesen az eredetik is érdekeltek és máig érdekelnek, de mivel nem vagyok profi sminkes, egyelőre nem tartom fontosnak, hogy egy ecsetért fizessek annyit, mint amennyibe a három másolat összesen került. (Persze, amikor akció van az iHerbön, mindig berakok a kosaramba pár darabot, aztán ki is veszem őket, mert ha más nem is, a relatíve borsos szállítási díj általában visszatart. Itt, itt és itt találhatók az eredeti darabok.) Ezeket a másolatokat eBay-ről rendeltem egyesével, de készleteket is lehet találni. (Link az ecsetekhez itt, itt és itt.)

dscf0963
Real Techniques dupe-ok arcra
  1. Oh My Brush-nál láttam ezt az Face Expert dupe-ot, gyorsan meg is rendeltem. Nagyon szeretem folyékony alapozókhoz használni. Csíkmentesen, szinte láthatatlanul bele lehet vele dolgozni a bőrbe az alapozót. Nem könnyű teljesen tisztára mosni, nyúzom rendesen, de még egyetlen szál sem jött ki belőle.
  2. A legtöbb préselt por állagú pirosítómmal jól működik, fátyolszerűen, csík- és foltmentesen terít, és nagyon puha ecset ez a Blush Brush dupe.
  3. Ezt az ecsetet egyetlen termékhez szoktam használni, mégpedig a híres Bourjois pirosítóhoz. Mivel ez egy égetett pirosító, a felülete hajlamos összekeményedni, és ezt a réteget az álompuha Blush Brush dupe nem tudja fölszedni, a keményebb szőrű Stippling Brush dupe viszont igen. Elméletileg krémes pirosítókhoz is jó lehet ez az ecset, nekem nincs krémes pirosítom.

Szintén Bécsben, egy DM-ben vettem még régebben egy Ebelin tojás alakú sminkszivacsot. (Érdekes, hogy kinn nem egészen 3 euróért hozzá lehetett jutni, itthon kicsit szemtelenebb az árazás.)

dscf0966
Ebelin sminkszivacs

Nincs összehasonlítási alapom más sminkszivacsokkal, ez volt az első, de annyira nem szerettem meg, hogy akár olcsóbb, akár drágább verziót vegyek belőle. Nehézkes tisztítani, néhány foltot nem is sikerült már teljesen eltávolítani belőle, és lassan szárad ki, így nem is tudom minden nap használni. Azt el kell ismernem, hogy a folyékony alapozókat, korrektorokat gyönyörűen bele lehet vele dolgozni a bőrbe, talán még szebben is, mint a RT Face Expert dupe-pal.

dscf0958

Néhány hete ismét rendeltem eBay-ről két ecsetszettet, ezeket a Sminkecsetek II-ben fogom bemutatni. Azt is megmutatom, hogyan tisztítom és tárolom az ecseteimet, illetve a mini kívánságlistámat is leírom.

A képeket én készítettem.

Update: Itt olvasható a második rész.

Bloglovinnal is követheted a blogot!

Reklámok

Sminkecsetek I.” bejegyzéshez 13 hozzászólás

Kommentek

