Jelszavaink valának: skandináv és minimalizmus

Hogyan függ össze a lakberendezés, az öltözködés és a Youtube? Másfél éve lehet annak, hogy rátaláltam a skandináv lakberendezési stílusra. Rögtön kérdezhetitek, barlangban éltem-e addig. 

Jelszavaink valának-skandináv és minimalizmus

A válasz természetesen nem. Valójában addig, amíg el nem költöztem a családi lakásból, nem volt különösebben lehetőségem arra, hogy a saját életteremet magam tervezzem meg és rendezzem be, így ez nem is foglalkoztatott. Amikor úgy döntöttem, albérletbe költözöm, szinte azonnal beszippantott a Pinterest. Elég gyorsan rátaláltam a skandináv stílusra, nagyon tetszett a sok fekete és fehér, a letisztult, légies, funkcionális terek és bútorok. Úgy terveztem, pasztelleket is használok majd, ez végül a szürke és a púderrózsaszín lett, illetve idén bejött a képbe a rózsaarany is. Egyébként gondolnátok, hogy tényleg minden fejben dől el? Úgy értem, a tervezést illetően. Ugyanis a kis szobám bútorait szinte 100%-ban az IKEA-ból választottam, de úgy, hogy én magam nem voltam jelen a vásárlás során. Eldöntöttem, hogyan osztom be a teret, és ehhez néztem ki az online katalógusból a termékeket. A tekintélyes lista tételeinek beszerzésében és szállításában a családunk egy barátja jött segítségemre. Szóval akkor láttam először élőben az új bútoraimat, amikor kipakoltuk a dobozokat a furgonból. Nagyon izgalmas volt! A lakótársaim nem győztek csodálkozni, hogy milyen jól elfér minden, és mindent sikerült megvalósítani, amit korábban elterveztem. A sajátomnak éreztem azt a szobát annak ellenére, hogy egy albérletben rendeztem be.

kollazs20
Tetszetős belső terek, apró részletek

A lakáskörülményeimmel tehát teljesen meg voltam elégedve, az öltözködésben viszont kisebbfajta válságon mentem, megyek keresztül. Jelenleg nem találom a személyes stílusomat, még a színekkel is bajban vagyok. Fontolgatom, hogy részt veszek egy színtanácsadáson. Hiába olvastam már utána több oldalon is az évszakok szerinti tipizálásnak, nem tudom eldönteni, mi illik igazán hozzám. Azt hiszem, a Youtube-on is éppen ilyen céllal nézelődtem, amikor megtaláltam Jenny Mustard videóit. A blogját nem követem, de a csatornájára feliratkoztam. Ő egy jelenleg Berlinben élő svéd blogger, akinek a minimalizmus az ars poeticája. Öltözködés, sminkelés, életmód, lakberendezés, DIY és étkezés témában is posztol. A vegan food videók nem érdekelnek, a sminkelési trükkjei sem elég kifinomultak számomra (bár kétségkívül látványos és extravagáns sminkeket visel) de nagyon tetszettek a lakását bemutató videók. A leghasznosabbnak eddig azt találtam, amelyet a személyes stílus megtalálásáról készített. Általában jellemző rá, hogy pontokba szedi a mondanivalóját, és nagyon didaktikusan adja át, rövid, lényegre törő videókat készít. (Mellesleg szerintem az akcentusa is cuki.) Következzenek azok a kérdések, amelyek elgondolkoztattak, és amelyek – úgy érzem – jó irányba befolyásoltak eddig, hogy újratervezzem a gardróbomat:

  • Mikor érzed magad kényelmesen? (Ha az öltözékem laza, nem túl színes, erőlködésmentes, és van benne valami csavar, ami eltolja az elegánsabb irányba.)
  • Mit viselnél, ha sokkal bátrabb lennél? (Erre a kérdésre nincs pontos válaszom, mert továbbra sem mennék ki az utcára például szoknya+nadrág kombinációban, és a hasvillantós trendet sem nekem találták ki. Abban biztos vagyok, hogy nagyobb teret adnék az izgalmas kiegészítőknek. A lényeg az, hogy a kérdés elgondolkodtató, és szerintem hasznos lesz, amikor legközelebb vásárolni megyek.)
  • Hogy néz ki a gardróbod? (Színesebb, mint szeretném. Egyszerűbb, kombinálhatóbb színekre vágyom.)
  • Mit viselsz azért, mert trendi? (Szerintem semmit. A dandy cipőmet azért szeretem, mert kényelmes, jól jön a szaladgálós és az elegánsabb outfitekhez is, szoknyával és nadrággal is tudom hordani. Szeretném, ha ez a jövőben is így maradna.)

Összefoglalva: Jenny Mustard személyes stílusa semmiképp sem az, amelyet koppintani szeretnék, de van néhány hasznos tanácsa. Persze nem ő találta fel a spanyolviasz, de teljesen szubjektív indokok miatt (tetszik a modern, minimalista, skandináv lakása, és az, ahogyan kommunikál) nekem hitelesek a tanácsai. Arra is rájöttem, hogy egyelőre a minimalizmus nem teljesen az én utam sem a lakberendezésben, sem az öltözködésben. De szeretnék még tájékozódni a témában, mert Jennyn kívül is rengeteg szimpatikus blogger és videós foglalkozik ezzel.

Képek: Pinterest. A kollázst én készítettem.

Bloglovinnal is követheted a blogot!

Kommentek

